Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Po odpaleniu silnika mocno szarpie


Recommended Posts

Witam serdecznie. 

Od trzech lat posiadam vectrę 1.8 combi z18xer z 2007 roku. Po pół roku jazdy odczuwalny był głuchy stuk przy ruszaniu, przejściu z 2 biegu na 3. Obecnie jest podobnie,  tylko doszło mocne szarpanie po odpaleniu (postój powyżej 8 godz.) czyli na zimnym, jakby chciał ruszyć na pełnym gazie czy to jazda do przodu, czy do tyłu. Zdarza się, że zgaśnie silnik. Po przejechaniu około 10 km problem znika. Poza tym nie ma problemów. Silnik pali z 1 kluczyka, nawet po kilkudniowym postoju w tęgie mrozy, ale ruszyć spokojnie nie potrafi. Brak inst gazowej. Praca silnika równa, nie dławi się. 

Może ktoś coś? 

Pozdrawiam

Edited by vermonny
Link to post
Share on other sites

Tak mi na pierwszą myśl przyszło czujnik położenia wału, ale gdybam.

Link to post
Share on other sites

Witaj Cretux. 

Dzięki za odpowiedź, albo podpowiedź, bo sam też tak myślałem. Na moje nieszczęście jestem teraz na urlopie i będę musiał trochę się odkuć zanim to sprawdzę. 

Link to post
Share on other sites

A błędy sprawdzałeś? Od tego powinno się zacząć...

Link to post
Share on other sites

Witaj,

Możesz zapytać Kolegę @cichy117, bo ma i zna ten silnik. Warto też sprawdzić czy są błędy. Mimo, że check nie pali, to mogą być w ramkach zamrożonych. A jak coś sypie błąd i potem jest ok, to nawet nie zdąży check zapalić.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Cretux napisał:

Witaj,

Możesz zapytać Kolegę @cichy117, bo ma i zna ten silnik. Warto też sprawdzić czy są błędy. Mimo, że check nie pali, to mogą być w ramkach zamrożonych. A jak coś sypie błąd i potem jest ok, to nawet nie zdąży check zapalić.

Był błąd ABS i coś jeszcze. Mechanicy przyczynę usuneli, ale problem pozostał. Po urlopie sprawdzę jeszcze raz. 

Link to post
Share on other sites

Może wystarczy kostki posprawdzać, przeczyścić i popsikać Kontaktem.

p.s. nie ma potrzeby cytowania posta pod postem.

Link to post
Share on other sites

To są 2.oddzielne usterki. Pierwszy problem będzie leżał gdzieś w układzie jezdnym (skrzynia, półosie, poduszki itp.). Drugi problem może być bardziej skomplikowany. Ciężko stwierdzić po opisie, ale szukałbym problemu w luzach zaworowych (zależnie od przebiegu) lub w odczytach z czujników. Tutaj potrzebna diagnostyka parametrów

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP