Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.


Guest Berez
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

potrzebuje schematów elektrycznych foteli VC/signum

chodzi mi o ich montaż (mam oryginały), oraz podłączenie pamięci i reszty

musze też poprzekładać poduchy, maty grzewcze i tapicerki z mojej VC :roll:

Piotr twoja pomoc mile widziana :lol:

prosze tez o nr katalogowe mat, bo jesli zdecyduje sie na obszycie nowych foteli to starych nie bede niszczyl rozbierajac je :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich

potrzebuje schematów elektrycznych foteli VC/signum

chodzi mi o ich montaż (mam oryginały), oraz podłączenie pamięci i reszty

musze też poprzekładać poduchy, maty grzewcze i tapicerki z mojej VC :roll:  

Piotr twoja pomoc mile widziana :lol:  

prosze tez o nr katalogowe mat, bo jesli zdecyduje sie na obszycie nowych foteli to starych nie bede niszczyl rozbierajac je  :mrgreen:

Prześli mi "normalny" adres to wyslę odpowiednie schematy.

Jezeli zamierzasz przełozyć tapicerkę to lepiej przełozyć na stelaż nowych foteli stare poduchy, maty grzewcze i własnie tapicerkę. Zaoszczędzisz sobie mnóstwo roboty. Najbardziej pracochłonne jest właśnie przekładanie (wypinanie i zapinanie) właśnie tapicerki.

Nie bardzo rozumiem dlaczego w "elektrycznych fotelach" nie ma mat grzewczych?

Obawiam się, że będzie trzeba uzupełnic część instalacji elektrycznej. U mnie nie było jej w tym zakresie. Zresztą moje fotele są "analogowe" a tu obawiam się że trzeba będzie pokłonić sie techowi. U mnie (fotele od od Omegi) z fotelami powiazana jest również instalacja pamięci lusterek. Jak jest w VC napiszę jak pogrzebię i poszukam odpowiedniich schematow dla Ciebie. Ale dopiero wieczorem.

Link to comment
Share on other sites

Jestem właśnie świeżo po instalacji grzania foteli więc mam jakieś tam przemyslenia.

1. Zaczął bym od sprawdzenia czy masz fabryczną instalację, tj.: pod zaślepkami na konsoli powinny być gniazdka do wyłaczników, które tam zapewne włożysz. W zespolonych złaczach pod fotelami powinny być cztery styki od ogrzewania. Pamiętaj że zanim je rozłączysz odłącz wcześniej akumulator i odczekaj parę minut (airbagi). Jeśli masz oryginalne wiżaki w nadwoziu to pozostaje tylko :wink: przekładka grzania w fotelach.

Widok gniazda dla złacza fotela pasażera, gdzie pokazałem czego powinieneś szukać:

resizeofelektrykaxf4.th.jpg

2. Najlepiej jeśli masz fotele dawcy z taką samą tapicerką i od tego samego typu (GTS lub zwykłe).

3. Jeśli jest inna tapicerka ale typ ten sam to można przełożyć całe gąbki z matami, które są do nich przyklejone i to całkiem mocno. Ja tak właśnie zrobiłem.

4. Przełożyłem też całe wiązki elektryczne foteli bo w mojej nie było przewodów do grzania (a w wiązce nadwozia były).

5. Podobnie jak pisał Piotr, najwięcej nerwów kosztowało mnie odpinanie i przypinanie tapicerki na nowe gąbki. Jest tam mnóstwo małych metalowych kółeczek, które trzeba rozgiąć potem znowu zgiąć. BRRR paskudna robota i wymaga cierpliwości.

6. Przy okazji wyprałem tapicerkę :mrgreen:

7. Przymierzałem się też do foteli elektrycznych bo miłem takie "w ręku" ale z powodu braku oryginalnej instalacji elektrycznej odpuściłem sobie. TECH jest niezbędny.

To tyle na gorąco. Piotr będzie bardziej konkretny jak prześle Ci schematy :smile:

Nie bardzo rozumiem dlaczego w "elektrycznych fotelach" nie ma mat grzewczych?

Są i takie wersje. Sam się o tym boleśnie przekonałem :evil: Nawet wiązka elektryczna w fotelu była ale mat już nie.... Trzeba uważać i koniecznie sprawdzać pod tpiserką czy są maty.

Link to comment
Share on other sites

Jedna sprawdzona ale niezgodna z ogólna teorią sprawa.

Nic sie nie dzieje jeżeli rozepniesz układ airbagów i napinaczy - oczywiscie bez właczonego zapłonu bez zachowania jakiegokolwiek czasu. Jezeli złacza będa rozpiete i właczysz zapłon to zapali się lampka informujaca o awarii airbagów. Po wyłaczeniu zapłonu i zapięciu złącza - bład ginie i nie jest zapamietywany. Nie jest wymagana ingerencja techem.

U mnie tam gdzie Tadzio na fotce zaznaczył grzanie było i jest pusto, Ciągnałem dodatkowe zasilanie (z bezpiecznikiem).

Link to comment
Share on other sites

edna sprawdzona ale niezgodna z ogólna teorią sprawa.

Nic sie nie dzieje jeżeli rozepniesz układ airbagów i napinaczy - oczywiscie bez właczonego zapłonu bez zachowania jakiegokolwiek czasu. Jezeli złacza będa rozpiete i właczysz zapłon to zapali się lampka informujaca o awarii airbagów. Po wyłaczeniu zapłonu i zapięciu złącza - bład ginie i nie jest zapamietywany. Nie jest wymagana ingerencja techem.

Nie miałem odwagi spróbować. Zrobiłem więc zgodnie z instrukcją - tak bezpieczniej bo to jednak ładunek wybuchowy jest :wink:

Link to comment
Share on other sites

panowie, a czy nie latwiej bylo by mi podpiac je tak jak Piotr tzn ominac CAN'a.

Niezalezy mi zabardzo na tym zebym mial tez pamiec lusterek.

Jutro posprawdzam czy mam instalacje do foteli

Link to comment
Share on other sites

panowie, a czy nie latwiej bylo by mi podpiac je tak jak Piotr tzn ominac CAN'a.

Piotr zastosował fotele z OMEGI jak napisał analogowe, które potrzebywały jedynie zasilnia. W VC jest moduł który ma we/wy CAN-low speed po który biega sporo informacji o statusie: zapłonu, otwarcia drzwi, do głośników dźwik potwierdzenia zapamietania pozycji fotela, predkości samochodu (blokada regulacji podczas jazdy), stan centralnego zamka, i parę innych ciekawych. Do tego te nieszczęsne lusterka.

Więc jak widzisz to inna bajka. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Prowadnice są chyba bez "pamięci" - mozna dopytać.

2. Prowadnice trzeba od dołu dopasować do nadwozia, a z drugiej do fotela. Ja dopasowywałem tylko do nadwozia. Potrzebny jest specjalny adapter - ale mam go zwymiarowany do udostepnienia. O mocowaniu do fotela nie wypowiadam się. Fotel co prawda mam ale nie mam szyn aby pomyśleć nawet o połaczeniu jednego z drugim. Wydaje sie to mozliwe.

3. Konieczne jest dorobienie uchwytu klamry pasa i napinacza pirotechnicznego.

4. Brak będzie regulacji pochylenia foteli. Silnik do tego znajduje się w oparciu fotela.

Tyle moje uwagi na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

daje sobie spokój z tymi prowadnicami. rozmawiałem z elektronikiem i powiedział za podejmie się założenia tych oryginalnych foteli ale musi się trochę o tym podowiedywać (nigdy nie robił tego a VC).

Link to comment
Share on other sites

powiedział za podejmie się założenia tych oryginalnych foteli ale musi się trochę o tym podowiedywać (nigdy nie robił tego a VC)

Jak nie robił VC to niech nawet nie zaczyna bo nie wie na co się porywa a te oryginalne fotele moim zdaniem, bez podłączenia do magistrali CANowskiej i bez Techa nie zipną nawet o centymetr.

Link to comment
Share on other sites

Tadzio, to moze jakas rada :?: moze Ciebie odwiedze :razz: co Ty na to :mrgreen:

[ Dodano: Czw 16 Lis, 2006 ]

odrezu lusterko podgrzewanie fotela i moze jeszcze cos :lol:

Link to comment
Share on other sites

powiedział za podejmie się założenia tych oryginalnych foteli ale musi się trochę o tym podowiedywać (nigdy nie robił tego a VC)

Jak nie robił VC to niech nawet nie zaczyna bo nie wie na co się porywa a te oryginalne fotele moim zdaniem, bez podłączenia do magistrali CANowskiej i bez Techa nie zipną nawet o centymetr.

Do CANa tez mozna sie podpiąć. Tech jest oczywiście niezbędny.

Link to comment
Share on other sites

Tadzio, to moze jakas rada :?: moze Ciebie odwiedze :razz: co Ty na to :mrgreen:

A pewnie! Zapraszam! :grin:

Miałem pod ręką elektryczne fotele ale odpuściłem sobie. Po pierwsze bo to za duże grzebanie w kabelkach, po drugie nie miały podgrzewania a na tym mi najbardziej zależało, po trzecie parę kilo mniej wożę.

Do CANa tez mozna sie podpiąć. Tech jest oczywiście niezbędny.

Pewnie, że tak. To nie problem, szczególnie że w tym przypadku to tylko CAN low-speed i ekranować nie trzeba, ale nie mając oryginalnej wiązki trzeba by ciągnąc drut do najbliższej magistrali + zasilania a to już prowizorką pachnie. Do tego nie jestem taki pewny czy tak łatwo by było takie fotele uaktywnić tym Techem... wiele powiązań programowych z innymi sterownikami.

Link to comment
Share on other sites

Tadzio ile chcieli od Ciebie za te elektryki :?:

500 dałem + paliwo w te i na zad x2, jak się okazało w domu, że nie mają podgrzewania. Ostatecznie oddałem dzięki wyrozumiałości sprzedawcy.

Link to comment
Share on other sites

elektryczne = skorzane = podgrzewane?

Były na 100%

byly elektryczne, ale nie skorzane?

Były, nawet z podstawową tapicerką, ale z grzałkami się zdarzały.

byly elektryczne w GTS w ogole?

Też widziałem w jakimś komisie swego czasu.

Większość takich "dzikich" wersji wyposażenia pochodzi z zachodu, u nas każdy dobierał wszystko równomiernie, czyli jak była navi to i skóra była z grzałkami i elektryką.

Link to comment
Share on other sites

elektryczne = skorzane = podgrzewane?

Były na 100%

byly elektryczne, ale nie skorzane?

Były, nawet z podstawową tapicerką, ale z grzałkami się zdarzały.

byly elektryczne w GTS w ogole?

Też widziałem w jakimś komisie swego czasu.

Większość takich "dzikich" wersji wyposażenia pochodzi z zachodu, u nas każdy dobierał wszystko równomiernie, czyli jak była navi to i skóra była z grzałkami i elektryką.

Zdjecia poprosze :D Wertujesz dziennie ogloszenia, wiec moze przy okazji znajdziesz. Tylko bez signum :) Ja osobiscie opcji 2 i 3 nie widzialem.

Link to comment
Share on other sites

a czy tak naprawde czesto regulujecie fotel ze musza byc elekt.??

elektryczne z pamiecią ustawień bardzo się przydają jeżeli jest więcej niż jeden użytkownik/kierowca auta np. mąż i żona i każdy inaczej sobie ustawia fotel kierowcy.

Jeśli nie to pewnie jest to kolejny gadżet, który z czasem się popsuje :razz: czego oczywiście nie życzę nikomu.

Link to comment
Share on other sites

a czy tak naprawde czesto regulujecie fotel ze musza byc elekt.??

wazne zeby tylko w d...psko grzaly :mrgreen:

Też mi sie tak wydawało do czasu jak sobie zamontowałem. Tym bardziej, ze autem jeżdżęna zmianę z żoną. A jeżeli chodzi o grzanie to wolę grzanie w plecy niż w ..sko. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP