Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z 2 biegiem


Guest pzators
 Share

Recommended Posts

Guest pzators

Witam!

Od jakiegoś czasu (od wymiany zimeringu na wale korbowym - wyciągana skrzynia biegów) mam problemy z włączeniem 2 biegu! Najgorzej jest na zimnym silniku... Jak sie rozgrzeje jest OK (może w 95%). Co może być?

PS.

Wyczytałem, że może to być związane z regulacją mechanizmu zmiany biegów, czy może olej.... albo.........? Przed wymianą wcześniej opisywanego zimeringu było OK. Zauważyłem też, że po owej wymianie zmieniło się troszkę położenie biegu wstecznego ®.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Przemek z Łodzi

Link to comment
Share on other sites

Więc na początek wyreguluj mechanizm zmiany biegów, bo napewno był rozłanczany i mechanik pewnie nie regulował tylko przykręcił śrube na stare miejsce.

Regulacja sama w sobie jest prosta tylko dostęp fatalny

Ustawiasz drążek zmiany biegów na luz.

Na początek musisz poluzować śrube znajdującą się na obejmie, na drążku zmiany biegów w komorze silnika pomiędzy silnikiem a ścianką środkową.

obraz335da2.th.jpg

Na fotce zaznaczona w czerwonym kółku – co prawda nie ma już tutaj silnika ale zobaczysz gdzie jest u ciebie.

Następnie zdejmujesz osłone lewarka zmiany biegów i tak ustawiasz dżwignie zmiany biegów aż pokryją się dwa otwory – jeden na drążku w jego dolnej części po lewej stronie a drugi w obudowie mechanizmu.

Następnie wkładasz w nie blokade możesz wykorzystać wiertło fi 6 albo 8 blokując w ten sposób dżwignie.

Teraz trzeba na obudowie skrzybi biegów w jej górnej części w pokrywie wybieraka wcisnąć trzpien zaznaczony na fotce w czerwonym kółku.

obraz309zn5.th.jpg

Wchodzi tylko i wyłącznie w jednym położeniu więc trzeba troche poruszać prętem wybieraka aż wejdzie i zaskoczy.

Teraz można już dokręcić śrube regulacyjną znajdującą się na drążku, wyjąć wiertło z lewarka i wrzucić wsteczny bieg, wtedy trzpień ze skrzyni sam wyskoczy.

Pozostaje teraz tylko sprawdzić czy biegi wchodzą bez oporu w przeciwnym razie trzeba wyregulować jeszcze raz.

Powodzenia i mam nadzieje, że nie zagmatwałem tego za bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem poduszke pod skrzynia i teraz wlasnie zle wchodzi wsteczny, zle wyhodzi z 2 na 3 i wlasnie tragicznie kiedy zimny.Czyliregulacja?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest pzators

W końcu znalazłem chwilę czasu (z dnia na dzień było gorzej) i pojechałem do mechanika - na podnośnik w celu regulacji. On kazał podnieść mi maskę i.........:

- wymienił KOSTKE PLASTIKOWĄ WYBIERAKA SKRZYNI BIEGÓW + 2 kołki zabezpieczające. I biegi zaczęły wchodzić jak w cieplutkie masełko. SUPER - wszystko ok.

Powiedział mi też, że jest to normalne w OPLACH.

Pozdrawiam i dzięki za wszystkie sugestie.

Przemek

PS.

Przy zimnym silniku - olej gęstrzy - dlatego objawy gorsze.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W końcu znalazłem chwilę czasu (z dnia na dzień było gorzej) i pojechałem do mechanika - na podnośnik w celu regulacji. On kazał podnieść mi maskę i.........:

- wymienił KOSTKE PLASTIKOWĄ WYBIERAKA SKRZYNI BIEGÓW + 2 kołki zabezpieczające.

co wolac w aso (nazwa albo numer do silnika x16xel) i ile kosztuje??

Link to comment
Share on other sites

czy wymienial ktos ta kostke w poliftowej viki 1.6 16V?? daliscie rade od gory(jest kipski dostep i dodatkowo instalacja LPG przeszkadza u mnie) czy z kanalu trzeba??

Link to comment
Share on other sites

z kanału nie dojdziesz, trzeba od gory.

Dojście jest wiecej niż fatalne, ale wykonalne

Link to comment
Share on other sites

w poprzedniej vectrze regulowalem ten lacznik i dojscie jako takie bylo tyle, ze to byla przedlifotwa 1.6... w tej jest duzo gorzej i nie wiem czy zabierac sie od gory czy odrazu z kanalu. ktos juz wymienial ta kostke w poliftowej 1.6??

i jeszcze druga sprawa - nie ma u mnie tego dzyndzla ze sprzezynka przy skrzyni do jej zablokowania tak jak na fotce... ktos go wyjol przy jakims remoncie czy po 99r. nie montowali tego??

[ Dodano: Pon 11 Gru, 2006 ]

wymienilem 2 koleczki w laczniku(nr 758915, 8zl/szt. w aso), plastikowej kostki nie ma co wymieniac bo ona nie powinna miec luzu - kolki sa w niej ciasno i sie nie obracaja wiec otwor wyrobic sie nie powinien. cala operacja zajela mi prawie 2h ze wzgledu na fatalny dostep - z kanalu nie ma zadnego, a z gory musialem zdemontowac waz od instalacji LPG oraz oslone silnika - umozliwilo mi to dostep do kostki ale miescila sie tylko jedna reka...

luzu juz na kostce nie ma ale nadal cos sie lekko czasem przychacza szczegolnie na 1 i 2ce. bede musial jeszcze zrobic regulacje.

problem tylko w tym, ze z korpusu skrzyni nie wystaje zaden bolec do jej zablokowania tak jak jest to pokazana na rysunku w "sam naprawiam". w miejscu gdzie powinien byc jest tylko jakas plaska zaslepka, myslalem , ze to jest jakas oslonka ale nie chciala zejsc i na sile nie probowalem jej zdjac w obawie przed destrukcyjnym dzialaniem kombinerek;)

czy w poliftowej 1.6 nie robili juz czegos takiego?? a moze trzeba wlozyc tam jakies magiczne narzedzie serwisowe nr ^$% dostepne w aso(czyt. "kawalek gwozdzia")??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja kupilem tez taki zestaw do wymiany tych lacznikow i zaden mechanik nie chce mi sie tego podjac :(

znacie kogos kto na terenie slaska mi to wymieni?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

przed chwila zrobilem regulacje skrzyni VB '98 x16xel(nie znam numeru skrzyni) czyli przedliftowa (byl problem z jedynka) operacja byla ulatwiona bo mam zdjeta glowice a kolektor dolotowy wisi tylko na kablach wiec robilem od gory. u mnie tez nie ma trzpienia... jest tylko zaslepka, wiec olalem ta kwestie i dokrecilem srube. na sucho chodzi idealnie, a jak zloze silnik sprawdze jak wychodzi zmiana podczas jazdy...

i teraz ciekawostka dla tych ktorzy pisza ze od dolu sie nie da. owszem da sie chociaz na slepo ale dostep przynajmniej dla mnie jest lepszy od dolu (tak mi sie przynajmniej wydaje bo nie wiem jak wcisnalbym moje przedramie pod kolektor, zreszta wtedy od gory robi sie to tez na slepo). zakladajac klucz od prawej strony(patrzac w kierunku jazdy) jest dosc miejsca na cwierc obrotu i to bez specjalnej gimnastyki. ponadto nie ma w okolicy zadnej innej sruby ktora mozna niepotrzebnie poluzowac.

trzpien niestety da sie wcisnac tylko od gory(o ile ktos go ma)

pytanie tylko co z brakiem trzpienia? mozna to tak zostawic czy trzeba zdjac zaslepke i cisnac tam cos innego?

Link to comment
Share on other sites

pytanie tylko co z brakiem trzpienia? mozna to tak zostawic czy trzeba zdjac zaslepke i cisnac tam cos innego?

u mnie tez nie ma tego trzpienia... mam do Ciebie prosbe "P81" - skoro maz teraz ulatwiony dostep to sproboj zdjac ta zaslepke i zobaczyc czy jest cos pod nia albo czy da sie wlozyc jakis bolec. ja u siebie probowalem kompinowac z ta zaslepka ale nie dosc ze tam od gory jes kiepski dostep to jeszcze mam tam weze od LPG i nie da sie nawet reki wcisnac.

Link to comment
Share on other sites

ok naszarpalem sie z tym i nie chce zejsc... zadzwonilem do najblizszego ASO i nie maja pojecia, ale tam chlopaki zawsze maja szeroko otwarte buzie, zadzwonilem do nastepnego i mam czekac az wroci specjalista od skrzyn(moze dzisiaj bedzie). moze ktos sprobuje u siebie?...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ok uruchomilem w koncu samochod i tu bedzie info dla tych ktorzy nie maja trzpienia w skrzyni. regulacja z jego pominieciem dala efekt nastepujacy: ciezko wchodzaca wczesniej jedynka pojawila sie w miejscu wstecznego. jak sobie poradzilem? zamiast kombinowac ze zdejmowaniem zaslepki i wciskaniem tam jakiegos magicznego przyzadu GM XXXXXXXXX(domyslnie gwozdz) poluzowalem obejme i ustawilem dzwignie tak aby nie trzeba bylo dociagac jej maksymalnie w lewo przy wlaczaniu jedynki, czyli w prawo tak o jakies 2 cm w stosunku do polozenia na biegu jalowym i dokrecilem obejme... resultat: wszystkie biegi wchodza jak w maselko

pozdrawiam i zycze powodzenia przy regulacjach

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest shimano89

witam!

Otuz wczoraj zabrałem sie za regulacje biegow

Moze odrazu powiem ze robiłem wszystko tak jak jest opisane w ksiazce sam naprawiam ,ale miałem problem zeby wcisnac ten czpien ze sprezynka, moze macie jakis dobry sposob?

dodam jak dokreciłem ta srobe bez wciskania czpienia.. auto jechało do przodu po włoczeniu wstecznego. czy przyczyna jest to ze nie wcisnołem tego czpienia?? chyba ze macie sposob na czymanie lewarka w innym polozeniu?

pozdr michał

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP