Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Co Vc boli najbardziej ????


Guest Rafał_W
 Share

Recommended Posts

Guest Rafał_W

Witam

Mam pytanie jak w temacie. Jestem uzytkownikiem VC od dwóch tygodni. Wczesniej miałem Omege B oraz C. Z doświadczenia wiem ze byly to autka nie zawodne i nie mialem z nimi rzadnych problemów.

Natomiast przeglądając forum , a szczegolnie dział dotyczacy VC doszedłem do wniosku ze duża cześć uzytkowników boryka sie z różnymi problemami.

Wiadomo że części się zużywają , a stan naszych dróg przyspiesza te zużycie o 50 % , ale oporócz problemów zwiazanych z jazdą dużo czytałem o problemach typu ( myłem auto i sa problemy z kontrolkami , czy też że palą sie kontrolki itp. ).

Dlatego mam pytanie na co szczególnie zwracać uwagę aby nie mieć zbędnych wydatków przy eksploatacji VC :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

Mam pytanie jak w temacie. Jestem uzytkownikiem VC od dwóch tygodni. Wczesniej miałem Omege B oraz C. Z doświadczenia wiem ze byly to autka nie zawodne i nie mialem z nimi rzadnych problemów.

Natomiast przeglądając forum , a szczegolnie dział dotyczacy VC doszedłem do wniosku ze duża cześć uzytkowników boryka sie z różnymi problemami.

Wiadomo że części się zużywają , a stan naszych dróg przyspiesza te zużycie o 50 % , ale oporócz problemów zwiazanych z jazdą dużo czytałem o problemach typu ( myłem auto i sa problemy z kontrolkami , czy też że palą sie kontrolki itp. ).

Dlatego mam pytanie na co szczególnie zwracać uwagę aby nie mieć zbędnych wydatków przy eksploatacji VC :grin:

Polecam przeczytac to cale podforum jako wieczorna lekture :D Sa tu zawarte praktycznie wszystkie dotychczasowe bolaczki tego modelu. Co do jakis szczegolnych przykazan w ekspolatacji to chyba nie ma na to reguly. Wszystko zalezy czy trafiles na dobry egzemplarz. Jednemu przez 4 lata i 100tys km nie wysiadzie nic, a drugiemu wymienia pol samochodu podczas 2 lat :D

Poza tym napisz jaka masz vectre dokladnie no i zapraszam w sobote na relacje live :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Generalnie zawieszenie w VC jest bardzo delikatne - szczególnie w wersji GTS.

Poza tym nie jest jakoś szczególnie awaryjne. Dokuczają - owszem pierdoły to też często przez nasze obsk***iałe drogi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał_W

Poza tym napisz jaka masz vectre dokladnie

Vectre ma GTS ale słabą bo tylko 1.8

A co najbardziej mnie zirytowało ze nie ma BC. Opel mógł sobie podarowac te 8 Air Bag-ów i dac BC.

Czytałem juz wlasnie o wymianie ale to zobaczymy pozniej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Wczesniej miałem Omege B oraz C. Z doświadczenia wiem ze byly to autka nie zawodne i nie mialem z nimi rzadnych problemów.

te samochody w stosunku do VC dzieli przepaść jakościowa ( na niekorzyść VC oczywiście :evil: ). Ja drugi raz bym nie kupił. Musisz mieć znajomego mechanika, znqającego sie na rzeczy albo płacić w ASO gruby szmal. Znajomy mechaniik z ASO określa VC jako wielkie, niedopracowane g...o i najgorszy wytwór GM w ostanich latach. W VC padają namietnie ( kolejność przypadkowa):

- zawieszenie ( zarówno przód i tył, w szczególności tył wielowahaczowy);

- łożyska kół;

- pompy wspomagania,

- maglownice ( rozszczelnieina, prawdopodobnie na skutek złego zabezpieczenia antykorozyjnego);

- koła pasowe ( pękają );

- awarie zamków bagażnika;

- chłodnice automatycznych skrzyń biegów wyprodukowane do 2004 r. ( wada fabryczna chłodnic, powodująca przedostawanie się wody do oleju w skrzyni i oleju do chłodnicy - skutek awaria skrzyni- naprawa w ASO 7 tyś PLN;

- przewody gumowe doprowadzające powietrze do turbiny w dieslach DTI ( koszt 600 PLN, brak zamienników);

- awarie CIM ( modułu przy kierownicy ) - koszt ok. 1.800 PLN

- awarie czujników ABS i parkowania;

- szybka korozja tłumików wydechu;

- pękające wały w 1,9 CDTI;

- awarie panelu sterowania klimatronikiem;

- awarie silnika wentylatora nawiewu;

- wariacie CAN-a

.... to te chyba najpowzsechniejsze usterki, wszystkie wynikające z niedopracowanej konstrukcji

:mrgreen: :mrgreen: - to nam pozostało....

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał_W
to te chyba najpowzsechniejsze usterki, wszystkie wynikające z niedopracowanej konstrukcji

Hmmm a myślalem ze przesiadłem sie na lepszy samochód. Mam nadziej że aż tak źle nie będzie. Narazie mam do wymiany tylko końcowy tłumik :cry: , a reszta wyjdzie w czasie użytkowania.

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej miałem Omege B oraz C. Z doświadczenia wiem ze byly to autka nie zawodne i nie mialem z nimi rzadnych problemów.

te samochody w stosunku do VC dzieli przepaść jakościowa ( na niekorzyść VC oczywiście :evil: ). Ja drugi raz bym nie kupił. Musisz mieć znajomego mechanika, znqającego sie na rzeczy albo płacić w ASO gruby szmal. Znajomy mechaniik z ASO określa VC jako wielkie, niedopracowane g...o i najgorszy wytwór GM w ostanich latach. W VC padają namietnie ( kolejność przypadkowa):

- zawieszenie ( zarówno przód i tył, w szczególności tył wielowahaczowy);

- łożyska kół;

- pompy wspomagania,

- maglownice ( rozszczelnieina, prawdopodobnie na skutek złego zabezpieczenia antykorozyjnego);

- koła pasowe ( pękają );

- awarie zamków bagażnika;

- chłodnice automatycznych skrzyń biegów wyprodukowane do 2004 r. ( wada fabryczna chłodnic, powodująca przedostawanie się wody do oleju w skrzyni i oleju do chłodnicy - skutek awaria skrzyni- naprawa w ASO 7 tyś PLN;

- przewody gumowe doprowadzające powietrze do turbiny w dieslach DTI ( koszt 600 PLN, brak zamienników);

- awarie CIM ( modułu przy kierownicy ) - koszt ok. 1.800 PLN

- awarie czujników ABS i parkowania;

- szybka korozja tłumików wydechu;

- pękające wały w 1,9 CDTI;

- awarie panelu sterowania klimatronikiem;

- awarie silnika wentylatora nawiewu;

- wariacie CAN-a

.... to te chyba najpowzsechniejsze usterki, wszystkie wynikające z niedopracowanej konstrukcji

:mrgreen: :mrgreen: - to nam pozostało....

Przemawia przez Ciebie gorycz ;) Ile to juz dni?

Dosc czeste usterki to tez padajace sprzegla i wlasnie skrzynie automatyczne. Znam wirtualnie jednego z 3.2, ktoremu juz wymienili 2 automaty :roll:

Jest tego o wiele za duzo, ale naprawde zdarzaja sie bezawaryjne wyjatki.

Link to comment
Share on other sites

to te chyba najpowzsechniejsze usterki, wszystkie wynikające z niedopracowanej konstrukcji

Hmmm a myślalem ze przesiadłem sie na lepszy samochód. Mam nadziej że aż tak źle nie będzie. Narazie mam do wymiany tylko końcowy tłumik :cry: , a reszta wyjdzie w czasie użytkowania.

Mam do sprzedania taki tłumik.

Za ile będziesz kupował - sprzedam Ci taniej - roczny po przebiegu 40 000 w stanie idealnym.

Link to comment
Share on other sites

Opel mógł sobie podarowac te 8 Air Bag-ów i dac BC.

VC ma niezmiennie 6 airbagów.

Co do awaryjności, to mam doświadczenia ze służbowymi VC w jednej z firm, w której pracowałem. Kilkanaście samochodów z różnymi silnikami i w różnych wersjach wyposażenia.

Jakość wypada całkiem nieźle, nie licząc nietrwałego zawieszenia i padających maglownic. W porównaniu z Laguną czy też Audi A6 poprzedniej generacji, było o niebo lepiej.

Link to comment
Share on other sites

mnie najbardziej boli to że jadąc sobie do mnie do domu po dołach słysze jak coś tam trzeszczy, skrzypi,

ostatnio jechałem taxi starym mecenasem E o przebiegu 500 tyś km i co? i cisza!

Link to comment
Share on other sites

U mnie z tylu cos caly czas skrzypi...tak piszczy jakby metal o metal ocieral....jechal nawet szef serwisu, pozniej wszyscy lookali i nic ! pulke wymontowalem, siedzenia zlozylem i nic ! A teraz cos jeszcze puka z przodu ! Bez radia na maxa dostaje szalu...

Link to comment
Share on other sites

U mnie z tylu cos caly czas skrzypi...tak piszczy jakby metal o metal ocieral....jechal nawet szef serwisu, pozniej wszyscy lookali i nic ! pulke wymontowalem, siedzenia zlozylem i nic ! A teraz cos jeszcze puka z przodu ! Bez radia na maxa dostaje szalu...

U mnie przyczyną była zapasówka i zestaw narzędzi w styropianie.

Link to comment
Share on other sites

z tylu cos caly czas skrzypi...tak piszczy jakby metal o metal ocieral

U mnie też tak było jak wyregulowałem plastikowymi odbojami położenie tylnej klapy.

Cisza była pierwsze dwa kilometry a potem pisk metal o metal.

Jak się okazało po otwarciu...za mocno wyciągnąłem odbojniki i podczas otwierania było czuć jak klapa "tak odskakuje" i trzeba było mocniej zamykać.

Wcisnąłem trochę odbojniki i test...dalej skrzypi ale mniej.

Odbojników już nie ruszałem tylko posmarowałem wazeliną techniczną ten hak w tylnym zderzaku, o który zamyka się zamek klapy.

Wynik: nastała upragniona cisza :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

3 lata dwie Vectry w firmie z silinkami 2,2 DTI..Jedna jezdzi duzo wiecej od drugiej. Wnioski:

- zawieszenie GTSa nie wytrzymuje polskich dziur

- w dieslu wlacza sie czasem tryb awaryjny silnika (niby przeplywomierz, niby zle paliwo - ale komp jakby nie chcial zapamietac tego bledu - tlumaczy ASO, heh)

- generealnie auto bardzo nowoczesne z ktorym nie ma problemow, kiedy ma jechac to jedzie, nie zdazylo sie zeby stanelo i odmowilo posluszenstwa. Jedynym jej minisem jest zawieszenie (a moze raczej polskie drogi)...

Link to comment
Share on other sites

Moje przypadłości:

- przekładnia,

- sprzęgło,

- tylny zamek w drzwiach,

- zawieszenie (stuki itd. itp.),

- plastiki lubią się łuszczyć (w drzwiach),

- "przekrętło" radia nie zawsze chce wspłopracować, ale tak już musi być, hehe..

I chyba tyle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał_W
Mam do sprzedania taki tłumik.

Za ile będziesz kupował - sprzedam Ci taniej - roczny po przebiegu 40 000 w stanie idealnym.

Nie orientowałem się jeszcze ile kosztuje nowy , a ile rzemiosło.

A czemy sprzedajesz swój ??? Masz założony jakiś sportowy ????

Moze wiesz ile kosztuje nowy to sie jakoś dogadamy :wink:

Link to comment
Share on other sites

VC ma niezmiennie 6 airbagów.
ja mam 8

Watpie. Ja tez mam 8 napisow na zaslepkach, ale poduszek jest 6. Kurtyna jest 1 po kazdej stonie pomimo, ze obejmuje tez pasazerow z tylu.

Link to comment
Share on other sites

VC ma niezmiennie 6 airbagów.
ja mam 8

Watpie. Ja tez mam 8 napisow na zaslepkach, ale poduszek jest 6. Kurtyna jest 1 po kazdej stonie pomimo, ze obejmuje tez pasazerow z tylu.

gdzie masz napisy a gdzie nie
Link to comment
Share on other sites

VC ma niezmiennie 6 airbagów.
ja mam 8

Watpie. Ja tez mam 8 napisow na zaslepkach, ale poduszek jest 6. Kurtyna jest 1 po kazdej stonie pomimo, ze obejmuje tez pasazerow z tylu.

gdzie masz napisy a gdzie nie

To napisz gdzie masz a ja potwierdze albo nie :D

Deska 2x

Fotele 2x

Slupek srodkowy u gory 2x

Jakos nad tylnymi drzwiami 2x

Link to comment
Share on other sites

VC ma niezmiennie 6 airbagów.
ja mam 8

Watpie. Ja tez mam 8 napisow na zaslepkach, ale poduszek jest 6. Kurtyna jest 1 po kazdej stonie pomimo, ze obejmuje tez pasazerow z tylu.

gdzie masz napisy a gdzie nie

To napisz gdzie masz a ja potwierdze albo nie :D

Deska 2x

Fotele 2x

Slupek srodkowy u gory 2x

Jakos nad tylnymi drzwiami 2x

Deska 2x

Fotele 2x

Slupek srodkowy u gory 2x

slupek przedni 2x

w tych miejscach mam napisy AIRBAG

Jakos nad tylnymi drzwiami 2x mam tylko miejsca na napis

Link to comment
Share on other sites

VC ma niezmiennie 6 airbagów.
ja mam 8

Watpie. Ja tez mam 8 napisow na zaslepkach, ale poduszek jest 6. Kurtyna jest 1 po kazdej stonie pomimo, ze obejmuje tez pasazerow z tylu.

gdzie masz napisy a gdzie nie

To napisz gdzie masz a ja potwierdze albo nie :D

Deska 2x

Fotele 2x

Slupek srodkowy u gory 2x

Jakos nad tylnymi drzwiami 2x

Deska 2x

Fotele 2x

Slupek srodkowy u gory 2x

slupek przedni 2x

w tych miejscach mam napisy AIRBAG

Jakos nad tylnymi drzwiami 2x mam tylko miejsca na napis

To masz 6 bez dyskusji. Ja tez mam w tych miejscach napisy tylko, ze z glowy pisalem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP