Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szybkie zużywanie świec, falowanie, duszenie silnika itp.


Recommended Posts

Cześć,

Moja VC ma pod maską Z18XE odkąd nią jeżdżę lubi się dusić przy ruszaniu, jeśli sprzęgła nie będę puszczać odpowiednio powoli to ją zaduszę - dlatego zawsze dostaje gazu. Co prawda na zimnym silniku jest znacznie lepiej, dusić zaczyna się po rozgrzaniu ale, gdy jest już w ruchu to pracuje przyzwoicie. Co do zimnego silnika, na "świeżych" świecach nie faluje po odpaleniu, gdy świece mają ok 1-2 miesiące zaczyna falować, oczywiście im starsza świeca tym falowanie jest znaczniejsze. Teraz jeżdżę na rocznych Bosch'ach irydowych i czasami na jakiejś wypada zapłon. K20TT wytrzymały mi 2 miesiące. Analogicznie - im starsza świeca - tym bardziej się dusi przy ruszaniu i bardziej szarpie.

Na początku podejrzewałem przepustnicę, bo jest na servomechanizmie i może powodować opóźnienia z dostawą powietrza przy ruszaniu, potem kasetę z cewkami, bo bardzo szybko zużywają się świece. Jeszcze gdzieś przeczytałem, że może czujnik temperatury silnika co skutkowało by "zalewaniem silnika". Ogólnie rzecz biorąc nie mam pojęcia gdzie zajrzeć, żeby doszukać się problemu. Może sam samochód jest problemem i niemiaszek właśnie dlatego się go pozbył.

Pożyczyłem chińskiego klona OP-COMa, podpiąłem się i zrobiłem pomiary. Tylko one (przepraszam za kolokwializm) ch*ja mi mówią. Potrzebuję, żeby ktoś mądry (albo chociaż ogarnięty w temacie) spojrzał na wyniki i może podpowiedział gdzie siedzi żyd w silniku i gdzie ciągnie mnie za portfel.

Tu ogólny zrzut na postoju:

Spoiler
Napi�cie akumulatora 13.0 V
Pr�dko�� silnika 982 obr/min
Temperatura Otoczenia 20 �C
Temperatura cieczy ch�odz�cej 90 �C
Temperatura cieczy ch�odz�cej 0.84 V
Temperatura powietrza wlotowego 50 �C
Przep�ywomierz powietrza 17 kg/h
Normalna temperatura pracy silnika Aktywny
Wentylator 1 stopie� regulacji Nieaktywny
Wentylator 2 stopie� regulacji Aktywny
Wentylator 3 stopie� regulacji Nieaktywny
Poziom oleju Normalne
Status poziomu oleju silnika Okay
Tempomat (Cruise Control) Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy Nieaktywny
Pr�dko�� pojazdu w zakresie ustawie� tempomatu Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu - - - m/ s2
Pr�dko�� pojazdu 0 km/h
Prze��cznik 1 hamulc�w Nieaktywny
Prze��cznik 2 hamulc�w Nieaktywny
Prze��cznik sprz�g�a Nieaktywny
Ci�nienie A/C 1�760 kPa
Ci�nienie A/C 2.53 V
Przeka�nik A/C (System Klimatyzacji) Aktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji System OK
Prze��cznik Info A/C (System Klimatyzacji) Aktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wy�
Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Wy�
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica) Nieaktywny
Kontrolka wymiany oleju silnikowego Aktywny
Czas wtrysku 4.0 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu 3 CA
Czas zwarcia styk�w 2.3 ms
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0 %
Obliczona pozycja przepustnicy 4 %
Zaw�r odpowietrzaj�cy zbiornika pali 2 %
Op�nienie stukania cylinder 1 0 CA
Op�nienie stukania cylinder 2 0 CA
Op�nienie stukania cylinder 3 0 CA
Op�nienie stukania cylinder 4 0 CA
IAC rozbie�no�� w regulacji biegu ja�owego 7.0 %
Regulacja mieszanki na biegu ja�owym 6.6 ms
Regulacja mieszanki przy cz�ciowym obci��eniu -42 %
Regulacja mieszanki przy pe�nym obci��eniu -50 %

Załączam jeszcze pliki csv z wynikami, wartości są skupione na postoju i ruszeniu, wybrałem 4 bloki pomiarowe. Dodatkowo podaję znalezione kody błędów:

P0650 - Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napiêcie
(06)  - Obecny

P0110 - Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejœcie obiegu pr¹dowego
(14)  - Nie wystêpuje

P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
(06)  - Nie wystêpuje

P0136 - Obwód czujnika O2- poza wymaganym zakresem (rz¹d 1, czujnik 2)
(04)  - Nie wystêpuje

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(70)  - Nie wystêpuje

Jak dobrze rozumiem tam gdzie jest napisane "nie występuje" mogę olać, bo tego nie mam, natomiast pierwszy kod błędu może na coś wskazywać ale na co?

 

blok3.csv blok1.csv blok2.csv blok4.csv

Edited by Wulfgar
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Wulfgar napisał:

K20TT wytrzymały mi 2 miesiące

To coś nie halo. U mnie wytrzymały prawie 4 lata i ok 45 tys. Tzn dalej śmigały, ale tanie to założyłem nowe. Coś u Ciebie Kolego z prądem skoro tak Ci świece zużywa. Sprawdziłbym cewkę, ale pewną, a nie tani zamiennik, bo opel na nich nie chodzi.

Co do błędów:

P0650   P0110   P0100   U2108, to jakby coś z CIM

Może być też, że ECU Ci pada.

Link to post
Share on other sites

@Cretux Cewkę bym musiał kupić, żeby się przekonać ale nie chcę inwestować tyle kasy jeśli kaseta była by w porządku. Chyba, że znalazłbym kogoś kto posiada taką sondę diagnostyczną.

Słyszałem o tych zamiennikach, że diabła warte. Tylko jeśli już kupować cewkę to jaką? SKV? Beru? Valeo? Zobaczę co w intercarsie mają.

Dzięki za odnośniki przy kodach. Zrobię tak jak kiedyś pisałem, że skasuję błędy i zobaczę, które wrócą.

 

Link to post
Share on other sites

Cewka Siemens/VDO lub Valeo. Ewentualnie Delphi, bo Koledzy z forum chwalili. Reszty nie znam, nie słyszałem, to nie polecę. Na pierwszy montaż szedł chyba Sagem, ale nie widziałem tego.

Link to post
Share on other sites

Siemens wiem, że będzie ciężko. Najlepszy lokalny mechanik też przystaje przy Valeo. Dla testu odpiąłem czujnik (przepływowy?) za filtrem powietrza, na zimnym tylko raz falował na obrotach później równo pracował, a powinien przynajmniej 3 razy falować. Jeszcze rano przed wyjazdem do pracy wypnę czujnik i zobaczę, może on też nie działa prawidłowo.

Link to post
Share on other sites

Gdybyś miał ELM327 z apką i nagrał pracę sond, korekt i przepływki, to ułatwiłoby. Teraz wróżenie.

Link to post
Share on other sites

Może być Torqe lub Piston.

Link to post
Share on other sites

Sporo jest tych wskaźników, muszę przysiąść i poukładać je w tej aplikacji. Na próbę wypiąłem czujnik jak na poniższym zdjęciu, na desce zapaliła się kontrolka ale silnik po odpaleniu nie falował.

IMG_20210628_083724.jpg

Link to post
Share on other sites

Odpiąłeś przepływomierz. Błąd P0100 na check.

 

Link to post
Share on other sites

Czyli wymiana przepływomierza. Koszt będzie trochę bolesnym, bo myślałem, żeby wziąć przynajmniej boscha.

Link to post
Share on other sites

Zrób Kolego te pomiary jak wyżej pisaliśmy. Na grzyba masz wchodzić w koszty, bo może coś się po pomiarach zauważy.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Spróbowałem wyczyścić przepływomierz kontaktem, bo kiedyś spalała sporo oleju i mogło się tam zebrać trochę oleju (podobno możliwy scenariusz). Niestety spektakularnego rezultatu nie odniosło.

Zauważyłem, że silnik jednak na zimnym lepiej się podrywa, chętniej rusza, mniej się dusi niż na rozgrzanym. Po odpaleniu czuć słabo spaloną mieszankę, w sezonie jesienno-zimowym kopci dopóki się nie rozgrzeje.

Po odłączeniu przepływomierza obroty nie falują i w moim odczuciu jest lepsza kultura pracy silnika, nieco mniej szarpie przy przełożeniach. Tylko pytanie jak długo można jeździć bez podłączonego przepływomierza?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP