Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pytanie o wysprzęglik


rav00000
 Share

Recommended Posts

Witam czy wizualnie można ocenić czy wysprzęglik jest zużyty?? Czy może macie jakieś inne sposoby na określenie tego faktu??Z góry dzieki za wszystkie rady.Wracam do walki z szarpaniem przy przyspieszaniu:):)Stąd to pytanie

Link to comment
Share on other sites

z reuły zużywa się łożysko wysprzęglika a poza tym nic nie zaboaczysz chyba że cieknie

z tym ostatnim stwierdzeniem bym się nie zgodził, cieknie najczęściej z powodu rozwalnonej uszczelki.

Wysprzęglik sam raczej zepusć się nie zepuje, trzeba zajrzeć do środka pod tą kopułe w którą wchodzi. Tam bedzie widać ewentulany problem

Link to comment
Share on other sites

no właśnie uszczelnienie wewnątrz wysprzęglika w postaci gumowej tulejki zużywa się samoczynnie i zaczyna puszczać ciśnienie płynu z tąd wycieki jeżeli chodzi o kopułę tego co myślę chodzi Ci o osłonę gumową na wysprzęgliku pod którą nić w sumie nie zobaczysz tylko sprężynę i tulejkę nic więcej pod wysprzęglikiem masz jeszcze oring który zapobiega wyciekowi oleju ze skrzyni biegów nic więcej jeżeli uszczelnienie w środku wysprzęglika zużyje sie to zaczyna najnormalniej w świecie ubywać płunu hamulcowego no chyba że ktoś już majstrowł przy wysprzęgliku ale to już inna sprawa

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedna wątpliwość bo właśnie wróciłem od mechaniora.Ustalilismy ze poduszka pod skrzynia biegów jest walnieta i to może być przyczyna szarpania.Dodam że szarpie mi na każdym biegu (w środkowym zakresie obrotów najbardziej gdy silnik jest mocno obciażony ). Szarpanie przenosi się na całą bude.Pozdrawiam czekam na jakieś sugestie co do mojego problemu

Link to comment
Share on other sites

Takie szarpanie to bardziej poduszka na samej górze silnika. To nawet nie nazywa się poduszką tylko wspornikiem , amortyzatorem itp. Idzie zaraz przy rozrządzie - taka O--O .

Link to comment
Share on other sites

Pewnie chodzi Ci o ten stabilizator silnika górny.To na pewno nie to gdyz juz go raz wymienialem a po wymianie nie bylo roznicy w szarpaniu.Notabene teraz znowu ten stabilizator jest zerwany:((Czyli cos innego przyczynilo sie do jego zerwania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kolego, kupuj porządny wysprzęglik!

W jakimś pokrewnym temacie pisałem jaki kupić.

Otóż wymieniałem niedawno i mechanik założył jakiś "tańszy" o te kilkadziesiąt złotych.

Okazało się, że jest uszkodzony więc zareklamował i dostał drugi. Ten drugi też był do niczego.

Dopłaciłem 150zł do firmowego i problemy znikły.

Zaraz Ci podam jaki kupić...

tutaj moja historia:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...mp;#entry670659

a jak Ci się nie chce czytać to kup firmy VALEO.

Pozdrawiam.

edit: tak jeszcze patrzę... Ty szukasz czegoś za 200zł, a ja mówię o 600...

No może Ci się uda, ale pytanie na jak długo?

Edited by moper
Link to comment
Share on other sites

No właśnie tu nie ma różnicy kilkadziesiąt zł tylko kilkaset, stąd mój dylemat... Cena wysprzęglików firmowych oscyluje wokół 500pln, a ten kosztuje 200.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest GREG506716

koledzy ale o jakie szarpanie wam chodzi bo nie bardzo wiem. mi nieraz tak szarpnie jak jade powoli i nagle mu dodam gazu to tak pare razy tak jak by sie zaczoł z bierac popuscił i znowu zaczol i sie uspokaja ale nie wiem czy to to

Link to comment
Share on other sites

GREG, ja niedawno uporałem się z podobnym problemem.U mnie szarpało gdy chciałem dynamicznie przyspieszyć z niskich prędkości obrotowych (1500-2000).Po dynamicznym wciśnięciu gazu zadławiło go tak ze 3-4 razy i dopiero się zebrał.Mechanik sprawdził mi cały układ paliwowy, sterownik silnika , podłączył pod komputer i wszystko było w normie.Jako że świece miałem wymieniane niedawno została więc tylko cewka zapłonowa.Mechanik wziął nową cewkę na podmianę i to właśnie rozwiązało mój problem.Teraz na nowej cewce (kupiłem firmy Valeo) autko śmiga jak marzenie, nic nie szarpie nawet jak mu wcisnę ostro gaz przy prędkości obrotowej rzędu 1800-2000 to płynnie się zbiera.Ale wiesz, przyczyn to morze być mnóstwo... U mnie akurat to pomogło.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

kolega w VC wymienial wysprzeglik na ten za 200zl i po tyg. chyba ponownie wymienial, tyle za na firmowy bo ten tanszy zamiennik ciekł.

Sam ostatnio wymieniłem wysprzęglik na sachsa, chociaz nie bylo to potrzebne jeszcze, ale juz to zrobilem profilaktycznie przy demontazu skrzyni.

Średnio wysprzęgliki padają po przekroczeniu 200tys km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP