Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Problem dotyczy modelu z silnikiem 1.9 Cdti.

Do tej pory Filtr Cząstek stałych nie sprawiał żadnych problemów a i ja robiłem wszystko aby mu również nie przeszkadzać podczas wypalania.

Niestety, od jakiegoś czasu Borykam się z problemem, który polega na tym że DPF nie może się wypalić.

Szczegółowo - Kontroluje poziom zapchania filtra za pomocą aplikacji połączonej z czytnikiem BT. Zazwyczaj przy ok 80% zapchania rozpoczynała się procedura wypalania i filtr po wypaleniu wskazywał +/- 10%.

Niestety od jakiegoś czasu filt nie potrafi się wypalić, w momencie kiedy stopień zapchania dochodzi do ok 80% , po zakończeniu wypalania, wynik ten pozostaje taki sam i ciągle wzrasta, dochodzi do sytuacji gdzie wskaźnik pokazuje 120% zapchania, a procedura wypalania załącza się praktycznie przy każdej jeździe, dopiero po którymś razie udaje mu się wypalić syf (najczęściej na postoju). Wymieniony został czujnik ciśnienia DPF, lecz niestety to nie pomogło, dodam, ze regularnie "gonię" samochód po trasie, i nawet utrzymując obroty powyżej 4k DPF nie może się wypalić. Miał ktoś może podobny problem? gdzie szukać przyczyny? 

Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Jaki przebieg? Sprawdź czy złącze elastyczne jest całe. Może warto go zdjąć i zajrzeć do środka, najlepiej kiedy będzie zapełniony, może po prostu już się zaczyna zapychać i trzeba by go zregenerować.

Link to post
Share on other sites

U mnie proces wypalania DPF odpala zawsze przy nasyceniu 100-105% I po zakończeniu nasycenie mam 10-15%.Nie miałem nigdy sytuacji,że proces zaczął się poniżej 100% nasycenia.Sprawdź jak podpowiada kolega @pietros złącze elastyczne,bo szczelność układu nie jest tu bez znaczenia.

20201031_153835.jpg

Link to post
Share on other sites

Hej. Dzis pojawił się kolejny objaw a mianowicie zaczęła mrugac kontrolka swiec żarowych. Zrobiłem dzis 150 km, z czego dpf wypalal sie ok 4 razy, w momencie wypalania jeździłem na 4000/4500 tys obrotow na 3cim biegu, i nic... chmura niebieskiego dymu za mną a stopień nasycenia wzrosl ze 112 do 126 %. Spalanie chwilowe również gdzie zazwyczaj na postoju osiągało 5/6l. Tym razem maksymalnie wskazuje 2l. Podjechałem do mechanika i techem wyzerował poziom nasycenia, tydzien temu wymieniałem czujnik ciśnienia dpf, i wtedy tego nie zrobił. Zobaczymy czy cos to da..

Link to post
Share on other sites

@Dyzio91 Jeżeli mruga kontrolka świec żarowych to masz informację,że proces wypalania filtra został kilkukrotnie przerwany (niedokończony).

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Dyzio91 napisał:

Podjechałem do mechanika i techem wyzerował poziom nasycenia

No to jak robisz takie zabawy, to nie dziwne że coś jest nie tak. Przy zapełnionym DPF wyzerowałeś jego poziom i co teraz? Ma zapełniać się jeszcze dalej? A z czujników ciśnienia będzie informacja, że już jest mocno zapełniony i w ogóle będzie wariował. Jak już, to trzeba było go spróbować wypalić z poziomu kompa. Sprawdziłeś czy wydech od silnika do DPF jest szczelny?

Link to post
Share on other sites

Nie masz nic do stracenia spróbuj wymusić wypalanie z poziomu kompa,choć nie jest zalecane.

Link to post
Share on other sites

Podjechałem dziś na warsztat podłączyć machinę pod kompa, ciśnienie powietrza DPF -2 - Czujnik działa prawidłowo wskazując przelot, stopień zapchania dobił do 50 % od zresetowania, być możliwe faktycznie filtr się wypalał ale nie chciał się zresetować z jakichś niewiadomych przyczyn, i po wypaleniu dalej myślał że jest zapchany, w momencie gdyby tak było, czujnik ciśnienia powinien wskazywać większą wartość.

Jutro spróbuję jeszcze wpuśić k2 dpf cleaner przez przewód ciśnienia i zrobię parę KM, w najgorszym przypadku oddam DPF do regeneracji i tyle.

Przymierzam się również do zakupu modułu lwpm - kontrola nad DPF się zwiększy wtedy

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP