Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Awaryjność vectry 2,2 dti??


vectra007
 Share

Awaryjność vectry 2,2 dti??  

165 members have voted

  1. 1.

    • wysoka
      11
    • średnia
      29
    • niska
      35


Recommended Posts

  • 4 months later...

Witam

U mnie zaciski tez pordzewialy do tego nie moge sie uporac z cieknacym deklem zaworow ( 3 razy wymieniana uszczelka ) na domiar tego ostatnio padla mi turbina jutro odbieram z regeneracji koszt 900 zl nie wspomne juz o beznajdziejnym tylnim zawieszeniu ktore nie jest w stanie sprostac naszym drogom

VB Caravan 2.2 dti

Edited by mary
Link to comment
Share on other sites

Ja poki co nie narzekam. Mialem kilka przytrafien losowych ale poki co odpukac nie jest zle. Ale jesli chodzi o rdze to trzeba przyznac podwozie rama z tylu rosci sie no i blachy jak to Opel ale w sumie reszta zyje.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście z dwojga złego wolę, by mi rdzewiał a mechanicznie był bez zarzutu...

Do tej pory poza termostatem, i powracającym co jakiś czas checkiem ( błąd 1125 i 1590 ), po wyczyszczeniu kolektora, wymianie przelewów i odpowietrzeniu układu paliwowego - wszystko OK...

Link to comment
Share on other sites

U mnie padła pompa wtryskowa i turbina poza tym wszystko OK

Ogolnie jestem bardzo zadowolony z mojej viki 2.2

Link to comment
Share on other sites

To jak Ci turbo i pompa padły to teraz spokojna głowa i jeszcze jakieś 300tyś aż dach będize się rolował ze starości;)

Link to comment
Share on other sites

Guest luki65

Mi poszedl sterownik pompy wtryskowej ;/ Wymiana sterownika a pozatym jezdzi bezawaryjnie jak narazie 145tys. przejechane 2001 rok

Link to comment
Share on other sites

Guest Zdechlak

Własciwie nie pompa tylko nieszczesny sterownik.Przebieg to 115tys.jutro odbieram z naprawy. 2500 tysiaka do zapłacenia i 1 rok gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

VB 2.2DTI 2001 144K przejechane.

no coż ja w swojej wymieniłem elektrowtryski 1200PLN

świece żarowe (nie pamietam już ile, ale też nie mało)

przegub prawy 320 + na dniach lewy 320

sterownik klimy około 250

mam cos z pedałem gazu i nie wiem co jest nie tak, a i jeszcze zbiornik paliwa...auto staje mi jak ma w baku około 20L

Link to comment
Share on other sites

VB 2.2DTI 2001 144K przejechane.

no coż ja w swojej wymieniłem elektrowtryski 1200PLN

świece żarowe (nie pamietam już ile, ale też nie mało)

przegub prawy 320 + na dniach lewy 320

sterownik klimy około 250

mam cos z pedałem gazu i nie wiem co jest nie tak, a i jeszcze zbiornik paliwa...auto staje mi jak ma w baku około 20L

Nawet prorok nic Ci nie pomoże. Musisz podjechać do serwisu i zczytać błędy, bo jeśli silnik staje a paliwo jest - to jakiś błąd musi wyskoczyć. Moja VBectra to ten sam rok, przebieg podobny ale dolega mi coś innego...

Link to comment
Share on other sites

Nawet prorok nic Ci nie pomoże. Musisz podjechać do serwisu i zczytać błędy, bo jeśli silnik staje a paliwo jest - to jakiś błąd musi wyskoczyć. Moja VBectra to ten sam rok, przebieg podobny ale dolega mi coś innego...

Tzn co konkretnie??pozdro

Link to comment
Share on other sites

Nawet prorok nic Ci nie pomoże. Musisz podjechać do serwisu i zczytać błędy, bo jeśli silnik staje a paliwo jest - to jakiś błąd musi wyskoczyć. Moja VBectra to ten sam rok, przebieg podobny ale dolega mi coś innego...

Chyba będę musiał się zdać na proroka:P bo żadnych błędów nie ma...i tu jest zonk!!!

więc zostaje szukanie po omacku...ale jak na razie ciemność widzę;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest wrzesir

Witam,

Ja jeżdżę rok (118 tys. - podobno), miałem pęknięty wężyk na zaworze od turbiny, wymieniłem zawór podciśnienia (prawdopodobnie niepotrzebnie), teraz mam błędy 1590 i 1631, jeszcze nie wiem co będzie trzeba wymienić?

Odebrałem auto z naprawy - niestety doszła wymiana pompy wtryskowej.

Edited by wrzesir
Link to comment
Share on other sites

Guest jaroY2.2DTR

A jak Panowie spalanie ? U mnie przy jeździe do 2000 obrotów jakieś 7,5 ( jak dla mnie jazda zbyt zachowawcza ) , jak jadę po swojemu to 10 wciąga . Jazda po stolicy w korkach . Czy to norma spalania ?

Link to comment
Share on other sites

Guest wrzesir

U mnie średnie spalanie około 6,5 l, przy jeździe mojej i żony, głównie do pracy 16 km z czego 10 przez miasto, raz na miesiąc wypad około 150km.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest axial

Z opinii innych i własnej wydaje mi się, że autko jest sprawne dopóki nie pojedzie pierwszy raz do warsztatu...

To tak jak z człowiekiem: jak zaczniesz chodzić do lekarzy to się już od nich nie uwolnisz :(

Myślę, że warsztaty mają umowę typu: jak przyjedzie facet na zmianę oleju to my mu wrzucimy landrynkę,

to do nas lub do konkurencji wróci za jakiś czas :D.

Jak przepali się bezpiecznik to skasujemy go za wymianę połowy silnika,

jak autko rano nie zapala to wymieniamy przewody przelewowe i kasujemy za regenerację pompy wtryskowej...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Rufio_r

No to może i ja, pomimo starego już tematu, napiszę conieco.

Moja Viki 150 tys km przejechane, 2001 r.

- Na początku, niedługo po zakupie musiałem wymienić przepływomierz.

- Potem był przegub (ten jednak musiał się posypać, bo poprzedni gość nie zauważył pękniętej mażety). O cenach tych nie będę pisał :o , bo robiłem w ASO.

- W międzyczasie padł mi siłownik od wlewu paliwa, więc będę się musiał temu przyjrzeć i wymienić silniczek, który najprawdopodobniej się "zatarł".

- Potem długo, długo nic aż do teraz, kiedy muszę zrobić tylne zawieszenie (tłucze się niemiłosiernie) tylko, nie mam kiedy podjechać do mechana :(

Poza tym nic więcej się nie zepsuło.

No ale mam też parę zastrzeżeń:

- silniczek 2.2 dti mógłby mieć nieco więcej niż te 125 KM (macie coś w swoich autkach, co w miarę bezpiecznie dla silnika poprawia Wam osiągi??)

- jest trochę głośny

- zaczyna mi skrzypieć fotel kierowcy...

- czasami problem z porannym odpalaniem (tylko w temperat. 0 - ~12 st.) i ten niebieskoszary dymek przy odpalaniu.

- faktycznie spalanie jest dość wysokie - w zimie, jazda w mieście - ok. 10 l, na trasie potrafi zejść nawet do 6,5 :)

- no i ma zielone podświetlenie tablicy, co skutkuje tym, że żadnych cyferek w dzień nie widać, szczególnie teraz, gdy cąły rok jeździmy na światłach...

Poza tym autko sprawuje się całkiem nieźle i jestem z niego zadowolony :)

Przy okazji mam do Was pytanie - jak to jest z wymianą paska rozrządu (tudzież łańcucha - w tych silnikach jest ponoć łańcuch) - jeden mechan mówi, że należy wymienić, inny mówi, żeby jeździć i nie zawracać sobie głowy. Chyba, że będzie go już słychać, wtedy należy wymienić...

Pozdrowionka dla Wszystkich Y22DTR :)

Link to comment
Share on other sites

No to może i ja, pomimo starego już tematu, napiszę conieco.

Moja Viki 150 tys km przejechane, 2001 r.

- Na początku, niedługo po zakupie musiałem wymienić przepływomierz.

- Potem był przegub (ten jednak musiał się posypać, bo poprzedni gość nie zauważył pękniętej mażety). O cenach tych nie będę pisał :o , bo robiłem w ASO.

- W międzyczasie padł mi siłownik od wlewu paliwa, więc będę się musiał temu przyjrzeć i wymienić silniczek, który najprawdopodobniej się "zatarł".

- Potem długo, długo nic aż do teraz, kiedy muszę zrobić tylne zawieszenie (tłucze się niemiłosiernie) tylko, nie mam kiedy podjechać do mechana :(

Poza tym nic więcej się nie zepsuło.

No ale mam też parę zastrzeżeń:

- silniczek 2.2 dti mógłby mieć nieco więcej niż te 125 KM (macie coś w swoich autkach, co w miarę bezpiecznie dla silnika poprawia Wam osiągi??)

- jest trochę głośny

- zaczyna mi skrzypieć fotel kierowcy...

- czasami problem z porannym odpalaniem (tylko w temperat. 0 - ~12 st.) i ten niebieskoszary dymek przy odpalaniu.

- faktycznie spalanie jest dość wysokie - w zimie, jazda w mieście - ok. 10 l, na trasie potrafi zejść nawet do 6,5 :)

- no i ma zielone podświetlenie tablicy, co skutkuje tym, że żadnych cyferek w dzień nie widać, szczególnie teraz, gdy cąły rok jeździmy na światłach...

Poza tym autko sprawuje się całkiem nieźle i jestem z niego zadowolony :)

Przy okazji mam do Was pytanie - jak to jest z wymianą paska rozrządu (tudzież łańcucha - w tych silnikach jest ponoć łańcuch) - jeden mechan mówi, że należy wymienić, inny mówi, żeby jeździć i nie zawracać sobie głowy. Chyba, że będzie go już słychać, wtedy należy wymienić...

Pozdrowionka dla Wszystkich Y22DTR :)

1.Łańcucha raczej się nie wymienia, powinien wytrzymać 300.000 km, chyba, że zacznie być głośny, bo to sięczasem zdarza. Albo jak coś grubego będziesz robił w silniku ( np. uszczelka pod głowicą gdzie trzeba rozrząd zrzucić - wtedy profilaktycznie, w zależności od przebiegu i stanu silnika ) - można go wymienić...

2.Zielone podświetlenie - ogólnie jego kolor to sprawa gustu. Trzeba zdjąć zegar, wymienić żarówki - 2 x W5W albo jak za jasno 2 x W3W, mogą też być diody LED - zależy co kto lubi. Ja osobiście mam białe W5W ale takie z podporą żarnika, bo te żarówki są wytrzymalsze kilkukrotnie od zwykłych żarówek " pozycyjnych " właśnie ze względu na swoją konstrukcję...

3.Skrzypienie fotela - temat doskonale opisany i zobrazowany na stronie :

http://www.vectraklub.pl/porady/1-skrzypiacy_fotel.htm - zajrzyj koniecznie, to jest podstrona głównej strony : http://www.vectraklub.pl/

Miłej lektury !!!

4.Tylne zawieszenie - tuleje pływające i cała reszta to temat rzeka - poszukaj na forum, dowiesz się wszystkiego dokładnie i szczegółowo.

5.Ze spalaniem jest rzeczywiście bardzo różnie. Warto sprawdzić jak sprawuje się czujnik temperatury cieczy i ogólnie cały termostat, bo ma to ogromne znaczenie jeśli idzie o zużycie paliwa. W termostacie masz 2 czujniki : 1-pinowy ( pokazuje temp. na zegary ) oraz 2-pinowy - sygnał do komputera. Jeśli czujnik ( głównie ten 2 ) szwankuje ( zazwyczaj o tym nie wiesz ) to objawia się to zwiększonym apetytem silnika na paliwo... Ponownie użyj " szukajki " - mnóstwo porad i postów co do temperatury pracy silnika.

6.Poranne odpalanie " z dymkiem " to też jest objaw na przykład wadliwego działania czujnika temperatury cieczy ( pośrednio ) ale o3wiście nie tylko... Może świece nie dogrzewają ( albo tylko 1, lub dwie, lub...), może to być nawet winna słabowatego akumulatora. To, że nie ma kontrolki " żarzenia " nie oznacza, że świece się nie włączają. Najlepiej jest odpalać kilka sekund po fakcie jak kontrolka zgaśnie ( głównie jak jest chłodno - zima ), jeśli jest ciepło i uruchamiamy silnik po nocy, a kontrolki się nie pokażą - czekamy po przekręceniu stacyjki na zapłon 2 - 3 sekundy i dopiero odpalamy. Zazwyczaj skutkuje... Jeśli nadal są z tym problemy - oprócz zasugerowanych możliwości wcześniej - może być zapowietrzony układ paliwowy a w Vectrze sam się nie odpowietrzy, trzeba mu niestety pomóc o czym nie wszyscy wiedzą lub też nie zdają sobie z tego sprawy. Wszystkie porady dotyczące odpowietrzania układu paliwowego masz na forum - poszukaj...

7.Też jestem zadowolony z mojej VB Y22DTR chociaż mojej dolega akurat coś innego niż Twojej...

Pozdrawiam !!! ;)

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Guest Rufio_r

Piotreq,

szybka i konkretna odpowiedź - dziękuję i chylę czoło :)

Z tymi tulejami już wiem sporo, poczytałem już trochę na forum, wiem też, że najlepsze byłyby tuleje Lemfordera i takie zamierzam założyć. Do wymiany są wszystkie tuleje (pływające i główne) i przy okazji gumy stabilizatorów.

Z tym odpalaniem to już zastanawiałem się czy oby świece nie są do wymiany ale po podłączeniu pod kompa okazało się, że wszystkie są sprawne. Odpalam autko zawsze po tym jak zgaśnie mi kontrolna CHECKa, więc to kilka sekund trwa (chyba, że świece się grzeją, więc czekam na świece + ok 2 s.). Poczytam więc trochę o temperaturze.

A powiedz jak to jest z tymi silnikami jeśli chodzi o tuning? Wyczytałem gdzieś na forum, że chipowanie tego silnika nie jest proste i dość długo nie było odpowiedniego osprzętu\oprogramowania. W dodatku ponoć te silniki są dość delikatne, więc z chipowaniem należy uważać...

Pozdrowionka,

Raf.

Link to comment
Share on other sites

Piotreq,

szybka i konkretna odpowiedź - dziękuję i chylę czoło :)

Z tymi tulejami już wiem sporo, poczytałem już trochę na forum, wiem też, że najlepsze byłyby tuleje Lemfordera i takie zamierzam założyć. Do wymiany są wszystkie tuleje (pływające i główne) i przy okazji gumy stabilizatorów.

Z tym odpalaniem to już zastanawiałem się czy oby świece nie są do wymiany ale po podłączeniu pod kompa okazało się, że wszystkie są sprawne. Odpalam autko zawsze po tym jak zgaśnie mi kontrolna CHECKa, więc to kilka sekund trwa (chyba, że świece się grzeją, więc czekam na świece + ok 2 s.). Poczytam więc trochę o temperaturze.

A powiedz jak to jest z tymi silnikami jeśli chodzi o tuning? Wyczytałem gdzieś na forum, że chipowanie tego silnika nie jest proste i dość długo nie było odpowiedniego osprzętu\oprogramowania. W dodatku ponoć te silniki są dość delikatne, więc z chipowaniem należy uważać...

Pozdrowionka,

Raf.

Chipowanie, zależnie od kondycji silnika jest czasem wskazane ( czytaj : MOŻLIWE ) czasem... zabójcze...

Należy uważać, owszem, nie wolno przesadzać z mocą...

Te pojazdy, które mają OBD winno się" chipować " przez OBD nie poprzez BOX'y, bo box nie zapewni dobrania wszystkich parametrów, którymi steruje komputer programowo. Box zwiększa dawkę paliwa, wydłuża czas wtrysku ( jest sterowany sygnałem pedału gazu z komputera ) ale nie współpracuje z turbiną, którą gania z wartościami fabrycznymi, a to na dłuższą metę - może być zgubne... Y 22 DTR to specyficzny motorek.

Zresztą dobry " tuner " dostroi każdy samochód i pod każdy silnik znajdzie odpowiedni program, program bezpieczny, zapewni hamownię, da gwarancję i tak dalej... Spytaj Artura78 - chipował swoją 2,0 DTI w Poznaniu i jest bardzo zadowolony... Osobiście odradzam samodzielne chipowanie silnika bez aparatury pomiarowej...

Co do odpalania - do NASZEGO silnika akumulator powinien mieć 75 Ah. Jeśli ma mniej i ma już 3 lata - dieselkowi warto go zmienić, przed zimą już obowiązkowo...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Guest Rufio_r

W takim razie pogrzebię jeszcze po forum i odszukam Artura78 ;) Samodzielne chipowanie nawet nie przeszło mi przez myśl - za duży szacunek mam do mojej Viki a testować na niej nie chcę :)

Co do akumulatora - ma faktycznie 75 Ah, ma co prawda więcej niż 3 latka ale z jego mocą rozruchową jest bardzo dobrze, kręcił całą zimę, tą i poprzednią, bez zająknięcia (bo te problemy z porannym odpalanie to nie objawiają się słabym kręceniem rozrusznika tylko tym, że silnik zanim załapie trzeba przytrzymać przekręconą stacyjkę kilka ładnych sekund).

Pozdrowionka,

Raf.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie pogrzebię jeszcze po forum i odszukam Artura78 ;) Samodzielne chipowanie nawet nie przeszło mi przez myśl - za duży szacunek mam do mojej Viki a testować na niej nie chcę :)

Co do akumulatora - ma faktycznie 75 Ah, ma co prawda więcej niż 3 latka ale z jego mocą rozruchową jest bardzo dobrze, kręcił całą zimę, tą i poprzednią, bez zająknięcia (bo te problemy z porannym odpalanie to nie objawiają się słabym kręceniem rozrusznika tylko tym, że silnik zanim załapie trzeba przytrzymać przekręconą stacyjkę kilka ładnych sekund).

Pozdrowionka,

Raf.

Bardziej poszukaj Rafała78 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP