Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z autem, bledy, szarpanie 3.0 cdti 177 km


Recommended Posts

Witam, pisze w sprawie znajomego. Posiada opla z motorem 3.0 cdti 177 km. Auto od nowosci w rodzinie, 197 tys przebiegu. Os jakiegos czasu ma problem, auto szarpie przy ruszaniu w zakresie obrotow od 1 k do 2 k. Powyzej 2 k auto jedzie normalbie i juz problemu nie ma, ma moc, zbiera sie. Brak checka, mocy nie odcina. To jeden problem, deugi to taki ze mimo stanu oleju i plynu chlodacego wyskakuja mu kontrolki o braku lub niskim stanie, oczywscie stan jest poprawny, do tego swiatla co chwile mu sie ruszają, tzn soczewki. Trzeci problem to jak by zle pracujące wtryski, strasznie dzsonia a przed wystapieniem tych dwoch pierwszych problemu nie bylo z nim nic. Auto nie bymi, nie pobiera oleju ani plynu. Brak wyciekow, motor suchy. Mechanik po podłączeniu stwierdzil ze nic z tego nie wie, ze raczej nie powinno byc problemow... 

Edited by CougaRrr
Link to post
Share on other sites
  • CougaRrr changed the title to Problem z autem, bledy, szarpanie 3.0 cdti 177 km
9 godzin temu, CougaRrr napisał:

Auto od nowosci w rodzinie, 197 tys przebiegu.

"Żywotność" rozrządu to 200tys km, w tym interwale robimy też regulację luzów zaworowych. Nowy rozrząd i prawidłowo ustawione luzy czyli mają być takie same na każdym z 24zaworów z dokładnością do 0,02mm. Podróbki przekładek są co 0,05mm, w ASO Renault są na zamówienie z Japonii sprowadzane przekładki ze skokiem 0,02mm i na takich się ustawia luzy. Luzy z doświadczenia wiem, już po 150tys km potrafią być mocno rozjechane i auto nie chodzi jak powinno, rozrząd spokojnie wytrzyma i 400tys km, bo ten konkretnie pasek jest najtrwalszym rozwiązaniem na świecie, czyli nikt nigdy przed tym motroem nie miał silnika który nominalnie na pasku jeżdzi 200tys km i nie będzie, ba nawet łańcuchy nie wytrzymują obecnie 100tys km. Ale rolki huczą po takim przebiegu i napinacz może być słaby przez co mamy efekt przestawionego rozrządu o około ząbek, i wpływa to nap racę pompy wtryskowej bo ona napędzana jest paskiem rozrządu. pamiętaj o konieczności wymiany WSZYSTKICH uszczelek, najtaniej kupić kit na cały silni bo najtaniej i będziesz miał do razu podkładki ognioodporne na wtryskiwacze

 

10 godzin temu, CougaRrr napisał:

deugi to taki ze mimo stanu oleju i plynu chlodacego wyskakuja mu kontrolki o braku lub niskim stanie, oczywscie stan jest poprawny, do tego swiatla co chwile mu sie ruszają, tzn soczewki.

Do sprawdzenia wiązka, ma to do siebie, że izolacja się potrafi przetrzeć i masz zwarcie, albo któryś kabel nie łapie masy lub czujniki ze starości padły. Pobierasz schematy elektryczne miernik w dłoń i do dzieła

 

10 godzin temu, CougaRrr napisał:

Trzeci problem to jak by zle pracujące wtryski, strasznie dzsonia a przed wystapieniem tych dwoch pierwszych problemu nie bylo z nim nic

Kup na Allegro bo najtaniej TEC-2000 Diesel Injection Cleaner w pakiecie z przewodami i filterkiem i zrób płukanie układu. Wymyjesz cały syf z niego, głownie chodzi o zawory SCV w pompie, potem drugą flaszkę dorzucasz do zbiornika i po wyjechaniu całego wymieniasz filtr paliwa na nowy, bo płukanka oczyści przewody zbiornik i wszystko skumuluje filtr. Specyfiku firmy Liquy moly dziłają gorzej na ten konretny silnik. Przy braku poprawy, przy robieniu luzów wtryski masz na wierzchu wysyłasz do firmy ogarniajacej Denso na test za 20-30zł sztuka i masz 100% pewność czy wtrysk działa czy nie działa. ich się nie rengeruje bo brak oryginalnych części jedynei wymienia na nowe lub uzywane przeteswoane z wydrukiem. pamietaj, że na wtryskach masz na wtyczce litery M H lub L to oznaczenie klasy, wszystkich 6 w aucie musi mieć tą samą literę.

 

10 godzin temu, CougaRrr napisał:

Os jakiegos czasu ma problem, auto szarpie przy ruszaniu w zakresie obrotow od 1 k do 2 k. Powyzej 2 k auto jedzie normalbie i juz problemu nie ma

Wygląda na modelowe uszkodzenie turobsprężarki. Dokładnie zapchana syfem regulacja kąta łopatek. Da się to ogarnąć bez wyciągania turbiny. gdy odpalasz auto sztanga turbiny jest podciągana na maksimum i mniej więcej od 1200 obrotów powoli cofana, przy chyba 2200 jest cofnięta całkowicie. jak coś nie chodzi płynnie to w zakresie gdy jest bardzo dokładnie bo co do 0,1mm sterowana masz szarpanie. Druga opcja jest na niej czujnik bierzesz meirnik i patrzycz czy się plynnie zmienia opór jak naciskasz mzoę byc tak, żej est wyrobione i komuter nakazuje zmieniać geoetrię za bardzo lub za mało bo tak czujnik pokazuje i jest zbyt duże lub zbyt małe doładowanie i auto nie jedzie jak trzeba. Jeśli chcesz miec kolejne 200tys bezporblmów to najporściej nowy oryginalny czujnik, rozebranie turbiny w pył, wyczyszczeni ewentualna wymian zużytych elementów, wyważenie i nastepnei ustawienie układu sterowania zmienną geometrią. Samo wyczyszczenie układu oczywiście roziwązep roblem ze sterowaniem, ale jeśli auto jest w stanei kolekcjionerskim czyli nikły przebieg jeden właściciel to za 10lat dostanie od ręki żółte blachy i będzie dumą, pod warunkiem, że zadbano o blachę bo to opel i gnije na ptęgę.

 

Koszt dużego przeglądu takiego co 200tys km, to obecnie wartość całego sprawnego auta. 

Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o rorzad to bym wymieniany przy ok 150 tys km razem z napinaczem, napinacz sie konczyl dlatego taka szybka wymiana. Jezeli chodzi o turbine to zrobie tak jak mowisz, zawsze na przyszlosc bedzie czysta, czujnik juz zamowiony jutro odbiore i sciagam turbine. A jezeli chodzi o elektrykę to martwie sie ze jak sypie tymi bledami to moze cum pada lub juz padl... Jak to zweryfikowac? A co do wtryskow to tec tez zamowiony, jutro bedzie czyszczone. Gdzies wyczytalem ze jak pada cum to i moze inne wartoaci podawac na wtryski dlateho tak graja, ale czy tak jest faktycznie to nie wiem. Jezeli ktos jeszcze ma jakies podpowiedzi smialo pisac. Dodam ze wymienialem filtr paliwa i byl zajechany, caly czarny... Przypuszczam ze sitko w baku wyglada tak samo 

Link to post
Share on other sites

Kolego @CougaRrr nie bardzo znam się na dieslach, ale co ja bym zrobił na dzień dobry. Pełne skanowanie wszystkich modułów dedykowanym fejsem ( może być chinol op com ) pod kątem błędów. Sprawdził dawki korekcyjne wtrysków jak Tu i nagrał parametry pracy, np ELM. Przydałoby się ciśnienie zmierzyć. Jakbyś wrzucił takie dane w temat, to może coś się zauważy i Koledzy podpowiedzą. Teraz to wróżenie.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Cretux napisał:

Sprawdził dawki korekcyjne wtrysków jak Tu i nagrał parametry pracy, np ELM. Przydałoby się ciśnienie zmierzyć

W tym aucie to bez sensu, bo i jedno i drugie będzie leżeć przez luzy zaworowe, regulowane mechanicznie na płytki raz na 200tys km. Niczym nadzwyczajnym nie jest gdy zawór jest całkowicie podparty, czyli notorycznie niedomknięty, lub ma 2x za duży luz i otwiera się przez to na 70%

Kolejna sprawa korekta to taki pic na wodę, jedyny test jaki ma sens to przelew wtryskiwaczy niewykonalny w tym aucie, bo wymaga zdjęcia obydwu pokryw zaworów.

Dlatego w tym konkretnym wypadku wtryskiwacze sprawdza się na stole probierczym obsługującym w pełni Denso (odpada 95% systemów firmy Bosch) przy okazji luzów, kiedy i tak wszystko jest zdemontowane.

Link to post
Share on other sites

P0070 obwód czujnika temperatury otoczenia, a P1216, to zobacz Tu

Link to post
Share on other sites

Czytalem, ale ostatecznie problem nie zostal rozwiazany gdyz zatar sie tam motor... Generalnie posprawdzac moge, ale jak tam czytam to albo to bardzo rzadki problem albo nikt go nie opisuje. 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, CougaRrr napisał:

Wyskakuje tylko te dwa bledy:

P1216 

P0070

 

Nie otoczenia a temperatury powietrza ZASYSANEGO, chodzi o opornik wbudowany bezpośrednio w przepływomierzu. Jeśli ktoś coś rzeźbił i wstawił przepływomierz z Renault Vel Satis lub Saaba gdzie czujnik temperatury powietrza był bezpośrednio na kolektorze, to można go dorzucić z uszkodzonego przepływomierza. Trzeba wyciągnąć wkład i sprawdzić czy jest element zaznaczony czerwona strzałką to czujnik temperatury powietrza zasysanego. jeśli jest sprawdzamy wiązkę a następnie co pokazuje komputer diagnostyczny bo może być tak, że pokazuje notorycznie minimalna czyli minus chyba 40 lub max czyli plus 120. Wiekszosc podróbek przepływomierzy była goła bez czujnika.

Drugi błąd do sprawdzenia cała wiązka wtrysku numer 4. Czyli raz sygnał, dwa od opornika kalibracyjnego do EDU, bo sygnał najpewniej idzie prawidłowo i auto jedzie, ale jeśli brak informacji o kalibracji to komputer nie wie jaką dawkę ma podać wtryskiwacz w konkretnym cyklu.

DS6_3802.JPG

Link to post
Share on other sites

1478820050_Beztytuu.png.90b6a7dc751c331c95c654b9943203bb.png

 

Może miałeś na myśli P0170, bo on jest związany z przepływką.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Ten silnik posiada wyłącznie jeden czujnik temperatury i jest wbudowany w przepływomierz. Tłumaczenie czegokolwiek technicznego na nasz język nie ma żadnego sensu, operując wyłącznie w języku angielskim, w którym to jest pierwotna dokumentacja unikamy niespodzianek, typu szukamy czegoś co nie istnieje.

Czujnik temperatury zewnętrznej (inaczej temperatury otoczenia) dotyczy wyłącznie modułu klimatyzacji, silnik nie ma z nim żadnego kontaktu i jego wartość mamy wyświetlaną na desce rozdzielczej.

blokowy3.0.jpg

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, espaceP9X napisał:

Nie otoczenia a temperatury powietrza ZASYSANEGO, chodzi o opornik wbudowany bezpośrednio w przepływomierzu. Jeśli ktoś coś rzeźbił i wstawił przepływomierz z Renault Vel Satis lub Saaba gdzie czujnik temperatury powietrza był bezpośrednio na kolektorze, to można go dorzucić z uszkodzonego przepływomierza. Trzeba wyciągnąć wkład i sprawdzić czy jest element zaznaczony czerwona strzałką to czujnik temperatury powietrza zasysanego. jeśli jest sprawdzamy wiązkę a następnie co pokazuje komputer diagnostyczny bo może być tak, że pokazuje notorycznie minimalna czyli minus chyba 40 lub max czyli plus 120. Wiekszosc podróbek przepływomierzy była goła bez czujnika.

Drugi błąd do sprawdzenia cała wiązka wtrysku numer 4. Czyli raz sygnał, dwa od opornika kalibracyjnego do EDU, bo sygnał najpewniej idzie prawidłowo i auto jedzie, ale jeśli brak informacji o kalibracji to komputer nie wie jaką dawkę ma podać wtryskiwacz w konkretnym cyklu.

DS6_3802.JPG

W przeplywomierzu bylo grzeba bo widac to po śrubach, wielo krotnie musial byc rozkrecany... Przypuszczam ze moze juz byc uszkodzony i nie spelnia swojej roli. 

Jutro mam caly dzien, wraz z mechanikie. Sprawdzimy cala wiazke, tak jak to kolego opisałeś i bede informowal! 

Postaram sie dzis sprawdzi wartosci na opcomie i podesle kilka zdjec jak to wyglada, bo z fimem jest problem, za duze rozmiary 

Link to post
Share on other sites

Kolego @espaceP9X może być tak jak piszesz. Jak wspomniałem, na dieslach nie znam się. Kolego @CougaRrr daj znać jakby co. Może komuś się przyda.

Link to post
Share on other sites

Panowie na 80% padniety ecu, taka diagnoza dobrego elektromechanika. 

Wiele by na to wskazywalo, palace sie kontrolki od oleju, od plynu chlodniczego i problemy ze wspomaganiem, do tego nie dzialajace wycieraczki i kierunki tylko w pozycji stalej. Czeka mnie wymiana, zdam relacje czy pomoglo! 

Link to post
Share on other sites

ECU odpowiada wyłącznie za sterowanie silnikiem. Od wycieraczek, kierunków są zupełnie inne moduły. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Niestety, wymiana nie pomogla. Wymienilem tez sterownik odpowiedzilany za sterowanie wtryskami rowniez nic nie pomoglo. Prawdopodobnie oddam wstryski do sprawdzenia... Chyba ze ktos ma jeszcze jakis pomysl, bo mechanicy w mojej okolicy to tragedia 

Link to post
Share on other sites

Z elementów eksploatacyjnych masz przepływomierz do wymiany, ale tylko i wyłącznie ORYIGNAŁ, na podróbki (zamienniki) szkoda pieniędzy, tak samo zawory na pompie. jak już będziesz zwalał wtryski to zrób regulacje luzów, bo to podstawa. pamietaj o komplecie uszczelek na wtrysk plus ogniodporna podkładka pod.

Link to post
Share on other sites

Tak tez bede musial zrobic, jutro jade do goscia co ma jakas maszynke i jest wstanie na niej sprawdzic ktory wtrysk jest nie sprawny, zobaczymy co mi powie 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP