Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nie grzeja swiece zarowe


Guest Sajmon
 Share

Recommended Posts

Cześć....

Jestem na forum juz od dłuższego czasu i muszę przyznać że niektóre poruszane tematy przydały mi się.

Jeżeli niektórzy z was są tacy dobrzy w doradzaniu... to może i mi pomożecie?

Sprawa nie jest prosta.

Nie zapala mi się kontrolka świec żarowych. Wymieniłem głowny stycznik świec żarowych (to takie z radiatorem aluminiowym) i nic... sprawdziłem wszystkie możliwe styczniki na krótko i jestem pewien że są ok. Na dodatek ciekawostka: po podłączeniu żarówki 12V z dwoma kablami, z czego jeden włożony do fajki od świecy żarowej a drugi na minus w akumulatorze i przekręceniu kluczykiem, żarówka sie nie pali. Ale co śmieszniejsze, po zamianie kabla z - na + na akumulatorze, żarówka się zapala. Co oznacza że na fajkach jest masa. Czy to tak ma BYĆ? Pomóżcie proszę, bo normalnie za kilka dni jej nie odpale. Puki jest jeszcze w miare ciepło, jakoś daję radę. Ale co jak temperatura zejdzie do zera?

Pozdro

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

No cóż . Jeśli chodzi o Twój rodzaj silnika to nie wiem czy ktoś Ci pomoże .Ale jeśli masz trochę inny silnik (np.2.0 DTI) to jeśli chcesz przekonać się czy Twój samochodowy komputerek wie co to jest grzanie świec to odepnij czujnik temperatury płynu chłodniczego.Wtedy powinieneś zobaczyć magiczną spiralkę żarzącą się przez kilka sekund w swojej maszynce.

Link to comment
Share on other sites

Guest piotr_666

W mojej Vectrze 2.0 DTi magiczna spiralka zapala się dopiero przy -3 i to jak dłużej pod chmurką postoi a tak to spokojnie odpala może jak jest koła zera to rozrusznik o jeden obrót dłużej kręci.

Link to comment
Share on other sites

no dobra, zapomnialem napisac. z tym czujniokiem temperatury tez sprawdzalem wczesniej, jak pisalem 1 raz. nawet probowalem zamontowac opornik. nic nie dalo. ku mojemu zdziwieniu, wczoraj tak z braku laku sprobowalem ja odpalic, przkrecam stacyjke i zapala sie spiralka. nie dowierzam. wylaczam stacyjke i przekrecam jeszcze raz. znowu sie zapala. probuje ja odpalic, i nic. krece, krece. akumulator w koncu zdycha. zabralem go na 12h na prostownik. dzisiaj podlaczylem aku pod klemy. przekrecam stacyjke i spiralka 2x na ulamek sekundy sie zapala. za trzecim razem juz nie ma po niej sladu.

Co mam teraz zrobic? czy pozostaje mi juz tylko wizyta u elektomechanika? czy to tez kwecha lezy w komputerze? Czyli jednym slowem... SERWIS OPLA? LOL , zalama. skasuja mnie jak za zboze :(

Link to comment
Share on other sites

Na dodatek ciekawostka: po podłączeniu żarówki 12V z dwoma kablami, z czego jeden włożony do fajki od świecy żarowej a drugi na minus w akumulatorze i przekręceniu kluczykiem, żarówka sie nie pali. Ale co śmieszniejsze, po zamianie kabla z - na + na akumulatorze, żarówka się zapala. Co oznacza że na fajkach jest masa. Czy to tak ma BYĆ?

Nic dziwnego :mrgreen: Swiece sa laczone w pary . Poniewaz kazda ma po ok 0,9 Ohma to prawie jak drut. Jesli zdjales tylko jedna fajke to po podlaczeniu zarowki prad plyna " Plus, Zarowka. fajka 1;fajka 2 swieca zarowa ;MASA Znaczy sie masz ta swiece dobra :mrgreen: Co innego jak miales sciagniete wszystkie fajki to raczej nie mozliwe zeby ci sie oswiecila zarowka....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest joem4chin@
Cześć....

Jestem na forum juz od dłuższego czasu i muszę przyznać że niektóre poruszane tematy przydały mi się.

Jeżeli niektórzy z was są tacy dobrzy w doradzaniu... to może i mi pomożecie?

Sprawa nie jest prosta.

Nie zapala mi się kontrolka świec żarowych. Wymieniłem głowny stycznik świec żarowych (to takie z radiatorem aluminiowym) i nic... sprawdziłem wszystkie możliwe styczniki na krótko i jestem pewien że są ok. Na dodatek ciekawostka: po podłączeniu żarówki 12V z dwoma kablami, z czego jeden włożony do fajki od świecy żarowej a drugi na minus w akumulatorze i przekręceniu kluczykiem, żarówka sie nie pali. Ale co śmieszniejsze, po zamianie kabla z - na + na akumulatorze, żarówka się zapala. Co oznacza że na fajkach jest masa. Czy to tak ma BYĆ? Pomóżcie proszę, bo normalnie za kilka dni jej nie odpale. Puki jest jeszcze w miare ciepło, jakoś daję radę. Ale co jak temperatura zejdzie do zera?

Pozdro

witam miałem ten sam problem też wymieniłem przekaźnik świec i bez efektu pojechałem na skaner i okazało się że instalacja jest ok. ale na chłopski rozum że odpowiedzialny za to że świeczki nie grzeją jest ''czujnik'' ( ktury znajduje się tam gdzie termostat) a są tam dwa ''czujniki'' to ten większy z kostką aby sprawdzić odłącz kostkę i przekręć kluczyk kontrolka powinna świecić to znaczy że czujnik jest trafiony

Link to comment
Share on other sites

witam

podobno jak sie wgra nowy soft w serwisie opla to kontrolka swiec zapala sie zawsze no ale tylko wyczytalem to nie wiem jak jst naprawde,

przekaznik tez wymianialem i nic nie dalo a teraz spiralka zapala mi sie roznie raz prz 4, stopnia raz przy zerze dopiero czyli czytsa magia, na szczescie ciezko bo ciezko ale pali mi ale ciekawy jestem co bedzie przy minus 10 :/

pozdro

Link to comment
Share on other sites

u mnie jest zalozony rezystor (nie wiem jaki, nie sprawdzalem) - wczesniejszy wlasciciel musial zalozyc. Swiece mi grzeje gdzies tak od okolo 8 stopni

Link to comment
Share on other sites

Witam!

U mnie w DTL-u kontrolka świec zapala się od temp. okolo 0 st. i to jak samochod postoi dłużej. Jeśli chodzi o odpalanie, to nie ma najmniejszych problemów przy temp. jak teraz czyli ok. -3 st. Wsiadam rano, przekrecam kluczyk i silniczek cyka. Do temp ok. 0 st. nie widziałem kontrolki swiec. Teraz juz wiem, ze wszystko jest ok, ale wczesniej gdy nie zapalala mi sie kontrolka zrobiłem test. Odłączyłem przewod od czujnika temp. przekreciłem kluczyk, kontrolka swiec oczywiscie sie zapaliła, ale wystapiła tez inna rzecz, a mianowicie włączyły się oba wentylatory chłodnicy (silnik zimny, bez odpalania). Ktos wie dlaczego wentylatory się włączyły. Pytam z ciekawości.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dziwne z tym ze wlaczyly sie wentylatory. U mnie jak sie odlaczyl czujnik (rezystor sie oderwal) to swiece grzaly nawet przy +18 stopniach, ale wentylatory nie dzialaly.

Ja to rozumie tak: jak odlaczony czulnik to rezystancja idzie w nieskonczonosc czyli temperatura silnika jest niska i grzeje swiece (no to wentylatory sa zbedne). Czy ja dobrze rozumuje?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Z tego co pamiętam normalnie do góry ewentualnie troszkę poruszaj na boki i powinno zejść, to jest chyba tak jak fajka na świecy w komarku

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam normalnie do góry ewentualnie troszkę poruszaj na boki i powinno zejść, to jest chyba tak jak fajka na świecy w komarku

Fajke musisz scisnac z dwoch stron w odpowiednim miejscu i pociagnac do gory. Spojrz na fajke i bedziesz wiedzial gdzie trzeba scisnac.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki:)sciagnałem 3 a 4 ta koło turbiny za chiny nie chce zejsc:)ale przynajmniej 3 sa dobre:) lepiej mi poszło na rozgrzanym silniku bo jak postał od wczoraj na mrozie to te kapturki wogóle nie chciały drgnąć.

Link to comment
Share on other sites

W mojej Vectrze 2.0 DTi magiczna spiralka zapala się dopiero przy -3 i to jak dłużej pod chmurką postoi a tak to spokojnie odpala może jak jest koła zera to rozrusznik o jeden obrót dłużej kręci.

U mnie jest tak samo, choć jeszcze temp nie przekroczyła -3*C (w chwili odpalania) i tej magicznej spiralki jeszcze nie widziałem.

Ale z odpaleniem nie mam najmniejszego problemu więc chyba wszystko jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam podobny dylemat tyle że u mnie żadna kontrolka się nie świeci od świec żarowych czyli pewnie nie działaja. Co należy w pierwszej kolejności zrobić ? Dodam że jak odpalam a temperatury są niskie teraz to musze z 5 razy próbować bo nie chce załapać więc to potwierdza raczej to że nie działają.

Prosze o pomoc z góry dzieki

Link to comment
Share on other sites

Guest joem4chin@

witam na chłopski rozum że odpowiedzialny za to że świeczki nie grzeją jest ''czujnik'' ( ktury znajduje się tam gdzie termostat) a są tam dwa ''czujniki'' to ten większy z kostką aby sprawdzić odłącz kostkę i przekręć kluczyk kontrolka powinna świecić to znaczy że czujnik jest trafiony

JEŚLI CI POMOGłEM TO KLIKINJ POMóGł!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
witam na chłopski rozum że odpowiedzialny za to że świeczki nie grzeją jest ''czujnik'' ( ktury znajduje się tam gdzie termostat) a są tam dwa ''czujniki'' to ten większy z kostką aby sprawdzić odłącz kostkę i przekręć kluczyk kontrolka powinna świecić to znaczy że czujnik jest trafiony

JEŚLI CI POMOGłEM TO KLIKINJ POMóGł!!!!

U mnie jak ściągnąłem z dwóch czujników przewody to kontrolka świec się ciągle paliła, co to znaczy???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
witam na chłopski rozum że odpowiedzialny za to że świeczki nie grzeją jest ''czujnik'' ( ktury znajduje się tam gdzie termostat) a są tam dwa ''czujniki'' to ten większy z kostką aby sprawdzić odłącz kostkę i przekręć kluczyk kontrolka powinna świecić to znaczy że czujnik jest trafiony

JEŚLI CI POMOGłEM TO KLIKINJ POMóGł!!!!

ja tak mam tak silnik 2,0 DTL i tez jeszcze nie zaswiecila mi sie ta magiczna kontrolka

w sumie to raz sie zapalila jak po lekturze na forum doczytalem ze to czujnik wiec zdjalem go i swiece grzeja

postepujac zgodnie z instrukcja wymienilem czyjnik i "nic" to samo

nadmieniam ze kolega ma zafire z takim silnikiem i po takim samym czasie postoju u niego grzaly a u mnie nie:(

a jak wsiadlem do auta i przekrecilem stacyjke to temperatura na wyswietlaczu pulsowala bylo 2,5 stopnia

i co wy na to??

a jesli chodzi o przekaznik swiec to ktory to jest?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest jakubja

Ja mam 2,0 DTI i problemy z odpalaniem jak jest temperatura minus odpala bez problemu bo świeci się podgrzanie ale jak jest plus 5-8 mam problemy z odpaleniem muszę trochę pokręcić a jak odpali to leci biały dym. Co może być przyczyną

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest testexx

Witam wszystkich posiadaczy Opla Vectry! Widzę, że jest tu taki problem opisany, który dotknął także moje auto. A mianowicie, jak była temperatura od -5 do -20 stopni, to nie było problemów, bo zapalała się kontrolka od grzania świec, natomiast jak temperatura oscyluje wokół 0 stopni, to kontrolka już się nie zapala i świece nie są podgrzewane. Co skutkuję problemami z odpaleniem i nadmierną eksploatacja akumulatora. Nic jeszcze nie robiłem z tym, bo za bardzo nie wiem od czego zacząć. Jestem posiadaczem tego auta od miesiąca i (może to ma jakiś związek) jest sprowadzona z Włoch, gdzie (tak ja myślę) że parametry pewnych podzespołów i elektroniki były dostosowane do cieplejszego klimatu niż w Polsce. Pomożecie?? ;)

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

testexx jeśli chcesz zwiększyć temperature zapalania się świec żarowych to są trzy sposoby , od najtańszego: rezystor, wymiana czujnika no i soft.

A ja zapytam kolegów czy ten czujnik na dwa piny do sterownika decyduje jedynie o zapalaniu się świec czy steruje też całą mieszanką itd?

Link to comment
Share on other sites

Steruje również dawką paliwa -w powiązaniu z przepływką czyli ilością zassysanego powietrza.

Witam wszystkich posiadaczy Opla Vectry! Widzę, że jest tu taki problem opisany, który dotknął także moje auto. A mianowicie, jak była temperatura od -5 do -20 stopni, to nie było problemów, bo zapalała się kontrolka od grzania świec, natomiast jak temperatura oscyluje wokół 0 stopni, to kontrolka już się nie zapala i świece nie są podgrzewane. Co skutkuję problemami z odpaleniem i nadmierną eksploatacja akumulatora. Nic jeszcze nie robiłem z tym, bo za bardzo nie wiem od czego zacząć. Jestem posiadaczem tego auta od miesiąca i (może to ma jakiś związek) jest sprowadzona z Włoch, gdzie (tak ja myślę) że parametry pewnych podzespołów i elektroniki były dostosowane do cieplejszego klimatu niż w Polsce. Pomożecie?? ;)

Pozdrawiam!

Pomożemy!

Link to comment
Share on other sites

OK, wiec jesli wiem, ze czujnik nie pracuje prawidłowo, bo ostatnio po nocy przy 3stopniach nie załączyły się świece i dawka też chyba nie była ok, bo musiałem nieco dłużej przytrzymać rozrusznik. Wymieniac czujnik? Jesli tak to jaki? Mam w sklepie hans price za czterdzieści pare i włoski EPS(?) za pięćdziesiąt pare.

A może poczekac do mrozów i zobaczyć czy czujnik reaguje wogóle i tylko wstawić rezystor?

Edited by Fenek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP