Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czy skrzynia biegów M32 Fam2 będzie pasowała do Opel Vectra C 2.2 direct benzyna?


Recommended Posts

Czy skrzynia biegów M32 Fam2 po 2012 będzie pasowała do Opel Vectra C 2.2 Direct benzyna? Naszukałem się na forum, na internecie i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie, może jest ktoś tutaj, kto już to robił i będzie w stanie odpowiedzieć 😀

Wiem, że lubią padać i moja prawdopodobnie też już zaczyna klękać, huczy już od 40 km/h na każdym biegu, im szybsza prędkość tym głośniej, na szczęście drążek nie lata na każdą stronę, a biegi wchodzą bez najmniejszego oporu. Nie wiem czy kiedykolwiek coś było w niej robione, samochód ma przejechane 238 tys. km, z takim przebiegiem raczej nie możliwe, żeby nie była regenerowana lub wymieniana, bo padają już z dużo mniejszymi przebiegami. Wszędzie czytam, że polecana jest wymiana na skrzynię F40, czytałem jakie części są konkretnie potrzebne do wymiany, ale nie wiem czy każda skrzynia F40 różniąca się kodem ma taki sam kołnierz, bo w końcu były montowane w innych silnikach i modelach samochodów, a większość tematów odnosi się do silników 1.9. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Link to post
Share on other sites

Witam jaką masz skrzynie  5 czy 6 biegów. Jeśli 5 to na pewno f23 a jeśli 6 to m32. Jak dobrze pamiętam to w poliftowych directach montowano te słabe skrzynie m32 one często siadają robiłem ich kilka były montowane w dużej gamie aut Opla np astry h zafiry. Kosztowna jest ich regeneracja, jak trzeba wymienić tylko same łożyska stożkowe to z 1500zl same łożyska a jeśli jakieś koła zębate z hoinkami i synchronizatorami to koszty w tysiącach. Do tego robocizna wymiany i regulacji napięcia łożysk oporostozkowych. Do tego olej i uszczelniacze polosi. Jak ktoś chce naprawdę mieć dobrą skrzynie m32 to używa bez weryfikacji skrzyni biegów nie wchodzi w grę szkoda czasu i kasy. Tylko po remoncie warta założenia. Jeśli skrzynia 5 biegowa to chodzą lepiej i dłużej te f23 niż m32 bo f40 to głównie diesle. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Ok ale poliftowych bo directy też były 5 biegowe mam ich kilka na placu i kilkanaście skrzyni od 2.2 directów 155km też. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Direct 2.2 napisał:

od 2.2 directów 155km też

Directy były tylko 155KM.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Direct 2.2 napisał:

Witam jaką masz skrzynie  5 czy 6 biegów. Jeśli 5 to na pewno f23 a jeśli 6 to m32. Jak dobrze pamiętam to w poliftowych directach montowano te słabe skrzynie m32 one często siadają robiłem ich kilka były montowane w dużej gamie aut Opla np astry h zafiry. Kosztowna jest ich regeneracja, jak trzeba wymienić tylko same łożyska stożkowe to z 1500zl same łożyska a jeśli jakieś koła zębate z hoinkami i synchronizatorami to koszty w tysiącach. Do tego robocizna wymiany i regulacji napięcia łożysk oporostozkowych. Do tego olej i uszczelniacze polosi. Jak ktoś chce naprawdę mieć dobrą skrzynie m32 to używa bez weryfikacji skrzyni biegów nie wchodzi w grę szkoda czasu i kasy. Tylko po remoncie warta założenia. Jeśli skrzynia 5 biegowa to chodzą lepiej i dłużej te f23 niż m32 bo f40 to głównie diesle. Pozdrawiam 

Niestety u mnie jest 6 biegowa 😏

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Direct 2.2 napisał:

Ok ale poliftowych bo directy też były 5 biegowe mam ich kilka na placu i kilkanaście skrzyni od 2.2 directów 155km też. Pozdrawiam 

Zatem jaki jest model jest tej skrzyni 5 biegowej, bo jeśli jest opcja wpakowania jej do silnika Z22YH to pewnie będzie to lepszym rozwiązaniem niż bawić się w regeneracje m32 lub kupowanie zregenerowanej, która może okazać się jeszcze większą porażką.

Link to post
Share on other sites

Witam jest to skrzynia f23. Pasuje do silnika directa trzeba tylko zmienić lewarek zmiany biegów z 6 na 5 biegowy i jak dobrze pamiętam to też linki zmiany biegów bo mają inne mocowanie. Jest to bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż walczyć z m32 nieudaną konstrukcją skrzyni biegów zbyt mała średnica łożysk na hoinkach i słabe smarowanie ich. Tu jedno zdjęcie ze sekcji zwłok takiej skrzyni jeden z magnesów wyłapał wytarte powierzchnię łożysk stożkowych ich bieżni. Pozdrawiam 

IMG_20191120_180028.jpg

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziękuję bardzo, taka odpowiedź mnie bardzo usatysfakcjonowała, a jak to wygląda ze sprzęgłem, kołem dwumasowym, wysprzęgnikiem i półosiami? Również trzeba wymieniać? Ze zdjęć konstrukcji obu skrzyń widać podobieństwo, zastanawiam się tylko czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kolorem nie trzeba będzie czegoś przerabiać, bo tutaj jednak widać delikatną różnicę, chyba że jest to tylko złudzenie przez inną budowę.

Skrzynie.png

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Kolego @Matx1 nie cytujemy posta pod postem i ze zdjęciami.

Link to post
Share on other sites

Witam no cóż trzeba by było faktycznie zakupić skrzynie z dwumasą dociskiem i tarczą sprzęgła od tej skrzyni f23. Wiem że to nie jest temat dla tego miejsca w formu za co z góry przepraszam ale może tylko kontakt na pw może wyjaśnij pewne zawiłości w zeszłym tygodniu rozbieraliśmy kilka 2.2 155km directow ze skrzyniami f23. Jak coś proszę o kontakt żeby niezasmiecac strony forum. Tu jest zdjęcie skrzyni m32.

Pozdrawiam 

IMG_20191118_205851.jpg

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Wiem że to nie jest temat dla tego miejsca w formu za co z góry przepraszam ale może tylko kontakt na pw

Jeśli są to interesujące informacje i mogą się komuś przydać, to nie widzę przeszkód, żeby tu opisać.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki Panowie, informacje przydadzą się jak najbardziej, uważam że temat na pewno może być pomocą dla tych, którzy będą mieli w przyszłości taki sam problem i pytania. Sama skrzynia pasuje zatem plug and play, bez przeróbek słupków? Bo na tą chwilę rozumiem, że potrzebne są na pewno: linki, dwumasa z dociskiem, tarczą sprzęgła, lewarek na 5 biegów no i oczywiście sama skrzynia f23. A co z półosiami?

Edited by Matx1
Link to post
Share on other sites

Witam półosie też trzeba będzie zmienić. Mam cały komplet do wymiany z m32 na f23. W razie zainteresowania proszę o kontakt. Pozdrawiam 

 

Link to post
Share on other sites

Witam

Od jakiegoś czasu planuję wymienić wadliwą skrzynię biegów M32 na F23 w swoim Oplu, ale nie wiem jaki dokładnie typ obudowy przychodzi do silnika Z22YH, a jest ich kilka. Informacje w internecie są bardzo okrojone w tym temacie, dlatego to co znalazłem zostawię w poście, aby ułatwić w przyszłości innym szukanie.

1 = Typ obudowy
• 1 = J-Car Fam. 2
• 2 = J-Car V6
• 3 = J-Car L850
• 4 = T-Car Fam. 2
• 5 = T-Car L850

Reszta informacji na tej stronie:

https://opel2015.wordpress.com/2015/12/08/skrzynia-manualna-f23/

Link to post
Share on other sites

Kolego @Matx1 powyższe informacje wystarczy jak zamieścisz tu. Nie musisz pisać specjalnie nowego tematu. Ten link jest znany na forum.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP