Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

termostat


Guest wazel
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Sporo juz czytalem na temat termostatow i tego, ze viki rozgrzewa sie bardzo wolno. Mam taki sam problem. Na poczatku myslalem, ze tak ma byc bo ten typ tak ma, ale wydaje mi sie ze tak nie powinno byc. Postanowilem zakryc chlodnice aby auto szybciej nabieralo temperatury. Musze powiedziec, ze do trzeciej niebieskiej kreski viki nagrzewa sie dosc szybko, ale potem to juz przepasc, bardzo powoli. Po przejechaniu ok 12 km (czyli tyle ile wynosi moja droga do pracy) dochodzi do ok 70 i nic poza. Dwa dni temu i dzis to potwierdzilem ze przewod wychodzacy od termostatu jest goracy i chlodnica takze. Oznaczaloby to ze termostat jest uszkodzony i otwiera sie za szybko albo w ogole sie nie domyka.

I stad moje pytanie - mam racje i termostat nadaje sie do wymiany, czy jestem w bledzie?

Dodam tak na marginesie, ze auto przyjechalo z Wloch i wyposazone jest w (i tu nie jestem pewny) docieplacz albo webasto. Co wiecej to to, ze po przejechaniu juz ok 1,5 km czuje juz cieple powietrze z dmuchawy.

Prosze o fachowa pomoc w kwesti termostatu i mam nadzieje, ze post ten zalatwi wszelkie niedomowienia i watpliwosci w sprawie termostatow i ukladow chlodzenia w dieslu.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Na tej trasie tak, ale w dluzszej trasie temperatura dochodzi do ok 85*. W korkach nawet wentylator sie wlaczy. Martwi mnie waz, ktory przy temperaturze 70* powinien byc zimny a nie jest.

Link to comment
Share on other sites

Czy termostat jest uszkodzony musisz sprawdzić "ręcznie" dotykając chłodnicy. Przejedź taki dystans aby wskazówka temperatury lekko drgnęła i wtedy sprawdź chłodnicę. Zrób tak jeszcze ze dwa razy przy podnoszeniu się wskazówki o kilka stopni. Jeśli ciepła po 1 sprawdzeniu to termostat nie domyka. Po każdym następnym (gdy po 1 była zimna) jeśli zrobi się ciepła, to otwiera się za wcześnie.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Chciałem się zapytać jeżeli jest zepsuty termostat vectra b 2.0 dl 98 rok to trzeba wymienić całą obudowę z termostatem czy sam termostat.Gdzie tekie coś można najtaniej kupić.Dziękuję i Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Wazel 12km to troche duzo na jedyne 70C. U mnie 12-15 potrzeba do 85C.

Odnosnie ww opisanych propozycji pomiarow to u mnie wskazowka jak drgnie to waz jest cieply a chlodnica z prawej strony tez zaczyna lekko nagrzewac sie. Przed wymiana termostatu mialem max 78C, teraz mam nawet 92 w lecie, w zimie 88C. A normalnie to 84-85, ale zaslonilem 2/3 chlodnicy. Jade nie dlugo w trase wiec pojade czesc z zaslonieta a czesc bez i po obserwuje temp silnika.

[ Dodano: Czw 21 Gru, 2006 ]

po przejechaniu juz ok 1,5 km czuje juz cieple powietrze z dmuchawy
Ja nie mam dogrzewacza i tez po 1,5km czuje cieple powietrze.
Link to comment
Share on other sites

Dam znac czy nastapila jakas poprawa
Czekamy :mrgreen:

[ Dodano: Sob 23 Gru, 2006 ]

Dzisiaj porobilem znowu pare testow z grzaniem silnika.

Wskazowka drgnela dopiero po ok 5km spokojnej jazdy, pare swiatelek itp. Temp zewn 5-6C. Pozniej wskazowka juz coraz wolniej szla. Po 10km bylo nieclae 80.

Wrocilem po dom i zaczelem rozgrzewac silnik na parkingu. Gdy osignal ok 90C zostawilem go na biegu jalowym. Czekam, czekam. Minelo jakies 10min a wskazowka dalej pokazuje 90C. Wlaczam klime - zalaczyly sie dwa wentylatory. Wskazowka w nieco ponad 1min spada do ok 82C. Wylaczam klime i zostawiam dalej silnik na chodzie. Po ok 5min temp wzrosla do 8ok 85-86 i tak zostala. Znowu rozgrzewam go do ok 89C. Zostawiam i po 10min patrze i jest ok 91C :shock:

Juz sam nie wiem o co chodzi.

Tym razem pomiary robilem z odslonieta chlodnica.

Wlasnie przed chwila zakrylem folia grilla i zobaczymy co to da.

Link to comment
Share on other sites

Wymienilem termostat i powiem tak:

1. Silnik nagrzewa sie rownie wolno ale jednostajnie do ok 88*C (a to duza poprawa poniewaz przed wymiana po przekroczeniu niebieskiego pola wskazowka prawie stawala sie nieruchoma)

2. Temperatura w trasie jazdy na trasie oscyluje ok. 86-88*C i to bez zadnej przyslony chlodnicy.

3. Termostat ktory kupilem to wahler za 133 zl

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja parę dni temu rozebrałem termostat ponieważ przepuszczał i długo autko sie nagrzewało i nie przekraczało niebieskiego pola.Zamiast wymieniać całego termostatu z obudową wziąłem i dotarłem pastą do docierania zaworów termostat do obudowy.Działa bardzo dobrze.Do temperatury 82 chłodnica zimna później trzymie ok.85 stopnie.Wymiana termostatu bez obudowy nie zawsze pomoże ponieważ wyrabia się przylgnia termostatu i może dalej przepuszczać.Może ktoś robił coś podobnego i podzieli się doświadczeniem w tej sprawie.

Może się okazać że nie trzeba wymieniać całego termostatu tylko dotrzeć stary termostat do obudowy.Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

wyrabia się przylgnia termostatu
Chodzi o to miejsce gdzie ten ruchomy srebrny talerzyk dotyka obudowy termostatu??

U mnie przepuszcza tak ze powoli leca krople jedna za druga sprawdzajac pod kranem.

W tej chwili jestem na etapie opznienia temp otwarcia i zobaczymy co to da.

Link to comment
Share on other sites

hmmm... mialem strasznie niedogrzene autko ... nawet w lecie .... <ale polak potrafi>

Wyjalem termostat z obutowy .... w spilowalem kilka minimetrow trzpien termostatu ...

<taki metalowy precik> bo szpara byla ogromna ...

po wlozeniu termo do korpusu przylegal prawie idealnie .... mial minimalny przedmuch ....

zostawilem tak ... w miescie autko nagrzewa sie dosyc szybko .... 90 stopni i stoi ....

Trasa troszku mnie martwi 70-75 ....... ale coz w trasy czesto nie smigam wiec w miescie jest ok ;-)

Szukalem termostatu i najtanszy jaki znalazlem 180zl :/ I ktos mi kiedys mowil ze czesci do opla sa tanie....

jak do audi b4 zaplacilem <max60zl> .

Link to comment
Share on other sites

spilowalem kilka minimetrow trzpien termostatu
A ja obcialem pilnikiem ;). Ale po zrobieniu testow w garnku nie podobala mi sie temp otwracia, bo dopiero przy ok 95C. Wsadzilem wiec kawalek metalu do otworu zeby trzpien mial o co sie opierac. W testach otwieral sie juz przy ok 92C.

Dzisiaj go wsadzilem do auta. Efekt taki ze dopiero przy ok 80C zaczal puszczac na chlodnice. Szybciej silnik sie dogrzal. Temp pracy juz jest wyzsza i wynosi ok 86-88C. W czasie dynamicznej jazdy wskaowka minimalnie sie porusza. Waz od chlodnicy baaaaardzo goracy. Kupie dobry termometr i bede dalej eksperymentowal :cool:

Nowy termostat, ktory montowalem w lutym 2006 daje na reklamacje.

Link to comment
Share on other sites

Mój też zaczyna puszczać przy 80*. Przy temp. otoczenia ok -1 - +2, zrobiłem ostatnio testy z temperaturą wewnątrz auta.

1. Przy 20* wewnątrz, temp. silnika dojdzie po ok. 10 km jazdy w mieście do ok. 85-90*.

2. Ale gdy ustawię temp. na 24* to w mieście dojdzie przy takiej samej jeździe do nie więcej niż 88*.

W trasie (80 - 90km/h), 24* wewnątrz nie rozgrzeje się do więcej niż 83*. Przy 20* do 85*.

Z uwagi na to, że mój czujnik przekłamuje o ok-3*, to temperatury są wyższe o właśnie te 3*. Dodam tylko, że siła nawiewu skutecznie zmniejsza temperaturę silnika i znacznie wydłuża czas jego rozgrzania.

Link to comment
Share on other sites

mój czujnik przekłamuje o ok-3*,
Jak to sprawdziles?

Probowalem podgrzac go zapalniczka jak byl sciagniety, ale wskazowka nie drgnela.

Link to comment
Share on other sites

A jaka temperature w ogole powinien trzymac??

Bo jak tak sobie czytam, to moj tez chyba jest walniety, bo z "niebieskiego" rzadko wychodzi i robi to dosc niechetnie...

Link to comment
Share on other sites

Jak ci nie wychodzi poza niebieski pole to źle.Albo wymień całą obudowę z termostatem za ok130zł w zwyż lub spróbuj sprawdzić szczelność termostatu czy nie przepeszcza np:wodą no i oczywiście sam termostat w garze z wodą i termometrem.Bo jak jest zepsuty to nie ma co sprawdzać szczelnośći.Jak jest sprawny i przepuszcza to można spróbować go dotrzeć do obudowy pastą ścierną np: do docierania zaworów.U mnie podziałało i nie musiałem nic wymieniać i za nic płacić.

Link to comment
Share on other sites

jak jest zepsuty to nie ma co sprawdzać szczelnośći
Moj stary po wyciagnieciu rok temu z auta i zagotowaniu w garnku zamykal sie normalnie. Dzwine - hehe.

W ostatnim tygodniu wzielo mnie na eksperymenty i ponownie go zagotowalem. Efekt - woda leciala ciurkiem po wystygnieciu. Pare uderzen mlotkiem w zloty grzybek i przeciek zmalal do kapania.

Jesli srebrny zamykajacy grzybek jest w dolnym polozeniu i wizualnie widac ze zamyka obieg a mimo tego dalej dosc mocno przecieka, to wystarczy ten srebrny talezyk obrocic lekko w jedno strone. Przeciek powinien byc wtedy minimalny.

Link to comment
Share on other sites

mój czujnik przekłamuje o ok-3*,
Jak to sprawdziles?

Probowalem podgrzac go zapalniczka jak byl sciagniety, ale wskazowka nie drgnela.

Padł mi oryginalny i po wymianie na nowy innej firmy, w tych samych warunkach, mam różnicę -3 - -2* (początek otwarcia)

Link to comment
Share on other sites

Guest @ndrzej

Chce sie podzielić swoim przypadkiem w temacie termostat.Otóż kupiłem sam termostat(za 50zł pln)u p. M.Mądrego i wymieniłem lekko podpiłowując w gnieżdzie obudowy. Efekt był mizerny. Przed kupowaniem nowego wpadały mi w ręce termost. do innych modeli vectry - i nnie tylko(mój 2.0 DTL). Wpadłem na taki pomysł. Dokupiłem gumową uszczelkę(5zł)oczywiście do innego typu,naciąlem,dopasowałem do mojego,skleiłem założyłem ponownie iiiii...bingo. Nagrzewa sie do 90 * i dopiero puszcza na chlodnicę. Żadnych wcześniejszych przecieków. Polecam sposób.

Link to comment
Share on other sites

A czy ktos mial w rece termostat do silnika 1,6?

Na zdjeciu wyglada jakby wklad byl identyczny z naszym.

Na razie stary termos po przerobkach pracuje lepiej od nowego. Czasami ju po 3km wskazowka drgnie na niebieskim polu. Na chlodnice puszcza przy ok 80C. Temp w trasie ok 88.

Ciag daszy testow nastapi juz w krotce :D

Edited by Jericho
Link to comment
Share on other sites

mam pytanie, czy ktoś może mi wyjaśnić czy termostat do dtl 2,0 82km trzeba wymieniac caly (kosztuje 140) czy są też dostępne wkłady i gdzie można je dostać. Na Allegro są tylko całe termostaty wkładów brak. 140 zł. to trochę drogo ale jak trzeba będzie wymienić to trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Sa osoby ktore przekladaja sam termostat do obudowy ale nie wiem gdzie mozna dostac sam wklad.

Osobiscie nie bawilem sie w zadne podmianki tylko kupilem calosc wahlera za 133 zl i nie zaluje bo roznica jest bardzo duza. Przy obecnej temperaturze potrzebuje ok 6-8 km zeby temperatura doszla do 88*.

Dodam ze nie stosuje zadnych przyslon chlodnicy i nie ma znaczenia czy jest to miasto czy trasa temperatura zawsze trzyma na ok 88*C.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP