Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Co sądzicie o Moduł Pro Turbo EXUS PT-04 - OCHRONA TURBO ??


vectra007
 Share

Recommended Posts

Witam

Co sądzicie o Moduł Pro Turbo EXUS PT-04 - OCHRONA TURBO ??

Mam zamiar zamontować taki moduł w swojej viki 2,2 dti.

Piszcie co sądzicie o tym, dam linka do strony z tym przedmiotem montaż kosztuje w granicach 100 zł w Zielonej Górze natomiast sam moduł 150 zł pozdro

http://www.allegro.pl/item134888626_modul_...rona_turbo.html

Link to comment
Share on other sites

kurcze - a co z zostawianiem auta na biegu? W takim przypadku będziesz musiał posiedzieć te 1,2,3, 4 minuty dłużej w aucie...

czy w VIKI aż tak często padają turbinki? nie wystarczą nam już podobno czesto padające pompy :roll:

Jeżdżąc VW 1,6TD i 1,9TDI w sumie 10 lat nie zdażyło mi się uszkodzenie turbinki...

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomasz76

nie jest tak zle 150 zl to sporo , a wystarczy gdy przegoni sie autko po trasie poczekac z wyłaczeniem 2-3 minutki i oki a po zwykłej trasie nie trzeba tego robić

Link to comment
Share on other sites

Siemka ale nie patrząc na wydatek na ten moduł czy opłaca się zamontować tzn kupić i zamontować w serwisie gdzie to robią?????

Co sądzicie o Moduł Pro Turbo EXUS PT-04 - OCHRONA TURBO ??

Link to comment
Share on other sites

czy w VIKI aż tak często padają turbinki

...nie tak częśto jak w nowoczesnych TDI (>2000r), ale oczywiście nie są one najwytrzymalsze - wystarczy poczytać forum w tym temacie i można się przerazić! A i ja na mojej raczej nie chwalę, bo gdzieś od pół roku mi gwiżdże powyżej 2,5 - 3tys obr.

Ja bym się w te wynalazki nie pakował - głupota!! Jak wiem, że pociskałem ostro i że turbo jest rozgrzane i wymaga schłodzenia to sobie sam tą minutkę czy dwie posiedze w aucie, a jak jechałem lajtowo to gaszę silnik i niczym się nie przejmuję... :wink:

Bez przesady - z turbiną nie trzeba się znowu ochodzić, jak z przysłowiowym jajkiem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam diesla ale wypowiem sie w temacie. Gość z Kreatora Mocy, z którym załatwiałem wizyte na hamowni jeździ golfem IV TDI i miał właśnie założoną taką "zabaweczke". Wnioskuje z tego że skoro gość, który na codzień zajmuję sie tuningiem silników, zakłada taki układzik i poleca coś takiego no to chyba ma racjęi wie co to jest warte.

A może sie mylę... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: ja zostawie ta kase na inne przyjemnosci :mrgreen: to pewnie kolejny badziew tak jak magnetyzer :evil: na ktory chca nas naciagnac a skoro nie ma roznicy to po co przeplacac :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie no. Do magnetyzerow to nie ma co porownywac.

Nieraz jest tak ze nie masz czasu posiedziec w samochodzie. najczesciej jak goniles autko to pewnie sie gdzies smieszyles, a tu jeszcze czekac w samochodzie. A tak wychodzisz i nie myslisz czy przy nastepnym uruchomieniu turbina bedzie chodzic. jak dla mnie to dobra rzecz

Link to comment
Share on other sites

Nieraz jest tak ze nie masz czasu posiedziec w samochodzie. najczesciej jak goniles autko to pewnie sie gdzies smieszyles, a tu jeszcze czekac w samochodzie. A tak wychodzisz i nie myslisz czy przy nastepnym uruchomieniu turbina bedzie chodzic. jak dla mnie to dobra rzecz

Z tym gonieniem jest tak ze nie gasisz silnika gdy z autostrady zjezdzasz np na stacje benzynowa lub na parking za potrzeba i musisz czekac az pochodzi z 2 minuty ale gdy po szybkiej jezdzie wjezdzasz do miejscowosci i tam jedziesz z predkoscia 50km/h przez pare minut to turbina zdazy juz odpoczac i nie jest juz rozpalona do czerwonosci i smialo mozesz pod domem gasic auto bez obaw

Link to comment
Share on other sites

No moze i tak. Ale jak jestes spozniony to nie wie czy tak sobie 50 po miescie jedziesz, ale to tez przypadki sporadyczne. Mozna powiedziec tak. Kazdy wie jak uzytkowuje auto i to jest indywidualny wybor. Dla jednego jest to rzecz zbedna inny nie bedzie sie mogl bez niej obejsc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie mam diesla ale wypowiem sie w temacie. Gość z Kreatora Mocy, z którym załatwiałem wizyte na hamowni jeździ golfem IV TDI i miał właśnie założoną taką "zabaweczke". Wnioskuje z tego że skoro gość, który na codzień zajmuję sie tuningiem silników, zakłada taki układzik i poleca coś takiego no to chyba ma racjęi wie co to jest warte.

Witam, dzwoniłem do gościa o którym wspomniał WOOCASH i powiedział mi, że duzo osób montuje ten moduł bo jest nieporównywalny co do ceny nowej turbo.

Montował on już w wielu samochodach i także w oplach i sprawdziło się to rozwiązanie, a pozatym sam ma zamontowany taki moduł i jest to rewelacja.

Dlatego też sam zamontuje takie coś i zachęcam innych, cena nie zbyt wygórowana, i o turbo nie trzeba się martwić pozdro

Link to comment
Share on other sites

"Moduł Pro Turbo jest urządzeniem, które chroni turbosprężarkę podtrzymując pracę silnika po wyjęciu kluczyka,"

za kazdym razem jak bede chcial np tylko na chwile auto odpalic to i tak silnik jeszcze bedzie chodzil przez pewien czas. Dziekuje, ale wole sam sie zatroszczyc o swoje turbo. Nawet zaden producent aut nie ma w opcji takiej ochrony :razz:

Link to comment
Share on other sites

"Moduł Pro Turbo jest urządzeniem, które chroni turbosprężarkę podtrzymując pracę silnika po wyjęciu kluczyka,"

za kazdym razem jak bede chcial np tylko na chwile auto odpalic to i tak silnik jeszcze bedzie chodzil przez pewien czas. Dziekuje, ale wole sam sie zatroszczyc o swoje turbo. Nawet zaden producent aut nie ma w opcji takiej ochrony :razz:

moze i producent nie ma ale na przyklad autoryzowany salon subaru proponuje montaz takiego urzadzenia nowym klientom, w jakims celu to robia,na pewno nie jeden zaplacze ze nie mial tego kiedy turbina mu padnie,ja osobiscie juz jakis czas nosze sie z zamiarem montazu tego i na pewno to zrobie,osobiscie sam studze turbine i to niezaleznie od tego czy wlasnie jechalem 100 czy 50 km/h,lepiej na zimne dmuchac...

Link to comment
Share on other sites

osobiscie sam studze turbine i to niezaleznie od tego czy wlasnie jechalem 100 czy 50 km/h

robie tak samo :razz: i przyzwyczajen nie zmieniam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej PAUL

a ja tam nie chłodzę turbiny, bo nie mam czasu na takie pierdoły. Myślę, że ten moduł to niepotrzebny wydatek. No chyba że ktoś ma dziwne przyzwyczajenia i przed zgaszeniem silnika robi przygazówkę. :razz:

Link to comment
Share on other sites

a ja tam nie chłodzę turbiny, bo nie mam czasu na takie pierdoły. Myślę, że ten moduł to niepotrzebny wydatek. No chyba że ktoś ma dziwne przyzwyczajenia i przed zgaszeniem silnika robi przygazówkę. :razz:

gatuluje(bogatemu wszystko wolno) podejrzewam ze rano tez nie czekasz az przewody zapelnia sie olejem bo szkoda czasu,dobrze ze dales znac o tym na forum w razie jak bys sprzedawal auto dobrze wiedziec,juz niektorzy na tym forum tez tak robili a pozniej pytali czemu turbina chodzila coraz glosniej a w efekcie padla,no ale ich moge zrozumiec bo nie mieli pojecia o eksploatacji turbosprezarki,pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej PAUL
gatuluje(bogatemu wszystko wolno) podejrzewam ze rano tez nie czekasz az przewody zapelnia sie olejem bo szkoda czasu,dobrze ze dales znac o tym na forum w razie jak bys sprzedawal auto dobrze wiedziec,juz niektorzy na tym forum tez tak robili a pozniej pytali czemu turbina chodzila coraz glosniej a w efekcie padla,no ale ich moge zrozumiec bo nie mieli pojecia o eksploatacji turbosprezarki,pozdrawiam

posłuchaj mnie "kolego". tobie na pewno nie sprzedam auta choćbyś nie wiem ile chciał przepłacać. To że masz jeszcze jedną bajerę w wozie to nie znaczy je masz super auto i jesteś gość. Tak postępują snoby. Silnik został skonstruowany tak a nie inaczej i wynika z tego że nie potrzebuje modułu, złotej pokrywy, wysadzanych kamieniami felg.

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Moze lepiej wstaw sobie VB do garażu i jeżdzij rowerem, wtedy dopiero będziesz miał super autko i oczywiście wszyscy będą się tłuc by je od ciebie kupić. Nie chce mi się z tobą rozmawiać.

jak chcesz sobie na kogoś naskakiwać to na pewno nie na tej sronie. Jest mi wstyd, że w organizacji do której aspiruje są tacy ludzie jak TY.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, spokojnie.

Jedno jest pewne - o turbinę trzeba dbać, m.in. odczekać kilka minut (2,3) po ostrzejszej jeździe aż olej ją wychłodzi. A to, czy ktoś to robi czy nie, to jego sprawa - z modułem czy bez.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej PAUL

może mnie poniosło, ale ja nie jeżdzę ostro, bo nawet nie mam gdzie. auto mam zadbane, bo to mój konik i nie lubię jak ktoś posądza inną osobę na podstawie przypuszczeń. Byłem ma kompie i u mechanika i tubro ma OK. Owszem jest to dodatek pomagajacy turbinie, ale i bez niego da ona sobie radę.

Sorry i do zobaczenia w trasie :wink:

Link to comment
Share on other sites

mnie poniosło

Ano ponioslo sasiada :razz:

Kazdego sprawa jak postepuje z wlasnym autkiem. Forum jest po to by doradzac a nie ganic ludzi. Ale serce czasami sie kraja jak widac viki, ktora wlasnie co zaparkowala i od razu ENGINE STOP :neutral: Ale to juz zmartwienie wlasciciela :twisted:

Osobiscie po przeczytaniu kilkunastu wypowiedzi ze po zwyklej spokojnej jezdzie mozna gasic autko bez czekania, to postanowilem tez tak robic. I co?... no i jednak przyzwyczajenia zrobily swoje.... czekam nadal chocby kilkanascie dodatkowych sekund i dopiero OFF :razz:

Link to comment
Share on other sites

gatuluje(bogatemu wszystko wolno) podejrzewam ze rano tez nie czekasz az przewody zapelnia sie olejem bo szkoda czasu,dobrze ze dales znac o tym na forum w razie jak bys sprzedawal auto dobrze wiedziec,juz niektorzy na tym forum tez tak robili a pozniej pytali czemu turbina chodzila coraz glosniej a w efekcie padla,no ale ich moge zrozumiec bo nie mieli pojecia o eksploatacji turbosprezarki,pozdrawiam

posłuchaj mnie "kolego". tobie na pewno nie sprzedam auta choćbyś nie wiem ile chciał przepłacać. To że masz jeszcze jedną bajerę w wozie to nie znaczy je masz super auto i jesteś gość. Tak postępują snoby. Silnik został skonstruowany tak a nie inaczej i wynika z tego że nie potrzebuje modułu, złotej pokrywy, wysadzanych kamieniami felg.

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Moze lepiej wstaw sobie VB do garażu i jeżdzij rowerem, wtedy dopiero będziesz miał super autko i oczywiście wszyscy będą się tłuc by je od ciebie kupić. Nie chce mi się z tobą rozmawiać.

jak chcesz sobie na kogoś naskakiwać to na pewno nie na tej sronie. Jest mi wstyd, że w organizacji do której aspiruje są tacy ludzie jak TY.

jezeli nie chcesz ze mna rozmawiac to nie wiem po co napisales tego posta,no chyba ze nie adresowales go do mnie,jezeli dla Ciebie studzenie turbiny nie ma znaczenia to nie pisz takich bzdur ze to pier**la bo ktos moze to sobie wziac do serca i popelniac taki sam blad,forum jest po to aby udzielac sobie rad pomagajacych w eksploatacji vectry.nie wiem czy zauwazyles ale temat dotyczy turbosprezarki i jej ochrony a nie konstrukcji silnika i kazdy mechanik powie Ci ze wylaczanie auta od razu po przebyciu jakiejs drogi skraca jej zywotnosc.

a to czy bede mial pozlacane felgi i diamentowe nakretki wentyli w kolach to nie Twoj interes bo to nie Twoje auto i to czy bede jezdzil rowerem a auto trzymal w garazu tez Cie nie powinno obchodzic.i nie chodzi o to czy wszyscy beda sie tluc do mnie po to aby kupic auto tylko o to ze jak je komus sprzedam to bede mogl mu spojrzec w oczy ze sprzedaje auto utrzymane w odpowiednim stanie technicznym a nie tak jak wiekszosc pisze-`kupilem vectre-ale zlom na dzien dobry 2000zl w remont`.co do tego ze sie za mnie musisz wstydzic to zawsze mozesz WYSTAPIC O USUNIECIE MNIE Z KLUBU zgodnie z regulaminem i bedziesz mial czesc swoich problemow emocjonalnych z glowy.przeczytaj sobie jakie pytanie zadal autor tematu i sie go trzymaj i nie pisz ze na Ciebie naskakuje bo tak nie jest a SNOBA to sobie poszukaj wsrod blizszych krewnych.mysle ze zrozumiale wyjasnilem Ci o co mi chodzi.dziekuje

Ps.jezeli chcesz porozmawiac sobie o snobizmie to zapraszam do dzialu tunning bo wydaje mi sie ze w/g ciebie kazdy kto pisze w tym dziale to snob.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP