Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Moja Viki ściera mi opony przednie , na krawędziach. Na stronie zewnętrznej jak i wewnętrznej. Tak samo lewą i prawa opona. Czy może.byc inna przyczyna niż ciśnienie? Biję 2.4 ale schodzi z nich pewnie z powodu zabrudzonych rantow. 

20210622_145234.jpg

Link to post
Share on other sites

To ewidentnie zużycie przy zbyt niskim ciśnieniu. Jak napompujesz i wiesz, że schodzi powietrze, to się jedzie do gumiarza a nie jeździ. Szkoda opon i bezpieczne to nie jest.. .

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to zawias i geometria do weryfikacji.Ewidentnie zewnętrzna strona opony ścięta do bólu.Strach na takich gumach się poruszać.Bezpieczeństwo ponad wszystkim.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Geometria robiona byla przegląd też w,kwietniu 

I dziwne gdyby to był zawias,bo prawa,i lewą opona to samo

Edited by darioG73
łączenie postów
Link to post
Share on other sites

Rzeczyeiście, jak się dokładnie człowiek przyjrzy to od zewnętrznej strony jest ścięta mocniej...

Geometria do poprawki i wizyta u gumiarza też, bo pisałeś, że powietrze schodzi.. .

Link to post
Share on other sites

Kolego @Suchy955 po pierwsze takie zużycie opon nie bierze się z niczego.

Po drugie jak chcesz coś dodać,to używaj opcji ''Edytuj'',a nie piszesz post pod postem.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Suchy955 napisał:

gdyby to był zawias,bo prawa,i lewą opona to samo

Niekoniecznie. U mnie z tyłu tylko prawą wewn. stronę cięło, a wszystkie tuleje wybite.

Jak Koledzy wyżej pisali. Zawias do dokładnego sprawdzenia i geometria. Co do ciśnienia, to wątpię. Sam nabijam do 2,5 i nic się nie dzieje.

Kolego @Suchy955 zajmij się tym jak najszybciej. Raz, że bezpieczeństwo, a dwa, to przy pierwszej lepszej kontroli DR zabrany.

Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że auto lekko ściąga w lewo i jakby myszkuje przodem 

Link to post
Share on other sites

Czy sprawdziłeś, to co pisaliśmy wyżej? Bo jeśli nie, to takie informacje nic nie wnoszą co zauważyłeś. Jak nie sprawdzisz dokładnie całej zawiechy na podnośniku pod kątem luzów czy zużycia tulei i nie ustawisz dobrze geo, to tak możemy sobie pisać.

Link to post
Share on other sites

Byłem na sprawdzeniu i wszystko jest z geometria i zawiasem dobrze. Meches stwierdził że zużycie jest normalne. Ze te.opony to chiny na maxa i te 20 tys km co zrobiłem to i tak dużo powiedział. 

Link to post
Share on other sites

Zmień mechaniora, bo głupoty gada. Gdyby opona była tak bardzo ścieralna, to na całości by tak wyglądała, a nie po krawędziach. Tak czy inaczej opony do natychmiastowej wymiany.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Cretux napisał:

Zmień mechaniora, bo głupoty gada. Gdyby opona była tak bardzo ścieralna, to na całości by tak wyglądała, a nie po krawędziach. Tak czy inaczej opony do natychmiastowej wymiany.

Na środku Też już prawie jest na ograniczniku grubości 

Link to post
Share on other sites

To może być jakość opon. Wiem, sam bym w to nie uwierzył gdybym nie zobaczył. Kiedy kupiłem vc były założone 2 nowe chińczyki. Szkoda wyrzuciç, więc jeździmy. Gdzieś po 30-40kkm opony zaczęły wyglądać lekko mówiąc dziwnie. Zdarte po bokach jak by było za mało powietrza, ale i wydarty środek jak by było za dużo powietrza. Pomiędzy nimi paski z bieżnikiem prawie jak w nowej oponie

Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Suchy955 napisał:

Ze te.opony to chiny na maxa i te 20 tys km co zrobiłem to i tak dużo powiedział. 

Ja pitole,czyli przy moich przebiegach co rok opony do wymiany.

 

3 minuty temu, cichy117 napisał:

To może być jakość opon.

Bez przesady te chińskie opony nie są aż tak złe jakościowo.Co najwyżej jak dla mnie nieco głośniejsze.

Link to post
Share on other sites

Jeździłem na różnych oponach. Chińskich, budżetówkach, używkach, nalewajkach jak i tych lepszych. Nigdy tak mi się nie ścierały. Pod warunkiem jeśli zawieszenie jest dobre i prawidłowo ustawione geo.

Link to post
Share on other sites

Dokładnie.

Zgadzam się z Twoją opinią kolego @Cretux.Przez trzydzieści lat przygody z autami nie miałem sytuacji opisanej wyżej.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Cretux napisał:

Jeździłem na różnych oponach. Chińskich, budżetówkach, używkach, nalewajkach jak i tych lepszych. Nigdy tak mi się nie ścierały. Pod warunkiem jeśli zawieszenie jest dobre i prawidłowo ustawione geo.

Też jestem zdziwiony. Mechanikowi ufam, jeden z najlepszych w mieście. Zaproponował żebym kupił lepsze opony jeśli chce, te niby słabe jakościowo. Typowo chiński chińczyk. Zużyłem je w.rok 20 tys km

Link to post
Share on other sites

Typowy chińczyk też nie jest taki zły jak piszesz.Tak jak napisałem wyżej co najwyżej indeks głośności może trochę wyższy,ale dla zwykłego użytkownika trudny do wychwycenia.

Link to post
Share on other sites

A w jakim stanie masz amory? Kiedyś w którymś aucie miałem amory wywalone i cięło opony.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chińczyki nie są złe to zapraszam do mnie na przejażdżkę saabem. Automat zrobiony na 210KM opona 225/40 r18. Na suchym zerwać przyczepność to nie problem na 1 i 2 biegu. Po deszczu pierwsze 3 biegi jeździ się ze świecącą kontrolą trakcji. Na 4 też potrafi zerwać. Hamowania 0. Bieźnik jeszcze ok. 5mm

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
29 minut temu, Cretux napisał:

Kiedyś w którymś aucie miałem amory wywalone i cięło opony.

Jak amory wywalone to opony są wytarte w ząbki a nie brzegami jak niedopompowane i lub tylko z jednej strony jak zbyt duże pochylenie koła lub zbieżność skaszaniona.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cichy117 napisał:

Jeśli chińczyki nie są złe to zapraszam do mnie na przejażdżkę saabem. Automat zrobiony na 210KM opona 225/40 r18. Na suchym zerwać przyczepność to nie problem na 1 i 2 biegu. Po deszczu pierwsze 3 biegi jeździ się ze świecącą kontrolą trakcji. Na 4 też potrafi zerwać. Hamowania 0. Bieźnik jeszcze ok. 5mm

Ja nie mam kontroli , to potrafi na 3 biegu zerwać czasem. Dth po mapie

Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, cichy117 napisał:

To spróbuj gwałtownego hamowania na mokrym. Możesz się zdziwić

Jeśli lipa bo na suchym ABS czasem łapie z małej prędkości nawet. Ogólnie nie jestem zadowolony z tych opon. W Polsce zawsze brałem używane markowe opony i było dużo lepiej

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP