Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Regeneracja ECU Vectra B x20xev '98 (prawdopodobnie Simtec 56)


Recommended Posts

Auto mojego syna Vectra B 2.0 16V 136KM, 1998 rok, silnik x20xev, automat. Prawdopodobnie padł ECU, objawy: na zimnym odpala, jeździ, po przejechaniu dystansu 20-30 km, nieraz mniej - losowo, gaśnie, nie można odpalić. Jak się uda chodzi nierówno, bardzo spada moc,czasami wywala check (ale nie zawsze) czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu. Oba czujniki wymienione. Auto jak ostygnie pali jak gdyby nigdy nic. Nieraz jeździ parę dni i nic, a nieraz problem 3-4 razy dziennie. Z tego co czytałem (i diagnoza mechanika) to prawdopodobnie problemem jest ECU. Pytanie o namiary jakiegoś elektronika/zakład gzie można by wysłać ECU do sprawdzenia i ewentualnej naprawy. ECU to prawdopodobnie Simtec 56 (Siemens).

Link to post
Share on other sites

Kolego @katmai po pierwsze ważne pytanie. Jakiej firmy założone są oba czujniki? Czujnik wałka musi być tylko ori Siemens / VDO, bo na innych czujnikach nie będzie chodziło, a ten czujnik jest już deficytowy. Co do czujnika położenia wału, to u mnie zadziałał firmy Hella. Jeśli ze 100% wstawisz dobre czujniki to wtedy zajmij się resztą. Ja w VB X18XE, bo to prawie ten sam silnik, to zmieniłem 3 czujniki, ECU, rozrząd, dalej nic, aż trafiłem na nowego Siemensa :D

 

Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega @Cretux wyjaśnił, rozpoczynanie diagnozy od padniętego ECU podczas gdy błędy wskazują na czujnik wału/wałków to dosyć ryzykowna droga chyba, że zastosowałeś oryginalne czujniki i jesteś pewien, że wiązka jest OK. ECU jak się kończy to chyba też sypie bardziej losowymi błędami, a poza tym z moich obserwacji to akurat w X18XE i X20XEV te sterowniki chyba nie były szczególnie awaryjne (ale awarii nigdy wykluczyć nie można). Napisz jakich firm zastosowałeś czujniki ;)

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, najt154 napisał:

z moich obserwacji to akurat w X18XE i X20XEV te sterowniki chyba nie były szczególnie awaryjne

X20XEV jeździłem 6 lat, X18XE 4 lata i sterowniki chodziły bez problemów. No ale jak napisałeś

21 minut temu, najt154 napisał:

awarii nigdy wykluczyć nie można

 

Link to post
Share on other sites

Nigdy nie spotkałem się z awarią tego sterownika, one są pancerne, wytrzymywały nawet zwarcia plusa do sygnałów sterujących albo przebitki na głównych zasilaniach.

Mi Twój  przypadek wygląda na zacierającą/padającą pompę paliwową.

Link to post
Share on other sites

A jeżeli chodzi o czujniki to tylko siemens, jak założyli Ci torpany, 4maxy czy inne budżetowe goofno to w sumie też może być taki objaw, tyle że zawsze w przypadku awarii czujnika wywala błąd po chwili, nie ma opcji żeby uszkodzony był czujnik, spadla moc i nie pojawił się check, najprościej zweryfikować czy auto kręci się powyżej 4,5 tyś, jeżeli tak to na pewno nie czujnik, w przypadku awarii czujnika auto wchodzi w tryb awaryjny, jeżelk chcec pojawia się z innego powodu, np zbyt niskie ciśnienie listwy wtryskowej, wypadanie zapłonu, sondy, przepływ to nie ma odcinki.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, JarekS napisał:

najprościej zweryfikować czy auto kręci się powyżej 4,5 tyś, jeżeli tak to na pewno nie czujnik

Jarek nie zawsze tak jest. U mnie jak padał wyżej opisany czujnik w VB, to check się pojawiał i znikał. Wyglądało tak jakby raz przewód łączył, a raz nie. Trochę gratów było wymienione zanim na końcu okazało się, że jednak trzeba było wymienić nowy ori czujnik. Wrzucałem zamienniki i używkę ori, ale źle trafiłem.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli check się świeci z powodu czujnika wałka/wałków (fizycznie świeci w danym momencie) to nie ma wuja, nie przekroczy 4,5 tyś.

Link to post
Share on other sites
Dnia 3.07.2021 o 01:18, JarekS napisał:

A jeżeli chodzi o czujniki to tylko siemens, jak założyli Ci torpany, 4maxy czy inne budżetowe goofno to w sumie też może być taki objaw,

Tak jak piszesz, tu nie mam miejsca na jakieś badziewne zamienniki, pewnie wiele osób to potwierdzi :)

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, JarekS napisał:

to nie ma wuja, nie przekroczy 4,5 tyś.

Dokładnie tak jest. Chodziło mi o to, że przy padniętym czujniku nie występował u mnie błąd na stałe, a tylko momentami.

4 minuty temu, Sizon napisał:

pewnie wiele osób to potwierdzi 

Przecież o tym pisałem, że musi być ori Siemens

Link to post
Share on other sites

Dobrałem się do sterownika, no i ewidentnie był już naprawiany, albo co najmniej wymieniany. Są na nim naklejki gwarancyjne niemieckiej firmy stg24.de. Więc coś jest chyba na rzeczy. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziwne, bo jak Kolega @JarekS pisał one są pancerne, ale jeśli będziesz szukał, to komplet. ECU, pętla immo i pestka do kluczyka.

Edit:

A jakiej firmy są zamontowane czujniki? Bo nie odpowiedziałeś, a może tu być problem.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czujnik wałka rozrządu Hella, a wału, nie wiem, montował mechanik. Problem w tym, że auto jak gaśnie, albo po odpaleniu nierówno chodzi (jakby na 3 gary) nie zawsze wywala check.  Poza tym zawsze po takiej akcji jak ostygnie odpala bez problemu. Ostatnio po zjeździe z lawety też odpalił bez problemu. Nieraz wywala check i jedzie bez problemu. Co ciekawe, parę dni temu po wymianie świec jeździł dwa dni bez problemów. Wolałbym naprawić ten co mam, bo z używkami nigdy nie wiadomo jaki się kupi, poza tym trzeba zmieniać pętlę imo i kostki w kluczach. 

 

Czujnik wału nie był jakiejś badziewnej firmy bo kosztował coś koło 170 zl

Edited by katmai
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czujnik wałków musi być Siemens. Jak check zapali, to daj gaz i sprawdź czy nie ma odcinki przy 4.5 tys obrotów.

Problem z odpalaniem i kiepską pracą silnika, to miałem przy uszkodzonym czujniku położenia wału w X20XEV, ale to była Omega B. Tam były 2 różne czujniki. Zależności od rocznika. W VB jak dobrze kojarzę, to szedł już jeden. Ale ten musi być dobrej firmy.

Niestety Opel nie toleruje zamienników. Musisz być absolutnie pewny tych czujników, żeby dalej szukać, bo tak możesz pół silnika wymienić.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Może zanim wymienisz całe auto, warto by było abyś podał kody błędów które się zapisały w komputerze.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP