Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpie na równych obrotach


Guest Makao
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Przeszukałem już oczywiście forum i inne strony i dokonałem w aucie kilku napraw, lecz kiszka. dlatego zwracam sie tu do was - może ktoś wie o co zrobić ?

OBJAWY:

1. Silnik szarpie, gdy próbuję jechać na stałych obrotach, niezależnie czy na niskich czy wysokich, i niezależnie na którym biegu.

2. Przy przyśpieszaniu, zwalnianiu obrotów i na jałowym chodzi bez zarzutu - żadnych dławień, żadnej nierównej pracy.

3. Wyskakuje błą P0170 i coś jeszcze.

CO ZROBIŁEM:

1. Wymieniłem sprzęgło (i tak już się prawie wysypało :) - 220tyś. km)

2. Wymieniłem sondę lambda (upaliła się i miała równe napięcie)

3. Przeczyściłem zawór EGR (tylko sprężarką, ale ogólnie wygląda, że chodzi)

No i dalej szarpie :cry:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie :)

Dzisiaj - po 2 miesiącach - nastąpił przełom. Kontrolka elektroniki zapala się od razu po uruchomieniu silnika i wtedy jedzie się normalnie. Gdy kontrolka czasem sie nie pali to szarpie. Wygląda, że to ERG. Jutro sprawdzę wóz na kompie.

A tak przy okazji, zamiast świec mam jakąś listwę Delphi - tam są świece czy trzeba całość wymieniać ?

Link to comment
Share on other sites

Swiece masz. nie masz tylko kabli WN. Świece są pod listwą jak ją odkręcisz. Jest to cewka zamontowana bezpośrednio na świecach

Link to comment
Share on other sites

z tego co napisałeś jak szarpie na równych obrotach to EGR bo generalnie rzecz biorąc podczas jazdy na równych obrotach zaczyna się otwierać a jeżeli będzie sie zacinać to efektem tego będzie szarpanie

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, nie dostałem sie na komputer.

Muszę poczekać do przyszłego tygodnia

Dzięki wszystkim za podpowiedzi :mrgreen:

Chyba wymienię EGR'a . Na Allegro znalazłem za 245zł firmy Delphi.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, nie dostałem sie na komputer.

Muszę poczekać do przyszłego tygodnia

Dzięki wszystkim za podpowiedzi :mrgreen:

Chyba wymienię EGR'a . Na Allegro znalazłem za 245zł firmy Delphi.

Bardzo dziwi mnie podejście właścicieli /mechaników do napraw nowoczesnych samochodów.

Najważniejsze to zdiagnozować usterke a nie wymienaić wszystko na oslep. Trzeba jechać na fabryczny tester i szczytać usterki i można tez obejrzeć parametry co i jak pracuje.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziwi mnie podejście właścicieli /mechaników do napraw nowoczesnych samochodów.

Najważniejsze to zdiagnozować usterke a nie wymienaić wszystko na oslep. Trzeba jechać na fabryczny tester i szczytać usterki i można tez obejrzeć parametry co i jak pracuje.

To nie tak.

Nie opisałem całej historii, bo chyba nie było to potrzebne. Pisząc, że zrobiłem to, to i to miałem na myśli , że jak coś to te elementy są już wykluczone (łącznie z kablami WN, których nie ma w moim aucie :lol: ).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 years later...

witam ja mam podobny problem szarpie samochodem na "stałych" obrotach...na biegu jałowym nie ale tylko podczas jazdy...czyściłem zawór egr przepustnica czysta...problem nadal występuje czy to może być sonda??

podłączałem pod komputer i nie wykrywa żadnych błędów...

Może wymienić sonde ale na jaką proszę o pomoc

Kamilpawel2@poczta.fm

Link to comment
Share on other sites

witam ja mam podobny problem szarpie samochodem na "stałych" obrotach...na biegu jałowym nie ale tylko podczas jazdy...czyściłem zawór egr przepustnica czysta...problem nadal występuje czy to może być sonda??

podłączałem pod komputer i nie wykrywa żadnych błędów...

Może wymienić sonde ale na jaką proszę o pomoc

Kamilpawel2@poczta.fm

zaślep chociaż dla próby EGR, ja po kupnie miałem identyczne problemy jak w tym temacie, zaślepiłem dziada, pojechałem na jazdę próbną i odczułem ogromną ulgę :)

Link to comment
Share on other sites

zaślep chociaż dla próby EGR, ja po kupnie miałem identyczne problemy jak w tym temacie, zaślepiłem dziada, pojechałem na jazdę próbną i odczułem ogromną ulgę :)

Najlepiej na taką jak masz, jaki masz silnik?

Mam używaną sondę do 1.6 x16xe i 1.8 z18xe

Edited by Krzysiek23c
Link to comment
Share on other sites

Koledzy dolacze sie do tematu mam identyczny problem szarpie ma na rozniych obrotach czy to 1 bieg czy to 4 bieg szarpie jak cholera...;/

Wymienilem egr, cewke przewody, swiece, filtr powietrza i nic to nie dalo...;/

Czasami mniej szarpie czasami mocniej jedyne co mi wyskakuje teraz na kompie to czasami 0130 sonda pytanie tylko czy to nie jest wina lpg

Juz nie mam pojecia cos sie dzieje... kontrolka nawet jak sie zapali ze sonda nie dziala to i tak mimo to szarpie.

Dziwne jest to ze bledy czasam nie pokazuje ale caly czas jest zapisany w pamieci...

Link to comment
Share on other sites

Wyczyść przepustnice.

Przepustnica jest czysta od 2 lat nie znajdziesz nawet pylku sprawdzalem wczoraj

odam mi zasysa powietrze do pokrywy zaworow wiec mam spokuj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP