Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam

Mam zagwozdkę. Autko zgasło mi na jałowym (nie pamiętam czy byłem na sprzęgle czy zrzuciłem bieg na luz).
Sytuacja wygląda tak:
- błąd na komputerze P1133 -> wskazanie na lambdę (1 rząd 1?)
- skasowany - > nie pojawia się ponownie
- silnik w miarę ciepły bo wcześniej odpalany, dojeżdżam do świateł i auto gaśnie
- nie ma błędu
- check nie wyskakuje
- nie ma choinki na zegarach
- gaśnie raz a później już lata i nie ma problemu
- z "nasłuchu uchem" wyczytuje co jakiś czas delikatne zmiany w prędkości obrotowej silnika (prawdopodobnie załącza się kompresor klimy)

po za tym nic

Nie mogę zobaczyć bloków pomiarowych kompem ponieważ mam starego op-coma 1.59 i nie widzi silnika innego prócz 2L DTH z 2009, komunikat interfejsu to "komputer odrzucił zapytanie"
Któryś z panów ma pomysł co może być problemem?
Pozdr
Marek

Link to post
Share on other sites

Sprawdz zawór zawór recyrkulacji par paliwa EVAP

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, maroslaf napisał:

- błąd na komputerze P1133 -> wskazanie na lambdę (1 rząd 1?)

https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2222

15 minut temu, maroslaf napisał:

Nie mogę zobaczyć bloków pomiarowych kompem ponieważ mam starego op-coma 1.59 i nie widzi silnika innego prócz 2L DTH z 2009

Możesz sprawdzić ELM327

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@michalm83 z tego co widzę to koszt niewysoki, wiec mogę wymienić zawór, ale jak go wcześniej zdiagnozować by nie wymieniać czegoś co działa?
EDITED: www.youtube.com/watch?v=5yaTOBQZFuw <-już mam jak przetestować 
czy może być problem EVAP bez błędu? 

@Cretux jak skasowałem P1133, to jak już napisałem - nie pojawił się ponownie, temat który podrzuciłeś w linku (dzięki) już ogarnąłem, ale nijak ma się do mojej syt. ->check nie wyskakuje
znalazlem nowszego opcoma z diagnozą silnika a20nht -> podłączę się dziś i zobaczę czy bloki mi poczyta,

OT: chyba że macie jakiegoś opcoma z autami do 2012r. to będę wdzięczny. mam kabelek opcoma(chińczyk) i do tej pory działał na VB i SAAB9-3 . kabelek to wersja 6 płytki i zainstalowany fw to 1.59

Edited by maroslaf
Link to post
Share on other sites

Możesz spróbować sprawdzić bloki vaux comem, bo ogarnia do 2014, ale nie każdy interfejs na nim działa.

Link to post
Share on other sites

vaux którego posiadam ma problem z wykryciem interfejsu - bloki pomiarowe robiłem opcomem i tam czytał. dam znać jak porobie (o ile się uda)

Link to post
Share on other sites

OP-COM itd słabo sobie radzi z Insignią 

Link to post
Share on other sites

Korekty, sondy, przepływkę i inne, to chyba zwykły ELM sobie poradzi

Link to post
Share on other sites

Krzysiu to jest Insignia i mogą być problemy ale można spróbować. Może ELM i dedykowana opka do łopla Opel DTC

Link to post
Share on other sites

No dokładnie. 15 zeta nie majątek, a warto spróbować. Najwyżej ELM przyda się do innych aut.

 

Link to post
Share on other sites

Czytając fora to stawiałbym na ten zaworek. 

Link to post
Share on other sites

więc elm jeszcze do mnie nie trafił, opcom ver z 10r. nie chce czytać bloków.

Ostatni raz jak auto odpalałem 3 dni temu było ok 1/4 baku więc odpaliłem autko wskazówka paliwa nie drgnęła wcale-> cały czas jakby było auto zgaszone. Dodatkowo wyskoczyło mi info "Niski poziom paliwa"
Olałem temat i zabrałem auto na 1 przejażdżkę po rejestracji -> na stację zalać do pełna. Stanowiska były zajęte więc zgasiłem na poczekaniu. Jak odpaliłem ponownie wskazówka nie drgnęła, dodatkowo wywaliło mi CHECK.
Po powrocie do domu sprawdziłem o co chodzi i wisi mi błąd P0463-00 wskazujący na problem z pomiarem paliwa (albo wiązka w tylnym prawym nadkolu jak już czytałem na forum insigni, albo cała pompa).

Do czego dążę? Czy wywalona pompa w zbiorniku może dawać efekt okresowo spadających obrotów/dławienia się? a tym samym problem z gaśnięciem ("bezchoinkowym") auta? 
Na chwilę obecną mam CHECK i zero wskazań paliwa na zegarku. Wcześniej tego nie było, ale auto się co jakiś czas dławiło/ spadały mu obroty do poziomu "stukania".  Czy te dwa tematy mogą być powiązane?
 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, maroslaf napisał:

wisi mi błąd P0463-00

1609952390_Beztytuu.png.cfdf28e1424ea4dcfc13e61918279904.png

2 godziny temu, maroslaf napisał:

Czy wywalona pompa w zbiorniku może dawać efekt okresowo spadających obrotów/dławienia się? a tym samym problem z gaśnięciem ("bezchoinkowym") auta?

Z ciśnieniem może już nie wyrabiać.

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam

Także dziś doszedł do mnie ELM i popatrzyłem na wykresy z auta oraz zachowane błędy
Wykresy narysowały się same (nie dotykałem pedału przyśpieszenia / gazu). W momencie kiedy spada mi prędkość obrotowa silnika (coś a' la dławienie się) wykres otwarcia przepustnicy rośnie, MAF (przepływka) rośnie, EVAP rośnie, kąt wyprzedzenia zapłonu wzrasta do 21*?  Sytuacja powtarza się co około 6-8skund. Ciśnienie paliwa jest zachowane i stałe. Dodatkowo wyskoczył mi P0420 co może pokrywać się z odczytem z czujnika  tlenu (lambdy za katem?) wskazującej na brak odczytu tlenu? mimo napięcia 0,84V. 
Dodatkowo czujnik ciśnienia MAP rośnie ale dziwnie jest korygowany kąt wyrzedzenia. 😕  nie wiem o co może chodzić.

Screenshot_20210426-123104.jpgScreenshot_20210426-123852.jpgScreenshot_20210426-123609.jpgScreenshot_20210426-124326.jpg

Screenshot_20210426-124108.jpgScreenshot_20210426-124015.jpgScreenshot_20210426-123555.jpgScreenshot_20210426-123647.jpg

Screenshot_20210426-123824.jpgScreenshot_20210426-124037.jpg

Edited by maroslaf
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie? Jakieś pomysły?

 

Edited.

znalazłem proste łopatologiczne przedstawienie jak powinna wyglądać lambda przed i za katem oraz ich wykresy ... i u mnie ewidentnie lambda za katem leży  

kAT.jpgScreenshot_20210426-123852.jpg

Screenshot_20210427-164526.jpg

Na wykresie widac 2 lambdę, po 1 skacze jej napiecie po 2 nie czyta zawartosci spalin

Edited by maroslaf
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...


Witam
Chyba problem rozwiązany... 
Jakiś ... 1/100000 bo nawet nie 0,5 mózg wkręcił "emulator" (adapter/tuleja mosiężna) w gniazdo na 1 lambdę - przed katem.
Po wykręceniu tego i wstawieniu lambdy w kat - problem zniknął
na linku jest foto lambdy z gniazda której wykręciłem emulator
VXdwxvk.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP