Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z sterowaniem silnika


Recommended Posts

Witam, miałem do zmiany pierścienie w vectra c 2003r gts, i porozpinalem kostki, zdjołem to co jest potrzebne do wymiany pierscieni oczywiście minus akumulatora zdjęty odkręciłem sterownik silnika i wypiąłem te 2ie duże kostki i musiałem coś z bagażnika wyjąć i podłączyłem minus do aku i powstało jakieś przepięcie w okolicy odpietego odkręconego sterownika silnika ewentualnie tych dużych złączy zaiskrzyło zdjolem szybko minus z aku, złożyłem cały silnik do odpalenia a tu problem silnik nie pracuje równo na komputerze pokazało błędy typu otwarte wtryski paliwa brak iskry na 3cim tłoku i jeszcze jakieś,  czy to zaiskrzenie mogło spowodować uszkodzenie sterownika silnika? A byl nie podłączony  i odkręcony od kolektora ssącego wisiał na środkowym kablu luźno proszę o pomoc 

20210312_194941.jpg

Link to post
Share on other sites

Czyli że plus + został? na aku? a tylko minus - odpięty od aku :o

Link to post
Share on other sites

Do tej pory zdążyłem się dowiedzieć tylko tyle że mam sprawdzić masy czy są przykręcone a tam napisałem że  na 3cim tłoku pomyliłem się wypadanie zapłonu i otwarte wtryski paliwa 

Link to post
Share on other sites

Auto do tej pory chodziło dobrze ale bralo 5l oleju na 2000 km i dla tego zmieniałem pierścienie a były zapieczone w szegulnosci te na dole 

Link to post
Share on other sites

Zbyniu edytuj posty nie pisz jeden pod drugim,instalka do spr. przy tych łączach a ze sterownikiem jak co to może kolega @Crazy podpowie pomoże :)

czemu + zostawiłeś? nie rozumiem pierścienie wymieniłeś a tu taki podstawowy błąd

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Rysu napisał:

Zbyniu edytuj posty nie pisz jeden pod drugim,instalka do spr. przy tych łączach a ze sterownikiem jak co to może kolega @Crazy podpowie pomoże :)

czemu + zostawiłeś? nie rozumiem pierścienie wymieniłeś a tu taki podstawowy błąd

Już się stało i nic nie poradzę będę mądrzejszy na przyszłość 

Link to post
Share on other sites

No tak człowiek się uczy cały czas,jedynie dodatkowe koszta jeszcze wylazły.

Wychodzi że o olej nie było dbane skoro pierścienie stały jaki przebieg?

Poczekaj na wypowiedzi bardziej obeznanych z elekryki.

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Rysu napisał:

No tak człowiek się uczy cały czas,jedynie dodatkowe koszta jeszcze wylazły.

Wychodzi że o olej nie było dbane skoro pierścienie stały jaki przebieg?

Poczekaj na wypowiedzi bardziej obeznanych z elekryki.

Było dbane o olej ale to juz nie problem tylko mam pytanie czy kupno dobrego sterownika rozwiąże problem bo to koszt około 500zl 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Problem z vectra rozwiązany jak zedmowalem listwę z kablami na wtryskiwaczach to urwalem parę kabelków od wtyczek wtryskow i to był problem nie równej pracy silnika i błędy dzięki za pomoc wszystkim 

Edited by Zbyszek9999
Link to post
Share on other sites

@Zbyszek9999
 w okienku posta masz trzy kropki. Kliknij w nie i tam masz opcję edytuj. Wtedy możesz wprowadzić zmiany do tekstu.

Link to post
Share on other sites

Trzeba by sprawdzić czy ten jest uwalony? Bo może problem w instalce? Koledzy bardziej obeznani z elektryką sterownikami itp coś podpowiedzą.

@oriencik już pisalem PW w tej sprawie ;)

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

@Zbyszek9999 Skoki napięcia jak najbardziej mogą uszkodzić elektronikę w samochodzie.No ,ale żeby doszło do takiej  sytuacji to kluczyk musiał być pozostawiony w stacyjce w pozycji ,,Zapłon'',bo wtedy wszystkie moduły zaczynają żyć.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Co to za różnica czy odpięty jest + czy -? Jeśli jest odpięty obojętnie który to obwód jest otwarty, jeśli zakładasz kleme to obwód się zamyka i nie ważne czy to klema minusową czy plusowa. Jeśli ma wystąpić zwarcie to i tak wystąpi.

Jakie dokładnie błędy występują? Nie masz iskry tylko na 3 cylindrze?

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Zbyszek9999 napisał:

Problem z vectra rozwiązany jak zedmowalem listwę z kablami na wtryskiwaczach to urwalem parę kabelków od wtyczek wtryskow i to był problem nie równej pracy silnika i błędy dzięki za pomoc wszystkim 

Nie potrzebnie teraz edytowałeś post.Śmiało mogłeś pisać nowy,bo nie wszyscy czytają cały temat.

Fajnie,ze już wszystko w porzo.:)

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie,ale gdybyś napisał nowy post,to byłby na samym dole i od razu byłoby widać ,że problem udało Ci się rozwiązać.

Nic się nie stało:) pobędziesz trochę,to poznasz specyfikę forum.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP