Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z28NEL ciśnienie paliwa i stukanie na zimnym


Recommended Posts

Witam!

Ostatnio po wizycie u znajomego na hamowni i próbie podkręcenia auta, na wysokich obrotach wyraźnie brakuje chęci do dalszego przyspieszania. Za winowajcę obstawiamy słabą pompę paliwa, ponieważ nie szło tak ustawić programu, żeby coś się poprawiło. Sprawdzałem opcomem ciśnienie na listwie, ale nie mogę znaleźć bloku pomiarowego który podał by wartość w bar czy czymś podobnym, mam do odczytu jedynie wartości w Voltach. Na biegu jałowym około 1.7V a przy wciśnięty pedale w podłogę wzrasta do 2.8V. Oczywiście na rozgrzanym silniku. Nie wiem czy są to wartości prawidłowe, może ktoś mógłby mi z tym pomóc, bo nie chcę wymieniać pompy na ślepo.

Druga sprawa to taki dziwny hałas podczas uruchamiania zimnego silnika. Takie jakby nieszczelność w układzie wydechowym. Czytałem na forum że może to być przez pompę powietrza wtórnego, ale w żadnym wątku nie było konkretnej odpowiedzi na to pytanie. W momencie gdy silnik się lekko rozgrzeje te dziwne stuki ustają. w dodatku przy tym stukaniu czuć zapach spalin pod maską. Jakieś pomysły?

Link to post
Share on other sites

Dobra, zaczynając od początku, jeżeli masz fabryczne auto, to nie ma opcji że będzie brakować Ci paliwa, sam mam 335KM i fabryczną pompę, kolega @Selko 350KM.

W tym silniku brakuje przede wszystkim powietrza i jego chłodzenia, no chyba że Ci pompa faktycznie umiera (choć nie spotkałem się z przypadkiem, żeby zaczynała podawać mniej paliwa, tylko umarła od razu!)

W tym silniku ciśnienie paliwa jest zmienne i max. podchodzi pod 5 bar, więc to że zwiększa Ci się napięcie powinno być normalnym zjawiskiem.

Pompa wtórnego powietrza działa przez ok 30sek. gdy silnik jest zimny, możesz odłączyć wtyczkę przy pompie i zobaczysz co się zmieniło.
Kolejna rzecz, jeżeli coś Ci drży i czuć spaliny to możesz mieć pęknięty kompensator na rurze od tylnego kolektora wydechowego!
Pamiętaj że metal jak się nagrzeje, to się rozszerza, więc może się częściowo uszczelniać, dlatego na ciepłym silniku możesz tego nie słyszeć.

 

DSC_0767.JPG

Link to post
Share on other sites

Okej, to skupię się na powietrzu, bo dzisiaj wykręciłem wkład wentylka na listwie i zmierzyłem manometrem. Podczas ssania ponad 4 bary były, potem spadło do około 3bar. To jaki intercooler polecasz? Są jakieś gotowe zestawy montażowe do tego silnika? Czy muszę sam coś rzeźbić? 

Okej, odłączę pompę i zobaczę czy coś się zmieniło. 

Czytałem o tej rurce na forum i liczę że to nie ona, bo jest trochę grzebania żeby ją wyjąć. Ale jeśli tak, to chyba trzeba by się wziąć za regenerację tak jak ktoś już to na forum robił.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mic1221 napisał:

regenerację tak jak ktoś już to na forum robił.

Jarek kolega wyżej robił u siebie , przerabiał. Ja mam przerobione ,że zamiast tej harmonijki ma złącze, plecionkę.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Odłączyłem tą pompę, no i miałeś rację. Wychodzi że ta rurka jest pęknięta, bo stukanie pozostało, może jest odrobinę cichsze, ale nadal wyraźnie słyszalne. Czyli czeka mnie rozbiórka na jesieni i przeróbka. 

Jeszcze pytanie odnośnie tej pompy powietrza. Czy ona jest niezbędna do pracy silnika? Bo pamiętam że miałem coś takiego Vectrze B przed liftem. Tam odłączyłem wtyczkę i usunąłem całą instalację i nie było żadnych problemów. Mogę tutaj również ją zdemontować i odłożyć na półkę?

Link to post
Share on other sites
Dnia 26.06.2021 o 11:15, mic1221 napisał:

Mogę tutaj również ją zdemontować i odłożyć na półkę?

Z tego co pamiętam jak u siebie naprawiałem pompę to będzie pokazywało błąd

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Póki co mam odłączoną i żadnego błędy nie ma, pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę co się będzie działo 

Jeżdżę już dłuższy czas z odłączonym i nie ma żadnych problemów. Swoją drogą, dużo zabawy jest z wymontowaniem tej pękniętej rurki? 

Edited by mic1221
Aktualizacja tematu
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP