Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Odmaczanie pierścieni tłokowych


Recommended Posts

Witajcie.

Ktoś próbował odmaczać pierścienie tłokowe bez rozbierania silnika i pochwali się efektami/sposobem ?
Ponoć można wlać od góry trochę płukanki i odczekać 24h.

Jestem ciekaw, bo mam problemy ze spalaniem oleju. Wymienione uszczelniacze, pomogło, ale dalej spala olej ...
 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolego,przecieraj szlaki i podziel się spostrzeżeniami.Osobiście dla mnie taki zabieg nie ma najmniejszego sensu.Najprawdopodobniej zapieczone pierścienie olejowe.Nawet gdyby ta operacja się udała,to i tak efekt będzie mizerny.No,ale działaj.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Witam można wlać na każdy cylinder nafty ze 100mml zostawić na dzień odessac to co zostało i zapalić silnik. Istnieje ryzyko wymiany oleju silnikowego bo nafta czy płukanka dostanie się do oleju i go rozrzedzi. Dobrze zrobić pomiar kompresji przed i po zabiegu. Mogą być już pierścienie mocno zużyte to już nic im nie pomoże tylko wymiana. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

W benzynie banalnie proste odjeżdżasz, ze świecami wlewasz płukankę, po godzinie dwóch czy dniu to bez większego znaczenia, odsysasz wydmuchujesz, dorzucasz drugą płukankę do oleju i ma chodzić zależnie od producenta od kilku do kilkunastu minut po czym zalewasz nowy olej.

Pomoże tylko i wyłącznie w jednym wypadku gdy mamy nagar.

Poniżej zdjęcie z pracującego do końca silnika 3.0cdti Y30DT, w takim wypadku płukana nie ma sensu.

W przypadku konkretnie 3.0 przez otwór świecy wlejesz płukankę ale jej nie odessiesz ani nie wydmuchasz, a wyciągniecie wtryskiwaczy w Y jest najbardziej problematyczne bo są mokre tulejki i trzeba upuszczać płyn chłodzący, w Z ciut łatwiej ale i tak skórka za wyprawkę.

Naftą najtaniej, ropą podobny koszt, natomiast płukanki prócz nafty mają inna chemię w składzie, która pomaga.

Jak się naoglądałeś YT, to zobacz, że nikt nigdy nie pokazuje kontroli, czyli jaki będzie pomiar kompresji bez płukanki na nowym zazwyczaj o innych parametrach oleju niż starym (zazwyczaj stary jest najtańszy mineralny 15W40, a potem zalewają taki jak ma być czyli pełny syntetyk np 5W30) i jaka jest różnica na zimnym i ciepłym (rozszerzalność temperaturowa metalu), dwa jak dolejesz w gniazda świec ciut czystego oleju ciśnienie zawsze wzrośnie bo uszczelnia pierścienie, ale tego na sponsorowanych filmach YT pokazywać jest zakazane.

Koszt takiego eksperymentu jest groszowy, zero możliwości zaszkodzenia.

przypałtlok.jpg

Link to post
Share on other sites
Dnia 22.05.2021 o 17:44, espaceP9X napisał:

W przypadku konkretnie 3.0 przez otwór świecy wlejesz płukankę ale jej nie odessiesz ani nie wydmuchasz, a wyciągniecie wtryskiwaczy w Y jest najbardziej problematyczne bo są mokre tulejki i trzeba upuszczać płyn chłodzący, w Z ciut łatwiej ale i tak skórka za wyprawkę.

Naftą najtaniej, ropą podobny koszt, natomiast płukanki prócz nafty mają inna chemię w składzie, która pomaga.

Koszt takiego eksperymentu jest groszowy, zero możliwości zaszkodzenia.

 

akurat mam 1.9 z19dth.

płukanke chciałbym wlać przez otwór świecy. Potem cieńką rurką wyssac co zostanie (wiem że może byc problem, bo tłok ma chyba wgłębienie).

nawet jak nie wyssam wszystkiego to co się stanie jak odpalę tak auto ? chyba nie wybuchnie ... ;)

Link to post
Share on other sites

Przy odrobinie pecha może ci wywalić uszczelkę pod głowicą albo np. ugiąć korbę. Zależy ile zostanie

Link to post
Share on other sites

jaki jest jeszcze dobry sposób na pozbycie się resztek płukanki ? może zakręcenie silnikiem (jak się robi pomiar kompresji) ?

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, ace08 napisał:

(jak się robi pomiar kompresji) ?

Manometrem.

Link to post
Share on other sites

Czym się robi to wiem :)

Pytanie brzmiało czy w ten sposób (zakręcenie silnikiem bez odpalania) jestem w stanie wydmuchać resztki płukanki z komory spalania. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP