Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziwne chrupanie


Guest lorbas13
 Share

Recommended Posts

Guest lorbas13

Witam wszystkich .Mam pytanie-dziś rano usłyszałem dziwne chrupanie z przodu mojej vc.Pojechałem do mechanika,który powiedział że zawieszenie mam jak nowe ale przypuszcza że chrupanie jest spowodowane zużyciem gum drążka stabilizatora.Czy ktoś z kolegów miał podobne objawy i diagnoza była właśnie taka czy mam zmienić mechanika ?Chrupanie słychać szczególnie na pokonywaniu tzw. "policjantów" na asfalcie.Z góry dziękuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pisałem o tym.

Trzeba założyć osłony na doły sprężnyn, Na konce ich( 10 cm), np. gumowy wąż ogrodowy zbrojony.

Pomaga jak ulał.

SEER

Link to comment
Share on other sites

Guest Fakeeye

jak ostatnio chrupało mi z przodu, okazało się że pomiędzy chłodnicą, a agregatem klimatyzacji wymościła sobie dziuplę rodzina królików, non stop chrupiąca pier**lone marchweki. Postraszenie orłem spowodowało natychmiastową eksmisję :)

Link to comment
Share on other sites

Kiedys rano wsiadamy do auta zapalam a tam histeryczne mialczenie z przodu, okazolo sie ze kot wlazl pod maske w nocy, chyba zeby sie ogrzac, po 15 minutach wolania go, straszenia, w koncu wyskoczyl i strzala do sasiadow wrocil do nas po 3 dniach.

Link to comment
Share on other sites

Mała uwaga do Calluna:

kierowca wyścigowy prowadzi samochód jedną reką tylko w momencie zmiany biegu.

Po pierwsze nie jestem kierowcą wyścigowym i na pewno od takich dzieli mnie przepaść, podobnie zresztą jak 99,9 % polskich kierowców. Choć pewnie ok. 90% uważa się za wybitnych kierowców.

Po drugie kierowałem jedną ręką tylko po to, by nie zasłaniać w kamerze kierownicy i zegarów.

Po trzecie jazda była na zamkniętym dla normalnego ruchu torze i wszystkie zarejestrowane wariacje nie znajdują odzwierciedlenia w mojej codziennej jeździe po zwykłych drogach publicznych.

[ Dodano: Wto 07 Lis, 2006 ]

Przepraszam za szereg moich pustych postów w tym temacie, ale nie powstały one z mojej umyślnej winy. Po prostu zamiast wysyłać napisanego przeze mnie postu wyskakiwał błąd. Ja następnie ponawiałem próbę wysłania go, nie zdając sobie sprawy, że na forum wyskakują moje puste posty. W dodatku nie mogę ich stąd usunąć. :cry:

[ Dodano: Wto 07 Lis, 2006 ]

A teraz co do meritum w temacie, a o którym wczoraj tak nieudolnie chciałem napisać:

mialem cos takiego

zmien mechanika na takiego ktory przekreci ci sprezyny pewnie o jakis centymetr i bedzie wszystko ok :mrgreen:

Na czym polega to przekręcenie sprężyn, bo i w moim aucie czasem tak trzeszczy na nierównościach, a że pod koniec tygodnia zamierzam odwiedzić ASO, to może i mi to naprawią.

Link to comment
Share on other sites

Na czym polega to przekręcenie sprężyn, bo i w moim aucie czasem tak trzeszczy na nierównościach, a że pod koniec tygodnia zamierzam odwiedzić ASO, to może i mi to naprawią.
trzeba podnieść auto tak by zawieszenie się rozprężyło, i probwac obrócić sprężynę najprawdopodobniej w prawa tak by ostatni zwój oparł się na wyżłobieniu tego talerza amortyzatora
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze nie jestem kierowcą wyścigowym i na pewno od takich dzieli mnie przepaść, podobnie zresztą jak 99,9 % polskich kierowców. Choć pewnie ok. 90% uważa się za wybitnych kierowców.

Wybacz ale Twoje usprawiedliwienie w niczym nie zmienia mojej opinii. Moja uwaga nie ma na celu dopiec komukolwiek (w tym wypadku Tobie). Zwracam uwagę na prawidłowy styl prowadzenia samochodu w kazdych, nawet takich jak na filmie warunkach. W GB nasi kandydaci na kierowców najczęściej oblewają własnie na prowadzeniu auta jedną ręką. Ja święty też nie jestem, ale staram się nim być. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich .Mam pytanie-dziś rano usłyszałem dziwne chrupanie z przodu mojej vc.Pojechałem do mechanika,który powiedział że zawieszenie mam jak nowe ale przypuszcza że chrupanie jest spowodowane zużyciem gum drążka stabilizatora.Czy ktoś z kolegów miał podobne objawy i diagnoza była właśnie taka czy mam zmienić mechanika ?Chrupanie słychać szczególnie na pokonywaniu tzw. "policjantów" na asfalcie.Z góry dziękuje za pomoc.

Gumy drążka stabilizatora są zawsze 1. podejrzanym w VC przy chrupaniu podczas przejazdu przez policjanta.

W ASO jakieś 120PLN u normalnego mechanika pewnie taniej.

Ja u siebie będę wymieniał (przebieg zobowiązuje)

Link to comment
Share on other sites

Guest lorbas13

Zacznę od gum (koszt 7,50zł za sztukę),jak nie pomoże będe szukał dalej.

[ Dodano: Sro 08 Lis, 2006 ]

Jeszcze jedno-dzwoniłem dziś do serwisu w sprawie mojego chrupania i dowiedziałem się ,że oprócz gum drążka ,które mogą być zużyte jest jeszcze jedna przyczyna mianowicie-opel nie do wszystkich modeli wkładał podkładki gumowe sprężyn (chyba chodziło o oszczędność) i w związku z tym brak takiej podkładki po pewnym czasie (ja mam 66 tys) powoduje chrupanie.Czy ktoś z was również nie miał tych podkładek?Wydaje mi się że po założeniu ich problem zniknie- brzmi to chyba logicznie a może się myle

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno-dzwoniłem dziś do serwisu w sprawie mojego chrupania i dowiedziałem się ,że oprócz gum drążka ,które mogą być zużyte jest jeszcze jedna przyczyna mianowicie-opel nie do wszystkich modeli wkładał podkładki gumowe sprężyn (chyba chodziło o oszczędność) i w związku z tym brak takiej podkładki po pewnym czasie (ja mam 66 tys) powoduje chrupanie.Czy ktoś z was również nie miał tych podkładek?Wydaje mi się że po założeniu ich problem zniknie- brzmi to chyba logicznie a może się myle

A tego postu nie zauważyłeś? :

Pisałem o tym.

Trzeba założyć osłony na doły sprężnyn, Na konce ich( 10 cm), np. gumowy wąż ogrodowy zbrojony.

Pomaga jak ulał.

SEER

lorbas13 tu masz PDF'a, ale tylko po niemiecku:

http://www.put-schelper.de/images/FA1563_k...nachen_vorn.pdf

Link to comment
Share on other sites

Guest lorbas13

Widziałem twój post i bardzo dziękuje ale chodzi mi konkretnie czy to mozliwe żeby w jednych VC były gumowe podkładki a winnym nie?

Link to comment
Share on other sites

czy to mozliwe żeby w jednych VC były gumowe podkładki a winnym nie?

A dlaczego by nie :?: :lol:

W różnorodności siła :mrgreen:

PS: Post był seerus'a

Link to comment
Share on other sites

Tak w ogole to te podkladki to zarowno z tylu jak i z przodu sie stosuje?

Nie. Tylko z przodu na dole sprężyn. Tylne sprężyny opierte są o gumy (dół i góra), więc nie trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Guest lorbas13

Wszystko już gra i jest naprawione-to były jednak gumy stabilizatora i zapanowała miła cisza.Cały koszt wymiany łącznie z montażem 65zł.Dziękuje wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

a gdzie to robiles.?

[ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ]

Nie. Tylko z przodu na dole sprężyn. Tylne sprężyny opierte są o gumy (dół i góra), więc nie trzeba.
to jezeli i z tylu chrupie...
Link to comment
Share on other sites

Guest lorbas13

Nie ukrywam że robię w motoryzacji (ale auta koreańskie),wiadomo że w tej branży każdy ma jakiegoś znajomego mechanika i dostęp do części z dużymi rabatami.Zasada jest prosta ja sprzedaję części po atrakcyjnych cenach a mechanik naprawia mi auto za symboliczne parę złotych.Do części opla też mam dostęp ale nie do wszystkich .Jestem posiadaczem vc od paru miesięcy więc uczę się i poznaję swoje auto.Może kiedyś będe mógł również komuś pomóc.Warsztat jest w Warszawie na ul.Parowcowej ale pewnie dla obcego będzie inna cena.

Link to comment
Share on other sites

to były jednak gumy stabilizatora

No to teraz mogę powiedzieć "...a nie mówiłem" :mrgreen:

Trzeba założyć osłony na doły sprężnyn, Na konce ich( 10 cm), np. gumowy wąż ogrodowy zbrojony.

A to też pomaga, ale na stukanie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

chciałem dodać że nakładki na sprężyny orginały z ASO kosztują 20 pln na dwie strony a jak ktoś ma odpowiedni sprzęt to zrobi to bez ściągania makpersonów z samochodu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP