Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
tomwin

ściąganie samochodu w prawo

22 posts in this topic

Witam wszystkich. mam mały problem auto ściąga mi w prawo ,byłem na ustawieniu zbieżności z przodu,(2 razy) i nic jak ściągało w prawo tak ściąga dalej. co może być przyczyną?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy Ci ściąga ? Robiłeś jakieś naprawy ? Zmieniałeś koła na zimowe ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cisnienie kol masz jednakowe we wszystkich??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tnie Ci opony? moze kola wymieniales i masz zle wywarzone albo krzywe felgi??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kupiłem auto to tak minimalni ściągało i nie przeszkadzało mi to w ogóle (myślałem stare opony może przez to) no i kiedy kupiłem nowe opony pojechałem ustawić zbieżność żeby był spokój. A tu nic dalej ściąga i tak 2razy mi ustawiali i nic dalej ściąga.

[ Dodano: Czw 14 Gru, 2006 ]

opony mam nowe felgi proste i wyważone ciśnienie jednakowe

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc najprawdopodoniej Twoją Verka była trafiona a w warsztacie gdzie ustawiałeś zbieżność nie potrafią tego skorygować aby auto jechało prosto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Raz w Accordzie spotkalem sie z przypadkiem sciagania, geometria ustawiona idealnie pare razy przez rozne warsztaty i mimo ze idealna tak sciagalo.

Rozwiazanie okazalo sie banalne - przelozenie kol LEWA<=>PRAWA sprobowac zawsze mozesz ale bardzo mozliwa jest wersja hapka.

Aha jeszcze jedno - w jakim stanie masz zawieszenie - amortyzatory itp ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawieszenie jest w stanie dobrym. z zamianą kół nie bardzo bo są kierunkowe. Powiedzcie mi jak jest z tylnim zawieszeniem jest tam możliwa regulacja zbieżności. (przód samochodu napewno nie był ruszony ale tył coś chyba był robiony a dokładniej koło lewe i wachacz, podłoga z tyłu i w bagażniku raczej nie była ruszona) tylnie koło wydaje się jakby było centymetr przesunięte do tyłu. może trzeba szukać przyczyny z tyłu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście, wszystkie 4 koła muszą prosto jechać. Moja poprzednia Vectra była trafiona w tylne koło i było przesunięte do przodu tak że aż czasem ocierało. Mimo wszystko mój mechanik potrafił ustawić tak koła że auto nie szło do końca prosto ale nie ściągało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki temu nie miałem problemów ze sprzedaniem auta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli może być tak jak myślałem, na razie dzięki. Pojeżdże po mechanikach zobaczę co powiedzą,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie tylne zawieszenie a konkretnie tuleje pływające to raz, a dwa jak pojedziesz robić geometrie to niech sprawdzą 4 koła a nie 2. W Viki tylne koła też posiadają regulację zbieżności.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja VB juz w dniu zakupu sciagalo w prawo. Liczylem tez ze to tylko zbieznosc. Niestety ustawienie nie pomoglo. Juz bylem na reklamacji ustawienia zbiezn. kiedy to gosc ktory ustawia spytal mnie jak sie maja oponki z przodu. Dobre pytanie pomyslalem sobie. Ano byly w kiepskim stanie, zjechane (przez to sciaganie) i wogole leciwe (5 lat). Padla diagnoza "wymienic i bedziemy myslec co dalej". Wiec wymienilem na dobre noweczki i.... nagle auto zaczelo isc wlasciwym torem (czyt. do przodu bez sciagania). Na reklamacje juz nie pojechalem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

witam mam podobny problem ale z nowymi oponami a mianowicie po zakupie nowych opon ściąga mi na prawo byłem na zbieżności i miałem złą zbieżność, ale przez około 400 kl. jezdziłem na tej nie zgodnej zbieżności i prawdopodobnie zdarło mi troszkę więcej prawą oponę tak mi powiedzieli jak mi ustawiali zbieżnośc mam takie pytanie czy po przejechaniu około 400 kilometrów mogła śię tak przytrzeć opona i czy jak teraz jest dobra zbieżność to śię opony dotrą do prawidłowego stanu żeby nie ściągało .a jeszcze jedno czy przy oponach 205 morze ściągać w prawą stronę jak pochylona droga

Edited by krzys138
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

przyczyna ściagania na prawo albo na lewo może być blokujący się cylinderek. trzeba troche pojeździć i dotknąc cylinderka po stronie w którą ściaga auto. jak jest gorący to już mamy przyczynę. często to jest przyczyną ściągania.

Edited by pieczka
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja odświerzę nieco temat. Moja vectra też ściąga mi na prawo. Przed wymianą amortyzatorów i sprężyn jechała prosto. Amortyzatory się skończyły i w końcu je wymieniłem i wsadziłem nowe SACHS ze starymi sprężynami. I było super. Ale pomyślałem sobie skoro robię remont zawieszenia to raz a porządnie i postanowiłem wymienić zaraz potem sprężyny, łożyska amortyzatorów i poduszki. Po ponownym zdemontowaniu już nowych amortyzatorów, założeniu nowych części i zamontowaniu samochód ściąga dosyć mocno w prawo. To musi być jakiś gruby błąd. Jak pojechałem na geometrię to powiedzieli mi, że zbieżność idealna 1mm a co do pochylenia kół to nie jest jak w książce ale jest jednakowo lewe koło i prawe i nie ma potrzeby ustawiać.

Nie wiem co to może być. Na nowych sprężynach samochód poszedł ostro do góry (prawie 10 cm). Może to pośrednio wina tych sprężyn???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Panowie przyczyn może być wiele.

1. Zbieżność

2. Ciśnienie w oponach

3. Stan opon (taka sama rzeźba bieżnika w przeciwnym wypadku zawsze ściąga)

4. Czy autko nie miało dzwona z przodu i źle zrobione zawieszenie z przodu

5 A u mnie problemem jest to, że hamulec ręczny przytrzymuje tylnie prawe koło i dlatego mnie ciągnie na prawo.

Ale na pewno trzeba zacząć od ustawienia zbieżności to podstawa.

Czasami bywa tak jak kolega napisał powyżej w Punto żony wystarczyło zamienić koła z przodu prawe na lewe i autko chodzi jak nowe (po prostu oponki były już leciwe) - warunek , że oponki nie są kierunkowe.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ku woli jasności napiszę, że problem u mnie ustąpił po powrocie do starych sprężyn. Nowe sprężyny miały źle zakończone dolne zwoje i nie siedziały dobrze w gniazdach. Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie jak jadę to wszystko jest ok nic nie ściąga ale jak przyhamuje to ściąga mnie w prawo i kierownica skręca w lewo.

1 w kolach jest jednakowe ciśnienie

2 geometria wczoraj ustawiana jest oki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdz sobie przede wszystkim siły hamowania na poszczególnych kołach oraz stan tulei wahaczy przednich,jeśli któraś z nich jest wyrobiona to auto może w ten sposób się zachowywać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje bardzo za pomoc jednak były te tulejki przednie!!!! do wymiany!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie motyw następujący... Podczas rozpędzania viki ściąga w lewo, przejście z prawego pasa na lewy zajmuje jakieś 250-300m - kierownica skręca się o jakieś 0,5 cm w lewo - z moich obserwacji wynika że gdy odpuszczę gaz tzn. wrzucę luz problem zdaje się znikać... Kto się spotkał z taką ciekawostką???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie jest jeszcze bardziej skomplikowany problem. Po ostrzejszym zakręcie w prawo (np. 90 st.) ściąga mi w prawo, po zakręcie w lewo ściąga w lewo. Jak np. na światłach sie zatrzymam i obórce kierownice o niecały obrót w przeciwna stronę do ściągania samochód jedzie prosto. Opony mam nowe, wyważone, zbieżności jeszcze tylko nie ustawiałem, planuje to zrobić w najbliższym czasie. Co może być przyczyną takiego zachowania?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.