Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

elektryczny hak


Piotr z Podkarpacia
 Share

Recommended Posts

Witam Szanownych Forumowiczów. W mojej VC kupionej na "Second Hand Market" mam hak wysuwany ...chyba elektrycznie ;), zauważyłem pod zderzakiem poziomo schowany hak na wysięgniku.

W bagażniku jest taka czarna wajcha jak ja pociągnę do siebie zapala się czerwona dioda i piszczy....

Ma ktoś coś takiego w swijej VC ?

kombi.

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Hak jest chowany pod podłoge bagaznika, ale elektryczne jest tylko podłączenie gniazda na nim.

Ciągniesz za wajchę lewą reką, a prawą siegasz pod zderzak gdzie pojawia się hak i podnosisz go aż sam się zatrzasnie. Puszczasz wajchę. A jak chowasz to znów wajcha do podłogi, hal opada i reką wpychasz go pod podlogę bagaznika az sam się zatrzasnie. Dioda i brzęczyk ostrzegają żeby opadający hak nie uderzył w nogę.

Ten hak uważam, za najfajnieszy "bajer" w moim aucie. Razem z hakiem jest pakiet kontrolny świateł w przyczepie, który informuje o kazdym defekcie. Pokazuje nawet która pozycja nie pali. A siatła w przyczepach to powszechna przypadłość. Dzis testowałem.

Uff, myslę że dostane jubileuszowego pomocnika.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest combatpiotr

Witam wszystkich. Zakupiłem też taki hak ale.... VC 2004 kombi

Brakuje mi wiązki do podłączenia wiązki od haka i wajchy w bagażniku. jest to dostępne?? Ma ktoś może zdjęcia jak to jest podłączone... Dzięki za pomoc

post-48497-1279781663,2785_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zdjęcie pokazuje ten zestaw, który kupiłeś to wajchę masz, to jest to coś poklejone taśmą. Jeśli jednak to nie twoja fotka to z przykrością zawiadamiam, że czeka cię raczej wycieczka do ASO i zostawienie grubej gotówki, nie sądzę żeby ktoś ci sprzedał na szrocie same części, no chyba, że ktoś kto nie wie czym dysponuje ;)

Link to comment
Share on other sites

a ja sie wtrace do tematu bo mam inne pytanko z tym zwiazane. Czy montaz takiego fabrycznego haka mozna zrobic samodzielnie badz u kogokolwiek? Jak z homologacja? Trzeba jakies badanie potem robic?

Link to comment
Share on other sites

Z zdjęcie wynika że masz wajchę zwalniającą ale gorzej że nie masz wiązki z modułem, bo w VC nie można tak sobie podpiąć haka do instalacji. Wszystko idzie przez komputer, który jak wykryje dodatkowe żarówki to będzie głupiał, wyrzucał błędy itp. Z tego co wiem to za wiązkę z modułem wołają 200-300 zł. Zapytaj tego co od niego kupiłeś może ma jeszcze wiązkę i moduł !

Link to comment
Share on other sites

Guest phile

Własnie kupiłem i zamontowałem hak z Hak-Polu Imioła troszkę było zabawy, ale generalnie żadna filozofia, wszystko opisane i rysunki (trzeba było trochę przyciąć blachę haka nad tłumikiem, ale to szczegół, ogólnie wszystko pasuje)

Hak i oryginalny moduł GM kupiłem na Allegro, są też Polskie moduły, ale wyczytałem że są czasami problemy. Nowy moduł TR-Mod kosztuje ponad 300.

Czeka mnie jeszcze aktywacja haka w kompie, jutro podłącze przyczepkę, bo juz dzisiaj mi się nie chciało, zobaczę czy będzie działał bez aktywacji kompa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

a ja sie wtrace do tematu bo mam inne pytanko z tym zwiazane. Czy montaz takiego fabrycznego haka mozna zrobic samodzielnie badz u kogokolwiek? Jak z homologacja? Trzeba jakies badanie potem robic?

Taki hak można bez problemu zamontować. Ważne aby wcześniej sprawdzić, czy auto jest przystosowane tzn. czy ma centralkę z tyłu przygotowaną pod taki hak i wiązkę. Jak to sprawdzić? wystarczy wyjąć tapicerkę ze schowka w podłodze bagażnika, powinna z lewej strony "wisieć" fioletowo- czarna wtyczka"

- to oznacza ,że wiązka z auta jest przygotowana pod taki hak. Jeśli jest takie coś to trzeba poświęcić kilka godzin i nawe samemu bez kanału i demontażu tłumika można zrobić,ale ... będzie z tym trochę zabawy (demontaż całej tapicerki bagażnika, wiercenie otworów w podłodze , przewlekanie kabli i linki). Po zamontowaniu trzeba dokupić moduł sterujący jeśłi sprzedający hak jej nie wymontował z poprzedniego auta (taka kostka - prostopadłościan który ma ok. 26 połączeń na piny - jest dostępna na Allegro)i włożyć w gniazdo które jest pod tapicerką nad "wajhą" (z jej prawej strony), która uruchamia hak i wcisnąć do kliknięcia. Po wszystkim nawet nie trzeba jechać na TECH'a (chyba ,że ma być w przyszłości ciągnieta przyczepa z "przeciwmgielnym" - bo to trzeba aktywować (ja tego nie robiłem). U mnie po zamontowaniu haka (kupiłem bez modułu) i zakupieniu i założeniu modułu (300 pln) wszystko zadziałało od razu (19 CDTI 150KM automat,cosmo).

Trzeba jeszcze podjechać na stację diagnostyczną , tam diagnosta sprawdzi hak i elektrykę , wyda papier z którym będzie trzeba iść do "wydziału komunikacji" - po pieczątkę i to wszystko .Powodzenia.

Edited by Marcin70
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam, kupiłem i zamontowałem taki hak, wszystko jest Ok ale mam jeden problem, nie wiem w którym miejscu ma przechodzić linka którą podłącza się do wajchy która zwalnia mechanizm haka. Wszystko pasowało bez problemu, położyłem nową instalację, zamontowałem moduł, przykręciłem hak ale którędy ma przechodzić ta nieszczęsna linka??? Najlepiej jakby ktoś podrzucił zdjęcie podwozia w swoim autku.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Koledzy. Temat trochę poboczny. Gdzie w Wa-wie i okolicach montują haki SOLIDNIE i wg życzeń klienta. Oryginalny i serwis odpada, bo wiadomo cena 20% wartości auta.

Zależy mi tylko na tym, aby był zamocowany w miejscach dedykowanych, a nie powiercona podłoga gdzie popadnie.

Chcę też, aby nie cięto zderzaka, hak nie był zamocowany za nisko (wiadomo, że trochę musi). Generalnie potrzebuję haka na wożenie rowerów, ale elektryka też by się przydała.

Link to comment
Share on other sites

A moze mi ktos powiedziec jak wyglada zakup takiego oto modułu

http://allegro.pl/no...3260802904.html

Czy to rzeczywiscie dziala tak jak pisza ze wystarczy sie wpiac i jest ok ???

wystarczy się wpiąć i jeszcze trzeba aktywować opcomem/techem (czasami tylko tech musi być )

ogólnie aktywacja jest po to żeby ci pokazywało spalone żarówki w przyczepce

Link to comment
Share on other sites

Hak mam juz zakupiony tylko koles sprzedawał razem z bypass-em ktory potrzebuje podłaczenia od kabli do swiatla a on rozdziela sygnal na 7 kabli ale chcialbym wymienic to na normalny moduł wpinany tak jak ma byc tylko teraz jeszcze pytanie czy kazda VC w kombi ma przygotowane z tylu miejsce na wpiecie modułu tzn czy koło bezpiecznikow jest juz gotowe zlacze do wpiecia sie ???

Czy ktos z kolegow ma zdjecie tylnego panela bezpiecznikow i mogłby mi pokazac ktore to zlacze do haka ???

Z gory dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP