Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Po włączeniu klimy - dziwne odgłosy


Recommended Posts

Oj moje viki coś znów nie czuje się dobrze. Może mieliście kiedyś taki problem: jak ruszę i jadę tak powyżej 50 km/h i włączę klimę nic złego się nie dzieje, klima chodzi, wszystko jest ok. Jak przy włączonej klimie zwalniam i staję zaczyna coś łomotać, jest dość głośno. Po wyłączeniu klimy jeszcze przez chwilę łomocze i przestaje - nawet po wyłączeni silnika. Oczywiście jak zapalę silnik i bez ruszania włączę klimę też łomocze - po rozpędzeniu się przestaje. Czy to może coś z wentylatorem (ale co?), wiem że wentylator chłodnicy chodzi jeszcze przez chwilę po jeździe i wyłączeniu klimy czy nawet silnika. Jak to możliwe że przy większej prędkości wszystko jest OK, a jak staję zaczyna łomotać? Może ktoś miał podobnie... pomóżcie ....

Pozdrawiam

Tomek

Link to comment
Share on other sites

a sprawdzałes na postoju na wolnych obrotach oraz po dodaniu gazu przy włączonej klimie czy łopatki wentylatora o nic nie obcierają?

Link to comment
Share on other sites

Oj moje viki coś znów nie czuje się dobrze. Może mieliście kiedyś taki problem: jak ruszę i jadę tak powyżej 50 km/h i włączę klimę nic złego się nie dzieje, klima chodzi, wszystko jest ok. Jak przy włączonej klimie zwalniam i staję zaczyna coś łomotać, jest dość głośno. Po wyłączeniu klimy jeszcze przez chwilę łomocze i przestaje - nawet po wyłączeni silnika. Oczywiście jak zapalę silnik i bez ruszania włączę klimę też łomocze - po rozpędzeniu się przestaje. Czy to może coś z wentylatorem (ale co?), wiem że wentylator chłodnicy chodzi jeszcze przez chwilę po jeździe i wyłączeniu klimy czy nawet silnika. Jak to możliwe że przy większej prędkości wszystko jest OK, a jak staję zaczyna łomotać? Może ktoś miał podobnie... pomóżcie ....

Mam podobny problem. U MNIE SIĘ KOŃCZY SPRĘŻARKA. A moż łożysko od strony sprzęgła sprężarki?

Link to comment
Share on other sites

Sprężarka/lożysko sprzęgła sprężarki? Ale dlaczego tylko na wolnych obrotoach i przy zwalnianiu oraz ruszaniu, czy jak sie rozpędzę (dodam gazu) sprężarka się wyłącza, nie rozumiem jak to działa, podobnie z wentylatorem, przecież on (tak mi się wydaje) działa cały czas po włączeniu klimy - raz by się odzywał a raz nie... Kto się w tym orientuje? Napiszcie coś?

Link to comment
Share on other sites

działa cały czas po włączeniu klimy
Wentylator chodzi na postoju i podczas wolnej jazdy , jak jedziesz szybciej to nie jest potrzebny i się wyłącza . Podejrzewam ze twój problem dotyczy wentylatora a nie sprężarki . Odkręć grila to może coś będzie widać .
Link to comment
Share on other sites

U mnie też napierdala. Słychac pukanie, walenie tak jakby rzucało paskiem albo napinaczem. Po dokładnych ogledzinach stwierdzam że sie jednak sprężarka kończy (tzn. łożysko)

Link to comment
Share on other sites

U mnie też napierdala. Słychac pukanie, walenie tak jakby rzucało paskiem albo napinaczem. Po dokładnych ogledzinach stwierdzam że sie jednak sprężarka kończy (tzn. łożysko)

Jeżeli łożysko sprężarki od strony sprzęgła (przy kole patowym) to jest ono wymienialne. Natomiast jężeli łożysko wewnątrz spężarki to niestety wymiana sprężarki

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam. Sorki ze odkopuje stary temat ale nie chcialem zakladac nowego gdyz moj problem jest podobny do tych w tym temacie. Problem z klepaniem napitalaniem z komory silnika podczas zalczonej klimy. Problem polega na tym ze jak zalacze klime to strasznie telepie mi paskiem wielorowkowym i wydaje mi sie ze to stad dochodzi taki dzwiek napierdzielania szczegolnie na postoju w czasie jazdy juz tego nie slychac. Dodam ze przy wylaczonej klimie pasek tez lekko skacze ale jako takiego dzwieku nie slychac. Pytanie takie czy to moze byc konczaca sie sprezarka czy problem z napinaczem lub/i z paskiem wielorowkowym? Napinacz wymieniony 10 tys km temu pasek nie wymieniany bo wygladal ok . Klima nabijana 1 miesiac temu szczelna wszystko bylo ok. Zaraz po nabiciu i przed skakanie paska bylo niezauwazalne chociaz dzwiek napierdzielania lekko slyszalny. Troche namieszalem ale moze ktos cos bedzie wiedzial na ten temat. Z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Szumacherek

Mam podobny problem. Jesli wlacze klime to z silnika dobiega jakis dziwny dzwiek. Jakby obcieranie. Najwyrazniej slychac to przy wylaczony nawiewie i oczywiscie wlaczonej klimie na postoju.

Poza tym mam dziwne wrazenie, ze po wlaczeniu klimy samochod drastycznie slabnie. Tak jakby sprezarka stawiala mu silny opor. Podczas wlaczenia wyczuwalne jest nawet szarpniecie, a tego wczesniej nei bylo...

Macie jakies pomysly? Dodam tylko, ze wydajnosci klimatyzacji jest bez zarzutu. Chlodzi super :)

Link to comment
Share on other sites

czasami bywa tak, ze prezarka niestety juz wyzionela ducha wtedy trzeba kupic inna, zazwyczaj jednak da sie ja zregenerowac mam adres dobrego warsztatu ale w lodzi ja narazie nie robie nic a mam podobne obiawy jak ty ,zreszta pytalem sam na forum http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=38186 ale bez echa jak masz podobne objawy to jest to. czasami jednak bywa tak ze jest malo chlodziwa i wtedy szarpie i terkocze (ale to malo prawdopodobne) wtedy nie zabiera mocy silnikowi. co do obiawow na 99% sprezarka konczy zywot . masz moze odczucie ze z jedynki na dwujke jak przezucasz bieg to auto az chamuje? p.s vectra007 powiedz jaki byl koszt naprawy?

Edited by malga
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam...

no to temat zaczyna sie klarowac ;) mam jednak do Was prośbe - bo moje objawy troche się różnią...

bez właczonej klimy jest wszystko ok. po wlaczeniu klimy na swiatlach zaczynaja falowac obroty (w dolym zakresie slychac zdecydowane stukanie i lekkie szarpanie), po ruszeniu wydaje sie ze jest ok, ale auto wydaje mi sie wtedy sporo slabsze. po wylaczeniu klimy jest wszystko ok - nie faluja obroty (regulator biegu jalowego byl czyszczony).....

Myslicie ze to takze kwestia sprezarki klimy?

Przylaczam sie do pytania - jakie koszty to oznacza?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Krzycho

U mnie coś podobnego Tylko chałas ze sprężarki jest non stop przy załaczonej klimie jak wyłacze Radio - w środku naprawde ją słychać ona tak burczy wk***...... dźwięk a jak stoje na światłach i zagazuje to aż sam w wibracje wpada....Wymieniał już ktoś te łożyska samemu???? Wogule ma to sens , i jak sprawdzić jej wydajnosć Bo nie ma sensu brać sięza łożyska jak w środku już mogą być tłoczki padniete.....

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie wrocilem z przegladu klimy - wszystko jest szczelne, wymienili proszek i dolali oleju w ukladzie - niestety to nic kompletnie nie dalo. zauwazylem ze przy wolnych obrotach slychac takze pisk - przypuszczam ze to wlasnie z powodu ciezkiej pracy sprezarki. Czujnik klimy dziala ok bo po wlaczeniu klimatyzacji widac wyraznie ze silnik zwieksza minimalnie obroty................

co dalej... czy myslicie ze da sie to ustrojstwo regenerowac?? nowa kosztuje przeciez majatek a inwestycja w uzywana tez nie daje zadnej pewnosci ze po 1000 km nie zacznie dziac sie podobnie....

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzycho

Wczoraj wracałem z Cieszyna z delegacji i musiałęm słuchać tego non stop Ratuje tylko zasada "mam to wdupie jak sie sp*****.. to się będe martwić"....może dożyje do ast właściciela mojej VIKI i on niech się martwi ;P

Link to comment
Share on other sites

Temat sprężarki przerabiałem w 2005 roku i niestety dałem się zrobić jak małe dziecko. Teraz już wiem co co chodzi i nie dam się naciąć.

Ale po kolei w sprężarce są dwa główne łożyska

- jedno na kole napędzanym przez pasek klinowy - objaw musi Wam hałasować / terkotać przy włączonej i przy wyłączonej klimie

Jeśli poleciało Wam to łożysko to macie szczęście koszt naprawy ok 150-200 PLN + nabicie klimy.

- drugie łożysko jest zespolone z obudową klimy i niewymienialne - objaw musi Wam hałasować / terkotać TYLKO po włączeniu klimy.

Jeśli poleciało Wam to łożysko (niestety leci częściej) to pozostaje wymiana sprężarki koszt ok 450-900 sprężarka + nabicie klimy.

Pamiętajcie, że przy wymianie sprężarki trzeba też wymienić osuszacz koszt niewielki ok 90 PLN a gwarancja spokoju na dłuższy czas. Oczywiście jeśli nie puści któryś z przewodów co zdarza się dość często.

A więc sprawdzajcie reperujcie i cieszcie się chłodem w upalne dni.

Link to comment
Share on other sites

witam. ja tez walcze ze sprezarka,choc wydaje mi sie ze odnioslem male zwyciestwo <_< zrodlem halasu jak napisal palasz moze byc jedno z tych dwoch lozysk. " jedno na kole napędzanym przez pasek klinowy - objaw musi Wam hałasować / terkotać przy włączonej i przy wyłączonej klimie

- drugie łożysko jest zespolone z obudową klimy " i tu sie zgadzam. niestety nie zgadzam sie z przedmowca ze tego drugiego nie da sie wymienic otoz da sie!!! nieda sie zregenerowac tylko sprezarki zatartej!!! co zas sie tyczy drugiego lozyska to objaw terkotania /halasowania powinien pojawic sie od razu po wlaczeniu klimy,jesli zas halas pojawia sie po jakims czasie to znaczy ze halasuja tloczki(notabene to tez da sie wymienic ,nie zregenerowac a wymienic) zazwyczaj jest to objaw zbyt malej ilosci czynnika oraz oleju w sprezarce. ja idac za rada kolegow z pracy na poczatku umylem skraplacz sprezarka zaczela chodzic ciszej nie mniej jednak cos slyszalem. po kilku dnach spotkalem sie z naszym forumowiczem premko chcac poruwnac jego objawy z moimi. za jego rada pojechalem na sprawdzenie klimy. co sie okazalo mialem 700 gram zamiast 900-950 i do tego uszkodzony zawor do nabijania klimy pan w serwisie odciagnal zawartosc wsadzil nowy zaworek nabil 9 setek wymienil olej i co?? odpalam klime terkotanie!!! zalamka bedac pewnym ze to lozysko daje za wygrana i jade do domu po ujechaniu 300 metrow szok cisza jak makiem zasial .jezdze tak juz od tygodnia i narazie cichutko.tak ze terkotanie to nie musza byc lozyska!!!! jesli ktos chce dam namiar do lodzi do super fachowcow (regeneruja wszystkie prezarki maja ich ponad 300 na magazynie poza tym wszystko co potrzebne do prawidlowej pracy sprezarki) p.s dodam jeszcze ze kosztowalo mnie to 50 zlotych 20 zawor i reszta brakujacy czynnik,profilaktycznie spytalem o lozysko gosc powiedzial ze slabej jakosci za 40 zlotych lepsze nawet od 70 do 100 zlotych +50 zlotych wymiana

Edited by malga
Link to comment
Share on other sites

hmmmmmmmmmmm

a jak u Ciebie z moca silnika??? u mnie nabicie klimy i dolanie oleju nic nie dalo.... nadal dlawi sie silnik na wolnych obrotach, auto traci wyraznie moc... przy okazji - to pewnie zwiazaen jest z obciazeniem silnika ale ostatnio kiedy wymienialem olej w automatycznej skrzyni biegow - lepek z serwisu niezle sie poparzyl - podobno temperatura silnika byla nienormalnie potezna....

bez klimy... wszystko idealnie...

czy spory spadek mocy i te dziwne objawy sa spowodowane sprezarka....? moj mechanik zaczal tez cos o sterowniku silnika.....

co myslicie?

pozdr.,

Link to comment
Share on other sites

Guest pawlo25
ja idac za rada kolegow z pracy na poczatku umylem skraplacz sprezarka zaczela chodzic ciszej nie mniej jednak cos slyszalem.

a jak u ciebie bylo z ciesnieniem w klimie? ja mam zawyskokie to cisnienie przed sprezarka (podobno skraplacz do wymiany)

w jaki sposob myleś skraplacz?

Link to comment
Share on other sites

witam panow sprawa ma sie nastepujaco ; narazie nie muli mi silnika (poprzednio balem sie wystartowac w lewo na swiatlach tak potrafilo przyblokowac auto) teraz narazie tego niema sprezarka pracuje dosc cicho (ale cos tam zawsze sie odezwie) powoli zaczynam sie przygotowywac do regeneracji,ale mam nadzieje ze ten sezon oblata. skraplacz mylem myjka cisnieniowa cisnieniem 110 bar prostopadle do lamelek(uzylem tez plynu do mycia lamelek w skraplaczach to byl prezent wiec ustalenie marki ewentualnie rodzaju zajmie mi jakis czas ) ale nieomieszkam podac nazwy tu w tym temacie a co do temperatury silnika to jest ono teraz w normie czy to przy wlaczonej klimie czy tez wylaczonej

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

co to moze byc ?

na wolnych obrotach jak zalacze sprezarke to obroty faluja mi okresowo co 4 sekundy. mniej wiecej miedzy 900, a 750. Czy jest to objaw malej ilosci czynnika ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP