Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Płukanie Z18XE przemrożoną naftą świetlą


Recommended Posts

Cześć,

Tematów odnoście płukanek jest multum ale moje pytanie ma trochę inne podłoże. Przed wymianą oleju chcę zrobić lekką płukankę naftą świetlną. Kupiłem sobie wcześniej buteleczkę i o niej zapomniałem, leżała w bagażniku przez te wszystkie mrozy, które były całkiem niedawno.

Znalazłem tylko info, że nafta zaczyna się krystalizować przy ok -40, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy coś zmienia się w strukturze chemicznej tego specyfiku. Na opakowaniu jest jedynie informacja, że należy przechowywać w temp od 0 do 25 stopni.

Mogę spodziewać się jakichś negatywnych skutków jeśli zdecyduję się zrobić płukankę taką naftą?

Link to post
Share on other sites

może po prostu postaw ją w domu do czasu wymiany w pokojowej temperaturze i dopiero dolej, bedziesz pewniejszy ze zachowa właściwości {takie moje przemyślenie }

Link to post
Share on other sites

Ja płukałem ostatnio motulem, ale Kolega @mariusz514_2009 chyba kiedyś płukał naftą Z18XE, to może podpowie jakie są różnice.

Link to post
Share on other sites

@Wulfgar Przecież to nie jakieś ogromne pieniądze.Kup świeżą i po kłopocie,co tu gdybać.:)

Link to post
Share on other sites

Zastanawiałem się nad zakupem tej płukanki Motula ale ktoś ciągle mi wałkował, że nie ma większej różnicy między samą naftą, a renomowanymi płukankami. Faktycznie warto inwestować?

@darioG73 Chyba tak zrobię, ta nawet do czyszczenia mogła by zostać

Edited by Wulfgar
Link to post
Share on other sites

W rzeczy samej.:)Obydwa specyfiki działają podobnie.

Link to post
Share on other sites

Też niby słyszałem, że różnicy nie ma. Przed zalaniem oleju Motul przepłukałem tą samą płukanką. Porównania nie mam. Ale napisz do Kolegi co wyżej napisałem, to więcej podpowie z płukankami w naszym silniku

Link to post
Share on other sites

Ja do lampy lałem kiedyś taką co stała umnie na działce parę lat. Zimą w domku woda w wiaderkach zamarzała. Nafta waniała naftą i paliła się tak samo jak świeżutka ze sklepu. Różnicy nie było.Więc wydaje mi się, że do płukania silnika też nie będzie. Tylko nie nalej za dużo ;) No i ta płukanka LM śmierdzi tak samo jak nafta świetlna.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Płukanka jak płukanka nie ma znaczenia jaki to silnik.Tylko chodzi o czas,oczywiście diesla płuczemy dłużej.

Link to post
Share on other sites

Niedługo mam zamiar przejść z GM na Valvo i dlatego też chcę zrobić tę płukankę naftą. Czy silnik to zniesie na pewno się pochwalę ;)

@oriencik Za dużo nie lać? W butelce jest 0.5l, myślałem, żeby właśnie całą przechylić

@darioG73 Diesel zbiera nagary, u mnie pewnie z 10 minut pracy by wystarczyło, bo silnik niedawno był remontowany

Edited by Wulfgar
Link to post
Share on other sites

Nie wiem jskie proporcje najlepsze ale jak wlejesz ze 2 l. to chyba za dużo :) Płukanka LM ma chyba coś koło 0.2 do 0.3l więc 0.5 chyba nie zaszkodzi 15-20 min. pracy wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku.

Link to post
Share on other sites

0,5 L i dziesięć minut pracy na biegu jałowym dla benzynki .....optymalnie.

Link to post
Share on other sites

Możesz sobie kupować nową, ale nie ma po co. Zamarzanie, krystalizacja to proces fizyczny całkowicie odwracalny, zwłaszcza dla tak jednorodnej mieszaniny jak nafta. 

Piszę to z perspektywy chemika. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ostatecznie zrobiłem to płukanie tą przemrożoną naftą, 15 minut popracował z naftą na jałowym. Nie zatarł się, koła nie odpadły - jest ok. Zrobiłem już ok 1kkm i żadnych dodatkowych wycieków nie spostrzegłem, kulturka pracy też w porządku. Przejście z GM 10w40 na Valvoline 5w40

Link to post
Share on other sites

Ojciec płukał po prostu ropą ze stacji. Tak jak pokazywał prof. Chris. Wszystko spoko. Ja natomiast normalnie użyłem płukanki i teraz planuję zalać cylindry ale też nie naftą gdyż natrafiłem na filmik pokazujący, że płukanka jest skuteczniejsza w ruszeniu pierścieni od nafty. 

Link to post
Share on other sites

Po wielu podpowiedziach, wątpliwościach, dylematach stosując pierwszy raz płukankę po ostatniej wymianie oleju, to znowu będę płukał.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP