Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana termostatu [Y22DTR]


Recommended Posts

Wymiana termostatu [Y22DTR]

Zobacz plik

Może komuś się przyda:

Termostaty produkcji MERA (www.mera.termostat.pl) sprzedaje między innymi InterCars. Można też kupić bezpośrednio u producenta. Wystarczy do nich napisać (zbyt@mera.termostat.pl). Ja tak zrobiłem. Zapłaciłem z przesyłką całe 33,62zł (25,62+8zł).

Termostat wygląda na prawdę solidnie. Nie widać żadnej tandety w chińskim wykonaniu.

pre_1351510522__1.jpg

Instrukcja montażu:

pre_1351510667__2.jpg

pre_1351510683__3.jpg

1. Ostudzić.

1A. Odłączyć AKU :)) dla bezpieczeństwa!!!

2. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu.

3. Spuścić płyn. W tym celu najlepiej podnieśc sobie autko na lewarku z prawej strony. Założeć węzyk na odpływ z chłodnice, który jest przy prawym dolnym mocowaniu. Wężyk do miski i odkręcić korek, który jest tuż obok (wystarczy 1/4 obrotu. Jak nie leci to trzeba troche nim poruszać).

4. Zdemontować górną osłone silnika.

5. Wymontować wąż od intercoolera celem ułatwienia dostępu do termostatu.

5A. Zdemontować dolna rurke od intercoolera co ułatwia dostęp do korka na chłodnicy. Jak ktoś ma zgrabne łapki to nie trzaba.

6. Odkręcić mocowanie wiązki czujnika temeratury

7. Zdjąć węże z obudowy termostatu. Ja zdjąłem te dwa grube przy obudowie termostatu a trzeci cienszy na drugim końcu bo był łatwiejszy dostęp.

8. Odkręcić trzy śruby i zdjąć obudowę termostatu. poleci trochę płynu ale nie wiele.

9. Wymienic wkład na nowy (kluczyk jest w komplecie). Banalnie prosta operacja.

10. Oczyścić obudowę i korpus silnika w miejscu przylegania uszczelki.

11. montaz w kolejności odwrotnej. Dokręcać śruby z czuciem i równo bo obudowa jest aluminiowa!!!

12. Wlać spowrotem płyn.

13. Odpowietrzyć, tzn. wlać ile sie da, odplić silnik niech trochę popracuje lub przejechać sie delikatnie aby układ popracował. Ostudzić i dolać do wskaźnika COLD.

14. Pochwalić sie rezultatem.

THE END


 

Link to comment
Share on other sites

Podczas jazdy normalnie na 90 a kiedy staje troche wychyla sie w prawo....czyli rosnie....

No wlasnie. A ja np w lecie jade gorska autostrada 92 stopnie, za jakis czas patrze 80. Mysle, super silnik ma dobre chlodzenie :mrgreen: A jak staje w korku to tez temperatura opada.

Link to comment
Share on other sites

No u mnie w te ostatni dni gdzie temperatura spadała poniżej zera, wskazówka od temperatury stała sobie w miejscu (czyli na 60 stopni) wskazówka podskoczyła na 80 dopiero po 10 minutach ostrzejszej jazdy :???:

Natomiast dzisiaj przy +5 wskazówka temperatury zachowywała się normalnie.

Chyba też jutro wybiorę się do ASO :sad:

Link to comment
Share on other sites

U mnie na razie działa normalnie termostat, bynajmniej tak mi sie zdaje,

W zeszłą zimę pojechałem z synami na pusty, zaśniezony parking i troche pojeździliśmy na ręcznym itd., ale chyba najefektowniejsze jest zatrzymanie auta, zaciągnięcie ręcznego, skręcene kół, wrzucenie wstecznego biegu :grin: Wtedy tylko dozujemy gaz i kręcimy bączki, ale przodem, a nie, jak to jest w tylnonapędowych autach, tyłem :wink: Zabawa przednia :lol: :wink: Tylko silnik troche się grzeje, trzeba zachować umiar....

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick

po nagrzaniu się, co trwa ok 10 km ( to diesel) osiąga temp. roboczą 88-90 stopni i tak zostaje. Nic nie skacze. Wskazywał jednie podwyższoną temp. przy wolnej jeździe po zasyfieniu chłodnicy przez olej przekładniowy automatu ( chłodnica przyjęła odpowiednią dawkę oleju ). Po wymianie, znowu jest ok.

p.s. z tego co pamiętam Piotr i ktoś jeszcze strasznie mnie krytykował za to, że podniosłem, iż w Astrze III nie ma wskaźnika temp. cieczy chłodzącej ( były uwagi typu: po co Ci to i tak nie potrzebne, itd.) A tu proszę wskaźnik się przydaje... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki. Napiszcie mi jeszcze tak jak Pawnick ile trwa osiagniecie tej temperatury roboczej (km albo minuty) no i mniej wiecej w jakiej temperaturze na zewnatrz.

Link to comment
Share on other sites

Guest madziar8

Ja też miałem problem z termostatem w mojej VC (2.2 dti). Po rozgrzaniu silnika temperatura oscylowało ok 80 stopni i była nie stabilna tzn wędrowała sobie w góre i w dół. A teraz po wymianie termostatu cały czas trzyma temperaturę a tak jak u Pawnicka tzn ok 88 stopni i nic nie skacze. Aha to chyba z Tobą KALI w piątek ok 11-12 mijałem sie pieszo na parkingu pod ASO Mucha w Tychach. Byłem tam właśnie odebrać ten termostat a na parkingu moj srebrny GTS (rej. SBL ****) stał koło Twojego. Mam racje? Czy to nie byłeś Ty?

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem problem z termostatem w mojej VC (2.2 dti). Po rozgrzaniu silnika temperatura oscylowało ok 80 stopni i była nie stabilna tzn wędrowała sobie w góre i w dół. A teraz po wymianie termostatu cały czas trzyma temperaturę a tak jak u Pawnicka tzn ok 88 stopni i nic nie skacze. Aha to chyba z Tobą KALI w piątek ok 11-12 mijałem sie pieszo na parkingu pod ASO Mucha w Tychach. Byłem tam właśnie odebrać ten termostat a na parkingu moj srebrny GTS (rej. SBL ****) stał koło Tojego. Mam racje? Czy to nie byłeś Ty?

No kojarze ta fure. Sprawdzalem diode w lusterku :mrgreen: To bylem ja.

Tak poza tym to zapraszam na jakies spotkanie live, bo widze tez z okolic jestes :D

Gdzie bedziesz montowal termostat? Bo mialbym 2 vectry do zrobienia na to wyglada.

Link to comment
Share on other sites

Guest madziar8

Termostat zamontował mi mój kumpel który jest z zawodu mechanikiem samochodowym w moim garażu. Naprawiał mi juz nie jedną rzecz i w nie jednym samochodzie i jestem pewny za niego. Tak więc jak jestes zainteresowany taką wymiana to zapraszam na priv. A myśle że warto sądzac po cenie jaką ASO bierze za samą wymiane. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Termostat zamontował mi mój kumpel który jest z zawodu mechanikiem samochodowym w moim garażu. Naprawiał mi juz nie jedną rzecz i w nie jednym samochodzie i jestem pewny za niego. Tak więc jak jestes zainteresowany taką wymiana to zapraszam na priv. A myśle że warto sądzac po cenie jaką ASO bierze za samą wymiane.  :smile:

Pewnie sie odezwe. Ile czasu mu to zajelo, bo slyszalem, ze to jest bardzo czasochlonne?

Orientujesz sie moze czy w kazdym silniku w VC ta wymiana bedzie podobnie przebiegac?

Link to comment
Share on other sites

No u mnie w te ostatni dni gdzie temperatura spadała poniżej zera, wskazówka od temperatury stała sobie w miejscu (czyli na 60 stopni) wskazówka podskoczyła na 80 dopiero po 10 minutach ostrzejszej jazdy :???:

Natomiast dzisiaj przy +5 wskazówka temperatury zachowywała się normalnie.

Chyba też jutro wybiorę się do ASO :sad:

U mnie jest tak samo.

W lecie standard to 80-85, jak postoi 90

W zimie 80-85

Rok temu cudowalem, jezdzilem po serwisach, termostaty, awarie itp.

A tak po prostu ma byc i final.

Na jazde po miesice zaslaniam 70% wlotu w rerkinie i szybciej lapie temp.

SEER

Link to comment
Share on other sites

No u mnie w te ostatni dni gdzie temperatura spadała poniżej zera, wskazówka od temperatury stała sobie w miejscu (czyli na 60 stopni) wskazówka podskoczyła na 80 dopiero po 10 minutach ostrzejszej jazdy :???:

Natomiast dzisiaj przy +5 wskazówka temperatury zachowywała się normalnie.

Chyba też jutro wybiorę się do ASO :sad:

U mnie jest tak samo.

W lecie standard to 80-85, jak postoi 90

W zimie 80-85

Rok temu cudowalem, jezdzilem po serwisach, termostaty, awarie itp.

A tak po prostu ma byc i final.

Na jazde po miesice zaslaniam 70% wlotu w rerkinie i szybciej lapie temp.

SEER

też mi się wydaję, że tak ma być i termostat pracuje prawidłowo

Link to comment
Share on other sites

Guest madziar8
Pewnie sie odezwe. Ile czasu mu to zajelo, bo slyszalem, ze to jest bardzo czasochlonne?

Orientujesz sie moze czy w kazdym silniku w VC ta wymiana bedzie podobnie przebiegac?

W mojej VC zajeło mu to ok 1,5 godziny razem z odpowietrzaniem układu. A z tego co mi wiadomo to wymiana termostatu we wszystkich silnikach VC wygląda podobnie. Jednynie te termostaty różnią sie czasami obudową i temperaturą otwierania a wymiana zawsze wygląda podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Ja już wymieniałem termostat dokładnie rok temu. Po wymianie, przy normalnej jeździe temp. wskakiwała na ok 86 stopni, chyba że w korku lub przy szybszej jeździe to 90-92. Ze względu na styl mojeje jazdy( 10 km jazdy i pół godz przystanku) mam proble by rozgrzać silnik o tej porze roku. Zdecydowałem sie na warint "kartonowy". Jak narazie nie narzekam. Silnik wyraznie szybciej sie nagrzewa. Nie ma problemu z nadmiarem ciepła. Zobaczymy jak będzie przy wiekszych mrozach.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja już wymieniałem termostat dokładnie rok temu. Po wymianie, przy normalnej jeździe temp. wskakiwała na ok 86 stopni, chyba że w korku lub przy szybszej jeździe to 90-92. Ze względu na styl mojeje jazdy( 10 km jazdy i pół godz przystanku) mam proble by rozgrzać silnik o tej porze roku. Zdecydowałem sie na warint "kartonowy". Jak narazie nie narzekam. Silnik wyraznie szybciej sie nagrzewa. Nie ma problemu z nadmiarem ciepła. Zobaczymy jak będzie przy wiekszych mrozach.

Pozdrawiam.

DLaczego wymieniałeś?

Jakie były objawy? Diesle BARDZO długo sie nagrzewają. W mory nawet tzreba przejechać 20 km, aby silnik osiągnał 85 stopni. Po miesice raczej nie rozgrzejesz.

Wtedy spalanie rośnie, oj rosnie. W 2.0 DTI dochodzi do 10-11 litrow po miescie.

U siebie zarówno w 1,8 jak i aktualnym 3.2, zasłaniam 70% rekina styropianem zawinietym w folię szczelną ( czarną by nie było widać) .

TEKTURA ODPADA. Nawilga i nie robi za dobrze!!!!!!! Styropian nie pije wody, a dodatkowo jest w folii u mnie.

Po tych zabiegach auto szybciej sie nagrzewa,ale tez rewelacja w mrozy nie jest.

Aby było na budziku 85 stopni trzeba przejechac po mieście koło 5-7 km.

Na trasie w mrozy jak jadę , to czasem spadnie nawet ciut ponizej 80, jak sie jedzie z górki, bez obciazenia silnika, ta odpuszczonym gazie jakis dłuższy czas.

Po tym zaraz wraca na 85. Korek 87-90. Normalka.

Myslałem , że to przypadlosc poprzedniego samochodu (1.8 gts) , termostatu, jezdzilem po serwisach, macalem przewody, kupe zawracania i nic.

Potem pogadalem z kilkoma uzytkownikami VC i kazdy ma tak samo. Wiec olałem temat, zasłaniam rekina i jade dalej. ZW lecie normalką jesy 85 stopni, chyba ze korek to 90, 92 i wlacza sie dmuchawa. W zimie nizej od 80-85 stopni. ALe dluzszy korek i tez bedzie 90.

SEER

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem ponieważ w lato silnik powoli osiągał prawidłową temperature, a już na jesieni żadko kiedy wskaźnik pokazywał 85 stopni. 75-80 to był max, nawet przy wyłączonym ogrzewaniu.

Co do tego że DIESLE długo sie nagżewa to się z tobą nie zgodze. W domu mam też MB Vito 2.3 TD 1998r. W nim wystarczy przejechać ok 5 KM przy temp ok. -10C, w dodatku z włączonym max. ogrzewaniem na 1 biegu wentylatora i osiąga tem. silnika 90C bez problemu. Miałem w cześniej VW Golf 3 tdi i też nie miałem z tym problemów.

Troche mnie to drażni że co zima przyjdzie pojawia sie problem z niedogrzaniem silnika w moim VC...

Co do tematu tektury:

U mnie tektura aż tak bardzo nie nasiąka jak sie wydaje. Ja swoją pomalowałem czarnym sprayem, może to dlatego. Poza tym znajduje sie ona bardzo blisko chłodnicy od której sie nagrzewa i troche schnie. Zawsze na koniec sezonu zimowego wyjmują ją w jednym kawałku.

Jednak przyznaje, pomysł z styropianem wydaje sie ciekawszą propzycją.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

TEKTURA ODPADA. Nawilga i nie robi za dobrze!!!!!!! Styropian nie pije wody, a dodatkowo jest w folii u mnie.
Co do tematu tektury:

U mnie tektura aż tak bardzo nie nasiąka jak sie wydaje. Ja swoją pomalowałem czarnym sprayem, może to dlatego. Poza tym znajduje sie ona bardzo blisko chłodnicy od której sie nagrzewa i troche schnie. Zawsze na koniec sezonu zimowego wyjmują ją w jednym kawałku.

Jednak przyznaje, pomysł z styropianem wydaje sie ciekawszą propzycją.

Miałem na myśli przysłowiową tekturę :razz:

Styropian jest sensowny :wink:

Link to comment
Share on other sites

A u mnie wygląda to tak i chyba zgodnie z normą:

dziś przejechałem trasę 170 km w terenie górzysto-pagórkowatym, temperatura na zewnątrz 8-10 st. C. Po 6 min. od startu silnik złapał temperaturę 80. Na płaskim terenie wskazywało temp. 80-82 st. C. Na podjazdach rozgrzewał się do ok 86 st. C, a na zjazdach hamowanych biegami spadała temp. do 80 st. Przy ok. 3 min. postoju w oczekiwaniu na wyjazd z drogi podporządkowanej temp. podniosła się do ok 85 st. C, ale w chwilę po ruszeniu znowu opadła do tych "standardowych" 80-82.

Nie znam się, ale wydaje mi się, że tak to ma właśnie prawidłowo przebiegać w VC GTS 1.8. Jak sądzicie??

Link to comment
Share on other sites

TEKTURA ODPADA. Nawilga i nie robi za dobrze!!!!!!! Styropian nie pije wody, a dodatkowo jest w folii u mnie.
Co do tematu tektury:

U mnie tektura aż tak bardzo nie nasiąka jak sie wydaje. Ja swoją pomalowałem czarnym sprayem, może to dlatego. Poza tym znajduje sie ona bardzo blisko chłodnicy od której sie nagrzewa i troche schnie. Zawsze na koniec sezonu zimowego wyjmują ją w jednym kawałku.

Jednak przyznaje, pomysł z styropianem wydaje sie ciekawszą propzycją.

Miałem na myśli przysłowiową tekturę :razz:

Styropian jest sensowny :wink:

A tego to nie zajarzyłem: "Miałem na myśli przysłowiową tekturę :razz:". Po prostu w firmie mam wiekowego typa co pół życia przepracował jako kierowca i on od lat stosuje "kartonik" na nie dogrzany silnik...

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

A u mnie wygląda to tak i chyba zgodnie z normą:

dziś przejechałem trasę 170 km w terenie górzysto-pagórkowatym, temperatura na zewnątrz 8-10 st. C. Po 6 min. od startu silnik złapał temperaturę 80. Na płaskim terenie wskazywało temp. 80-82 st. C. Na podjazdach rozgrzewał się do ok 86 st. C, a na zjazdach hamowanych biegami spadała temp. do 80 st. Przy ok. 3 min. postoju w oczekiwaniu na wyjazd z drogi podporządkowanej temp. podniosła się do ok 85 st. C, ale w chwilę po ruszeniu znowu opadła do tych "standardowych" 80-82.

Nie znam się, ale wydaje mi się, że tak to ma właśnie prawidłowo przebiegać w VC GTS 1.8. Jak sądzicie??

Masz 100% racji, tak ma byc.

SEER

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP