Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ładowanie spada w czasie jazdy z 13.8V do 12.4V


Recommended Posts

Panowie taka sytuacja...

Po tym jak w czasie jazdy straciłem wspomaganie, wymieniłem za radą forum regulator napięcia i to rozwiązało problem - ładowanie 14.2 - 13.8V - naładowałem aku i cieszyłem się rozwiązaniem problemu niskim kosztem :) ale problem powrócił. Wygląda to tak że po odpaleniu ładowanie wynosi teraz 13.8 ale jak przejadę ok. 5km to potrafi spaść nawet do 12.4V i już się nie podnosi - jak zgaszę silnik i odpalę po chwili to znowu mam max 13.8 i spada 13.4V, 12.8V minimum jakie miałem to 12,2V więc kompletny brak ładowania.

Dzisiaj miernikiem zmierzyłem napięcie na wyjściu z alternatora i pokazuję 14.3V gdy na aku i menu serwisowym 13.8V. Nawet na pełnym obciążeniu (długie, ogrzewanie szyb, klima, radio) alternator daje 14.3V

Zrobiłem więc z kabla rozruchowego prowizoryczną masę silnik>aku ale kompletnie żadnej zmiany to nie wywołało. Jutro jak przyjdzie mi przewód plusowy to dołożę alternator>aku ale obawiam się że i to nie pomoże. Dam znać.

Jest jeszcze taka kwestia że często wywala mi błąd SafeGuard i Oświetlenie prawej tylnej lampy - Pytanie czy te błędy pojawiają się z powodu niskiego stanu aku czy może powinienem szukać tutaj jakieś przyczyny uciekania prądu? Bo tak to wygląda że jak naładuje aku to się raczej nie pojawiają a jak już aku trochę się rozładuje to sypie praktycznie przy każdym odpaleniu po czym po chwili gasną, później znowu się pojawiają i tak w kółko.. Na forum wyczytałem że wiązka w lewych drzwiach lubi się przecierać ale wstępnie bez rozbierania plastików progów pod gumą wygląda wszystko w porządku.

 

Może macie jakieś pomysły gdzie szukać problemu? Może pompa wspomagania - da się jakoś sprawdzić miernikiem czy działa prawidłowo? Największe spadki mam przy kręceniu kierownicą

Może jednak alternator jak się nagrzeje to coś mu dolega? - może mostek diodowy? czy mogą być takie objawy czy jednak mostek diodowy jest zero jedynkowy albo ładuje albo nie ładuje wcale?

 

Vectra C kombi z19dth 2005, alternator to bosch 105A (0 986 048 791 - chyba regenerowany już?) nowy regulator to AS-ARE4004M

 

 

Link to post
Share on other sites

Prócz regulatora napięcia warto przy okazji wymieniać mostek diodowy, bo lubi padać równie szybko. Wymieniając u siebie regulator za radą mechanika, wymieniłem mostek. Być może u Ciebie jest ten problem.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, crejzus napisał:

Może jednak alternator jak się nagrzeje to coś mu dolega? - może mostek diodowy? czy mogą być takie objawy czy jednak mostek diodowy jest zero jedynkowy albo ładuje albo nie ładuje wcale?

Nie, nie jest 0-1. Tak może być, że pod obciążeniem, któraś z diód przestaje działać i wtedy alternator przestaje ładować z pełną mocą. Dlatego tak drastycznie spada napięcie ładowania po rozgrzaniu...

Link to post
Share on other sites

Dołożyłem kabel plusowy alternator->akumulator (OCZKOWY 2x M10 35mm2 100cm - sięga ale warto kupić trochę dłuższy żeby ładnie schować) oraz masowy silnik->akumulator (MASOWY M8 ELASTYCZNY 16mm2 60cm) I mam praktycznie stałe U-Term30 - 14.1V / 14.2V - czasami pojawią się spadki do 13.5V podczas kręcenia kierownicą ale bardzo szybko wraca 14.1V praktycznie trzeba ciągle patrzeć w ekran żeby zauważyć spadek - nawet nie zdąży zmienić się w MODE: "U" na "NONE". Natomiast Alternator nie daje rady pod pełnym obciążeniem (wszystkie światła, grzanie szyby, klima, radio, nawiew i kręcenie kierą - spada do 12.5V i nie wstaje dopóki nie wyłączę urządzeń) dlatego też czekam na nowy mostek i zabawa z alternatorem od nowa :) - Czy jak mostek polutuje cyną zwykłą pistoletową lutownicą to będzie ok? czy to trzeba zgrzewać czymś mocniejszym?

Co do błędu żarówki - wypalona oprawka w lampie na klapie - zabielone cyną i jest git.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP