Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przerywanie przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach


Recommended Posts

Witam. 

Mam problem z vectra c 1.9 cdti 150 km. Fabrycznie bez dpf-a, wyprogramowany egr i kolektor zaślepiony. Sprawa wygląda następująco: przy szybkiej zmianie biegów czuć że samochód nie jedzie dynamicznie( taki efekt ślizgającego sprzęgła) ale jak gaz odpuszczę i dodam szybko jeszcze raz to już przyspiesza super. Tak też się dzieję jak jadę spokojnie na 5 biegu 90 km/h i wcisnę raptownie gaz to przydlawi się i dopiero przyspiesza. Zauważyłem też że na wolnych obrotach spalanie mam 0.4 do 0.5 l/h i nagle czuć przydlawienie silnika jak by coś się załączyło co dużo prądu potrzebuję i spalanie skacze do 0.7 i znowu spada do tych 0.5 l/h. Tak się dzieje jak samochód rozgrzany. Wszystkie filtry wymienione , sprzęgło jakieś 30000 km temu i rozrząd 1000 km na przejechane. Tak też się działo przed wymianą rozrządu. A czy przepustnica może mieć wpływ na takie zachowanie? Bo też wymieniałem oringi na regulatorze w pompie paliwa i nic to nie dało. 

Edited by JokerC
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam. Nikt nie wie co może być przyczyną przydlawienia przy przyśpieszaniu?  Za każdą sugestię będę wdzięczny i sprawdzę 

Link to post
Share on other sites

Jakieś logi ? Błędy? Cokolwiek?
Nawet wróżbita musi mieć z czego wróżyć.

Link to post
Share on other sites
Dnia 27.03.2021 o 08:10, JokerC napisał:

Witam. 

Mam problem z vectra c 1.9 cdti 150 km. Fabrycznie bez dpf-a, wyprogramowany egr i kolektor zaślepiony. Sprawa wygląda następująco: przy szybkiej zmianie biegów czuć że samochód nie jedzie dynamicznie( taki efekt ślizgającego sprzęgła) ale jak gaz odpuszczę i dodam szybko jeszcze raz to już przyspiesza super. Tak też się dzieję jak jadę spokojnie na 5 biegu 90 km/h i wcisnę raptownie gaz to przydlawi się i dopiero przyspiesza. Zauważyłem też że na wolnych obrotach spalanie mam 0.4 do 0.5 l/h i nagle czuć przydlawienie silnika jak by coś się załączyło co dużo prądu potrzebuję i spalanie skacze do 0.7 i znowu spada do tych 0.5 l/h. Tak się dzieje jak samochód rozgrzany. Wszystkie filtry wymienione , sprzęgło jakieś 30000 km temu i rozrząd 1000 km na przejechane. Tak też się działo przed wymianą rozrządu. A czy przepustnica może mieć wpływ na takie zachowanie? Bo też wymieniałem oringi na regulatorze w pompie paliwa i nic to nie dało. 

Sprawdz czy geometria na turbinie nie zacina sie,sprawdz weze powietrza oraz intercooler,przeczysc wszystkie kostki najlepiej kontaktem pompa,wtryski czujniki,przeplywka,sprawdz czujnik doladowania i jak jest potrzeba przeczysc.To wszystko mozesz zeobic we wlasnym zakresie.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A czujnik w pompie wysokiego ciśnienie może wymienić?  Błędów nie ma. Op-coma mam i sprawdzałem. A logów nie umiem robić. A jak sprawdzić ta geometrię?  Bo te gumowe przewody od podciśnienia to już wymieniłem A czujnik doładowania i map sensor to chyba po 5 razy. 

Dużo czytałem o takich problemach i jak by były jakieś błędy to bym szukał na forum i może by było łatwiej. Jak możecie to wytlumaczcie mi jak te logi zrobić. I jak domowym sposobem sprawdzić tą geometrię

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, JokerC napisał:

A czujnik w pompie wysokiego ciśnienie może wymienić?

Wymieniac na pale to jeszcze zdazysz.Najpierw wszystko posprawdzaj.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, JokerC napisał:

 I jak domowym sposobem sprawdzić tą geometrię

Musisz wlozyc lapke pod gruszke turbiny(z dolu to zrobic najlepiej) i poruszac tym pretem wychodzacym z gruszki.Musisz wyczuc czy chodzi to plynnie czy sa zaciecia.

Link to post
Share on other sites

Witam miałem na warsztacie zafire 1.9 150km podobne objawy okazało się że przepustnica a raczej jej ekektronika jest zalana olejem co robi zwarcie i nie steruję się klapka przepustnicy. Dobrze by było ja podmienić i sprawdzić czy chodzi prawidłowo. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Witam miałem na warsztacie zafire 1.9 150km podobne objawy okazało się że przepustnica a raczej jej ekektronika jest zalana olejem co robi zwarcie i nie steruję się klapka przepustnicy. Dobrze by było ja podmienić i sprawdzić czy chodzi prawidłowo. Pozdrawiam 

Tylko, że olej jest dobrym izolatorem.Jak już to prędzej coś nie styka przez olej a nie robi zwarcie. No chyba, że w oleju pełno opiłków...

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sprawdzałem geometrię i chyba jest ok. A przepustnicę zmieniałem. 

A tak jeszcze myślę że to nie przepustnica bo na wolnych obrotach czasami go przydlawi jak stoję na światłach np.

Edited by JokerC
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP