Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

• Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dym z wydechu Vectra B 1.6 16v 2000r

Recommended Posts

Cześć wszystkim! Na wstępie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem i jeżeli piszę w złym dziale to proszę o przeniesienie. Mam problem z moją Vectrą, zacznę od tego, że mam lekkie wycieki oleju w dwóch miejscach (mechanik powiedział, ze jeden to uszczelniacz pod wałem(?), drugi z lewej strony silnika tak jakby pod rozrządem) olałem temat bo dużo nie musiałem dolewać (średnio 100ml na 1000km). Po jakimś czasie zauważyłem, że płyn chłodniczy zaczyna mi uciekać (od wakacji do stycznia dolałem całe 5litrów borygo) Parę dni temu miałem mały incydent przez który musiałem wymienić układ wydechowy(3 części: przód, środek, tył) Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku strasznie dymi z tego wydechu (nie jest to typowo niebieski dym, bardziej biały) Kopciło już wcześniej ale nie aż tak intensywnie jak teraz. Poczytałem trochę na googlach i obawiam się, że może to być uszczelka pod głowicą? Myślicie, że jest to możliwe? Dodam, że nie mam 'masła' na nakrętce od silnika. Plus na 'luzie' silnik nie pracuje równo przez co kopci nierównomiernie. 

Kolego po 1 napisz jaki silnik a jak Ci poleciał uszczelniacz od strony wału to sam go wymienisz wbrew pozorom nie ma z tym dużo roboty.

Po 2, 5 litrów płynu i biały dyn cóż,sam sobie odp.na pytanie,choć nie musi to być UPG mogła np.delikatnie pęknąć głowica lub blok czego Ci nie życzę.