Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Czy to normalne jest że jak się nie załączy sprzeglo lockup to czuć jakby slizganie?

Np jak ruszam w trybie zimowym to utrzymuje cały czas 2200 i wolno przyspiesza na 4 biegu 

 

Jak jadę jednostajnie i puszczę gaz to obroty spadają do jalowych to w tym momencie np przy 1500 utrzymuje 50km/h i jak wcisne gaz to obroty ida do 2200 i auto przyspiesza dziwne to wtedy wygląda

 

Ta sytuacja nie występuje w momencie jak puszczę gaz i auto hamuje silnikiem to wtedy po naciśnięciu gazu obroty rosną wolno razem z prędkością od 1500 A nie odrazu wskakuje na 2200 i przyspiesza 

 

Wytlumaczylem jak umiem 

Od czego to zależy czy mam hamowanie silnikiem czy nie? Np automat w vw cały czas hamowal silnikiem A nie wysprzeglal A właśnie przy tym wysprzeglaniu podczas przyspieszania czuć że silnik się kręci szybciej od skrzyni 

Tak ma być? Jak jest u was?

Szczególnie to czuć na manualu gdy sprzeglo nie jest spięte daje gaz na ma za obroty wskakuja na 2200 mimo że dobrej prędkości podczas jazdy bez przyspieszania auto miało ok 1200 ogólnie o jakieś 750-1000 obroty wzrastają gdy sprzeglo jest spięte i obroty nie spadają po puszczeniu gazu ten problem wcale nie występuje 

Edited by luky0828
Link to post
Share on other sites

Jeżeli mowa o af40 to tryb zimowy ma dwa cele:

- Zmiejszać moment dostarczany na koła (rusza z wyższego biegu i ślizga) - mówiąc szczerze ani razu go nie użyłem bo nie ma takiej potrzeby (mam auto z ta skrzynią prawie 8 lat)

- Szybciej dogrzać skrzynie (więcej uślizgu więcej temperatury) Włącza się on swoją drogą "automatycznie" gdy temperatura oleju jest za niska.

NIe wiem jaką skrzynię miałeś wcześniej w "VW" ale skrzynia typu AF40 to klasyczna skrzynia ze sprzęgłęm hydrokinetycznym i to jest normlane, że ślizga między 800 - 2200, jak ślizga powyżej - to znaczy że coś nie działą :) Tzn są progi "prędkości" dla każdego biegu w których sprzegło spina napęd na 100%  i utrzymuje się też do określonej prędkośći hamując silnikiem.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Uspokoiles mnie bo myślałem że to objawy konwertera

 

Vw tiptronika miałem  i tam nie ślizgalo wcale i nie czuć byli czy zapina na stałe i hamowanie silnika działało normalnie 

 

Czyli jak jedziesz np na 5 biegu 60km/h i masz 1200 obrotów puszczasz gaz obroty spadają do 700 A jak wcisniesz do położenia przed kikc down to obroty wskakuja na 2200 i auto przyspiesza i to jest normalne?

W vw jak puściłem gaz to hamowal silnikiem A jak wcisnalem to szedł od 1200 a nie leciały odrazu obroty 1tys wzwyż 

 

Takie zachowanie automatu jest całkowicie normalne?????

 

Normalne też jeet że jak staje wrzuca jakby sama N tak podejrzewam bo jak zdejme szybko mogę z hamulca to nic się nie dzieje A potem załącza D z szarpnieciem i auto rusza 

Edited by luky0828
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, luky0828 napisał:

Czyli jak jedziesz np na 5 biegu 60km/h i masz 1200 obrotów puszczasz gaz obroty spadają do 700 A jak wcisniesz do położenia przed kikc down to obroty wskakuja na 2200 i auto przyspiesza i to jest normalne?

Jak najbardziej tak :) przy 60 to on dopiero 3 bieg zapina na stałe na 5 będzie uślizg aż się nie napędzisz do dobrych 90 kmh. 4 Bieg zapina powyżej 80  :) 

 

6 godzin temu, luky0828 napisał:

Normalne też jeet że jak staje wrzuca jakby sama N tak podejrzewam bo jak zdejme szybko mogę z hamulca to nic się nie dzieje A potem załącza D z szarpnieciem i auto rusza 

Tak, jak stoisz i trzymasz hamulec na D to on wysprzęgla (widać po spalaniu, że trochę spada) a jak puścisz to zapina i jazda :)

Link to post
Share on other sites

Mam problem ze skrzynią biegów, ale u mnie nie ma szarpania skrzynią jak w większości przypadków tu na forum. U mnie biegi zmienia gładko bez problemowo przód tył bez szarpnięć, natomiast podczas jazdy przykładowo próbuje wcisnąć mocniej pedał gazu jest efekt jak bym wcisnął sprzęgło, czyli obroty nagle rosną a nic się nie dzieje. Czy to wina sterownika, czy może tylko/aż sprzęgło hydrokinetyczne. Ktoś miał podobne historie. Spodziewam się wszystkiego skrzynia ma na karku prawie 400kkm bez żadnego remontu po za wymianami oleju.

Dodam że przy pierwszym przypadku podczas jazdy autostradą dostałem błędy i włączył się tryb serwisowy. Po zatrzymaniu i uruchomieniu mogłem jechać dalej ale już na różnych biegach pojawiał się ten sam efekt.

silnik:
P1700 - błąd nieznany, ale po poszukiwaniach znalazłem że chodzi o błąd skrzyni biegów.
(00) - Nie występuje
skrzynia:
P0729 - Bieg 6, niewłaściwe przełożenie
(60) - Nie występuje

Błędy skasowałem.

Po tym przemieszczałem się tylko po mieście i tylko przy większym wciśnięciu gazu jest ten poślizg ale nie zawsze.

Najgorsze w tym wszystkim jest to że chciałem w tym miesiącu ten samochód sprzedać.

 

Link to post
Share on other sites

to ślizganie masz w całym zakresie obrotów? czy tylko w dolnym? :)

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie połączyć te tematy, bo są podobne

Link to post
Share on other sites

Ogólnie jadę sobie na ok 2k obrotów dodaje gazu i jest ten efekt obroty skaczą do 3-3,5k obrotów jak bym nie ciągnął skrzyni po czym popuszczam gaz i jadę na spokojnie dalej po emerycku. Prawde powiedziawszy od pierwszego przypadku dziś odważyłem się przejechać tym autem do pracy, więc za dużo testów nie zdążyłem wykonać, nie mówiąc o warunkach: Kraków, korki, wolna jazda itp.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Cretux napisał:

Pozwolę sobie połączyć te tematy, bo są podobne

ale  mixior :D cuda jakieś :D

 

4 godziny temu, daszdan napisał:

Ogólnie jadę sobie na ok 2k obrotów dodaje gazu i jest ten efekt obroty skaczą do 3-3,5k obrotów jak bym nie ciągnął skrzyni po czym popuszczam gaz i jadę na spokojnie dalej po emerycku. Prawde powiedziawszy od pierwszego przypadku dziś odważyłem się przejechać tym autem do pracy, więc za dużo testów nie zdążyłem wykonać, nie mówiąc o warunkach: Kraków, korki, wolna jazda itp.

Niska tempertatura oleju może powodować przeciąganie ale już takich mrozów chyba nie ma :P

aaa  przy gazie w podłodze jadąc np 30-40 kmh na 3 biegu (albo w trybe D)  - nromalne jest to, że obroty wejdą na te ~ 2-3 tyś zanim nabierze prędkości - ale po tym spadną obroty i czuć po aucie że sprzęgło "łapie" i się zbiera :) Bo w tym zakresie ma najwięcej momentu więc radzi sobie tak aby najefektywniej przyspieszyć :)

Jak jesteś w stanie na uślizgu bez odczówalnego przyspieszania zamknąc obrotomierz - to wtedy nie jest to prawidłowe zachowanie :)

Link to post
Share on other sites

To nie depniecie w spód tylko dodanie trochę więcej gazu jak się dodaje aby przyśpieszać, nie muskanie pedału. Wciskać w podłoge nawet nie próbowałem. Może teraz będzie mniejszy ruch to spróbuje na manualu na jakich biegach jakie efekty.

Wiadome, że na zimnym oleju trochę przeciąga niskie biegi, ale tu nawet nie przeciąga tylko dokładne odczucie jak na manualnej skrzyni wcisnąłbym gaz i sprzęgło.

 

Link to post
Share on other sites

No ok ale dlaczego tiptronik z vw tak nie zmienial biegow? Tylko tak odczuwalem jakby te biegi były non stop spięte bez slizgania 

A skrzynia przecież taka sama 

 

Dlaczego luzuje na postoju to ponoć nie jest szkodliwe?

 

A tak poza tym jak staje np otworzyć garaż to dawać na p czy n czy poza blokadą kół skrzynia ma takie samo cisnienie na p i n? Chodzi wtedy pompa oleju?

 

Chciałem wymienić olej Ale panowie w warsztacie odradzili i powiedzieli że sporo tych skrzyń naprawiaja więc jak jeździ to żeby jeździć to jak to wkoncu jest? 

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem wczoraj i wychodzi, że ten efekt bez odpuszczania gazu jest na jakieś 1-2s po czym ładnie wyrównuje obroty bez szarpania i jedzie/przyspiesza prawidłowo. Biegi zmienia bez problemu do 6 na ustawieniu D. przy ręcznej też nie było problemu.

19 godzin temu, Leszek__J napisał:

aaa  przy gazie w podłodze jadąc np 30-40 kmh na 3 biegu (albo w trybe D)  - nromalne jest to, że obroty wejdą na te ~ 2-3 tyś zanim nabierze prędkości - ale po tym spadną obroty i czuć po aucie że sprzęgło "łapie" i się zbiera :) Bo w tym zakresie ma najwięcej momentu więc radzi sobie tak aby najefektywniej przyspieszyć :)

w trybie D jadąc w tym przedziale wciskając w dechę, ze standardowym opóźnieniem dla automatu robi redukcje na 2 i ciągnie prawidłowo.

EDIT:

mam wrażenie ze efekt sprzęgła najczęściej pojawia się na 4 biegu, ale nie zawsze(raz na powiedzmy 5 prób), specjalnie próbowałem kilka razy na różnych biegach.

Edited by daszdan
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, luky0828 napisał:

No ok ale dlaczego tiptronik z vw tak nie zmienial biegow? Tylko tak odczuwalem jakby te biegi były non stop spięte bez slizgania 

A skrzynia przecież taka sama 

kwestia oprogramowania :)

skrzynia całkiem inna :)

20 godzin temu, luky0828 napisał:

Dlaczego luzuje na postoju to ponoć nie jest szkodliwe?

Luzuje w celu oszczędziania sprzęgła (otwiera się lockup) i oszczędności paliwa :) NIe ma żadnej szkodliwości w tym.

 

20 godzin temu, luky0828 napisał:

A tak poza tym jak staje np otworzyć garaż to dawać na p czy n czy poza blokadą kół skrzynia ma takie samo cisnienie na p i n? Chodzi wtedy pompa oleju?

Oczywiście, że dawać P. +ręczny (by oszczędzać hamulec w skrzyni) P jest od parkowania :), N rozpina naped. Pompą oleju jest hydrokinetyk przymocowany do koła zamachowego, on się zawsze kręci jak silnik jest uruchomiony.

20 godzin temu, luky0828 napisał:

Chciałem wymienić olej Ale panowie w warsztacie odradzili i powiedzieli że sporo tych skrzyń naprawiaja więc jak jeździ to żeby jeździć to jak to wkoncu jest? 

Włąsnie dlatego naprawiają bo ludzie oleju nie wymieniają. Ja olej wymieniam co 50 tyś.

1 godzinę temu, daszdan napisał:

Sprawdziłem wczoraj i wychodzi, że ten efekt bez odpuszczania gazu jest na jakieś 1-2s po czym ładnie wyrównuje obroty bez szarpania i jedzie/przyspiesza prawidłowo. Biegi zmienia bez problemu do 6 na ustawieniu D. przy ręcznej też nie było problemu.

Prawidłowe zachowanie :) 

1 godzinę temu, daszdan napisał:

w trybie D jadąc w tym przedziale wciskając w dechę, ze standardowym opóźnieniem dla automatu robi redukcje na 2 i ciągnie prawidłowo.

Też prawidłowe zachowanie, przy dociskaniu gazu do podłogi robi redukcje -1 bieg. A przy dociśnieciu do podłogi + takie kliknięcie robi redukcje o 2 biegi. Przy 3/4 gazu zazwyczaj utrzymuje dany bieg.

1 godzinę temu, daszdan napisał:

mam wrażenie ze efekt sprzęgła najczęściej pojawia się na 4 biegu, ale nie zawsze(raz na powiedzmy 5 prób), specjalnie próbowałem kilka razy na różnych biegach.

Racja, to dlatego, że 4 bieg jest bardzo długim przełożeniem i aby mieć więcej momentu to sobie skrzynia luzuje sprzęgło by nabrać niuta i przenieść to na koła mimo niskich obrotów i robi to dlatego, że mozna 4 biegu jechać od 70 do 190 :) 

Edited by Leszek__J
Link to post
Share on other sites

Efekt wciśniętego sprzęgła na 2s nie jest prawidłowym zachowaniem, jeżdżę tym autem od 5 lat i nigdy tego nie miałem.

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, daszdan napisał:

Efekt wciśniętego sprzęgła na 2s nie jest prawidłowym zachowaniem, jeżdżę tym autem od 5 lat i nigdy tego nie miałem.

W takim razie się nie zrozumieliśmy a Twój opis nie naprowadził mnie na problem lecz na cechę skrzyni.

Ja swoim jeżdżę już ponad 7 i mam też za sobą remont tej skrzyni i ponad 150 tys km razem i znam ją dość dobrze :)

Edited by Leszek__J
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, daszdan napisał:

Efekt wciśniętego sprzęgła na 2s nie jest prawidłowym zachowaniem, jeżdżę tym autem od 5 lat i nigdy tego nie miałem.

Poprostu Ci się slizga sprzeglo i ponoć to normalne w tych modelach 

Mnie też troszkę dziwi dlaczego w asb od vw ten objaw nie występuje i tam jak puszczę gaz gdy sprzeglo nie było spięte to obroty nie spadały do lalowyxh A do jakiś 1.5tys 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

W moim przypadku prawdopodobnie jest problem ze sterownikiem hydraulicznym(znalazłem podobny problem na forum insigni).

Ktoś spotkał się może z warsztatem, który regeneruje te sterowniki w rejonie południowo-wschodnim.

Do pana Kamila z Zielonej Góry trochę daleko,  a potrzebuje zrobić w miarę tanim kosztem.

 

Link to post
Share on other sites

Przy pierwszej awarii mojej skrzyni skusiłem się na regenerowany sterownikk skrzyni. Pojeździłem na nim pół roku a później umówiłem się na wymianę na nowy :) NIestety dalej miał tendencje do szarpania między 2/3 (problemów przeciągania biegów nie miałem) Ale może lepiej trafisz :)

Edited by Leszek__J
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP