Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Silnik stukał i zgasł


Recommended Posts

Witam Panowie.

Mam pytanie,może ktoś mnie uspokoi...

Jechałem vectra 1.9 150ps. nagle zaczęło coś stukac jakby panewki... ale żadnej kontrolki,moc była. Klepanie rosło z obrotami a po 200m auto zgaslo i rozrusznik juz nie obroci silnikiem...

Jakieś sugestie co to może być? Obawiam się najgorszego ze zatarł się silnik ale ... nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i moc tez była cały czas aż ciach zgaslo.

Uspokójcie mnie ze to może jakiś czujnik:)

Oczywiście auto u mechanika ale teraz weekend i dlatego proszę o sugestie czy panikować czy może nie musi być tak źle.

Link to post
Share on other sites

Być może rozrząd przeskoczył.Objawy pasują.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Nie zawsze jest jak piszesz @omegarules
Niestety, jak rozrząd przeskoczy o parę zębów, to silnik pracuje jakby normalnie, tylko metalicznie głośno stuka i nagle łup i po silniku... A rozrusznik nie przekręci, bo zawory blokują tłoki.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, oriencik napisał:

Nie zawsze jest jak piszesz @omegarules
Niestety, jak rozrząd przeskoczy o parę zębów, to silnik pracuje jakby normalnie, tylko metalicznie głośno stuka i nagle łup i po silniku... A rozrusznik nie przekręci, bo zawory blokują tłoki.

To by mnie trochę uspokoiło.

Domyślam się że te silniki są "bezkolozyjne" i taka przygoda z rozrządem nie zabije go?

Link to post
Share on other sites

Nie znam dizla który jest bezkolizyjny... Niestety jak przeskoczył rozrząd to silnik padł.. . Koledze felicja 1.9 taki numer zrobiła,to w trasie korbowód bokiem bloku wyszedł...

Link to post
Share on other sites

Bezkolizyje to nie są,majster sprawdzi to będzie wiadomo 

Ja bym już wybierał numer do Rafała czy ma jakieś 1.9 na stanie :D :P

ale poczekajmy co majster powie

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w ON. Poprawcie mnie Koledzy jeśli się mylę, ale w Pb jeśli przeskoczy rozrząd, to wywali błąd czujnika wałków i jest problem z odpaleniem. W ON nie jest podobnie?

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Krzysiu w dizlu jest bardzo mało miejsca nad tłokiem i wystarczy, że rozrząd  przeskoczy o kilka zębów to od razu tłoki spotykają się z zaworami

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Mi kiedyś w benzynce 16V przeskoczył,oj to się porobiło.............

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, oriencik napisał:

Krzysiu w dizlu jest bardzo mało miejsca nad tłokiem i wystarczy, że rozrząd  przeskoczy o kilka zębów to od razu tłoki spotykają się z zaworami

Dlatego nieśmiało pytam, bo nie ma wiedzy o dieslach. Koledze kiedyś przeskoczył o ząbek chyba i już problem był z odpaleniem i check.

Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że zależy o jaką wartość kątową przeskoczy. Ale Fakt pozpstaje taki, że tu najprawdopodobniej przeskoczyło sporo bo może napinacz walnął. 200 m to niezbyt duża odległość.

Link to post
Share on other sites

I jsk kolega @Rysu
pisze, zaczął bym rozglądać się za rezerwacją silnika...

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, darioG73 napisał:

Być może rozrząd przeskoczył.Objawy pasują.

To na to wygląda

 

Kolego @marek1922, a kiedy zmieniany był rozrząd?

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, marek1922 napisał:

To by mnie trochę uspokoiło.

Domyślam się że te silniki są "bezkolozyjne" i taka przygoda z rozrządem nie zabije go?

Bezkolizyjne silniki opla to były c16nz, c18nz, c20nz...  Generalnie stare 8 mio zaworowe silniki benzynowe z va.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

@oriencik,czyli lata 90-te i wtedy skończyła się prawdziwa motoryzacja.Teraz nie ma znaczenia czy diesel ,czy benzyna.W takim przypadku jak u kolegi,jeśli nasza diagnoza się potwierdzi proces destrukcji jest ogromny i kosztowny.

Link to post
Share on other sites

Silnik części wymienna 😛 tylko trafiać następnego w dobrym stanie :(tylko u sprawdzonych sprzedawców,nawet sam słupek

Link to post
Share on other sites
  •  

Ja niedawno miałem sytuację z przeskoczonym rozrządem. W tym silniku występują dżwigienki zaworowe które w przypadku kolizji się łamią i zawory nie ulegają wygięciu. Owe dżwigienki znajdują się pod pokrywą zaworów. U mnie po zdjęciu pokrywy były połamane dwie dźwigienki. Głowicy nie zrzucałem ale komory zostały obejrzane endoskopem. Po złożeniu auto jeździ normalnie. Więcej w tym temacie:

Lubię to

  •  
  Dnia 10.06.2012 o 22:21, suhy napisał:

Ja niedawno miałem sytuację z przeskoczonym rozrządem. W tym silniku występują dżwigienki zaworowe które w przypadku kolizji się łamią i zawory nie ulegają wygięciu. Owe dżwigienki znajdują się pod pokrywą zaworów. U mnie po zdjęciu pokrywy były połamane dwie dźwigienki. Głowicy nie zrzucałem ale komory zostały obejrzane endoskopem. Po złożeniu auto jeździ normalnie. Więcej w tym temacie:

http://forum.vectrak...__fromsearch__1

 

Po przeskoczeniu paska zwykle zniszczenia sa duzo mniejsze niz przy zerwaniu.

Lubię to

  •  

Napewno są większe uszkodzenia ale teoretycznie zawór w tym silniku w przypadku zerwania paska w momencie uderzenia powinien połamać dźwigienki. Czytałem nawet na forum Alfy że po zerwaniu paska gość wymienił 11 dźwigienek sprawdził szczelność. Po tej naprawie samochód działał normalnie. Mnie mechanik też chciał naciągnąć na zrzucanie głowicy ale powiedziałem że nie i nie żałuje bo pare stówek zostało w kieszeni. Jak znajde to podrzuce linka do tego tematu o dźwigienkach.

Edytowano Czerwiec 10, 2012 przez suhy
Lubię to

  •  

To tak: koszty naprawy jak tylko dzwigienki byly by polamane ok 400f z rozrzadem, czesciami i robocizna. Gdyby glowica okazala sie uszkodzona dodatkowo ok 300f, wiec koszty naprawy w granicach 400-800f, jeszcze mam wyciek oleju w tym nieszczesnym silniku który tez trzeba by bylo zrobic to dodatkowe ???f.

Silnik mial najechane prawie 170tys mil. Po róznych kalkulacjach postanowilem wymienic silnik, znalazlem uzywany z gwarancja 3 miesieczna na ebayu za 700f, najechane ma trochu ponad 30tys mil, wiec prawie nowy, znajomy mechanik polak za wymiane krzyknal 300f, czyli za wszystko w 1000f sie zmieszcze, przy okazji za dobra cene wgra chipa na 180km. Stary silnik pójdzie na czesci wiec pare funciorków sie odzyska, Buda auta jest prawie z idealnym stanie wiec autko na nowo odzyje.

 
Link to post
Share on other sites

Oby tak było można Mechanikowi podpowiedzieć by to też sprawdził

Link to post
Share on other sites

Jeżeli będzie to opłacalne bez duzej ingerencji Reanimować pacjenta :) uszy do góry ;)

Link to post
Share on other sites

Panowie... Jak rozrząd przeskoczy o kilka zębów to silnik wciąż ma szansę chodzić, tylko wydawać dziwne dźwięki, ale jeśli znowu przeskoczy i w końcu tłoki spotkają się z zaworami to silnik gasnie, bo pękają dzwigienki, gna się zawory, pękają tłoki, pękają wałki rozrządu itp (nie jest powiedziane, że tylko dzwigienki I już - to czysta loteria). 

Ale do sedna - jeśli pasek przeskoczy na tyle, żeby tłoki się spotkały z zaworami i coś się podda, silnik zgaśnie, to nie ma takiej możliwości, żeby później już ten silnik nie kręcił - przecież silnik gasnac nie staje w miejscu ot tak - co ma się zderzyć to się zderzy i połamie. 

Silnik po przeskoczeniu paska może nie zapalać, ale kręcić musi.

Szansa jedna na tysiąc, żeby pasek PONOWNIE przeskoczyl dokładnie w momencie, kiedy wał już stawał. 

Poza tym łatwa sprawa - jeśli to zawory trzymają to silnik minimalnie się obróci w drugą stronę - więc wrzucasz wsteczny i pchasz do przodu - ktoś inny obserwuje czy koło pasowe się obraca przez krótka chwilę - jeśli tak, to jest szansa, że zawory trzymają, jeśli ani na 1 biegu ani na wstecznym auta nie da rady pchnac do przodu to trzyma panewka i tyle w temacie. 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP