Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jak podpiac centralny pod alarm


Scrash
 Share

Recommended Posts

Witam. Chcialbym podpiac sobie centralny pod alarm ale niewiem jak to zrobic. Centralny to Kiekert a alarm ????? (na pilocie pisze cassini) .

Mam miernik i checi do grzebania. Wiem ze centralny sterowany jest chyba masa. Czego szukac w alarmie.

PS. Chcialbym to tak podlaczyc zeby drzwi odblokowywaly sie z pilota. Chcialbym tez zeby w razie zamkniecia pilotem drzwi ( i uzbrojeniu sie alarmu) Po otwarciu drzwi z kluczyka nie rozbrajalo mi alarmu.

Link to comment
Share on other sites

Z alarmu powinny ci wychodzic przewody do zamykania i otwierania centrala. Jezeli masz instalacje to oryginalnie sa to:

brazowobialy - otwieranie centralnego

brazowoczerwony - zamykanie centralnego

Do nich podpinasz kabelki z alarmu.

Jezeli nie masz instalacji pod centrala to bedziesz musial sobie pociagnac kabelki.

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak. Zglupialem. Po podlaczeniu miernikiem na kazdym przewodzie pokazuje rozne napiecia.

Podaje kolory kabli na alarmie i centralnym zamku moze ktos bedzie wiedzial gdzie mam co podlaczyc.

CENTRALNY ZAMEK "KIEKERT" :

1. brazowo - czerwony

2. brazowo-czerwony i brazowo-czerwony

3. czarny

4. brazowo-bialy

5. wolne

6. brazowo-bialy i brazowo-bialy

7. czarno-zolty

8.czarno-czerwony

9. czerwony +12V stale

10. wolne

11.brazowy

12. czerwono-zolty czerwono-zolty

ALARM "CASSINI" :

sa dwie wtyczki

PIERWSZA WTYCZKA :

1.bialo-czerwony (niepodlaczony-kabelek wisi)

2.bialo-niebeiski (niepodlaczony-kabelek wisi)

3.brazowy (niepodlaczony-kabelek wisi)

4.bialo-czarny (niepodlaczony-kabelek wisi)

5.zolty (niepodlaczony-kabelek wisi)

6.zielony

DRUGA WTYCZKA :

1.czarny

2.zolto-zielony (niepodlaczony-kabelek wisi)

3.bialy

4.rozowy

5.czerwony

6.niebieski

7.czerwony

8.niebieski

Moze mi ktos powie jak mam sprawdzic i jakie powinno byc napiecie na przewodzie bo po podlaczeniu jednego przewodu z miernika do +12V a drugiego do jednego z tych niepodlaczonych to na zadnym nie wyskakuje +12V tylko jakies dziwne napiecia ponizej.

Jesli bedzie potrzeba to dopisze na jakim wyskakuje jakie napiecie. Chyba ze pomozecie jakims schemacikiem.

BArdzo mi zalezy na podlaczeniu tego bo mam tylko jeden zamek na kluczyk i jak przyjdzie zima a mi to zamarznie to chcialbym miec jeszcze otwieranie z pilota alarmu.

PS. Te kabelki co nie sa podlaczone sa poprostu zaizolowane tasma czyli ktos sie juz kiedys z tym bawil ale chyba nic nie wymyslil.

Znalazlem schemat alarmu i z tego co tam pisze to bialo-niebieski jest od sterowania zamkami. Jak mam sterowac jednym przewodem i jak to podpiac pod moja centralke ?

8630836aba968631m.jpg

Z tego co wiem to po wcisnieciu rygla drzwi kierowcy pojawia sie masa na zlaczu 2 a po odciagnieciu na 6. Co by sie stalo jakbym podal mase akurat na ten styk na ktorym jej niema ? otworzylby sie ?

Doszukalem sie jeszcze jakiegos schematu centralnego ale nie moge wszystkiego przetlumaczyc :

cbdc3c4b4b83946cm.jpg

[ Dodano: Pon 04 Gru, 2006 ]

Z alarmu powinny ci wychodzic przewody do zamykania i otwierania centrala. Jezeli masz instalacje to oryginalnie sa to:

brazowobialy - otwieranie centralnego

brazowoczerwony - zamykanie centralnego

Do nich podpinasz kabelki z alarmu.

Jezeli nie masz instalacji pod centrala to bedziesz musial sobie pociagnac kabelki.

Bylem dzisiaj w aucie i bawilem sie probnikiem napiecia. Podpialem pod mase i sprawdzale po kolei kazdy przewod. Zamykaly sie drzwi pod opisanymi kolorami kabli (bazowo-bialy i brazowo-czerwony)i wszystkie oprocz drzwi kierowcy. Tak jakby byly niezalezne. Opisze dokladniej:

- kiedy wcisne cypel drzwi kierowcy to po zwarciu pinu 6 na centr. z masa zamki sie otwieraja (oprocz kierowcy) a kiedy zetkne pin nr 1 to sie zamykaja

-kiedy wyciagne cypel kierowcy to po zwarciu pinu nr 2 z masa wszystkie zamki sie zamykaja i od razu same otwieraja. To samo kiedy kiedy zetkne pin nr 1 z masa.

-kiedy jest wcisniety cypel kierowcy to da sie otworzyc zamki ciagnac cypel pasazera w gore ale zamknac sie juz nie da.

-kiedy cypel kierowcy jest wyciagniety to z cypla pasazera nie da sie ani zamknac ani otworzyc reszty drzwi.

Czemu zamek kierowcy wogole nie reaguje na podawanie masy do centralki ? jak mam nim sterowac ?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tak sie sklada ze na 2 masz Verouillage - czyli zamykanie.

Na 6 masz Deverouillage - otwieranie.

Na 5 masz deverouillage + vitres - czyli pewnie 25 sek. impuls na domykanie szyb.

NC to z angielskiego not connected - nie podlaczone albo normally closed - normalnie zwarty. Aby to rozstrzygnac musialbym miec opis alarmu.

A co do dzialania centrala w VA (pisze o fabrycznym centralnym), to musze przyznac ze jest "przekombinowany". Upewnij sie czy dobrze podlaczyles ten alarm, skoro wszystkie zamki sie nie zamykaja razem. I z tego co pamietam w VA to jak ciagniesz cyngiel kierowcy to jakbys wylaczal ten od pasazera...

Link to comment
Share on other sites

Ale ja jeszcze nie zdazylem tego podpiac pod alarm bo chce najpierw dojsc do ladu z centralnym.

Co do alarmu to poza tym schematem na gorze nic wiecejnie mam

[ Dodano: Wto 05 Gru, 2006 ]

Rozebralem przed chwila tapicerke drzwi. Najpierw zauwazylem jakis mikrowylacznik (chyba ) na 3 przewody przy klamce, potem wymacalem silownik na dole. Znalazlem tez okragla wtyczke miedzy przewodami trzyprzewodową (czerwonozolty,brazowy,niebieskobialy). Kiedy ja rozpialem i wcisnalem cypel w drzwiach to zamknely sie tylko drzwi pasazera i bagaznik. Probowalem na odciagnietym cyplu podawac mase na te przewody od strony wnetrza samochodu i znowu drzwi pasazera i bagaznik zamykaly sie i i otwieraly spowrotem. Kiedy cypel byl wcisniety to nic sie nie dzialo. Jak podawalem mase albo plusa na druga czesc wtyczki (od strony zamka) to nic sie nie dzialo.

W kazdym razie silownik jest napewno ale niewiem jak go wyciagnac bo nie jest do niczego przykrecony(moze do samego mechanizmu zamykajacego drzwi). W wiazce gdzie jest tamta wtyczka jest 8 przewodow ale nie powiem wam jakie maja kolory bo zrobilo sie ciemno a grzebie pod blokiem. Co dalej sprawdzac ?

[ Dodano: Sro 06 Gru, 2006 ]

Odpialem dzisiaj wtyczke od silownika. Jest na 6 przewodow ale jest tam tylko 5. Dwa z nich sluza do sterowania wszystkich zamkow za pomoca masy a reszta niewiem do czego jest.

Moje pytanie czy na ktoryms z tych przewodow nie powinno byc plusa ? bo na zadnym niema.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mam podobny alarm w UNO Cassini C440 i nie wiem jak podłączyć go pod uniwersalny centralny zamek.

Z alarmu wychodzi jeden kabelek: biało-niebieski.

Z centralki od zamków: brązowy i biały (z tego co pamiętam).

Na pilocie od alarmu jest tylko jeden przycisk.

Czy ktoś wie jak to popodłączać aby z pilota od alarmu otwierać i zamykać zamki ?

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny alarm w UNO Cassini C440 i nie wiem jak podłączyć go pod uniwersalny centralny zamek.

Z alarmu wychodzi jeden kabelek: biało-niebieski.

Z centralki od zamków: brązowy i biały (z tego co pamiętam).

Na pilocie od alarmu jest tylko jeden przycisk.

Czy ktoś wie jak to popodłączać aby z pilota od alarmu otwierać i zamykać zamki ?

Musisz do tego dokupic uniwersalny sterownik zamka z opcja sterowania 1 przewodem. Na ty przewodzie pojawia sie masa i zamyka zamek a po zaniku masy otwiera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP