Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20net nadpalona kostka przy 4cewce zapłonowej oraz problemy z nowym gazem


Recommended Posts

Witam

Miesiąc temu kupiłem vectre c z zilnikiem z 20net. Każdy chwali i niby idealne pod gaz. Po 2 tyg zauważyłem że w mojej wektrze były nadpalone kable przy 4 cewce(zaraz przy samej kostce), oraz delikatne wypalenie otworu jest w wygłuszeniu maski. Ciekawe jaka przyczyna tego może być??(proszę o pomoc jeżeli ktoś coś wie). % dni temu założyłem gaz. Przez 1 dzień wszystko było ok. Dopiero potem zaczeły się problemy. Rano na silnym bardzo nie równo pracuje i tak jakby go zalewało. Gdy już się rozgrzeje to jedzie i ma połowę mocy. Gdy wyskakuje kontrolka silnika pojawiają się  błędy: obwód wtryskiwacza na 1,2,3,4 cylindrze. raz pojawiało się wypadanie zapłonu. Gazownik twierdzi że gazu nie rozłącza do końca ale też nie jest pewien. Zaprowadziłęm samochód do innego. Tam zaparkowałme jedną połową na  chodniku a drugą na ulicy( tak że auto nie róno stało). Po rozmowie chciałem go odpalić to wcale nie chciał zagadać. trochę go pokręciłem i efekt był taki że z pod pokrywy cewek pojawił się ogień( co może być związane z tą opaloną kostką przy cewce, jak opisałem wyżej i przestałem kręcić. Po jakimś czasie kolejny raz zacząłem kręcić   strzelił 2 razy po czym zapalił na gazie. Na pocżatku trochę nie równo pracował po czym się uspokoił. Został podłączony komputer który nie pokazał żadnych błedów a samochód nadal ma połowę  mocy i nadal nie wiadomo co jest grane.. Ktoś coś miał podobnego?   Bardzo mnie zastanawia ta opalona kostka i myślę że cos jest z elektroniką. Odłączałem każdą cewkę z osobna i na każdej  byłą reakcja. Na prawdę nie wiem co jest grane..

Link to post
Share on other sites

Pewnie kowal zakładał LPG, a nie fachowiec. Jakie włożył graty? Pokaż fotę jak to pod maską wygląda.

A poza tym jest gwarancja jak świeżo założyłeś. Jedź i niech ogarnia jak należy.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak,gwarancja na LPG jest,to niech fachura walczy.Nie ma co samemu tu rzeźbić,bo w razie czego gwarancja pa pa.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, darioG73 napisał:

Nie ma co samemu tu rzeźbić,bo w razie czego gwarancja pa pa.

Dokładnie

19 minut temu, lapka01 napisał:

Gazownik twierdzi że gazu nie rozłącza do końca ale też nie jest pewien.

To niezły fachowiec, jak nie ma pojęcia co zrobił.

19 minut temu, lapka01 napisał:

Zaprowadziłęm samochód do innego.

Niepotrzebnie. Niech ogarnia ten co montował.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, lapka01 napisał:

Ale kostka była nadpalona przed instalacją gazu

Na Twoim miejscu póki bym tego nie zrobił, to nie oddawałbym do montażu LPG. A mechanik jak widział, to nie powinien się za to brać. Ale to moje zdanie.

Link to post
Share on other sites

Musisz Kolego najpierw ogarnąć elektrykę. Być może wiązka. Może cewka. A dopiero LPG ogarniać, bo tak trudno podpowiedzieć. A jakie są dokładnie numery błędów?

Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy ten "gazownik " ma pojęcie o zakładaniu lpg do 2.0T używał chociaż sondy szerokopasmowej do pomiaru AFR ?

Link to post
Share on other sites

Niech nie używa afr ale chociaż dobrze ustawi na korekty. Wtedy też powinno być ok.

A tak w ogóle to naprawdę niezły druciarz, skoronawet nie sprawdził, czy świece i cewki w porządku...

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Ja bym na razie zakręcił LPG. Jak się pojawił ogień, to przy LPG, aż się prosi o nieszczęście.

I nawet aku na noc odłączał. Przy zwarciu nie żarty.

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, siwy77 napisał:

na moje to gdzieś na przewodach przy cewkach jest zwarcie lub przebicie tam bym szukał , dlatego reszta zaczyna wariować

Mogła cewka zrobić przebicie i dla tego wypaliło kostkę, lubbył kiepski styk i iskrzyło. Efekt podobny.

Link to post
Share on other sites

Wg mnie sprawa pilna do natychmiastowej diagnozy i naprawy. Zwarcie, ogień i LPG, to nie ma na co czekać.

Link to post
Share on other sites

Czy to benzyna czy LPG to nie ma różnicy. Jak się dobrze zajara to i tak nie będzie co ratować. Graty do gazu może i dobre, tylko zostaje kwestia montażu i strojenia. Na same korekty w tym silniku to za mało bo znaczną część pracuje w pętli otwartej. W praktyce to oznacza że strojenie na korekty to być może połowa strojenia.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, cichy117 napisał:

Czy to benzyna czy LPG to nie ma różnicy.

To normalne, ale w tym przypadku jak taki fachowiec, to kto wie jak tam ze szczelnością.

Link to post
Share on other sites

A więc gazownik odpiął całkiem instalacje elektryczną do gazu(wyciął kable) oraz wyjęte są bezpieczniki. Cały czas wyskakuje błąd wtryskiwacza na 1,2,3,4 cylindrze(p0201,p0202,p0203,p0204). Samochód ma połowę tej mocy co powinien. Elektromechanik stawia na komputer ponieważ wszystkie kable są ok(dzisiaj cały dzień grzebane). Komputer idzie ten co do saaba 1300zł+ przeprogramowanie 200 zł. może ktoś ma jakieś inne sugestie?(ktoś kto naprawdę ma pojęcie). Dziękuję

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP