Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 1.6 XEP - Wypadanie zapłonu


Recommended Posts

Miesiąc temu kupiłem Vectre C z 2008 roku z silnikiem 1.6 XEP z instalacją LPG. Od początku odczuwałem lekkie szarpnięcia samochodem po odpuszczeniu gazu, szarpnięcia przy dodawaniu gazu zwłaszcza jadąc na LPG oraz lekki brak mocy ale wiedziałem że musze wymienić świece, filtry LPG i jak się okazało listwę wtryskową LPG . W oczy z deski bił również check, który sygnalizował ubogą mieszanke i losowe wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Wymieniłem świece, filtry, i listwę od LPG. Uboga mieszanka zniknęła, natomiast wypadanie zapłonu pozostało. Wszystkie nieprzyjemne objawy jednak ustały. Po wykasowaniu błędów pojawiły się one znowu (wypadanie zapłonu) ale auto jeździło jak powinno bez żadnego zająknięcia. Mechanik zwrócił uwagę na ewentualną wymianę cewki zapłonowej bądź luzy zaworowe przy dalszych problemach. I problem pojawił się dzisiaj. Odpaliłem samochód na moment by się zagrzał. Stał na luzie a ja zacząłem odśnieżać i po minucie/dwóch usłyszałem dziwną prace silnika, jakby chodził na 3 gary. Auto straciło moc, ciężko było ruszyć, dość głośno chodził. Po przejechaniu ok 1,5km, zgaszeniu i uruchomieniu go 2x wszystko wróciło do normy. Błędy cały czas te same, nic nowego - wypadanie zapłonu (wszystkie cylindry). I teraz pytanie bo poszukałem i widziałem że to dość częsty problem. Czy winna temu może być ta cewka? Może jakaś elektryka, kable? Mechanik zawołał za cewkę (upewniając że to jedyna rozsądna) kwote 600-700zł a nie ukrywam widziałem cewki w nieco niższej cenie. Sprawdzenie luzów zaworowych 200, ewentualna regulacja u niego 700-800 (!?). Auto ma przejechane 146 tyś. KM, na instalacji LPG około 58tyś KM. Czym zająć się w pierwszej kolejności? Rozrząd robiony 09.2019, równo 10tyś KM temu. Błędy kasowałem 3-4 razy, pojawiały się na zimnym, w okolicach okresu przełączania się auta na gaz. W jakimś poście wyczytałem znowu że gość pojechał do ASO Opla na jakąś robote (miał 120tys KM), poprosił przy okazji o sprawdzenie luzów zaworowych to usłyszał że przy 1.6 XEP problemu z nimi raczej nie ma i nie ma potrzeby sprawdzania. Na co mam zwrócić uwagę? 

 

Link to post
Share on other sites

Cewka delphi kosztuje mniej niż 300zł. Takie szły na pierwszy montaż. Nie wiem, może mechanik ma jakąś pozłacaną albo będzie ją odkręcał diamentowym kluczem. Cewkę jednak narazie bym sobie darował bo z tego co opisujesz to bardzo prawdopodobnym problemem jest luz zaworowy. Jeśli wtryski wytrzymały 58kkm to raczej nie były najwyższych lotów. Jeśli znów wtryski nie były najlepsze to pewnie ten kto je montował nie przyłożył się zbytnio do strojenia. Z tych dwóch powodów był błąd ubogiej mieszanki, a to już prosta droga do wykończenia gniazd zaworowych i zlikwidowania luzów. Najpierw proponuję zmierzyć luzy i wyregulować, potem porządnie ogarnąć instalację i będzie śmigać. Co tam masz teraz za wtryski, bo jak widzę "listwa wtryskowa" to nóż się w kieszeni otwiera. Tu trzeba dać pojedyńcze, precyzyjne wtryski na krótkich wężykach i z dobrze osadzonymi wkrętaki w kolektorze. Potem porządne strojenie na korekty i afr i problemu nie będzie

Link to post
Share on other sites

Dzieki za porade. Posluchalem sie, odstawilem auto na sprawdzenie luzow. Zrobiłem prawie 2k km od wymiany tych wtryskow, mialem mieć dzisiaj regulacje ale przelozylem temat bo po ewentualnej regulacji luzow i tak auto musi isc do gazownika na strojenie. Jutro bede wiedzial na czym stoje. Co do tych wtryskow to szczerze nie wiem co tam wsadzil. Instalacja to lovato smart (chyba 4?). Ale generalnie gazownik, u ktorego byla ta instalacja robiona jak i pozniejsze jej serwisy ma bardzo dobre opinie w moim mieście (Bielsko). Sam w poprzednim samochodzie (Hyundai Sonata v6 2.7) robilem u niego instalacje, zawsze u niego serwis i wszystko bylo w najlepszym porzadku. Nie mialem powodow do narzekania. Dam znac co wyszlo czy pomoglo. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam w mojej vectrze też miałem problem z wypadaniem zapłonu na każdym cylindrze ale u mnie był problem pourywały się kabelki od wtrysków paliwa i masy , posprawdzaj dokładnie instalacje na silniku może jakiś zimny lud lub coś zaśniedziało pozdrawiam mechanik u mnie stawiał na sterownik silnika koszt 400zl używka a skończyło się na 100zl sprawdzenie przez elektro mechanika 

Edited by Zbyszek9999
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A wiec tak. Troche mi to zajelo. Regualcja luzow zaworowych 780zl. Byly do roboty od razu. Zaraz pontym regulacja gazu. Dzieki cichy117 za celna porade. Auto jezdzi dobrze ale jest kolejna sprawa. Mianowicie lubi sobie czasem szarpnac lekko. W inny sposob niz wtedy przed regulacja luzow. Stoje tez na jalowym biegu i co jakis tak jakby lekko przygasnie, obroty zafaluja. Odpala od dluzego czasu ciezko na zimnym. Czasem za drugim razem. Na cieplym również sie zdarzy. Znalazlem cewke delphi za 280zl. Bylem teraz znowu u mechanika 2 razy poniewaz mam wyciek plynu chłodniczego. Pierwszy wyciek byl przez gaz i rozciecie przewodow pod instalacje. Teraz najprawdopodobniej chlodnica gdzies cieknie. Pytalem o to przerywanie, zarzucilem temat cewki to znowu gadka ze cewka 600-700zl i mozna sprobowac. Nie wiem czy jest sens walic jakas cewke ngk za 600-700 skoro te delphi jak pisal Cichy sa polowe tansze. Wkladac ta delphi? I czy faktycznie warto podejrzeqc ta cewke? Mechanior wspomnial tez o tym ze winny moze byc wyzej wymieniony sterownik. Od zrobienia luzow nie ma zadnych checkow, bledow, czegokolwiek. Nie wiem jak duze ma to w tym przypadku znaczenie ale dodam ze zauwazylem tez delikatnie slizgajace sie sprzeglo, ktore jest tez do zrobienia poniewaz lubi stwardniec, delikatnie uszarpuje przy ruszaniu, zgrzyta wsteczny, 1 i 2 bieg wchodzi ciezko. 

Link to post
Share on other sites

Najpierw trzeba by podejrzeć korekty bo nie wiadomo co to była za regulacja gazu. Te lekkie wypadania zapłonu występują też na benzynie?

Link to post
Share on other sites

Tak. Zdarza sie to tez na benzynie lecz na gazie zdecydowanie czesciej. Co mozna by najpredzej obstawiac?

Link to post
Share on other sites

Problem z mieszanką paliwową (trzeba sprawdzić korekty) albo coś nie tak z zapłonem

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP