Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20NET - Demontaż i ponowny montaż turbiny


Recommended Posts

Cześć wszystkim. 

Mam pytanie odnośnie turbiny Garett w silniku Z20NET. 
Czy mógłby ktoś mi opisać, na zasadzie krok po kroku, demontaż i ponowny montaż turbiny, w tym momenty dokręcania śrub ? Czy jest to skomplikowana procedura i czy jest jakieś ryzyko? Podejrzewam, że na łączeniu urwał mi się zawór upustowy i chciałbym to sprawdzi. 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)

Link to post
Share on other sites

Witam. Nie jestem pewny wszystkiego na 100% ale napiszę Ci to co zapamiętałem z demontażu turbiny w moim z20net. Żeby sprawdzić zawór upustowy wystarczy zdemontować katalizator. Pod spodem odkręcasz 3 nakrętki od pierwszej rury wydechowej i wspornik katalizatora od bloku silnika. Następnie osłona termiczna kata i ciągniesz ją do góry. Później 3 nakrętki kata do turbiny, możesz je zagrzać, będzie lżej je zerwać. Uważaj na czujnik temperatury spalin wkręcony w katalizator. Jak go uszkodzisz nie dostaniesz go samego, tylko z katem za chore pieniądze w ASO. Demontaż samej turbiny nie jest jakoś bardzo skomplikowany, tam gdzie nie ma podejścia palnikiem do zagrzania nakrętek zapsikaj szpilki jakimś penetrantem. Odkręcasz przewody do smarowania i chłodzenia, odłączasz przewody podciśnienia, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego (3 nakrętki). Turbo zakładasz oczywiście na nowym zestawie montażowym, przed podłączeniem  przewodu podającego olej do smarowania dajesz jej trochę oleju silnikowego ze strzykawki na start. Nakrętki turbiny na mocowaniu do kolektora możesz dać po 2 (u mnie turbo poluzowało się na tym połączeniu, dokręciłem a za jakiś czas wydmuchało uszczelkę i dlatego ściągałem i po tym incydencie dałem już nową uszczelkę i po 2 nakrętki). Odnośnie momentów jest gdzieś na tym forum obszerny temat o tym, choć w przypadku dokręcania turbiny do kolektora słabo tam z dojściem normalnym kluczem a co dopiero dynamometrycznym. 

Edited by wojtek2812
Link to post
Share on other sites

może to Tobie również pomoże 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP