Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

P0715, P0700, P1700


Guest Zielak
 Share

Recommended Posts

Witam

Autko: VC 2,2DTI, automat AF33, MY2003, 116000km,

02.11.2006 podczas powrotu z Darłowa do Gdańska w okolicach Wejherowa, w czasie wyprzedzania samochodu jadącego, z powodu aury, ok. 60 km/h, skrzynia nie chciała przełączyć z 3 na 4. Miałem takie odczucie jakby straciła kontakt z silnikiem i pomimo wzrostu obrotów z 3000 do 5000 /min samochodzik nie chciał przyspieszyć :sad:

Po puszczeniu pedału gazu i spadku obrotów do ok. 1000 a następnie jego ponownym naciśnięciu na desce pojawił się samochodzik z kluczykiem oraz zapaliła się kontrolka silnika (ta pierwsza po prawej) :shock: , skrzynia włączyła 5 bieg i mogłem dokończyć manewr wyprzedzania.

W przeciągu ok. 3 min przestała chyba działać klima :evil: (zaczęła parować przednia szyba, musiałem przełączyć z AUTO na DEF).

Przełączyłem biegi na sekwencję i używając 2 i 5 biegu dojechałem sobie do Gdyni, gdzie zrobiłem 5 minutową przerwę na papierosa. Niestety po ponownym włączeniu silnika samochodzik z kluczykiem pojawił się na nowo :mad: . Przejechałem następne 30 km i zostawiłem samochód na parkingu pod domem.

Następnego dnia (03.11.2006) rano, ze świecącą kontrolką używając tylko 2 i 5 biegu udałem się do ASO na sczytanie błędów techem. Panowie prosili mnie o ponowny przyjazd o 18:00 (ktoś wypożyczył sobie techa). Ponieważ kontrolka nie chciała zgasnąć zostawiłem auto na parkingu przed ASO i taryfą pojechałem do roboty.

O 18:00 pojawiłem się ponownie w serwisie, niestety techa nadal nie było. Postanowiłem wracać VC do domu. I tu miła niespodzianka! Kontrolka zgasła :mrgreen: !

Wczoraj wieczorem (06.11.2006) pojechałem ponownie do ASO Konocar na techa (już bez świecącej kontrolki). Panowie podłączyli kompa i odkryli następujące 3 błędy:

P0715 Obwód prędkości wałka wejścia,

P0700 Brak sygnału symptom 00,

P1700 Błąd krytyczny.

Kierownik serwisu powiedział, że niestety jego elektryka zesłano na stałe do oddziału w Brzeźnie i tam też powinienem się udać na dalsze leczenie.

Dzisiaj rano poszukałem troszkę po necie i znalazłem następujące strony z opisem kodów błędów:.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

http://autorepair.about.com/cs/troubleshoo...bl_obd_main.htm

http://www.2carpros.com/trouble_codes/trou...0700-P0799.html

http://www.2carpros.com/kpages/diagnostic_...ouble_codes.htm

P0715

Obwód sensora wejścia / prędkości turbiny – usterka,

Geber für Getriebeeingangsdrehzahl (G182), elektrischer Fehler im Stromkreis [input Turbine/Speed Sensor Circ. Malfunction],

Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction;

P0700

Transmission Control System Malfunction - Transmissie regelmodule defect,

Steuergerät Elektrischer Fehler;

P1700

Bremsdruckschalter (F270) unplausibles Signal (VW),

TPS Circuit Malfunction For AT (Subaru);

THROTTLE POSITION SENSOR (TPS)

A little gadget on the carburetor throttle linkage or fuel injection throttle body that keeps the engine control computer informed about the throttle opening (See Computerized Engine Controls). The TPS is a variable resistor that changes resistance as the throttle opens wider. The computer needs this information to change the air/fuel mixture. Adjustment is very critical and is best left to a qualified professional.

Znalazłem też dwie strony z opisem usterek, w których występują jednocześnie błędy P0700 i P0715 (niestety tylko dla Hondy Civic):

http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef22041

http://autorepair.about.com/library/faqs/bl282f.htm

Ponieważ znam tylko jeżyk niemiecki (i troszkę polski :mrgreen: ) proszę bardzo kogoś biegłego w angielskim o przetłumaczenie podanej definicji TPS’a (co to jest?) i tych dwóch ostatnich linków oraz ogólnie o pomoc i „ciepłe słowo”.

Chciałbym wiedzieć jak najwięcej o w/w błędach zanim pojadę do ASO’wskiego elektryka.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Pawnick

Niestety na 90 proc. masz pierwsze objawy popuszczania wody do oleju skrzyni przez chłodnicę. Wskazuje na to też Twój rok produkcji. Wszystkie chłodnice wyprodukowane do 2004 r. tak mają. Wskazują na to kody P0715, P0700. Problem będzie narastał. Konieczna wymiana chłodnicy i naprawa skrzyni z wymianą oleju. Wizualnie możesz tylko sprawdzić zaawansowanie problemu ile wody poszło w skrzynię poprzez sprawdzenie czy i ile ubyło płynu w zbiorniku wyrównawczym. Żeby było weselej - olej przekładniowy przenika też do chłodnicy

Tutaj cytat z TIS-a o tym problemie:

Problem:

Skrzynia biegów AF23/33 - Brak napędu ze względu na ciecz chłodzącą w oleju przekładniowym

Modele: Silniki: Opcja:

Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004 Z22SE| Z32SE| Y22DTR,Z22YH| Z32SE| Y22DTR Skrzynia biegów AF23/33

Zażalenie:

W pojedynczych przypadkach podczas jazdy może dojść do utraty przenoszenia sił. Mogą przy tym wystąpić następujące symptomy: - ustawiony kod usterki P0700, P0715 lub P0720 - niewielka utrata cieczy chłodzącej - osady w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej

Przyczyna:

Przez przyłącze przewodów chłodzenia oleju w zespole chłodnicy oleju/cieczy do oleju przekładniowego może przedostać się niewielka ilość cieczy chłodzącej z powodu uszkodzenia uszczelki.

Produkcja:

Ulepszona chłodnica/chłodnica oleju została wprowadzona do produkcji od VIN W0L0ZCF3541042598 (Rüsselsheim) i VIN W0L0ZCF6848035197 (Ellesmereport).

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji klienta należy postępować następująco:

Jeżeli są ustawione tylko kody usterek DTC P0700, P0715 lub P0720,

należy przeprowadzić TSB 1685.

Ostrożnie wymontować czarną osłonę obudowy mechanizmu zmiany biegów na

obudowie skrzyni biegów. W przypadku wycieku cieczy i/lub stwierdzenia

w osłonie białych cząstek osadów należy wymienić skrzynię biegów wraz

z chłodnicą/chłodnicą oleju.

Wskazówka:

W przypadku wymiany skrzyni biegów należy sprawdzić, czy elastyczny

przewód odpowietrzania skrzyni biegów jest dobrze ułożony:

- nie załamany

- zamocowany do uchwytu agregatu ABS lub do przewodu masowego przy

użyciu opaski do przewodów

- otwór przewodu odpowietrzającego musi swobodnie zwisać, aby

uniknąć zasysania wody

poczytaj jeszcze tu:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...rzynia+bieg%F3w

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź

Wizualnie możesz tylko sprawdzić zaawansowanie problemu ile wody poszło w skrzynię poprzez sprawdzenie czy i ile ubyło płynu w zbiorniku wyrównawczym

Płynu nie mogło ubyć dużo:

0711061106fx3.jpg

może tak ok 0,5-1,0cm.

Czy to już tragedia, czy jeszcze ujdzie?

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Dzięki za odpowiedź
Wizualnie możesz tylko sprawdzić zaawansowanie problemu ile wody poszło w skrzynię poprzez sprawdzenie czy i ile ubyło płynu w zbiorniku wyrównawczym

Płynu nie mogło ubyć dużo:

Obrazek

może tak ok 0,5-1,0cm.

Czy to już tragedia, czy jeszcze ujdzie?

cm to już dużo, a problem będzie narastać. W kazdym razie czeka Cie wymiana chłodnicy oraz naprawa skrzyni. Ja właśnie przerabiam ten problem :evil: Odradzam tu ASO, ponieważ oni tych skrzyń nie robią tylko wysyłają do Poznania i kasują jak za zboże.

Oczywiście u Ciebie też matoły z ASO nie skumały problema, wysyłając Cie do elektryka, ale to normalne

Link to comment
Share on other sites

Niestety na 90 proc. masz pierwsze objawy popuszczania wody do oleju skrzyni przez chłodnicę. Wskazuje na to też Twój rok produkcji. Wszystkie chłodnice wyprodukowane do 2004 r. tak mają. Wskazują na to kody P0715, P0700. Problem będzie narastał. Konieczna wymiana chłodnicy i naprawa skrzyni z wymianą oleju. Wizualnie możesz tylko sprawdzić zaawansowanie problemu ile wody poszło w skrzynię poprzez sprawdzenie czy i ile ubyło płynu w zbiorniku wyrównawczym. Żeby było weselej - olej przekładniowy przenika też do chłodnicy

Tutaj cytat z TIS-a o tym problemie:

Problem:

Skrzynia biegów AF23/33 - Brak napędu ze względu na ciecz chłodzącą w oleju przekładniowym

Modele: Silniki: Opcja:

Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004 Z22SE| Z32SE| Y22DTR,Z22YH| Z32SE| Y22DTR Skrzynia biegów AF23/33

Zażalenie:

W pojedynczych przypadkach podczas jazdy może dojść do utraty przenoszenia sił. Mogą przy tym wystąpić następujące symptomy: - ustawiony kod usterki P0700, P0715 lub P0720 - niewielka utrata cieczy chłodzącej - osady w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej

Przyczyna:

Przez przyłącze przewodów chłodzenia oleju w zespole chłodnicy oleju/cieczy do oleju przekładniowego może przedostać się niewielka ilość cieczy chłodzącej z powodu uszkodzenia uszczelki.

Produkcja:

Ulepszona chłodnica/chłodnica oleju została wprowadzona do produkcji od VIN W0L0ZCF3541042598 (Rüsselsheim) i VIN W0L0ZCF6848035197 (Ellesmereport).

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji klienta należy postępować następująco:

Jeżeli są ustawione tylko kody usterek DTC P0700, P0715 lub P0720,

należy przeprowadzić TSB 1685.

Ostrożnie wymontować czarną osłonę obudowy mechanizmu zmiany biegów na

obudowie skrzyni biegów. W przypadku wycieku cieczy i/lub stwierdzenia

w osłonie białych cząstek osadów należy wymienić skrzynię biegów wraz

z chłodnicą/chłodnicą oleju.

Wskazówka:

W przypadku wymiany skrzyni biegów należy sprawdzić, czy elastyczny

przewód odpowietrzania skrzyni biegów jest dobrze ułożony:

- nie załamany

- zamocowany do uchwytu agregatu ABS lub do przewodu masowego przy

użyciu opaski do przewodów

- otwór przewodu odpowietrzającego musi swobodnie zwisać, aby

uniknąć zasysania wody

poczytaj jeszcze tu:http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...rzynia+bieg%F3w

nie ująłbym tego lepiej ;), przy tych kodach to najprawdopodobniej ten defekt.

Link to comment
Share on other sites

mechanik walczy, choć ja powoli tracę cierpliwość

A jakie objawy były u Ciebie?

U mnie utrata ciągu trwała ok 0,5 do 1s. Przez następne 48h paliła się kontrolka.

PS:

Wyjazd do rodziny na weekend (2x250km) już odwołany :(

W poniedziałek sprawdzenie stanu oleju w skrzyni i jego wymiana.

Nad otwarciem skrzynki zastanowię się jak będę wiedział więcej.

PPS:

Podczas mojej wizyty w ASO stała już jedna VC 3.2 automat z wymontowaną skrzynią biegów, która straciła całkowicie ciąg - gostek nie mógł nawet ruszyć samochodem :shock:

Gaz do dechy obroty na maxa, a samochód stoi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
mechanik walczy, choć ja powoli tracę cierpliwość

A jakie objawy były u Ciebie?

U mnie utrata ciągu trwała ok 0,5 do 1s. Przez następne 48h paliła się kontrolka.

PS:

Wyjazd do rodziny na weekend (2x250km) już odwołany :(

W poniedziałek sprawdzenie stanu oleju w skrzyni i jego wymiana.

Nad otwarciem skrzynki zastanowię się jak będę wiedział więcej.

PPS:

Podczas mojej wizyty w ASO stała już jedna VC 3.2 automat z wymontowaną skrzynią biegów, która straciła całkowicie ciąg - gostek nie mógł nawet ruszyć samochodem :shock:

Gaz do dechy obroty na maxa, a samochód stoi.

Tak, była utrata ciągu. Silnik wchodził, na obroty, wył, a a samochód ruszał z opóźnieniem, nieraz z piskiem. Objawy zaczęły narastać. Później już zaczał przechodzić w tryb serwisowy ( 2 i 5 bieg), choć były dni, zwłaszcza jak był zimny że wszystko było ok. Po zadzwonieniu do speca - stwierdził - na 99 proc woda w chłodnicy i to się potwierdziło. Miesiąc przed awarią był wymieniony olej w skrzyni i było ok., a potem....

Link to comment
Share on other sites

Miesiąc przed awarią był wymieniony olej w skrzyni i było ok., a potem....

U mnie też był wymieniany olej ok 1,5 msc przed awarią.

We wspomnianej przeze mnie VC 3.2 awaria skrzyni też nastąpiła (wg. info od kierownika ASO) po wymianie oleju.

Ciekawe kto jeszcze z forum z automatem wymieniał olej w ostatnich tygodniach :?: :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Miesiąc przed awarią był wymieniony olej w skrzyni i było ok., a potem....

U mnie też był wymieniany olej ok 1,5 msc przed awarią.

We wspomnianej przeze mnie VC 3.2 awaria skrzyni też nastąpiła (wg. info od kierownika ASO) po wymianie oleju.

Ciekawe kto jeszcze z forum z automatem wymieniał olej w ostatnich tygodniach :?: :shock:

hmm, dziwne. Sprawa może polegać być może na tym, że przy wymianie oleju poszedł w skrzynię szlam z okolic chłodnicy i to przyśpieszyło awarię zaworów elektromagnetycznych. W każdym razie z tego co wiem ta awaria i tak była nieuchronna. Z najnowszych zaleceń ASO wynika, że po czarnej serii zalecają wymianę oleju już po 60k km, choc wcześniej zarzekali się że olej jest dożywotni....

Link to comment
Share on other sites

hmm, dziwne. Sprawa może polegać być może na tym, że przy wymianie oleju poszedł w skrzynię szlam z okolic chłodnicy i to przyśpieszyło awarię zaworów elektromagnetycznych. W każdym razie z tego co wiem ta awaria i tak była nieuchronna. Z najnowszych zaleceń ASO wynika, że po czarnej serii zalecają wymianę oleju już po 60k km, choc wcześniej zarzekali się że olej jest dożywotni....

Pamiętacie że ja niedawno też przerabiałem temat tej chłodnicy. Byłem w trzech ASO i w każdej po sprawdzeniu numerów VIN pogonili mnie z kwitkiem twierdząc że mam już wyższy numer od tych, które się kwalifikują do tej akcji. W ostatniej ASO zawziąłem się bardziej i powiedziałem że nie odejdę dopóki oni nie dowiedzą się bezpośrednio w GM jak to naprawdę ma być. Koleś faktycznie wydzwaniał dosyć długo w różne miejsca i cały czas była ta sama gadka czyli "To auto ma już ulepszoną chłodnicę i nic nie należy przy niej robić." Pokazywał mi liste aut z nazwiskami właścicieli, którzy się kwalifikują i których mają wzywać na tą poprawkę. W końcu dałem spokój. Powiedziałem im tylko że za miesiąc będziemy wymieniać olej w skrzyni i niech się do tego teotetycznie przygotują bo zapewne nawet nie kumają jak to się robi. I owszem facet prawie zzieleniał i zaczął ich standardowe przekonywanie i opowieści o długowieczności tego oleju i braku potrzeby jego wymiany. Poprosiłem o check listę przeglądu przy 60 tys. km, wyjąłem też swoją książkę gwarancyjną i kazałem sobie wytłumaczyc co w takim razie robi na tych obu dokumentach pozycja mówiąca o konieczności wymieny oleju w automatycznej skrzyni biegów przy tym przebiegu i po każdych następnych 60k km. A gość na to że pierwszy raz takie coś widzi. Pytam więc jak w takim razie robią przeglądy podobnych aut z automatem a on na to, że takich to oni jeszcze nie mieli ;). Więc po tym wymiękłem ale pytam dalej - czy będą wymieniać statycznie czy dynamicznie. Wogóle nie wiedział o czym mówię. Pytam dalej dla potwierdzenia tego że nic nie wiedzą - jak odpowietrzają skrzynię i ile ta cała wymiana u nich trwa. Odpowiedź - trwa do ok. pół godziny a skrzynia dpowietrza się sama bo to wogóle jest najnowocześniejsza, bezobsługowa i japońska konstrukcja i nic nie trzeba orzy niej robić. Pytam skad to wię, on na to że ze szkolenia, pytam czy czytał chociaż TIS-a a on ze jak przyjedzie takie auto to sobie dokladniej poczyta. Mówię więc ze własnie przyjechało i skoro to tak nie czesty przypadek to chcę się dowiedzieć czy wogóle cos poza olejem trzeba wcześniej zamówic aby się nie okazało że spuszcza go a ja nie wyjadę bo czegoś brakuje. Odpowiedż - nic wiecej nie trzeba. Ide do sklepu, odpalamy EPC i drugi gość mówi że trzeba zamówić jakąś podkładkę lub uszczelke pod korek spustowy bo to jednorazówka. Sprawa groszowa ale nie ma na miejscu bo to przecież rzadko spotykany przypadek a nie mają bo NIE BĘDA NA ZAPAS MROZIĆ KASY (chyba 3,30 zł). Idę więc do serwisu i mówie że trzeba jednak jakąś uszczelke więc dlaczego mnie wprowadza w błąd że nic nie trzeba. Jak chciał bez niej dokończyć wymiane juz spuszczonego oleju. Facet na to - no to skoro trzeba to się zamówi, w czym problem. Ja na to - to zamów dzisiaj bo za miesiąc to ja i ty o tym zapomnimy. Doradca serwisowy - to podaj numer części ;) Ja do niego - to jest twoja robota i twoja wiedza ale jak chcesz to masz i walę już dla jaj z pamięci jakiekolwiek cyfry a on że takiej części nie ma i on miał rację że nic się już nie wymienia ;) No to sorry, ale odpuściłem sobie tą wymianę u nich bo nie będę królikiem doświadczalnym.

Wracając do tematu. Aby dobrze odpowietrzyć skrzynię i całkowicie uzupełnić nowym tą część oleju która została spuszczona (ok. 3,5 litra, czyli mniej niż połowa) należy po trochu kilka razy ten olej dolewać, załączać silnik, przełączać lewarek na D-R-D-R itp., potem znowu dolać trochę, sprawdzić poziom i znowu przełączać przy odpowiedniej temperaturze oleju mierzonej TECHEM. I tak kilka razy aż nic już nie będzie chciało więcej wejść tego oleju. To może trwać nawet i 2-3 godziny. Taka metoda zwana statyczną jedynie odświeża nam część oleju w skrzyni gdyż wymieniamy na nowy tylko ok. 45-50% całej ilości oleju znajdującego się w skrzyni.

Może tutaj jest przyczyna Waszych problemów. Może goście robili tak jak przy wymianie oleju w silniku, spuścili stary olej, wlali nowy zgodnie z poziomem na miarce w skrzyni, zakręcili korek i w drogę. Tylko że podczas pracy poziom ten znacznie opadł i należało dalej ponownie dolewać kolejne i już coraz mniejsze porcje az do skutku. Ostatnią litrę dolewa się po kawałku przez prawie 2 godziny. Może tego nie zrobiono i nieświadomie jeżdziliście bez odpowiedniego poziomu oleju w skrzyni ? Nie wiem i tylko tak staram się połaczyć w jedną całość te awarie wraz z wymianami oleju.

PS

Z najnowszych zaleceń ASO wynika, że po czarnej serii zalecają wymianę oleju już po 60k km, choc wcześniej zarzekali się że olej jest dożywotni....

Nie wiem czy wymiana po 60k km jest ostatnim zaleceniem ASO.

Ja mam książke serwisową wydaną wraz z autem w kwietniu 2004 i jest tam napisane jak wół żę wymiana oleju w automacie ma być co 60k km a wtedy jeszcze żadnej akcji nie było. To samo jest w TIS-ie. Pomijając chłodnicę, może więc awarie są z tego powodu że albo nie wymieniali tego oleju wogóle albo jak już, to wymieniali go źle i nie do końca odpowietrzali skrzynkę.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Może tutaj jest przyczyna Waszych problemów. Może goście robili tak jak przy wymianie oleju w silniku, spuścili stary olej, wlali nowy zgodnie z poziomem na miarce w skrzyni, zakręcili korek i w drogę. Tylko że podczas pracy poziom ten znacznie opadł i należało dalej ponownie dolewać kolejne i już coraz mniejsze porcje az do skutku. Ostatnią litrę dolewa się po kawałku przez prawie 2 godziny. Może tego nie zrobiono i nieświadomie jeżdziliście bez odpowiedniego poziomu oleju w skrzyni ? Nie wiem i tylko tak staram się połaczyć w jedną całość te awarie wraz z wymianami oleju.

no tak, tylko że w moja chłodnica podwoiła swoją wagę od oleju który się w niej znalazł, a i płynu ubyło nieco ze zbiornika wyrównawczego. Twierdze,że wymiana oleju przyśpieszyła awarię, a nie była tego przyczyną. Ale dzięki za sugestię, spytam mojego speca o to jak wymieniał...

ps. Zielakowi odpowietrzali chyba: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...ghlight=#301699

Nie wiem czy wymiana po 60k km jest ostatnim zaleceniem ASO.

Ja mam książke serwisową wydaną wraz z autem w kwietniu 2004 i jest tam napisane jak wół żę wymiana oleju w automacie ma być co 60k km a wtedy jeszcze żadnej akcji nie było. To samo jest w TIS-ie.

tak, ale jest też napisane że eksploatacja ma być w trudnych warunkach. Centrala GM nie zaliczała Polski do trudnych warunków, dopiero jak zaczęły walić skrzynie wprowadziła takie zalecenie... K... a - Całe GM :roll:

Link to comment
Share on other sites

Powiedziałem im tylko że za miesiąc będziemy wymieniać olej w skrzyni i niech się do tego teotetycznie przygotują bo zapewne nawet nie kumają jak to się robi. I owszem facet prawie zzieleniał i zaczął ich standardowe przekonywanie i opowieści o długowieczności tego oleju i braku potrzeby jego wymiany. Poprosiłem o check listę przeglądu przy 60 tys. km, wyjąłem też swoją książkę gwarancyjną i kazałem sobie wytłumaczyc co w takim razie robi na tych obu dokumentach pozycja mówiąca o konieczności wymieny oleju w automatycznej skrzyni biegów przy tym przebiegu i po każdych następnych 60k km. A gość na to że pierwszy raz takie coś widzi. Pytam więc jak w takim razie robią przeglądy podobnych aut z automatem a on na to, że takich to oni jeszcze nie mieli . Więc po tym wymiękłem ale pytam dalej - czy będą wymieniać statycznie czy dynamicznie. Wogóle nie wiedział o czym mówię. Pytam dalej dla potwierdzenia tego że nic nie wiedzą - jak odpowietrzają skrzynię i ile ta cała wymiana u nich trwa. Odpowiedź - trwa do ok. pół godziny a skrzynia dpowietrza się sama bo to wogóle jest najnowocześniejsza, bezobsługowa i japońska konstrukcja i nic nie trzeba orzy niej robić. Pytam skad to wię, on na to że ze szkolenia, pytam czy czytał chociaż TIS-a a on ze jak przyjedzie takie auto to sobie dokladniej poczyta. Mówię więc ze własnie przyjechało i skoro to tak nie czesty przypadek to chcę się dowiedzieć czy wogóle cos poza olejem trzeba wcześniej zamówic aby się nie okazało że spuszcza go a ja nie wyjadę bo czegoś brakuje. Odpowiedż - nic wiecej nie trzeba. Ide do sklepu, odpalamy EPC i drugi gość mówi że trzeba zamówić jakąś podkładkę lub uszczelke pod korek spustowy bo to jednorazówka. Sprawa groszowa ale nie ma na miejscu bo to przecież rzadko spotykany przypadek a nie mają bo NIE BĘDA NA ZAPAS MROZIĆ KASY (chyba 3,30 zł). Idę więc do serwisu i mówie że trzeba jednak jakąś uszczelke więc dlaczego mnie wprowadza w błąd że nic nie trzeba. Jak chciał bez niej dokończyć wymiane juz spuszczonego oleju. Facet na to - no to skoro trzeba to się zamówi, w czym problem. Ja na to - to zamów dzisiaj bo za miesiąc to ja i ty o tym zapomnimy. Doradca serwisowy - to podaj numer części Ja do niego - to jest twoja robota i twoja wiedza ale jak chcesz to masz i walę już dla jaj z pamięci jakiekolwiek cyfry a on że takiej części nie ma i on miał rację że nic się już nie wymienia No to sorry, ale odpuściłem sobie tą wymianę u nich bo nie będę królikiem doświadczalnym.

Świetne :mrgreen:

Brawo dejot, ale z nimi pojechałeś...i te numerki z głowy - pełen profesjonalizm.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Powiedziałem im tylko że za miesiąc będziemy wymieniać olej w skrzyni i niech się do tego teotetycznie przygotują bo zapewne nawet nie kumają jak to się robi. I owszem facet prawie zzieleniał i zaczął ich standardowe przekonywanie i opowieści o długowieczności tego oleju i braku potrzeby jego wymiany. Poprosiłem o check listę przeglądu przy 60 tys. km, wyjąłem też swoją książkę gwarancyjną i kazałem sobie wytłumaczyc co w takim razie robi na tych obu dokumentach pozycja mówiąca o konieczności wymieny oleju w automatycznej skrzyni biegów przy tym przebiegu i po każdych następnych 60k km. A gość na to że pierwszy raz takie coś widzi. Pytam więc jak w takim razie robią przeglądy podobnych aut z automatem a on na to, że takich to oni jeszcze nie mieli . Więc po tym wymiękłem ale pytam dalej - czy będą wymieniać statycznie czy dynamicznie. Wogóle nie wiedział o czym mówię. Pytam dalej dla potwierdzenia tego że nic nie wiedzą - jak odpowietrzają skrzynię i ile ta cała wymiana u nich trwa. Odpowiedź - trwa do ok. pół godziny a skrzynia dpowietrza się sama bo to wogóle jest najnowocześniejsza, bezobsługowa i japońska konstrukcja i nic nie trzeba orzy niej robić. Pytam skad to wię, on na to że ze szkolenia, pytam czy czytał chociaż TIS-a a on ze jak przyjedzie takie auto to sobie dokladniej poczyta. Mówię więc ze własnie przyjechało i skoro to tak nie czesty przypadek to chcę się dowiedzieć czy wogóle cos poza olejem trzeba wcześniej zamówic aby się nie okazało że spuszcza go a ja nie wyjadę bo czegoś brakuje. Odpowiedż - nic wiecej nie trzeba. Ide do sklepu, odpalamy EPC i drugi gość mówi że trzeba zamówić jakąś podkładkę lub uszczelke pod korek spustowy bo to jednorazówka. Sprawa groszowa ale nie ma na miejscu bo to przecież rzadko spotykany przypadek a nie mają bo NIE BĘDA NA ZAPAS MROZIĆ KASY (chyba 3,30 zł). Idę więc do serwisu i mówie że trzeba jednak jakąś uszczelke więc dlaczego mnie wprowadza w błąd że nic nie trzeba. Jak chciał bez niej dokończyć wymiane juz spuszczonego oleju. Facet na to - no to skoro trzeba to się zamówi, w czym problem. Ja na to - to zamów dzisiaj bo za miesiąc to ja i ty o tym zapomnimy. Doradca serwisowy - to podaj numer części Ja do niego - to jest twoja robota i twoja wiedza ale jak chcesz to masz i walę już dla jaj z pamięci jakiekolwiek cyfry a on że takiej części nie ma i on miał rację że nic się już nie wymienia No to sorry, ale odpuściłem sobie tą wymianę u nich bo nie będę królikiem doświadczalnym.

Świetne :mrgreen:

Brawo dejot, ale z nimi pojechałeś...i te numerki z głowy - pełen profesjonalizm.

tylko, że profesjonalna ma być [shadow=red:a9a74632ab]AUTORYZOWANA[/shadow:a9a74632ab] Stacja Obsługi, a nie dejot lub inny konsument ( przynajmniej jeśli chodzi o obsługę Opla)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
tylko, że profesjonalna ma być AUTORYZOWANA Stacja Obsługi

tak, tak chodziło mi o to jak dejot z ASO zrobił malutkich i im to udowodnił he, he

Barany i tak nie zakumali, że ich ktoś robi w jajo, zapewniam Cię, a w kantorku pewnie klnęli później na bezczelnego i upierdliwego klienta i obiecywali sobie, że jak coś będzie u nich robił w przyszłości to mu zrobią kuku ( prymitywne myślenie prymitywnych ludzi, tzw. kadry kierowniczej saloonuu :razz: )

Link to comment
Share on other sites

Tylko co z tego skoro dalej nie wiem gdzie ten olej w końcu mam wymieniać bo wszyscy wokół są na podobnym poziomie. Nie wiem też czy tak naprawde wszystko jest OK z tą chłodnicą pomimo właściwych numerów bo płynu chłodniczego już mi jednak przez dwa lata trochę ubyło (ok. 1cm). Ktoś tutaj też miał lekkie ubytki płynu z powodu nieszczelności przy małej chłodniczce oleju silnikowego umieszczonej na górze silnika.

Jestem raczej za opcją wymiany oleju w ASO. Nie dlatego że to ASO (a raczej niestety że ASO) ale skoro być może ma to mieć jakiś związek z szybszym padnięciem skrzynki (gdyby jednak coś przeciekało) to spróbuję się z tą ewentualna awarią podłaczyć do tej wymiany i wojować że to ASO coś spieprzyło przy wymianie oleju. Nie dlatego że chcę coś wyłudzić ale przez to, że kilka razy ich nękałem o tą sprawę i cięgle zostałem olany i odsyłany z kwitkiem pomimo że jednak coś należało zrobić. Sprawa druga to zabezpieczenie się przed ewentualnym wymiganiem się przez GM ze sprawy z powodu jak to zapewne by określili "serwisowania auta w nieautoryzowanym serwisie". Badałem sprawę i dla stałych i lojalnych klientów którzy serwisują się w ASO, mają papiery i pieczątki w ksiażce istnieje możliwość bezpłatnej wymiany lub naprawy grubszych podzespołów (silnik, skrzynka, komp, itp) nawet do kilku lat po gwarancji (tzw. program podnoszący zadowolenie klienta ;) ). Jutro otwieram więc kolejne oficjalne zlecenie, tym razem na ubetek płynu chłodniczego aby w razie czego mieć podkładkę że temat był sygnalizowany póki jeszcze był czas na naprawę ale zapewne zostanie kolejny raz zbagatelizowany przez ASO. Nawet już wiem czym to się skończy - doleją płynu i odjazd do domu. Wtedy już napiszę papier do GM i zaczynam walkę na poważnie.

Link to comment
Share on other sites

A może warto zadzwonić do kilku największych ASO Opla w kraju i popytać czy robili cos takiego, przecież gdzies te automaty musiały być serwisowane :?: :!: :?:

Link to comment
Share on other sites

dejot, a moze faktycznie te signum juz jest bez tej wady? Z ciekawosci spytam jutro u mnie w ASO. W kazdym razie widzialem tam 3.2 rozebrane na czesci, wiec moze wymiana oleju w skrzynce to nie dla nich nowosc.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
A może warto zadzwonić do kilku największych ASO Opla w kraju i popytać czy robili cos takiego, przecież gdzies te automaty musiały być serwisowane :?:  :!:  :?:

ja wiem gdzie są serwisowane wszystkie automaty GM........ W Teomotors w Pozen... :razz:

ASO skrzynki pięknie wymontowuje ( jak padną, bo wcześniej nic się przy nich nie rusza ), pakuje i wysyła do Teosia. Po powrocie są montowane w przez ASO w samochodach za drobną opłatą 7 tyś PLN. Zresztą to samo dotyczy innych podzespołów.... Robią to warsztaty specjalistyczne z podpisanymi umowami z GM: np. alternatory, radia...itd

Link to comment
Share on other sites

Barany i tak nie zakumali, że ich ktoś robi w jajo, zapewniam Cię, a w kantorku pewnie klnęli później na bezczelnego i upierdliwego klienta i obiecywali sobie, że jak coś będzie u nich robił w przyszłości to mu zrobią kuku ( prymitywne myślenie prymitywnych ludzi, tzw. kadry kierowniczej saloonuu  )

To się wie

Jestem raczej za opcją wymiany oleju w ASO. [...] to spróbuję się z tą ewentualna awarią podłaczyć do tej wymiany i wojować że to ASO coś spieprzyło przy wymianie oleju.

dobrze kombinujesz :wink:

ja wiem gdzie są serwisowane wszystkie automaty GM........ W Teomotors w Pozen...  

ASO skrzynki pięknie wymontowuje ( jak padną, bo wcześniej nic się przy nich nie rusza ), pakuje i wysyła do Teosia. Po powrocie są montowane w przez ASO w samochodach za drobną opłatą 7 tyś PLN. Zresztą to samo dotyczy innych podzespołów.... Robią to warsztaty specjalistyczne z podpisanymi umowami z GM: np. alternatory, radia...itd

Tak samo robią również z maglownicami, w ASO regeneracja 2500zł o oni oddają do f-my Perfekt w Luboniu k/Poznania (gdzie jak sam zawieziesz magla to zapłacisz 1500zł)

Link to comment
Share on other sites

Cholera, wszystko w Poznaniu lub okolicy a mnie przecież do Lwowa bliżej ;)

[ Dodano: Czw 09 Lis, 2006 ]

dejot, a moze faktycznie te signum juz jest bez tej wady? Z ciekawosci spytam jutro u mnie w ASO. W kazdym razie widzialem tam 3.2 rozebrane na czesci, wiec moze wymiana oleju w skrzynce to nie dla nich nowosc.

Może i są bez tej wady tylko mnie ten ubytek płynu chłodniczego trochę gnębi. OK, no to popytaj.

Sama wymiana oleju nawet z tym odpowietrzeniem to przecież nie jakaś wielka filozofia tylko chodzi o to, żeby te matoły chociaż coś w własnej woli o tym przeczytały i tylko robiły tak jak pisze w instrukcji. Nic od nich więcej nie wymagam ale ja im i innym po prostu ani w ząb nie wierzę. Przy każdej wcześniejszej wymianie oleju jeszcze na "przymusowym" przeglądzie gwarancyjnym stałem nad nimi jak kat bo zdarzały się podobno przypadki że nawet i przy takiej operacji odstawiali manianę. Jak nie było właściciela to jeden taki co go już wywalili potrafił spuścić tylko ok. połowę starego oleju i tyle samo wlać nowego. No i z każdego wózka 2 literki szły do szafki na porobotnią wieczorową fuszerkę. Tak więc uważajcie i Wy bo kilku znajomych "z Polski" też się spotkało z podobnymi praktykami w swoich miastach. Szczególnie tam gdzie serwisują się większe floty i firmówki jest niezła jazda. Ja np. zawsze przywoziłem swój olej w pojemniku ze sklepu lub na szybko kupowałem obok w stacji benzynowej bo sam widziałem jak podczas inwentaryzacji czy innych wewnątrzkontrolnych obrachunków brakowało w beczkach w jednym serwisie (akurat nie Opel) ok. 30 litrów syntetyka a mieli za to za dużo mineralnego. I co dalej ? Ano wlało się do beczki z syntetykiem nadwyżkę mineralnego, a że i to było jeszcze za mało do dopełniło się wiaderkiem świeżo spuszczonych i przepalonych zlewek. Potem lekkie turlanie beczki dla lepszego wymieszania i już druga zmiana miała gotową oliwę dla klientów. Z takim miksem 50/50 silnik raczej przeżyje do następnego przeglądu ale już może być gorzej gdy podobny zabieg też ktoś inny powtórzy.

Tak więc nie wierzę ani jednemu i cały czas wisiałem na karku. Teraz już po gwarancji więc oliwkę zmieniam gdzie indziej a do ASO jadę tylko po pieczątkę. No ale tej skrzynki to mogę czasem nie dopilnować i chyba musiałbym tam sam sobie ten olej wymienić i kto wie czy tak nie zrobię na ich podnośniku i pod nadzorem Autoryzowanego Serwisu, ;).

Niezły kabaret.

Link to comment
Share on other sites

Tak więc nie wierzę ani jednemu i cały czas wisiałem na karku. Teraz już po gwarancji więc oliwkę zmieniam gdzie indziej a do ASO jadę tylko po pieczątkę. No ale tej skrzynki to mogę czasem nie dopilnować i chyba musiałbym tam sam sobie ten olej wymienić i kto wie czy tak nie zrobię na ich podnośniku i pod nadzorem Autoryzowanego Serwisu,  .  

Niezły kabaret.

W poniedziałek na 7:00 jestem umówiony w ASO na kontrolę skrzyni i wymianę oleju, ale nie będę miał czasu, żebu pół dnia spędzić w serwisie :(.

2006-11-10

Przejrzałem sobie forum http://www.motor-talk.de

I znalazłem listę wątków, w których jest mowa o problemach z AT5:

http://www.motor-talk.de/showthread.php?s=...87#post10129287

Troszkę tego jest :shock:

2006-11-13

Wizyta w ASO.

Chłodnica jest ok.

Mechanicy jacyś tacy niezdecydowani, pytają się: "No to co robimy?"

Jeden wali prosto z mostu - Nie ma sensu zmieniać oleju. Skrzynia jest uszkodzona i sama się nie naprawi.

Zabieram samochód i jadę do Sosnowskiego. Droga odbywa się z problemami - tryb awaryjny, sprzęgło się ślizga, nie mogę ruszyć z 2. biegu - ale docieram na miejsce.

Opowiadam całą historię i podpisuję zlecenie na naprawę.

W piątek powinienem znać koszty.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP