Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana łożysk amortyzatorów


RAFAKOL
 Share

Recommended Posts

Wymiana łożysk amortyzatorów

Zobacz plik

Krótka relacja z wymiany.

Niestety nie miałem głowy do zapisywania rozmiarów kluczy (parę jest wymienionych wcześniej) ale przyda się dobrze wyposażony warsztat:

Potrzebne części:

  • Łożysko amortyzatora nr. kat 3 44 665 (pasi do wszystkich modeli), koszt w ASO ok 70zł (oryginał jest firmy INA)

1. Podnosimy auto i zdejmujemy koło.

2. Demontujemy zaślepkę + 3 śruby (E- torx) na kielichu amortyzatora - foto 1. Na tym zdjęciu jest lewa strona, bo wcięło mi zdjęcie prawej wink.gif

pre_1361721146__1.gif

3. Odczepiamy zabezpieczenie i wypinamy z uchwytu przewód

pre_1361721175__2.gif

4. Odkręcamy łącznik stabilizatora od kolumny

pre_1361721201__3.gif

(komentarz by @Piols: tylna część łącznika trzymamy kluczem 18 mm płaskim w innym wypadku łącznika nie odkręcimy)

5. Odkręcamy kolumnę - 2 śruby

pre_1361721219__4.gif

6. Wyjmujemy kolumnę

7. Ściskamy sprężynę (potrzebne ściski do sprężyn)

pre_1361721235__5.gif

8. Demontujemy poduszkę

pre_1361721271__6.gif

9. Zdejmujemy stare ohmy.gif

pre_1361721291__7.gif

i wkładamy nowe łożysko

pre_1361721312__8.gif

Piszę z pamięci więc jeśli coś zgubiłem to proszę o poprawki smile.gif

Montaż w odwrotnej kolejności.

Czas operacji ok. 1h/na stronę, dla kogoś kto nie robi tego na co dzień.


 

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

1. Czy wymieniać razem z poduszkami, nawet jeśli są jeszcze dobre?

Moim zdaniem nie koniecznie. Ja nie wymieniłem bo wyglądały zdrowo.

2. Robić taką wymianę w pierwszym-lepszym zakładzie, czy może spróbować wymienić samemu?

W pierwszym lepszym na pewno nie. Natomiast jeśli masz ściski do sprężyn (to podstawa) i klucz dynamometryczny (wskazany) oraz co nie co zdolności mechanicznych to spoko. Nie jest to skomplikowana operacja. A musisz mieć jeszcze klucz oczkowy wygięty nie pamiętam 19 lub 21 oraz imbus torx chyba T50 aby rozebrać kolumnę Mcpersona a dokładniej odkręcić nakrętkę na trzpieniu amortyzatora. Bez tego nie wydłubiesz łożyska.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wymieniłem sam te łożyska. Pożyczyłem ściski i bezproblemowo sam wymieniłem. Zajęło mi to około 1h. :mrgreen:

No to właśnie zaoszczędziłeś parę setek :grin:

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomasz Zając

Gratuluje

ja mialem do wymiany prawe lozysko i drazek stabilizatora, skonczylo sie na obu lozyskach (lewe juz tez sie zacieralo)i obu drazkach. 85 za lozysko i 42 za drazek+ robocizna> 390plntotal w malym lokalnym warsztacie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Informuję niniejszym, że oto Łopel wprowadził nowość mającą na celu ochronę łożysk amortyzatorów, które mają zwyczaj wybitnie szybko padać. Remedium nosi nazwę Osłona łożyska amortyzatora.

Numer kat.: 03 44 454 i kosztuje niecałe 6 zł :blink:

Wygląda tak:

os322onkacz2.jpg

Zakłada się między sprężynę a łożysko. Ma osłaniać łożysko przed nadmiernym zabrudzeniem, co było przyczyną jego zgonów.

Najfajniejsze jest to że bidule w ASO sami nie wiedzą co mają i trzeba im palcem pokazać i uświadomić, że ich władca GM taką nowość wprowadził :lol:B)

Z innych nowych części, które nie były do tej pory dostępne to wymienna sprężynka pedału sprzęgła.

Nr kat.: 90 06 348 - cena 34zł

Lubi ponoś skrzypieć. Do tej pory trzeba było nabyć cały moduł pedałów sprzęgła i hamulca. a teraz proszę:

spr281380uo0.jpg

Link to comment
Share on other sites

O !!! to z kolegą "RAFAKOL" smigamy po tym samym mieście. Pozdrawiam Pozdrawiam

ps. to znaczy ja chwilowo nie smigam bo "skrzynka" się robi w Poznaniu......

jakie są objawy zużycia łożysk.?..

Link to comment
Share on other sites

jakie są objawy zużycia łożysk.?..

chrobotanie przy kręceniu kierownicą (najlepiej na postoju). Łatwo pomylić z przeskakiwaniem sprężyny w dolnym kielichu amortyzatora gdy brak sławetnej rureczki na sprężynie.

Link to comment
Share on other sites

chrobotanie przy kręceniu kierownicą (najlepiej na postoju). Łatwo pomylić z przeskakiwaniem sprężyny w dolnym kielichu amortyzatora gdy brak sławetnej rureczki na sprężynie.

a później to nawet w czasie jazdy chrupocze...

Link to comment
Share on other sites

U mnie właśnie sprężyna zaczęła przeskakiwać i to mnie zmusiło do wymiany łożyska w prawym kole. Zapłaciłem, rok temu, 68 zł i robocizna 10 zł bo wymieniałem u "pana mietka ;)" w garażu z moją pomocą, ogólnie prosta sprawa, zajęło nam to ok 30 min.

A "pan mietek", mądra głowa, rozłożył stare łożysko i zaproponował żeby wszystko umyć, pordzewiałe łożyska zastąpić nowymi bo akurat miał takie na stanie, nawalić smaru i "będzie chodziło drugie tyle" :D :D :D :D

Uznałem że 80 zł to nie taki majątek i nie dałem się skusić. :D

Link to comment
Share on other sites

Informuję niniejszym, że oto Łopel wprowadził nowość mającą na celu ochronę łożysk amortyzatorów, które mają zwyczaj wybitnie szybko padać. Remedium nosi nazwę Osłona łożyska amortyzatora.

Numer kat.: 03 44 454 i kosztuje niecałe 6 zł :blink:

Wygląda tak:

os322onkacz2.jpg

Zakłada się między sprężynę a łożysko. Ma osłaniać łożysko przed nadmiernym zabrudzeniem, co było przyczyną jego zgonów.

Najfajniejsze jest to że bidule w ASO sami nie wiedzą co mają i trzeba im palcem pokazać i uświadomić, że ich władca GM taką nowość wprowadził :lol:B)

Z innych nowych części, które nie były do tej pory dostępne to wymienna sprężynka pedału sprzęgła.

Nr kat.: 90 06 348 - cena 34zł

Lubi ponoś skrzypieć. Do tej pory trzeba było nabyć cały moduł pedałów sprzęgła i hamulca. a teraz proszę:

spr281380uo0.jpg

O 3 miesiace za pozno, bo wtedy wymienialem. U mnie te lozyska normalnie walily w czasie jazdy, co zreszta opisywalem. Po rozebraniu okazalo sie, ze nawet kulek brakuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun
O 3 miesiace za pozno, bo wtedy wymienialem. U mnie te lozyska normalnie walily w czasie jazdy, co zreszta opisywalem. Po rozebraniu okazalo sie, ze nawet kulek brakuje.

Heh, a ja zakładając jakieś 3 miesiące temu te gumki wymieniłem od razu profilaktycznie łożyska.

Link to comment
Share on other sites

Po rozebraniu okazalo sie, ze nawet kulek brakuje.

Niczego nie brakuje. Po prostu musi być dystans (?) Nie jestem mechanikiem ale tak jest.

Ja pozwiliłem sobie kiedys na wymiane w ASO a teraz to mam już dożywotnią gwarancję na te łożyska, z racji 24 miesięcznej gwarancji na części montowane w ASO. Jakie łożysko wytrzyma 24m.??!! :lol:

W razie co, mam dwa "zużyte" w zapasie. Rozebrane wyczyszczone i zakonserwowane jak u Melchiora B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest zuczek

Osłona łożyska amortyzatora:

a gdzie można kupić taką osłone łożyska amortyzatora i gumy pod sprężyny(a moze to to samo)

bardzo prosze o odpowiedź bo w mojej Vectrze C stukanie z przodu w zawieszeniu zaczyna mnie już denerwowac i coraz bardziej się nasila.pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun
Osłona łożyska amortyzatora:

a gdzie można kupić taką osłone łożyska amortyzatora i gumy pod sprężyny(a moze to to samo)

bardzo prosze o odpowiedź bo w mojej Vectrze C stukanie z przodu w zawieszeniu zaczyna mnie już denerwowac i coraz bardziej się nasila.pozdrawiam i czekam na odpowiedź

W ASO. Osłona łożyska i gumy na sprężyny to co innego. Stukanie z przodu jest raczej spowodowane brakiem tych gum. Koszt w ASO to jakieś 30 zł plus monatż ok 150 zł.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hm, u mnie w prawym przednim chrobocze, takie chrup, chrup, ale tylko na dziurach (nie sa to gumy stabilizatora bo wymieniałem i nie skrzypią) jak jade na równej drodze to cisza, jak kręce kierą to tez cisza...czy to będą łozyska amorków...(osłonki na spręzynach mam) czy może amortyzator (sprawdzany na ścieżce diagnostycznej w ASO i wszystkie amory OK).

aha, czy po wymianie łozyska amorów wskazane jest ustawianie zbieżności i geometrii?

Edited by rafix1
Link to comment
Share on other sites

no i dzisiaj w ASO wymieniłem oba łożyska amorków + te pierścienie i jeszcze na gwarancji wymienili mi gumy stabilizatora przód...czyli z przodu na dziurach mam ciszę, został jeszcze tył, czyli bananki <_< bo juz pukaja trochę :D

koszty:

łożyska 2szt. 113zł

osłonki 2szt. 12zł

robocizna obie strony 224zł

razem: 349zł :blink::D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP