Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 1.9 CDTI - stuki pod maską po prawej stronie + symbol auta z kluczem


Recommended Posts

Hej, witam wszystkich serdecznie.


Znacie może jakieś metody na sprawdzenie objawów Viki C? Oto część napraw/wymian jaka została wykonana w przeciągu kilku miesięcy:
- rozrząd i pompa wody;
- dwumas, sprzęgło itd.;
- czujniki od dpf, różnicy temperatur;
- dpf czyszczony;
- egr nowy razem z obudowami i uszczelnieniem układu;
- jakieś nowe uszczelki, tu moja nikła wiedza.. ogólnie gwizdało, a już nie gwizda..;
- olej zmieniany 2 razy w przeciągu 3 miesięcy;
- nowy termostat;
- uszczelnienie układu spalin (było czuć spaliny w kabinie);


Ogólnie jeszcze by się tego trochę znalazło, nie wymieniam przykładowo rzeczy związanych z zawieszeniem itd.
A objawy są dalej takie, że na postoju słychać inny dźwięk przy naciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu, powstają jakby inne odczuwalne w aucie drgania, jednak czuć to najbardziej z fotela kierowcy. Następny to przy odpuszczeniu gazu na drugim biegu słychać dźwięk odrzutowca (jakby daleko startował, odnoszę wrażenie, że najbardziej słychać na rozgrzanym). I kolejna rzecz co mnie martwi, to często (nie ma jakiegoś schematu kiedy) słychać odgłosy jakby coś uderzało pod maską z przodu z prawej strony (podejrzewam, że mogło zostać coś niedokręcone po tym jak obudowę filtra zobaczyłem niezamocowaną, lub rolki i alternator są walnięte.. cholera wie, moja wiedza o mechanice jest mała). I ostatnia rzecz jaką zaobserwowałem to pojawiające się jakieś uderzenia, albo słyszalna "ciężka praca" jakby z "okolic chłodnicy?". To zaobserwowałem ostatnio jak temperatura na zewnątrz jest wysoka i klima mocniej musi pracować.
Większość z tych objawów występuje głównie na postoju, lub przy wolnej jeździe (niższe obroty silnika). W trasie wydaje się spoko.
A wisienka na torcie to pojawiające się autko z kluczem, a po ponownym uruchomieniu auta znika (w zeszłym miesiącu z komputera wyszło, że to błąd czujnika różnicy temperatur.. kurde są nowe i kalibrowane, układ też prawie cały nowy).

Tu prośba do znawców tematu. Czy znacie jakieś metody na diagnozę auta, coś co mogę zrobić sam, aby się dowiedzieć co dolega mojej Viki. Jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę pojazdów, gdyby było potrzeba czegoś w związku z "diagnozą na odległość" dajcie znać. Naprawdę mam już dosyć wymieniania drogich części, bo może to coś da..

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za pomoc.
Radek

Link to post
Share on other sites

Ze sprężarką było podobno wszystko okey. Bo działa jak najbardziej poprawnie i była sprawdzana. To, że chłodzi sam czuję, a sprawność klimy sprawdzał mechanik. Jak drodzy forumowicze uda mi się nagrać te dźwięki (nie jest to łatwe, bo przy jeździe po mieście nie zatrzymam się nagle nagrywać dźwięki pod maską :( ) to wrzucę je tu. I proszę, jak macie pomysły jak kolega wyżej, to przy okazji podzielcie się metodą sprawdzenia tego, ewentualnie właśnie gdzie nagrywać, zdjęcie zrobić, abym mógł tu wrzucać i tropy eliminować. :)

Link to post
Share on other sites

Stetoskop był już używany na mojej Viki, mechanik stwierdził, że nic nie słyszy. Ogólnie moje auto ma duszę i to wredną, bo u mechanika jest w miarę okey, a za bramą znowu coś stuka. Jak z człowiekiem i dentystą, boli do czasu wejścia do gabinetu xD Aczkolwiek teraz się zastanawiam nad jednym. Mianowicie po wymianie rozrządu nie było tam zaglądane, a to się pojawiło (odgłosy po prawej stronie) właśnie jakoś po tym. Możliwe, że po przejechaniu 2k km był uszkodzony? Lub się poluzował?

A interfejs diagnostyczny masz coś konkretnego na myśli? Byłem ogólnie w ASO, to wychodzi właśnie tylko błąd różnicy temperatur. A wydaje mi się, że w ASO mają całkiem dobry sprzęt. Zastanawiam się tu nad szczelnością układu. Tylko tu następna sprawa, była Viki uszczelniana i w ASO i w zwykłym warsztacie.. Ciężko mi wierzyć, że tyle osób pracujących przy tym aucie nie dałoby rady tego ogarnąć. Chociaż coraz bardziej stwierdzam, że chyba jestem naiwny jeżeli chodzi o trójmiejskie serwisy..

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Nihillus2 napisał:

Stetoskop był już używany na mojej Viki, mechanik stwierdził, że nic nie słyszy.

Dlatego jak zainwestujesz 20zł to ty usłyszysz gdzie huczy czy tam szumi i pokażesz palcem typu to łożysko na tej rolce

4 godziny temu, Nihillus2 napisał:

A interfejs diagnostyczny masz coś konkretnego na myśli?

Cos co odczyta błędy, byś mógł je sobie zapisać / wydrukować i samodzielnie przeczytać co konkretnie sprawdzić czy wymienić w konkretnym wypadku. najśmieszniejsze są tłumaczenia błędów na nasz język.

 

4 godziny temu, Nihillus2 napisał:

Tylko tu następna sprawa, była Viki uszczelniana i w ASO i w zwykłym warsztacie.. Ciężko mi wierzyć, że tyle osób pracujących przy tym aucie nie dałoby rady tego ogarnąć

Najlepszy klient to taki powracający i mało obeznany, można go non stop kasować na ciężkie pieniądze nie robiąc absolutnie nic, prócz wypisania gigantycznej faktury. Dlatego inwestycja 12zł w najpopularniejszy interfejs elm 327 na BT i sprawdzenie telefonem / laptopem kodów błędów przed odstawieniem do warsztatu i po daje ogląd sytuacji.

4 godziny temu, Nihillus2 napisał:

Mianowicie po wymianie rozrządu nie było tam zaglądane

Widziałem wiele rozrządów w różnych autach z różnych warsztatów, gdzie wymiana była na fakturze kompletna w praktyce pasek a reszta do zaprzyjaźnionych klientów. Zdarza się, że nowa rolka jest wadliwa i huczy zaraz po założeniu, zwłaszcza taka z podróbki / zamiennika. Stetoskop bezbłędnie wskazuje miejsce hałasu.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Nihillus2 napisał:

A interfejs diagnostyczny masz coś konkretnego na myśli?

Najlepiej zaopatrzyć się u my friendów w op com. Rzecz niedroga, a bardzo przydatna w naszych autach. Te uniwersalne nie zawsze zdają egzamin.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Cretux napisał:

Najlepiej zaopatrzyć się u my friendów w op com. Rzecz niedroga, a bardzo przydatna w naszych autach. Te uniwersalne nie zawsze zdają egzamin.

A poradzisz z jakiego miejsca najlepiej zamówić? :) Czy wystarczy taki z aledrogo albo z oxl?

A stetoskop zamówię i zobaczymy co moje fachowe ucho wybada :)

Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, Nihillus2 napisał:

Czy wystarczy taki z aledrogo albo z oxl?

Jako, że jest to produkt podrabiany, to nie wolno tym handlować. Na alledrogo nie znajdziesz, a na olx coś tam ktoś ma ;) Ewentualnie ali

 

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Cretux napisał:

Jako, że jest to produkt podrabiany, to nie wolno tym handlować. Na alledrogo nie znajdziesz, a na olx coś tam ktoś ma ;) Ewentualnie ali

 

https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-op-com-nowy-opcom-v1-70-pendrive-etui-wysylka-w-cenie-CID5-IDHlmYo.html#53e9c1260d

Styknie? :)

Link to post
Share on other sites

Następna rzecz wyszła. Te stuki pod maską, jestem prawie pewny, pochodzą z okolic rozrządu. Udało mi się zdążyć podczas pukania otworzyć maskę i zlokalizować. Po dotknięciu obudowy rozrządu czuć było, że coś tam się dzieje (dziwne wibracje i stuki), a po "pacnięciu" w nią ręką pukanie na jakiś czas ustało.

Wracając do powyższych wiadomości, po osłuchaniu mam wrażenie, że rolka od alternatora też jakoś szumi inaczej niż powinna. Na komputer jadę za parę dni.

Link to post
Share on other sites

Zdejmij pasek i wtedy odpal bo może być sprzęgiełko od alternatora walnięte, miałem to samo w Isi waliło że strach myślałem że  silnik padll   a to rolka to robiła 

Link to post
Share on other sites

@Nihillus2 Sprawdzałeś koło pasowe na wale?

Link to post
Share on other sites

Nie sprawdzałem koła. Jest możliwość jakiegoś sprawdzenia bez rozkręcania połowy silnika? :) Jak wspominałem we wcześniejszych postach, jestem laik w mechanikę, a ponadto nie mam za dużo narzędzi, a miejscem sprawdzenia jest klepisko pod blokiem..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP