Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 2.0DTI (2003) P0340, P0335, P0300, P0380 Pomocy.


Recommended Posts

Witam.

Na wstępie napisze iż w poszukiwaniu podobnej usterki w internecie nie znalazłem podobnego problemu, dla tego zakładam nowy temat. Mianowicie, usterka występuje tylko gdy silnik jest nagrzany i zostanie zgaszony a po krótkim czasie odpalony, choć tez nie zawsze. Ale nie miałem przypadku aby po dłuższym postoju występował ten problem. Na te chwilę usterka wystąpiła może 3/4 razy wiec może jeszcze coś się zmieni. Teraz przejdę do opisania problemu, gdy silnik jest nagrzany po odpaleniu, bądź przejechaniu kilkunastu metrów, auto wchodzi (chyba) w tryb awaryjny, zapala sie kontrolka auta z kluczem, silnik zmienia kulturę pracy, jest znacząco głośniejszy, trzęsie się, traci moc i nie daje się wkręcić powyżej 2500 obrotów. Objawy ustępują jak do tej pory po mniej niż minucie, przejechaniu kilkunastu metrów bądź po próbie wkręcenia na wyższe obroty. Problem na te chwilę nie wystąpił po dłuższym postoju, dojechaniu do pracy (jakies 50km) tylko i wyłącznie po poruszaniu sie po mieście, czyli częste gaszenie i odpalanie silnika. Ogólnie auto odpala bardzo dobrze czy silnik ciepły czy zimny. Kody błędów które się pojawiają to: 

P0340-FA Obwód czujnika pozycji wałka rozrzadu , wadliwe działanie

P0335-FB Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

I teraz tak, bo trzeci kod ma ten sam początek ale inne oznaczenie na końcu, o tym też próbowałem znaleźć jakies informacje, co to oznacza, niestety niczego sie nie dowiedziałem 

P0335-FD Czyli to samo co powyżej ale zmienia sie ostatnia litera, czy to ma jakieś znaczenie? Czy to już jest inny kod usterki? Opcom podaje ten sam opis jaki jest przy tym poprzednim błędzie.

P0380- 0B Obwód urządzenia żarzącego - niskie napiecie, zapewne któraś świeca padnięta ale wątpię żeby miało to jakieś znaczenie w tej chwili.

P0300-FB Diagnostyka obwodu wysokiego cisnienia, wadliwe działanie (z tego co czytałem ten błąd tyczy się pompy wtryskowej, tylko że z tego co wyczytałem o pompie... ona nie posiada żadnego czujnika cisnienia paliwa, wiec skad ten błąd, chyba ze opcom podaje zły opis, no nie wiem. Dla tego pisze tutaj, mam nadzieje że ktoś miał podobny problem i go rozwiązał)

Na koniec dodam że pompa jest ze sterownikiem psg16, czyli dwu wtykowa.

Za każdą pomoc, jakiekolwiek sugestie w zdiagnozowaniu problemu serdecznie Dziękuje.

Link to post
Share on other sites

Raz to wymień czujnik wału korbowego ,bo ma 99% jest walnięty, po nagrzaniu szwankuje i jeśli to nie pomorze na następne błędy to walnieta pompa wtryskowa/ sterownik albo czujnik Halla ,bo w tym silniku nie ma czujnika walka rozrządu to może być problem właśnie czujnika Halla ,ale bywało że po wymianie czujnika wału problem znikł, tylko sprawdz jaki masz czy z przewodem czy bez tylko z sama wtyczką 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP