Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
dresiek

Jaki silnik wybrać ??? 1,9CDTi, 2,0TD, 2,2DTi

208 posts in this topic

Witam!!!

Jestem zainteresowany kupnem Vecterki C. Możecie poradzić jaki silnik byłby najlepszy i dlaczego.

Interesują mnie tylko diesel:

1,9 CDTi

2,0 TD

2,2 DTi

o mocy 125 KM (tak w granicach 130KM, wiecej raczej nie);

Samochód służyłby przeważnie do jazdy po mieśćie.

Dzięki z góry i POzdrawiam!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepszy jest wiadomo najnowszy 1.9 CDTI. Nie dosc ze najmocniejszy to jeszcze najcichszy ze wszystkich dotychczasowych oplowskich dieselkow.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

weź 2.2 DTI, oznaczenie silnika DTR.

Dlaczego?

Ano dlatego że:

1. CDTI - to silniki fiata, słuchałem , chodza głośno i niepryzjemnie, szzegolnie jak zimne

2. Zadna duza roznica 2.2 DTI vs. 1.9 CDTI 150 koni, a nie mowiac juz o wersji 8V, 120KM

3. CDTI to common rail - system o wiele bardziej wralizwy na złe paliwo, pompa rozdzielaczowa ( rotacyjna) w 2.2 DTI jest mniej podatna na uszkodzenia i tańsza w ewentualnej naprawie. pozatym 2.2 DTI to motor dostepny juz conajmniej 5,6 lat, jest wiec duzo wiecej czesci na rynku wtórnym przy ewentualnej naprawie, pczy CDTI tylko serwisy.

To tyle. Jakies uwagi, ktos?

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie w tym tygodniu jezdzilem Vectra z 2.2DTI. Moge powiedziec jedno - nie ma absolutnie zadnego porownaniu do mojego 1.9 CDTI 150KM. Silnik 2.2 DTI w porownaniu chodzi jak traktor a czlowiek przyzwyczajony do wiekszej mocy odczuwa duzy niedosyt co do marnych 125KM wersji 2.2 DTI. Te silniki dzieli dwie silnikowe ery wiec jakiekolwiek porownanie obydwu jednostek nie ma nawet sensu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mysle ze najlepszy silnik FIATA zostanie najlepszym silnikiem FIATA i tyle.

Ciekawe dlaczego do najnowszych modeli zrezygnowali z modeli fiata, i opracowali nowego Diesla 150PS 2.0?

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat silniki Fiata sa bardzo dobre. Co do nowego diesla to, nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze jest...koreanski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz racje. Wersja 120Km mialaby pewnie podobna dynamike jednak kultura pracy silnika pozostaje nieporownywalna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie niedość że strasznie głośno pracuje to jeszcze mnie w nim denerwuje strasznie wrażliwe sprzęgło w poruwnaniu do DTI :mad:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seerus ma racje dokladnie dlatego ja wybralem 2.2. Kupujac moja Vectre mialem do wyboru 2.2 i 1.9 (120km)- cena byla ta sama i moglem porownac te silniki, jezeli chodzi o glosnosc pracy to nie zauwalylem zeby CDTI byl cichszy, mniej wjecej ten sam poziom. Do tego 2.2 ciagnie bardzo fajnie od dolu i 5 biegow zupelnie wystarczy w 1.9 masz 6 biegow i sporo machania w miescie (chyba ze Ci to nie przeszkadza) zreszta sam srzedawca opla bardziej zachwalal DTI (choc moze na wiedzy ludzi z opla za bardzo bym nie polegal)

To tyle i zycze dobrego wyboru!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nareszczie jakies rosądne zdanie, a nie podniecanie się' Ze moje lepsze"

Ja mam 3,2 benzyna i moge sie w... na diesla, jednak mialem i wiem co dobre.

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opinia dobrego fachowca zajmujacymi się regeneracją i naprawa diesli: Po pierwsze sam dieslem nie jeździ, Po drugie - jeżeli diesel, to nie system common rail ( w europejskich w tańszych markach: Fiat, Renault), jak już to honda. Są to silniki o dużej kulturze pracy i niskim spalaniu, ale niestety trwałoscią i niezawodnością nie dorównują TDI i pompowtryskom VW-Audi. Są b. wrażliwe na paliwo i wysilone. Sprawdzają się głównie w Europie Zach., gdzie jakość paliwa jest b. dobra, a samochód nie jest używany z reguły dłużej niż 2-lata. W dti awaryjny może być jedynie osprzęt, natomiast sam silnik jest b. trwały. Co do problemów z turbiną, to oczywisciwe musi byś ona właściwie traktowana. Nie pada sama z siebie. Dotyczy to też tych silników z common rail. Suma sumarrum: jak ktoś chce mniej awarujnosci i dłużej pojeździć, albo kupuje silnik z dużym przebiegiem-raczej DTI, TDI. Nowe sa już tylko z Commonem, więc wyboru nie ma.

P.S. nie pisze tego bo mam DTI, ale cytuję opinię fachowca, który na dieslach zjadł zęby :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak,tak fachowiec zjadl zeby na dieslach tylko ze zaden 1.9 CDTI nie jest starszy niz 2 lata wiec bajki o jego awaryjnosci nie sa poparte zadnymi statystykami ani doswiadczeniem...

Tak jak pisalem jezdzilem pare dni temu 2.2 DTI i z cala odpowiedzialnoscia mowie wam ze gdybym mial kupic samochod z tym silnikiem to...kupilbym benzyne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba sie urwałeś chłoipie z choinki.

Silniki Fiata ( ALFA Romeo) to PIERWSZY COMMON RAIL na swiecie........, a był to rok 1998.

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiscie mowilem o obecnych 1.9 CDTI a nie o wczesniejszych fiatowskich wersjach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A to przepraszam co?

BMW?

Myślisz ze ktoś by wydawał pieniadze na opracowywanie nowego silnika, zamiast poprawienie 1.9 JTD? BUHAHAHAHA :twisted: :twisted:

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak dobrze przeczytasz moją wypowiedź, to zauwazysz że ja pisałem o silnikach z systemem coommo rail, a nie konkretnie tym zakładanym w Vectrze 1,9 fiatowskim CDTI. Commony są nowocześniejsze, ale barzdiej awaryjne w stosunku do TDI i pompowtrysków, bo wynika to z ich konstrukcji. Jak nie będzie już wyboru, to trudno trza będzie je brać ( póki co jest jezscze wybór). Być może wrócę do benzyny, choć na razie nie mam zastzreżeń do swojego diesla

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed napisaniem tego postu byłem raczej za 2,2DTi , rownież z tego względu, że każdy wie jakie jest u nas paliwo. Ja mieszkam bliżej granicy wschodniej ;-) Nie mówie, że lał bym tańsza benzynkę do opla ;-) ale każdy wie, że co stacja to inne paliwo leją. Różnie z tym u nas tu bywa. Widzę po waszych opinioach, że raczej wszyscy się zgadzacie iż silnik 1,9CDTi jest bardziej wrażliwy na gorsze paliwo. Troche czasu jeszcze do namysłu mam więc się poważnie zastanowie.

Jeszcze raz dzięki za wasze opinie i POzdrawiam!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedaję auto. Kupię sobie beczkę 2,4 diesel - przebieg niewazny - to sobie bezawaryjnie pojeżdzę. Olać wszystkie stojace na kazdym rogu zepsute nowoczesne diesle. Zawalidrogi pospychać wprost na złomowiska. :wink:

Testowałem 120KM w wersji sedan u dilera. Udało mi się kupić 150 KM w kombiku - tak jak chciałem. Przejechałem już 20 kkm. Jedno i drugie jeździ podobnie. Nie wykorzystuję pełnej mocy i momentu non stop. Ale przydaje się. Gdybym dzis miał wybór pomiędzy obydwoma wersjami - przy zakupie nowgo auta oczywiście i różnicę w cenie na piziomie 1000 euro wziłąbym jednak silnik mocniejszy. Ale przyznaję, że decyzja jest trudna - szczególnie w opcji 7 letniej gwarancji. Choc ja bym z tej gwarancji nie skorzystał, bo nie zamierzam tak długo trzymać auta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotr jak zawsze reaguje ANTY SIEBIE.

A moze to tylko moje odczucia?

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr jak zawsze reaguje ANTY SIEBIE.

Przeczytaj jeszcze raz wszystkie posty o dieslach w tym temacie i na podstawie tej lektury powiedz, który silnik jest najlepszy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotrze, nie upraszczaj, ja nie twierzdze że commony się masowo sypią, nie twierzde że to są złe silniki, ba byc może też będę takiego mieć, ale zacytowałem opinie fachowca w tym względzie i tyle. To jest cena nowoczesnosci. zrezsta ta dyskusja nie ma sensu, kazdych zachwala to czym obecnie jeździ.

p.s. liczyłem na Twoją stanowczą reakcję :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ten który Ty masz?..................................

Najlepszy Diesel jakim kiedykolwiek jezdziłem był w BMW 540D, i NIE była to konstrukcja FIATExa....

SEER

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oby był. Silniki w daewach ( lanos, nubira ) były nie do zajechania

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.