Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z silnikiem(ECU) Z20NET


Recommended Posts

Od 3 tygodni borykam się z problemem z silnikiem i nie wiem co jest zgrane a cała historia zaczyna się od kiedy w trakcie jazdy nie pali na wszystkie cylindry pierwsza diagnoza(wypadanie zapłonu na ECU)cewka która była złym wyborem okazało się że dalej nie pali na wszystkie cylindry następnie błędy 1 i 2 biegu wentylatora wymiana sterownika przy wentylatorach i ten błąd już znikł a teraz pokazuje usterkę wtrysków 1,2,3,4 w co wątpię zaczyna się zastanawiać czy nie jest to wina ECU i teraz przede wszystkim moje pytanie do kogo udać się na sprawdzenie ECU czy muszę jechać autem czy jest możliwość wysłania samego ECU co jest najdziwniejsze pomaga mu usunięcie wszystkich błędów sterowników opcomem

 

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Kolego, na początek wypada zeskanować wszystkie moduły pod kątem błędów i podać w temacie.

6 minut temu, smolak napisał:

co jest najdziwniejsze pomaga mu usunięcie wszystkich błędów sterowników opcomem

A co w tym dziwnego? Skasowałeś błędy i pojawią się znowu, gdy coś znowu wyślę do ECU zły sygnał. I tak w kółko możesz resetować.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o błędy to tak jak napisałem najpierw były błędy wypadającego zapłonu na różnych cylindrach , 1 i 2 bieg wentylatora za niskie napięcie , 1 bieg wentylatora za wysokie napięcie , teraz po wymianie "sterownika" na wentylatorach wyskakuje usterka wszystkich 4 wtrysków i wypadanie zapłonu na 1 cylindrze

 

A jeśli chodzi o tą kwestię że pojawia się znowu błędu po kasowaniu to normalne jeśli jest usterka ale chodzi mi o to że auto do momentu kiedy jest w trybie "adaptacji" jest ok problem zaczyna się po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu i też nie zawsze od razu

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • darioG73 changed the title to Problem z silnikiem(ECU) Z20NET

Tak jest od 4 lat i nie było problemu ale dzisiaj jeszcze spróbuję zakręcić butle i wyciągnąć bezpiecznik od komputera gazu. Jeśli chodzi o wiązkę to co przestrzelić między kompem a wtryskami czy na czym się skupić

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Od ECU do wtrysków, tylko łącznie z wiązką idącą do sterownika lpg

Link to post
Share on other sites

Ok Zara będę w domu to najpierw odłącze gaz i zakręcę butle zobaczę czy dalej to będzie potem zajmę się wiązka

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

To teraz tak przy pierwszym podłączeniu opcom
CIM
B3794- Obwód przełącznika tempomatu - usterka
U2105- brak komunikacji magistrali can z modułem sterującym silnikiem
ECU
P0687- wysokie napięcie w obwodzie głównego przekaźnika
P0037- obwód grzewczy sądy lambda napięcie za niskie (rzad1 czujnik 2)
P0691- obwód wentylatora 1 stopień regulacji napięcie za niskie
P0692- obwód wentylatora 1 stopień regulacji napięcie za wysoki
P0693- obwód wentylatora 2 stopień regulacji napięcie za niskie
P0300- rozpoznanie wypadania zapłonów w różnych cylindrach

Po skasowaniu zostały
ECU
P0687- wysokie napięcie w obwodzie głównego przekaźnika
P0037- obwód grzewczy sądy lambda napięcie za niskie (rzad1 czujnik 2)
P0691- obwód wentylatora 1 stopień regulacji napięcie za niskie
P0692- obwód wentylatora 1 stopień regulacji napięcie za wysoki
P0301- wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1

Następnie sprawdzenie organoleptycznie 1 cylinder świeca mokra decyzja cewka
Wymiana cewki okazuje się że problem jest dalej sprawdzam a 2 i 3 cylinder mokry w między czasie wymiana "sterownika" na wentylatorach
Skan op comem

CIM
U2103- brak komunikacji z magistralą can (duża szybkość)
ECU
P0245- zawór ograniczający ciśnienie doładowania - niskie napięcie
P0037- obwód grzewczy sądy lambda napięcie za niskie (rzad1 czujnik 2)
P0300- rozpoznanie wypadania zapłonów w różnych cylindrach
P0201- usterka wtrysku cylindra 1
P0202- usterka wtrysku cylindra 2
P0203- usterka wtrysku cylindra 3
P0204- usterka wtrysku cylindra 4
Po odłączeniu sterownika gazu( wyciągnięcie bezpieczników, zakręcenie butli)
Błędy zostają i jedyna różnica to że nie czuć na aucie szarpania (jak by normalnie silnik pracował ) ale to zrobiłem na razie 20 km jutro trochę więcej polatam i zobaczę co się będzie działo dalej

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Takie odłączenie da tylko tyle że samochód wyprostuje sobie korekty w przypadku złej regulacji. Tu ewidentnie problem leży w innym miejscu. Sypie innymi błędami oprócz wtrysków, więc raczej to nie kwestia gazu. Obejrzyj wtyczki od sterownika. Czasem tam jest problem.

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trochę pojeździłem na zakręconej butli i bez bezpieczników i niema aż takiego problemu ale podłączając się widzę że wchodzi chyba teraz w tryb awaryjny bo turbo dmucha 2-3 psi ale jest to związane z błędem niskiego napięcia zaworu ograniczającego doładowanie. I teraz gaz ma problem ogarnąć tryb awaryjny dlatego są na nim takie jazdy. Nie wiem już za co się złapać postrzelam dzisiaj kable miernikiem na przejście. A kto na opolskim ma techa bo z valem nie mogę się skontaktować

 

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Miernik nic nie da. Poodpinaj wtyczki i obejrzyj piny oraz przyjrzyj wiązki pod kątem przetarć

Link to post
Share on other sites

moze byc walniete ecu jak bledy od wtryskow

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I wszytko w tym temacie ECU upalone wymiana z klonowaniem mapy w turbo LPG i wszystko wróciło do normy. Dzięki wszystkim za pomoc

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP