Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, pisałem już wcześniej na forum o błędach sond lambda. Dziś pomierzyłem wartości na sondach, mam sondy NGK całkiem nowe.

Na tapetę poszła sonda przed kątem.

Opór na grzałce wynosi 8 omów, napięcie przy włączonym silniku 13,3v więc jest przejście. Pracę sondy mierzyłem multimetrem cyfrowym, generalnie pokazywał wartości od 0,1 do 0,9 volta. Więc teoretycznie wszystko w porządku. A jednak ECU wywala check i błędy sond 0130 0136 0036.

Po podpięciu do Elm napięcia sond stoją.

Przepływomierz po odpięciu wskazuje 0g/s podpięty ok. 2,7 g/s. Czy szukać nieszczelności w wydechu albo w dolocie dokładniej czy sprawa jest już prosta? Byłem u elektryka który powiedział mi że tylko nowy sterownik (zaproponował naprawę za 1200 zł) rozejrzałem się trochę i widzę że wysyłkowo naprawa sterownika lub nawet klonowanie to maks 500. Dodam że mój sterownik to ten z radiatorem na grzbiecie. Proponuje się jeszcze coś sprawdzić? Pozdrawiam.

  https://we.tl/t-zqk7UWbSus

 Ps. Wiem że miernik cyfrowy uśrednia wyniki itd. Ale powiedzcie czy to co pokazuje to poprawną praca sondy?

 

Link to post
Share on other sites

Podmień jeszcze raz drugą sondę. U mnie też wywalało błędy P0036 i P0136 a druga sonda praktycznie stała na 0,410. Wymieniłem i spokój

Taki był pomiar drugiej sondy

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ale czy pomiary drugiej sondy mają coś wspólnego z pomiarem sondy pierwszej?

 

Obie sondy były wymienione dwukrotnie. Najpierw siedziały Delphi, teraz są NGK a sytuacja wciąż ta sama.

Edited by Jurkobohun
Link to post
Share on other sites

Na ELM napięcia stoją na 430mV, obie sondy na ciepłym jak i zimnym. Jak jeszcze mogę zdiagnozować wadliwy sterownik silnika? 

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak sprawdzić ECU, ale ja bym sprawdził miernikiem od pinu w wtyczce ECU do sondy czy nie ma przerwy.

Link to post
Share on other sites

Wymontuje dziś ECU, przepsikam kontaktem, wyczyszcze złącza i pomierze wszystko. Tylko nie mam pojęcia który styk za co odpowiada i jak to mierzyć, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę, spróbuję poszukać w sieci. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tu masz schemat ;)

Z18XE schemat.pdf

 

Jak sprawdzić sam ECU, to nie wiem. Może zapytaj Kolegę @Crazy

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Temat do zamknięcia, po zamontowaniu klona ECU od użytkownika @Crazy wszystko śmiga.

 

Polecam z całego serca. 

 

na dowód wykresy korekt i napięcia obu sond.

 

 

 

Screenshot_2021-05-28-06-34-45-112_com.ovz.carscanner.jpg

Screenshot_2021-05-28-06-34-28-521_com.ovz.carscanner.jpg

Link to post
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP