Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

naprawiać czy wymieniać?? brak kompresji 1.8


Recommended Posts

Cześć,  koledzy potrzebuję rady osób doświadczonych w tych sprawach, 

Mianowicie pacjent to Vc 1.8 122km, 2003. Przebieg 290tys. Od 4 lat z gazem. Auto od zawsze brało olej, fakt faktem że systematycznie coraz więcej, teraz doszło do ok 5l na 10tys.

W zeszłym tygodniu w trasie zapalił się check i auto straciło na mocy, silnik zaczął się cały telepać, po powrocie komputer błędy dwa, wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze, pierwsza diagnoza moduł zapłonowy, jednak po wstawieniu nowego i nowych świec zero poprawy, teraz tylko błąd zapłonu na 2 cylindrze, pomiar ciśnienia i mamy tak na 1,3,4  11.5 A na owym 2 tylko 2.5. Świeca całą czarna i mokra, 

I teraz dylemat, zregenerować Silnik czy kupić używkę, zdania u mnie są podzielone jeden mechanik mówi żeby wymienić bo się nie opłaca, Drugi zaś że to pewnie tylko zawór i robić.

Już sam niewiem co mam ŕobic, Jaki mógł by być koszt takiego większego remontu ??

Link to post
Share on other sites

Ja bym raczej robił. Tym bardziej, że to dość prosta i niezbyt droga jednostka. Kupisz używkę i nie wiadomo na co trafisz.

Na pewno trzeba rozebrać i sprawdzić jaka byłaby robota. Tylko niech, to fachowiec sprawdzi, a nie kowal.

Link to post
Share on other sites

Według mnie silnik jest już zajechany,bo ciśnienie na tych trzech lepszych cylindrach też nie ma szału.Masz dwie opcje...remont kapitalny,bądź zakup używanej jednostki.

Ja osobiście bym szukał używanej jednostki z pewnego źródła.

Taką decyzję musisz podjąć sam.Napisz może do kolegi @Rafalg.

Link to post
Share on other sites

Witam najpierw bym zdjol głowice sprawdził luzy tłoków w cylindrach i pierścieni na tłokach. Następnie głowice dał do weryfikacji czyli szczelność głowicy, gniazda zaworowe zawory czy nie mają wzerow oraz uszczelniacze zaworowe. Jak wszystko ok to szlif gniazd i głowicy  jak dobre to zawory dotrzeć. Nowe uszczelniacze nowa uszczelka głowicy złożenie całości i powolne docieranie silnika oraz kontrola ciśnienia na cylindrach. Ostatnio na warsztacie miałem dwa auta jeden i drugi miał zero na 1 cylindrze bez gazu lpg  były a to te tłoki wyzarte przez korniki i uszczelniacze zaworowe nowy i ten zużyty co olej leje się po prowadnicach zużytych do komory spalania. Pozdrawiam 

IMG_20210303_181104.jpg

IMG_20210315_141453.jpg

IMG_20201014_135435.jpg

Link to post
Share on other sites

Kolega @Direct 2.2 dobrze mówi. A raczej wytłumaczył o co mi chodziło

Link to post
Share on other sites

Według mnie na remoncie samej góry się,to nie skończy.

 

Link to post
Share on other sites

Wszystko możliwe chyba że trafi się gdzieś silnik po remoncie z gwarancją ale to też bywa loterią. Kto i jakich użył części i  zamienników, czy to zrobił zgodnie ze sztuka czy tylko dla kasy. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Direct 2.2 napisał:

czy to zrobił zgodnie ze sztuka czy tylko dla kasy.

Pisałem

2 godziny temu, Cretux napisał:

Tylko niech, to fachowiec sprawdzi, a nie kowal.

 

Link to post
Share on other sites

Kolega @piekaro otrzymał odpowiedzi.

Decyzja należy do niego

 

Link to post
Share on other sites

Jak cos mam ladny, prawdziwy przebieg 166tys z signuma z niemiec 2004r

Link to post
Share on other sites

No ja też Myślałem bardziej O remoncie, kupując używkę nigdy się niewiem co się trafi, podjadę jeszcze w dwa miejsca u mnie w mieście i zobaczę czy się ktoś podejmie.

Rafalag, jak coś to ile za silnik i jak z transportem ??

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Silnik po remoncie,zrobiona góra i dół, nowy rozrząd i auto śmiga,

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Po tysiącu świeży olej i filtr oleju i niech służy.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

DarioG73 jak to jest z tym olejem, dużo właśnie słyszałem żeby po tysiącu wymienić A mechanik powiedział że nie ma potrzeby, żeby wymienić za 10tys.

Damian, remont+rozrząd+Nowa magistrala wody wyszło 4000 i tydzień czasu.

Link to post
Share on other sites

Ja dla spokojnej głowy bym wymienił..Jak już poniosłeś takie koszty,to koszt oleju i filtra to nic.

Link to post
Share on other sites

@piekaro sprawdzaj pokrywę zaworów czy olej nie wywala. Jeśli ujowa uszczelka, to puści.

Link to post
Share on other sites

Dario w sumie to masz rację, tyle kasy już poszło to jeszcze te 100 z hakiem trzeba poświęcić,

cretux, akurat uszczelkę dałem im sam bo już miałem kupioną bo miałem wymieniać bo się lało,

uszczelkę miałem elring i mam nadzieję że ją założyli.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP