Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 1.8 z18xe - Szarpanie na wolnych obrotach - przestawiony rozrząd?


Recommended Posts

Cześć. Dzień po wymianie rozrządu w silniku 1.8 z18xe pojawiło się szarpanie na wolnych obrotach.
Nie ma błędów...
Auto nie straciło mocy, jak się włączy klimę, czyli pod większym obciążeniem szarpanie jest mniejsze.
Dźwięk jakby wypadanie zapłonu? Sprawdziłem świece, cewka jest prawie nowa. Nie znalazłem nieszczelności w układzie dolotowym.


A dzisiaj dobrałem się jeszcze raz do rozrządu i wygląda to tak:
Na dole gdy u góry znaki są na przeciwko siebie:
Vectra C 1.8 z18xe - Szarpanie na wolnych obrotach - przestawiony rozrząd?
gdy znak z koła wału ustawie na równo:
Vectra C 1.8 z18xe - Szarpanie na wolnych obrotach - przestawiony rozrząd?

Widać minimalne przesunięcie, ale nie sposób założyć paska tak żeby te dolne koło minimalnie się nie przesunęło, muszę z prawej strony minimalnie naciągnąć pasek i za każdym razem dolne koło się lekko przesuwa.

Na wałku wydechowym jest czujnik, czyli jeśli on byłby źle ustawiony to wyrzuciło by błąd?, zastanawiam się czy ssący nie jest za wysoko przez co nie umiem naciągnąć paska w związku z czym dolne koło się przestawia...

Może ktoś coś doradzi?

Pozdrawiam.

Edited by lukas221
Link to post
Share on other sites

Jakiej firmy świece i cewka?

Link to post
Share on other sites

A ja bym świec nie wykluczył. Tym bardziej, że z NGK różnie bywa. Albo z przerwą albo coś innego

Ilu elektrodowe masz te świece? Opel na początku produkcji Z18XE zalecał 1 elektrodowe, a później 4. Cewka Valeo jest dobra, to zacząłbym od podmiany świec. I nie na NGK.

Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze @Cretux
świece ngk . muszą być ori i z Japonii. Z Francji bywają kichowate.Do tego przerwa musi być odpowiednia, jak lpg to dobrze na 0.7 ustawić.

Do tego silnika Denso powinny się dobrze sprawdzać.. .

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, oriencik napisał:

Do tego silnika Denso powinny się dobrze sprawdzać.. .

A dokładnie K20TT. Grosze kosztują, a chodzą bardzo dobrze.

Link to post
Share on other sites
Dnia 13.07.2021 o 21:42, lukas221 napisał:

Może ktoś coś doradzi?

poczytaj tu

 

Link to post
Share on other sites

Na wyświetlaczu obrotomierza nie ma wielkiej ikony "serwis"?? To chyba jednak rozrząd.Miałem podobnie.Na wale się zgadzało,a do góry,na wałkach było minimalne przesunięcie.Sinik pracował podobnie.Pomogło założenie innej śruby do napinacza paska(tylko twarda 8.8 i w górę).Niby dokręcone,a się na napinaczu przestawiało. W sumie przestawienie było o nie cały ząbek.Napinaj pasek przeciwnie do obrotu silnika,tak aby na końcu napiąć pasek napinaczem.Poproś kogoś by przytrzymał Ci kluczem koło od wałka( u mnie prężyło wydechowe) o ile nie masz blokady.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o świece to faktycznie mam denso K20TT, sprawdziłem w historii allegro. NGK mam w astrze. Podmieniałem nawet cewkę, mam jeszcze starą która jest sprawna tylko taniej było kupić cewkę niż nowe fajki.. i jest ten sam objaw.

I to by było na tyle.

Rozkręciłem jeszcze raz wszystko. Ściągnąłem koło na wale, klin jest git.

Wyszło dodatkowo że cieknie olej delikatnie z uszczelniacza wałka ssącego..

I mam teraz problem ponieważ na wałkach nie ma wcięcia na płaską blokadę.

W jaki sposób najbezpieczniej zablokować wałki tak żeby odkręcić koła?

Czy kontra na wałku kluczem 24 wystarczy?

IMG_20210716_182052.jpg.7ede4d5953d5684d3957c0ced50a9d24.jpgIMG_20210716_182424.jpg.8c9b5c85b8a1f99af188676e7f7096ba.jpg

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, boombasic napisał:

Na wyświetlaczu obrotomierza nie ma wielkiej ikony "serwis"?? To chyba jednak rozrząd.Miałem podobnie.Na wale się zgadzało,a do góry,na wałkach było minimalne przesunięcie.Sinik pracował podobnie.Pomogło założenie innej śruby do napinacza paska(tylko twarda 8.8 i w górę).Niby dokręcone,a się na napinaczu przestawiało. W sumie przestawienie było o nie cały ząbek.Napinaj pasek przeciwnie do obrotu silnika,tak aby na końcu napiąć pasek napinaczem.Poproś kogoś by przytrzymał Ci kluczem koło od wałka( u mnie prężyło wydechowe) o ile nie masz blokady.

Faktycznie mam ikonę serwis, tylko za chiny by mi nie przyszło do głowy że to ma związek z rozrządem ? Ogólnie jestem prawie pewien że za pierwszym razem źle napiąłem pasek...

Link to post
Share on other sites

Kontra kluczem 24.Śruby dociągamy chyba momentem 50 czy 60 Nm.Te momenty trzeba sprawdzić,nie pamiętam.

Edited by boombasic
Link to post
Share on other sites

Myślę że temat można zamknąć.
Rozwiązanie tematu: przestawiony rozrząd na wałku ssącym o jeden ząb. Czujnik nie pokazywał błędów co mnie zmyliło. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Nie ma co zamykać. Może będzie pomocny dla innych

Link to post
Share on other sites

Tak to bywa jak ustawiamy rozrząd na znaki robione markerem.:)

Link to post
Share on other sites

darioG73 przepraszam bardzo ale ja robiłem na weekendzie majowym na znaki markerem a koła zablokowałem dorobioną blokadą z płaskownika i u mnie takowego problemu nie było jak u autora ani w Vectrze ani w Astrze X16XEL identyczna jest wymiana i owa blokada pasuje tu i tu. Więc jeśli zaznaczy się dobrze markerem to też można. 

Link to post
Share on other sites

Panowie, wracając jeszcze do tematu. Są jeszcze 3 kwestie na których odpowiedzi nigdzie nie umiałem znaleźć a bardzo utrudniły mi robotę przy tym rozrządzie.

1. Nie mając blokady koła zamachowego czy można wsadzić długi płaski śrubokręt w otwór gdzie się zakłada blokadę dedykowaną i w ten sposób zablokować koło?

2. W jaki sposób odkręcić koła zębate wałków rozrządu bez demontażu pokrywy rozrządu? Na YT 2 gośći wymienia uszczelniacze w tym silniku bez demontażu pokrywy ale nie jest pokazane w jaki sposób blokują koła.

3. Czy koniecznie trzeba sciągać tylną obudowę rozrządu przy wymianie simmeringów?

Za niedługo będę pomagał koledze wymieniać rozrząd w tym silniku i chciałbym to ogarnąć w 3 godziny a nie 3 dni :D

 

Link to post
Share on other sites

Odpowiedź 2: myślę, że to Ci będzie potrzebne jeśli się mylę proszę mnie poprawić: https://allegro.pl/oferta/szczypce-blokada-klucz-kol-pasowych-rozrzadu-zesta-7384236432

Odpowiedź 3 wydaję mi się, że tak bo nie będziesz w stanie odchylić tej obudowy a jak już troszkę plastik wysłużony to żeby Ci nie pękł.

Link to post
Share on other sites

Co do 3 tak najlepiej ściągnąć obudowe. Bez demontażu całości a tylko odchylenie jej spowoduje 100 procent pęknięcie a uszczelniacz ściągniesz, ale istnieje duże ryzyko ze gdzieś Ci się warga podwinie lub go uszkodzisz podczas montaż W razie potrzeby wstawiam zdjecie uszczelniacza jak byś zamawiał.

20210728_175033.jpg

Edited by jamal8000
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP