Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rozłącza gaz???


Recommended Posts

Dzień Dobry

Trudno mi znaleźć podobną usterkę i ewentualne porady co i jak więc piszę nowy temat. Mam Vectre 1,8 z 2003 z gazem Elisa z 2004 roku. Problem jaki mam to, że jak jeżdżę z włączonym ogrzewaniem w kabinie to gaz również działa. Ostatnio jak zrobiło się ciepło to skręciłem pokrętło na zimne powietrze i od razu rozłącza się gaz. Jak znowu okręciłem ciepłe powietrze to spokojnie mogłem włączyć gaz i wszystko było dobrze. Ogólnie czekam na wizytę u gazownika, który jest teraz na zwolnieniu ale chciałem tak sam dla siebie wiedzieć jeśli ktoś miał podobny problem bo ja ogólnie nie widzę powiązania ale nie jestem mechanikiem. Dodatkowo zaznaczę, że nie ma to znaczenia czy auto jest już dobrze rozgrzane czy nie, czy jadę od 10 minut czy od godziny i gaz jest zatankowany w połowie czyli jakieś 25l. 

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie źle reduktor wpięty w obieg wody. Jak zamykasz ogrzewanie w kabinie zamyka się też obieg wody w reduktorze. Reduktor zamarza i gaz się wyłącza. Wrzuć fotki jak reduktor jest zamontowany.

Link to post
Share on other sites

Nie napisałem, że ten problem pojawił się kilka dni temu, a przez ponad rok użytkowania było ok.

Link to post
Share on other sites

To nie oznacza że coś nie tak z instalacją. Powodów może być wiele.

Tak to jest z autami że się czasem psują.

Instalacja ma zapewne kilka lat. Coś się zużyło i tyle. Jak nie wrzucisz zdjęć lub danych z programu to pozostaje wróżbita Maciej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kolego @Mockingjay napisałeś temat z prośbą o pomoc. 2 tygodnie wracasz do domu i robisz zdjęcia? Po co głowę zawracasz?

Kolejny zaczęty i "martwy" temat.

Za 24h temat trafia do kosza.

Link to post
Share on other sites

To nie tak po prostu złapała mnie choroba jak będę wstanie to to zrobię autem i tak nie jeżdżę i nie mam siły wyjść z domu i się tym zająć 🙁

Link to post
Share on other sites

Myślałem, że kolejny użytkownik, który zaczyna temat i tyle go widzieli :D

To życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

 

Link to post
Share on other sites

Przydałoby się reduktor i wtryski wymienić. Gorszych wtrysków, to chyba nie ma jak te Valteki.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 minuty temu, Cretux napisał:

Gorszych wtrysków, to chyba nie ma jak te Valteki.

To jeszcze je w ogóle montują?

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Kolega napisał, że instalacja z 2004r. Dziwne, że to jeszcze chodzi.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fakt.Trochę to słabo wygląda.

U mnie tak  byle jak rzucone przewody by nie przeszły.

Chociaż dobrze zaizolować.O peszlu nie wspomnę.Brrrrrr.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Tak troszkę przyglądzm się tematowi i jedna uwaga. Załączenie ogrzewania nie powinno mieć wpływu, ponieważ w tych systemach nie ma zaworu nagrzewnicy. Płyn cały czas przepływa przez nią a ogrzewanie sterowane jest tylko klapami przepływu powietrza.  Jeżeli instalacja jest użytkowana od 2004 r bez napraw to po prostu reduktor ma totalnie dość, zasufiony na maxa i nie trzyma ciśnienia. Wtryski też do najlepszych nie należą.

Należało by podjechać do porządnego gazownika i zrobić instalację od nowa.

Link to post
Share on other sites

Rozbierałem kiedyś taki reduktor,jak miałem auto z LPG,to membrany praktycznie sklejone mazutem.

Link to post
Share on other sites

No nic narazie jestem na L4 auto kupiłem w zeszłym roku w marcu i tak już było ale jezdzil na gazie nie szarpał nie gasł obroty trzymał równo ale widać coś już ma dosyć. Tak mam w Łodzi dobrego gazownika i będę musiał jechać po chorobie. Dziękuje za odpowiedzi wiem na co zwrócić uwagę a resztę niech mechanik patrzy i szuka. 

Link to post
Share on other sites

Perfekcyjny montaż. Ile to ma przebiegu ? 500 000km?

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Mockingjay napisał:

Tak mam w Łodzi dobrego gazownika i będę musiał jechać po chorobie.

A kto to i gdzie?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Mockingjay masz na myśli ARG Auto gaz? Widziałeś na stronie ich foty z montażu? Omijałbym taki warsztat szerokim łukiem. Dłuższych przewodów nie mogą instalować :haha:I nie mogą tego estetyczniej założyć? U mnie w takim silniku jak na fotce przy VC, to w ogóle nic nie widać, a tu na pokrywie wszystko wywalone. Ciekawe czy kolektory ściągają.

 

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

No tak jak @Cretux
mówi. Niezbyt to wygląda... Poza tym ja w BRC bym się nie pakował... Droga instslacja i generalnie mało żywotna.

Podjedź sobie do eko-auto na Rokicińską. Bardzo ogarnięci ludzie i znają się na robocie...

Link to post
Share on other sites

Znajdź gościa o nicku MarcinL na LPG forum. Z tego co wiem jest z łodzi i głównie specjalizuje się w poprawkach

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP