Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kierownica Drży Przy Hamowaniu I Powyżej 120 Km/h


Guest destylates
 Share

Recommended Posts

Guest destylates

Rzadko przekraczam 120 km/h więc jakby tylko ten problem był to dal bym sobie spokój, ale hamowanie z prędkości 80 km/h i powyżej to koszmar drży strasznie. Wyczytałem że prawdopodobnie to wina krzywych tarcz hamulcowych 2 miesiące temu były właściciel zmieniał klocki może coś źle poskładali ? Jeszcze gdzieś czytałem że ktoś miał taki sam problem i wymienił sworzeń zwrotnicy i pomogło. Bardzo proszę o rady ja się dostosuję powyminiam co trzeba i może uda sie rozwiązać ten problem raz na zawsze co pomoże też innym. Chętnie opiszę efekty.

Z góry dzięki.

Edited by destylates
Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem że prawdopodobnie to wina krzywych tarcz hamulcowych 2 miesiące temu były właściciel zmieniał klocki może coś źle poskładali ?

a przed założeniem nowych klocków były tarcze sprawdzane? i czy miały rant ?

bo może klocki nie mogą się ułożyć na tarczach które mają ranty.

Jeszcze gdzieś czytałem że ktoś miał taki sam problem i wymienił sworzeń zwrotnicy i pomogło.

to też trzeba zdiagnozować, przecież nikt na 100% tutaj nie poda ci diagnozy nie widząc auta.

Link to comment
Share on other sites

Guest .:Andy:.
Najpierw kolego to pojeć na wyważenie kół. A potem ewentualnie dalsze kopanie w sprawy z częściami.

Mi to pomogło

fakt....bo niekiedy jak klo bije to dopiero czuc przy duzych predkosciach....i sa rozne przyapdki,ze bije caly czas na wysokiej predkosci...

albo tylko przy hamowaniu....

wiec sobie zobacz przednie kolka bo moze zaliczyles jakas studzienke a jak nie to sprawdzaj klocki i tarcze...nawet samemu obejrzyj...jakie sa klocki i czy tarcza ma na gorze zardzewialy rant..bo moze wystarczy wtedy zpilowac rant i bedzie ok...

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kiedys (Vectra B 1.8LS) mialem problem... Kierownica przy przekroczeniu 80 malo rak mi nie wyrwala ze stawow przy hamowaniu, przy przyspieszaniu powyzej 80-85 latala niesamowicie na wszystkie strony. Kola wywazalem dwa razy (ciezko mi sie bylo dogadac z mechanikami w tych angielskich garazach :wink: z powodu tego ze za duzo sie na autach nie znalem)... W koncu zdjalem kola i okazalo sie ze mam jakies nastandardowe alumy i zanim je naloze powienienem zastosowac jakies 'dystansery' (czyt. gumowe nakladki, chyba gumowe)... Koszt okolo 80-100zl. Ustalo wszystko. Co to za alumy byly? :shock: Nie mam pojecia. Ladne, ale inne. Wiec wywazanie kol, zerkanie na hamulce nic nie pomagalo. :wink: Na szczescie - sprzedalem (choc wspomnienia sa - pozytywne oczywiscie) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest destylates

Sprawdziłem tarcze mają rant przy zmianie klocków go nie przeszlifowali. Zdejme koła i zrobię to sam i sprawdzę jaki to da efekt jak pomoze to poinformuję.

Dzięki za zainteresowanie i cenne wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

^^^

W celu usuniecia rantu tarcze nalezy przetoczyc a nie szlifowac. Jak bedziesz robil to sam reczna szlifierka to moze lepiej tarcze od razu zmien.

Jesli tarcze sa skrzywione/zwichrowane to tylko wymiana.

Przed jakimikolwiek zabiegami sprawdz najpierw czy tarcze nie osiagnely granicznej grubosci. Ostatnio Miły mial ladne tarcze, wygladaly jakby tylko rant trzeba bylo usunac, ale po zmierzeniu okazalo sie ze bezwzglednie do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio Miły mial ladne tarcze, wygladaly jakby tylko rant trzeba bylo usunac, ale po zmierzeniu okazalo sie ze bezwzglednie do wymiany.

dokladnie - miały całe 18mm grubości :)

Link to comment
Share on other sites

Guest destylates

Dziś zmieniałem koła na zimowe. Przy zdejmowaniu alufelg zauważyłem że praktycznie same spadły po odkręceniu śrub. Czy tak powinno być ? Tak mi sie zdawało jakby trzymały je tylko śruby bez osadzenia w piaście. Koła z zimówkami dość ciężko wchodziły na piastę. jutro zobaczę jak się jeździ.

Link to comment
Share on other sites

A aluski masz orginalne czy inne ?

widocznie pierścień centrujący jest żle dobrany.

Link to comment
Share on other sites

Kierownica mi drzy przy okolo 140 i wyzej , wyważalem z 2 razy kola.Okazało sie ze przyczynał byly koncuwki stabilizatora (2 szt) koszt z robota ok 200 zł i troszke przestało, alre jeszcze wali przud wymienie wiec gumy drozka stabilizatora mam nadzieje ze problem zniknie.

Link to comment
Share on other sites

Guest destylates

Po zmianie kół na zimowe przestało drżeć powyżej 120 km/h więc przyczyną pewnie jest brak pierścieni centrujących w alufelgach. Przy hamowaniu niestety nadal drży tu chyba jednak winą są tarcze bo tak na oko sprawdzałem drążki i łączniki z przodu i wydają się być ok.

Link to comment
Share on other sites

u mnie skolei drżala kierownica przy 80 km/h co sie okazalo uzywane opony długo leżaly i w jednym miejscu zrobily sie plaskie.ale zanim do tego doszlem wymienilem tarcze z klockami ,dałem alu do wyprostowania i wydałem trochę kasy na szukanie luzów w stacji diagnostycznej.

pozdrawiam :grin:

Link to comment
Share on other sites

Trzykrotnie miałem problemy z drżeniem kierownicy w różnych samochodach. Przyczyny:

1. Źle dokręcone koła po zmianie opon :!: :evil:

2. Źle wyważone koła, też po zmianie opon :sad: .

3. Wybrzuszenie opony - stara była :razz:

Wniosek: Sprawdź najpierw opony, wyważenie, zamień koła, pożycz inne w celu sprawdzenia. Po prostu wyeliminuj najprostsze przyczyny, żeby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty.

Pozdrawiam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest destylates

Tarcze i klocki wymienione. Kierownica nie drży przy hamowaniu, ale...... pojawiło się stukanie . Przy hamowaniu stuka mi cos w kole jakby młotkiem ktoś uderzał. Pojadę jeszcze raz do mechaników co mi to wymieniali może czegos nie dokręcili. Co to może być ? Dodam jeszcze że jadąc z górki przy 80km/h stukanie jest mocne a na prostej słabsze. Opadam już z sił jak się z jednym człowiek upora pojawia sie następne. Co jest nie tak tarcze i klocki nowe . Coprawda mechanik powiedział że jeden z uchwytów klocków jest troche wyrobiony (jarzmo) , ale powinien stuknać raz a tu mi stuka jak dzięcioł.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalscotland

zabezpieczenie klocka od strony zewnętrznej żle założone lub nie wpełni weszło w otwór i trze o ramiona twojej felgi.Nie licz że samo przestanie,weż kombinerki i śrubokręt i do roboty.

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem ten sam problem - przy hamowaniu kierownica probowala polamac mi rece :) Dzisiaj Viki byla u znajomego mechanika i okazalo sie ze tarcze maja wade - sa jakby mikro pekniecia - widac je golym okiem. W kilku miejscach tak jest. Jesli przejedzie sie palcem to czuc roznice w grubosci. Mozliwe ze zle odlane byly. Hamulce mialem wymieniane w zeszlym roku w grudniu [tyl i przod] wiec te tarcze nie wytrzymaly nawet pelnego roku [przebieg ok. 20,ooo km. Jutro jade je reklamowac do warsztatu w ktorym mi je zakladali.

Moj portfel schudl dzisiaj o 300 :( Mam nadzieje ze cos wskuram z ta reklamacja i zwroca choc czesc $.

Link to comment
Share on other sites

tez mialem taki problem z drżeniem kierownicy ale nie przy każdej prędkości...

wyważałem koła ale nie pomagało

po czym przyszedl czas na zmiane opon bo mialy juz 4 lata i przednie byly juz troche zjechane

przy zakupie nowych (w oplu) sprzedawca odradzał mi opony firm: pirelli (nie nadaja sie do takiego zawieszenia jakie ma viki), continental (głośne), dębica, kormoran (wujek mial w viki i ząbkowały). Za to polecał michelin, kleber. Zdecydowalem sie na Kleber Viaxer AS 195/65R15 91H bo tanie były i co sie okazalo... ZBAWIENNE. Wreszcie problem drzenia minal na zawsze. Teraz jest tez duzo ciszej. Opona ma jakby 2 części z jednej strony na suchą drogę a z drugiej ma głębsze kanaliki- na mokrą drogę.

A co najgorsze okazalo sie że te poprzednie oryginalne Continental ContiEcoContact CP od wewnetrznej strony byly popekane :shock: nawet druty byly popekane... az strach pomyslec ze kilka dni przed wymiana jechalem z predkoscia 190 km/h :???:

teraz mam jeszcze inny problem a mianowicie pęknięta sprężyna przy przednim prawym kole :/

a oto fotka tych opon

opona4db.jpg

Link to comment
Share on other sites

drżenie kierownicy wysępowało juz 1,5 roku wczesniej :???:

największe pęknięcie było na tylnych oponach ktore wydawaly sie jeszcze ok i to od wewnętrznej strony koła a wiec nie bylo widać...

nigdy wiecej Continentali !!

a co ile km wymieniacie klocki/tarcze?

bo moja viki ma teraz 105 tys. i na razie wymieniane byly tylko przednie klocki

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest destylates

No i problem drgania powrócił. Mam sprawdzony cały przód na szarpakach- zadnych luzów, zbieżność ustawiona. Tarcze i klocki wymieniałem pół roku temu. Znów mi drga przy hamowaniu. Takie pytanie do fachowców jakie drgania sa od krzywych tarcz. Bo ja zauważyłem jakby kierownica mi dgała w osi góra dół - takie podskakiwanie kierownicy. Może to jest leciutkie ale szybkie drganie na boki ciężko wyczuć. Najbardziej zauważalne gdy hamuję z 80km jadąc z góry. Mam zamiar wymienić tarcze i klocki jeszcze raz tym razem na brembo i ferodo bo ostatnio mi założyli jakieś wogóle nieznane twierdząc że są średnie. Ostatnia szansa dla mojej viki bo za dużo już tych wad ma , można powiedzieć , że wszystkie bugi oplowskie. Zaproponujcie coś najlepsi :) bo opadam powoli z sił.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP