Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bagnet do pomiaru poziomu oleju


Guest Jacques Montreu
 Share

Recommended Posts

Guest Jacques Montreu

Panowie pomozcie. Jak mialem Vectre A to na bagnecie do pomiaru poziomu oleju w silniku bylo jak byk zaznaczone i napisane gdzie jest MAX i MIN.

Teraz mam Vectre B i :shock: nie ma na bagnecie zaznaczonego poziomu MAX ani MIN.

Czy moglby ktos z was zalaczyc tutaj zdjecie bagnetu? Wtedy bym wiedzial czy mam oryginalny czy sprzedawca wlozyl cos innego co pasuje (jest taka mozliwosc?)

Jesli taki bagnet jak u mnie to standart to jak rozszyfrowac poziom oleju?

P.S. sorry ze ja nie zapodalem zdjecia mojego bagnetu ale swiat komputerow jest dla mnie too complicated.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacques Montreu

Alex niestety moja miarka wyglada inaczej. Takie, jakie sa na tej stronie, ktora podczepiles, mialem w Vecterce A.

Zubek 73. Moja miarka wyglada mniej wiecej tak jak ta na rysunku.Chociaz nie wiem czy nie za bardzo sugeruje sie swoja miarka. Czyli oryginalna miarka w VectrzeB nie ma wytloczonego napisu na miarce "MAX" ani "MIN" tylko "1 Litr". Tak?

Szkoda ze nikt nie wrzucil real foto.

Jesli jest tak jak zrozumialem z postu Zubka74 to musze przyznac ze w Vectrze A bylo to czytelniejsze i nie pozostawialo cienia watpliwosci.

Dzieki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacques Montreu

Co to znaczy "zaznaczony"? Jest zaznaczony czy wyryty/wytloczony napis "MAX" i "MIN"?

Powtarzam raz jeszcze. Jedyny widoczny wytloczony napis na miarce w mojej przedliftowej Vectrze B to " 1 Litr".

Sorry ze tak walkuje ten temat ale chcialbym wiedziec czy moja miarka jest od opla VectryB i czy pokazuje prawdziwy poziom oleju czy moze przypadkiem poprzedni wlasciciel albo wlasciciel komisu wsadzil jakis szajs zeby tylko bylo a ja pewnego dnia obudze sie z reka w nocniku.

:evil: Biednemu zawsze sie w twarz napluje :evil:

Pozdro Panowie.

Link to comment
Share on other sites

^^^

U mnie nie ma napisów, jest płaskie przetłoczenie. Metalowa końcówka z ząbkami jest zdaje się dopiero w poliftowych.

Zresztą, na rączce masz przecież numer części, po którym można sprawdzić czy masz właściwy bagnet do tego silnika (jak byś podał w podpisie rocznik i typ silnika, to łatwiej byłoby udzielać jakichkolwiek porad)

Zakładając, że masz najbardziej popularny X18XE to numer powinien być 90502774

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacques Montreu

:grin: No to sprawa sie chyba wyjasnila :grin: Tak jak napisal Wujek Abdi sprawdzilem numer na miarce i jest on identyczny jaki napisal Wujek. Z drugiej strony raczki jest jeszcze GM>PA-66-GF30<. To GM to chyba General Motors a pozostale numery to dla mnie kosmos - ale juz nie wazne.

Wujek jesli ta Vectra na zdjeciu to Twoje auto i masz taka miarke jak piszesz to troche dziwne. Bo ja mam VectreB kombi rocznik 97(sierpien) 1.8.16V i mam inna miarke ale zostawmy to.

Chyba zagadam kogos na ulicy z Vectra B zeby pokazal miarke oleju - tak juz dla spokoju ducha.

Czolem. Dzieki Wujek Abdi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacques Montreu

:o OOOOOOOoooo wlasnie mam identyczny. To znaczy poziom maksymalny i minimalny mierzy sie tam gdzie jest ten napis tak? czy tam gdzie jest ten "goly" kawalek drutu.

Mam juz metlik w glowie. :???:

Link to comment
Share on other sites

Wujek jesli ta Vectra na zdjeciu to Twoje auto i masz taka miarke jak piszesz to troche dziwne. Bo ja mam VectreB kombi rocznik 97(sierpien) 1.8.16V i mam inna miarke ale zostawmy to.

Mam własnie taką jak na zdjęciu, tylko bez tego czerwonego na samej górze. Ale w podpisie wyraźnie mam napisane X16XEL :mrgreen: , więc na pewno mam inną miarkę niż ty - numer 90501168 :grin:

Cieszę się, że pomogłem.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dorzucam do katalogu bagnetów swój.Łatwo zauważyć gdzie jest min i max...

p1070413mz0.jpg

Mój czujnik poziomu oleju woli jak jest poziom na 3/4 pola.Jak jest mniej, lubi kazać sprawdzać poziom.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

mam problem z pomiarem poziomu oleju w silniku, po wyjęciu bagnetu wskazania są następujące:

z przodu bagnetu poziom-zielona kreska(czyli za wysoki) a z tyłu-różowa kreska i który jest prawdziwy???

8bb77936386fc307.jpg

Link to comment
Share on other sites

niemożliwe.

Stan na prostym, płaskim podłożu i dobrze wytrzyj bagnet.

sęk w tym,że auto stoi na równym podłożu a żeby było jeszcze ciekawiej to w drugiej viki ma tak samo, i tam mam bagnet ten metalowy z wypustkami gdzie dużo wyraźniej widać poziom i jak włozę wypustkami w stronę zderzaka to jest ponad stan, a jak w strone silnika to jedno pole jest czyste...

Link to comment
Share on other sites

oczywiście odczekujesz te 3-5 minut po zgaszeniu silnika?

Ja bym przyjął tą różową jako wynik pomiaru. Swoją drogą też tak miałem parę razy - czasem obracam włożony bagnet mierząc kilkakrotnie dla pewności.

Link to comment
Share on other sites

oczywiście odczekujesz te 3-5 minut po zgaszeniu silnika?

Ja bym przyjął tą różową jako wynik pomiaru. Swoją drogą też tak miałem parę razy - czasem obracam włożony bagnet mierząc kilkakrotnie dla pewności.

ja olej sprawdzam tylko na zimnym silniku...

Link to comment
Share on other sites

to zmień zwyczaj i sprawdzaj tak jak napisałem. Silnik rozgrzany do normalnej temperatury pracy i odczekać z 5 min po wyłączeniu - może to pomoże?

Link to comment
Share on other sites

ja olej sprawdzam tylko na zimnym silniku...

Ech, to zadne twoje wskazanie nie jest prawdziwe.

Jak większości, instrukcje GM cie nie obowiązują ? :) :)

ak jak kolega zubek73 napisal , po zgaszeniu nagrzanego silnika odczekac około 5 min i wtedy sprawdzic stan przynajmniej 2 razy wycierajac bagnet za każdym razem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lutenet
po zgaszeniu nagrzanego silnika odczekac około 5 min i wtedy sprawdzic stan przynajmniej 2 razy wycierajac bagnet za każdym razem.

No dobra to wytłumacz mi kolego.... mam silnik jak widać.... (2,2DTI) i po odczekaniu po zgaszeniu (powrót np. z trasy 330km) czy to 5min, czy 1h na bagnecie susza... Ale jak przyjdę rano i przed odpaleniem sprawdzę to poziom jest w normie (na połowie przedziału) i tak mam już od ładnych 5kkm. Oczywiście uznaję że w garażu mam równinkę.. :)

Czyli co ... na rozgrzanym po 5min. mam dolewać aż do poziomu??? To już se moge wyobrazić co rano będzie na bagnecie.

Pozdr :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP