Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra c 1.8 brak mocy po wymianie kata


Recommended Posts

Jak w temacie, 

co może być nie tak, jeżeli po wymianie kata na nowy chodzi dramatycznie źle! Jakby nie palił na wszystkie gary i brakuje mu mocy. Check nie wywala błędów ale po podłączeniu pokazuje wypadanie zapłonów, raz było chyba 1 i 2 po skasowaniu pokazuje chyba 4. Cewka ma przejechanie jakieś 25 tyś, świece ok 1 tyś. Dodam, że wcześniej jeździłem bez wkładu w kacie bo mi się posypał. Na starym kacie (bez wkładu) chodził dobrze tylko strzelał w tłumik na LPG. Gaziarz stwierdził, że to przez brak kata, bo nie spalony gaz wlatuje do wydechu i tam strzela. Po wymianie kata jest dramat :(

Link to post
Share on other sites

Co za kat włożyłeś? Ori, zamiennik?

Link to post
Share on other sites

Podaj dokładnie jakie numery błędów są, a nie sam opis i dobrze byłoby gdybyś zrobił pomiary sond, korekt, przepływki. Teraz to wróżenie.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Było P0301 i 0302 po skasowaniu pokazuje P0304

Jak zrobić te pomiary? 

Edited by skorpik85
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, skorpik85 napisał:

Było P0301 i 0302 po skasowaniu pokazuje P0304

Wypadanie zapłonu wskazujące na wiązkę, czujnik temp. silnika, system paliwowy, przepływomierz lub ECU.

4 minuty temu, skorpik85 napisał:

Jak zrobić te pomiary? 

EM327 i do tego apka. Torque lub Piston

Link to post
Share on other sites

wykrec pierwsza sonde i sprawdz wtedy jak chodzi silnik

Link to post
Share on other sites

Podejrzewam ,że jak rozsypał się pierwszy kat to mogło zapchać tłumik środkowy i końcowy.Jak kat już był pusty to jako taki przelot był a jak kat już pełny to przepustowości po prostu brak i go dusi.spróbuj jeszcze odkręcić końcowy tłumik i zobaczyć jak chodzi.Środkowy z reguły prawie przelotowy jest więc jego wina raczej nie jest.

Link to post
Share on other sites

@blochu88

Właśnie jestem po wizycie u dwóch mechaników i jednego gaziarza. Jeden mechanik i gaziarz doszli do tych samych wniosków co Ty.. Jutro z rana może tam zajrzę. Czy jazda na przytkanym wydechu może być jakoś szkodliwa dla silnika? 

Sprawdzałem błędy po powrocie i dodatkowo pojawił mi się P0170. Check się nie palił. 

Link to post
Share on other sites

Może być szkodliwa ponieważ może Ci wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą.Lepiej jak najszybciej temat załatwić.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, skorpik85 napisał:

@Rafalg

Musze wykręcać czy wystarczy odłączyć? 

rece opadaja, odkrecic zeby byl wylot spalin

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Rafalg napisał:

rece opadaja, odkrecic zeby byl wylot spalin

A widzisz, myślałem, że chodzi o odczyty 😛 jutro rano jeszcze pokombinuje, teraz szykuje się do roboty. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niestety po wykreceniu sondy i po rozkręceniu wydechu, jest to samo 😭

Edited by skorpik85
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, skorpik85 napisał:

pojawił mi się P0170.

Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza.

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Cretux napisał:

Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza.

Aż tak źle by chodził? Gdzie szukać nieszczelność? 

Link to post
Share on other sites

Teraz mam jeszcze błąd p0135

Dodam tylko, że przed wymiana kata było wszystko ok! 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, skorpik85 napisał:

Gdzie szukać nieszczelność? 

W dolocie

Link to post
Share on other sites

Kolejny kat właśnie założony i Viki odżyła! Dziękuję wszystkim za udział! 

Temat do zamknięcia 

Link to post
Share on other sites

Niech zostanie dla potomnych.

Może komuś się przyda.:)

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Nie kumam, co z pierwszym katem było nie tak? Na zdjęciu jakby się wysypał czy co?

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Tantalos napisał:

Nie kumam, co z pierwszym katem było nie tak? Na zdjęciu jakby się wysypał czy co?

Błąd produkcyjny, źle ogradowany albo coś i w efekcie zatkany jeden wylot, analogicznie do tego waliło błąd na czwartym cylindrze czyli tam gdzie było zatkane. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP