Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czas wtrysku benzyny Z32SE


Recommended Posts

Cześć,
Od dłuższego czasu staram się wyeliminować problem z silnikiem, który nie ma pełnej mocy do 4000 obr/min i dopiero wtedy pracuje normalnie. Czasami zdarza się, że silnik ma pełną moc nawet przy niższych obrotach, ale najczęściej jest słaby.
W miniony weekend zainstalowałem w swoim aucie LPG (KME Nevo) i dzięki temu widzę czasy wtrysku benzyny na poszczególnych wtryskiwaczach.
Widać tutaj, że różnica przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym wynosi około 0,25ms na poszczególnych rzędach cylindrów.
Czy może to spowodować wadliwa jedna z lambdasond?
Czy ktoś może zobaczyć ile masz czasu na wtrysk benzyny przy ciepłym silniku?
Podziękowania i pozdrowienia z Czech 🙂

01.jpg

Edited by KARBURAToR
Link to post
Share on other sites

A gdzie masz te 25ms? Screen robiony z wyłączoną klimą i bez pracujących wentylatorów? Te silniki tak mają że zaczynają żyć dopiero od 4000

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Źle napisałem, miało być 0,25ms.
Silnik zachowuje się tak, jakby brakowało mu benzyny do 4000 obr/min, jakby się dusił, a potem znacząco zmienia moc (całkowicie szarpie wraz z autem).
Ani klimatyzacja, ani wentylator na chłodnicy nie działały - bez obciążenia pracowała na biegu jałowym.

Mam inny samochód z tym silnikiem i LPG, ale jest stary układ Magic 2 i nie ma możliwości wyświetlenia czasu poszczególnych wtryskiwaczy, ale jest tylko jeden dla wszystkich. Ten silnik ma pełną moc już od niskich obrotów, jedzie znacznie lepiej.

Edited by KARBURAToR
Link to post
Share on other sites

Teraz dopiero zauważyłem że masz podłączone wtryski kolejnością oznaczenia cylindrów a nie bankami. W takim razie masz rozjazdy między bankami. Pasowałoby podrzucić korekty paliwowe na wolnych obrotach. Możesz jeszcze sprawdzić czy np. na obrotach 3000 dalej są różnice

Link to post
Share on other sites

Korekty paliwowe na wolnych obrotach: od -2% do 0%

Korekty paliwowe 2500 obr/min i 5000 obr/min: od -6% do +2%

 

Czas wtrysku benzyny 2600 obr/min, 3000 obr/min i 5100 obr/min. Mierzone podczas postoju, a nie podczas jazdy.
Tutaj widać, że przy 5100 obr/min czas wtrysku benzyny jest taki sam dla wszystkich wtryskiwaczy.

rpm.jpg

Link to post
Share on other sites

Korekty masz oddzielne dla 2 banków. Pytanie skąd się bierze taki głupi map na wyższych obrotach. Przecież to nawet w turbo nieosiągalne

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP