Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Cześć,
Mam problem ze słabym biegiem biegu jałowego w Vectrze z silnikiem Z22YH. Po uruchomieniu silnik dławi się, ma niskie obroty i nie zapala się prawidłowo. Gdy pedał przyspieszenia jest wciśnięty i zwolniony, prędkość obrotowa silnika spada poniżej 500. Po wyłączeniu biegu podczas jazdy, silnik gaśnie.
Wymieniłem pompę w zbiorniku, membrany w pompie wysokiego ciśnienia, regulator ciśnienia paliwa i czujnik na kolektorze dolotowym (podciśnienie?)

Po rozgrzaniu się silnika prędkość biegu jałowego wzrasta do 1500, następnie spada do 500 i stopniowo rośnie ponownie do 1500. I tak dalej.

Po odłączeniu pierwszej sondy lambda problem ze wzrostem obrotów znika, ale silnik dalej dusi się na biegu jałowym.

Po odłączeniu MAF znika też problem słabej pracy na biegu jałowym. Tylko od czasu do czasu jeden z cylindrów źle się zapala. Jednak nie zostanie to pokazane w diagnostyce.

 

Gdy zostawiam podłączoną sondę lambda i MAF to na biegu jałowym zużycie wynosi 1,7 l / h.
Po odłączeniu sondy lambda i MAF zużycie wynosi 1,1 l / h.
Gdy silnik był sprawny, zużycie wynosiło 0,7 l / h

Czy można jeździć bez podłączonej sondy lambda i MAF? Mam samochód jako sprawny i zapasowy na wypadek, gdyby coś wymagało naprawy w innym samochodzie.

 

Myślisz, że sonda lambda i MAF zepsuły się w tym samym czasie, czy problem jest gdzie indziej? Może wadliwa jednostka sterująca.

 

Film pokazujący złe działanie na biegu jałowym

 

 

MAF odłączony, podłączony lambda

 

MAF odłączony, lambda odłączony

 

Edited by KARBURAToR
Link to post
Share on other sites

Wywal tą cholerną odme. Zaślep do strony kolektora, a przewód od strony pokrywy zaworów puść do filtra powietrza pod wkład.  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP